Συναισθηματική νοημοσύνη και επαγγελματική εξουθένωση. Μελέτη περίπτωσης: Έλληνες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Φούνταλη, Αναστασία, Μπότσαρη, Αναστασία
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2019
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5524
_version_ 1780278389797552128
abstract Η παρούσα εργασία στοχεύει στη μελέτη και συσχέτιση των εννοιών της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και της Επαγγελματικής Εξουθένωσης στους Έλληνες εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η έρευνα υλοποιήθηκε διαδικτυακά με τη συλλογή δεδομένων μέσω ερωτηματολογίων αυτοαναφοράς. Το υπό έρευνα δείγμα αποτελείται από 124 άτομα. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν,έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής βιώνουν ήπια Επαγγελματική Εξουθένωση,η οποία πιθανόν να προκαλείται από τις υφιστάμενες οικονομικές συνθήκες.Μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται να υπάρχει στους νεότερους ηλικιακά εκπαιδευτικούς καθώς και στους αναπληρωτές.Η συνεισφορά ορισμένων διαστάσεων της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της Επαγγελματικής Εξουθένωσης αποδείχτηκε υψίστης σημασίας.
abstracttranslated The purpose of this researchis to study and correlate the concepts of Emotional Intelligence and Professional Burnout among Greek Special Education teachers of Elementary and Secondary Education. The research was carried out on the web with the collection of data through self-reference questionnaires. The sample under research consists of 124 people. The results obtained indicate that Special Education teachers experience a mild Professional Burnout probably due to the present financial situation. The problem seems to increase among younger as well as substitute teachers. The contribution of certain features of Emotional Intelligence to the prevention of and dealing with the Professional Burnout has proved to be of the highest importance.
advisor
author Φούνταλη, Αναστασία
Μπότσαρη, Αναστασία
author_facet Φούνταλη, Αναστασία
Μπότσαρη, Αναστασία
author_sort Φούνταλη, Αναστασία
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-5524
institution University of West Attica Campus II
keyword Επαγγελματική εξουθένωση
Συναισθηματική νοημοσύνη
Συσχέτιση εννοιών
Ειδική αγωγή
Εκπαίδευση
Ενσυνειδητότητα
Emotional intelligence
Burnout
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
language Greek
physical 129
publishDate 2019
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-55242021-01-04T10:30:09Z Συναισθηματική νοημοσύνη και επαγγελματική εξουθένωση. Μελέτη περίπτωσης: Έλληνες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Φούνταλη, Αναστασία Μπότσαρη, Αναστασία Σπυριδάκος, Αθανάσιος TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Επαγγελματική εξουθένωση Συναισθηματική νοημοσύνη Συσχέτιση εννοιών Ειδική αγωγή Εκπαίδευση Ενσυνειδητότητα Emotional intelligence Burnout Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Η παρούσα εργασία στοχεύει στη μελέτη και συσχέτιση των εννοιών της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και της Επαγγελματικής Εξουθένωσης στους Έλληνες εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η έρευνα υλοποιήθηκε διαδικτυακά με τη συλλογή δεδομένων μέσω ερωτηματολογίων αυτοαναφοράς. Το υπό έρευνα δείγμα αποτελείται από 124 άτομα. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν,έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής βιώνουν ήπια Επαγγελματική Εξουθένωση,η οποία πιθανόν να προκαλείται από τις υφιστάμενες οικονομικές συνθήκες.Μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται να υπάρχει στους νεότερους ηλικιακά εκπαιδευτικούς καθώς και στους αναπληρωτές.Η συνεισφορά ορισμένων διαστάσεων της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της Επαγγελματικής Εξουθένωσης αποδείχτηκε υψίστης σημασίας. The purpose of this researchis to study and correlate the concepts of Emotional Intelligence and Professional Burnout among Greek Special Education teachers of Elementary and Secondary Education. The research was carried out on the web with the collection of data through self-reference questionnaires. The sample under research consists of 124 people. The results obtained indicate that Special Education teachers experience a mild Professional Burnout probably due to the present financial situation. The problem seems to increase among younger as well as substitute teachers. The contribution of certain features of Emotional Intelligence to the prevention of and dealing with the Professional Burnout has proved to be of the highest importance. 2019-02 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5524 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 129 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/5524/4/%ce%9c%ce%a0%ce%9f%ce%a4%ce%a3%ce%91%ce%a1%ce%97-%20%ce%a6%ce%9f%ce%a5%ce%9d%ce%a4%ce%91%ce%9b%ce%97%201.2019.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
Φούνταλη, Αναστασία
Μπότσαρη, Αναστασία
Συναισθηματική νοημοσύνη και επαγγελματική εξουθένωση. Μελέτη περίπτωσης: Έλληνες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
title Συναισθηματική νοημοσύνη και επαγγελματική εξουθένωση. Μελέτη περίπτωσης: Έλληνες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
title_full Συναισθηματική νοημοσύνη και επαγγελματική εξουθένωση. Μελέτη περίπτωσης: Έλληνες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
title_fullStr Συναισθηματική νοημοσύνη και επαγγελματική εξουθένωση. Μελέτη περίπτωσης: Έλληνες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
title_full_unstemmed Συναισθηματική νοημοσύνη και επαγγελματική εξουθένωση. Μελέτη περίπτωσης: Έλληνες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
title_short Συναισθηματική νοημοσύνη και επαγγελματική εξουθένωση. Μελέτη περίπτωσης: Έλληνες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
title_sort συναισθηματική νοημοσύνη και επαγγελματική εξουθένωση. μελέτη περίπτωσης: έλληνες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
topic TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5524