Νοηματική αποδόμηση κειμένων και δημιουργία στερεομετρικών οντοτήτων βάσει των επιμέρους εννοιών, με σκοπό τη δημιουργία αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Μελέτη περίπτωσης: 1) Αλαντίν 2) Πήτερ Παν 3) Σταχτοπούτα
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Πτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2020
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5520 |
_version_ | 1780524993563590656 |
---|---|
abstract | Η παρούσα Πτυχιακή Εργασία εκπονήθηκε ως μέρος του Προγράμματος Σπουδών «Πολιτικών Μηχανικών» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής για την ολοκλήρωση των σπουδών. Η εργασία αυτή αποτελεί μια πρωτότυπη πρόταση αξιοποίησης της έκτασης των νησιών Κανάκια, στη Σαλαμίνα. Μια ιδιαίτερα δημιουργική ιδέα που σκοπό έχει την αναψυχή μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες. Το θεματικό πάρκο σχεδιάστηκε από κοινού με τη συμφοιτήτριά μου Εγενία-Διονυσία Μαυρογιάννη. Η καθεμία σχεδίασε και διαμόρφωσε τους δικούς της χώρους-προτάσεις, ενώ παράλληλα συνεργαστήκαμε για τη δημιουργία των κοινών χώρων που είναι: ο λιμένας υποδοχής, η ξενοδοχειακή μονάδα, η είσοδος του πάρκου, η οργανωμένη παραλία, οι χώροι αναψυχής, οι φάροι. Σε αυτή την εργασία θα παρουσιαστούν οι χώροι που διαμορφώθηκαν εμπνευσμένοι από τα αντίστοιχα παραμύθια:
1) Αλαντίν, 2) Πήτερ Παν, 3) Σταχτοπούτα, καθώς και οι κοινοί χώροι. Αντικείμενο της εργασίας αποτελεί η δημιουργία θεματικού πάρκου. «Αποδομούνται» τα παραμύθια κατά τέτοιο τρόπο ώστε να διατηρηθούν τα βασικά τους νοήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται στο σχεδιασμό των κατασκευών του πάρκου. Επελέγη να χωροθετηθούν οι κατασκευές στα νησιά Κανάκια της Σαλαμίνας, τα οποία αναδεικνύονται μέσα από δραστηριότητες και κατασκευές. Το θεματικό πάρκο αποτελεί ένα χώρο διάφορων δραστηριοτήτων με σκοπό την αναψυχή, την ενημέρωση και την εκπαίδευση μέσα από ειδικά διαμορφωμένους χώρους. Σκοπός είναι να επιτυγχάνονται η βιωματική δομημένη μάθηση. Στα πλαίσια της ενσυναίσθησης των ηρωίδων και ηρώων της Disney- και η εκπαίδευση με κλασικές μεθόδους σε αντίστοιχους χώρους σεμιναρίων κλπ. Το πάρκο δίνει τη δυνατότητα ψυχαγωγίας και στο μικρότερο κομμάτι Γης παρέχει ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις διαμονής για τους επισκέπτες. Η διαμονή τους στην ξενοδοχειακή μονάδα, τους εξασφαλίζει περισσότερο χρόνο εξερεύνησης του χώρου. Επιπλέον, το πάρκο αυτό διαθέτει και εναλλακτικές δραστηριότητες, όπως τραμπολίνο, παιχνίδια κρυμμένου θησαυρού και άλλα. Στόχος της δημιουργίας του θεματικού πάρκου είναι η αύξηση της τουριστικής επισκεψιμότητας όχι μόνο της Σαλαμίνας αλλά της ευρύτερης περιοχής. Η εργασία αποτελείται από 7 κεφάλαια. Στο 1ο κεφάλαιο: Γίνεται αναφορά στη χωροθέτηση του θεματικού πάρκου, όπου αναλύονται τα ιστορικά και δημογραφικά στοιχεία του, στο αξιοθέατο της Σαλαμίνας στη περιοχή Αμπελάκια και τέλος στη γεωγραφική προσέγγιση των νήσων Κανάκια. Στο 2ο κεφάλαιο: Περιγράφεται το θέμα του πάρκου, οι μύθοι, η ζωή και το έργο του Γουώλτ Ντίσνεϋ, καθώς και οι επιλεγμένοι μύθοι που θα συναντήσει ένας επισκέπτης στο πάρκο μέσα από τους συμβολισμούς τους. Ακόμη, δίνεται έμφαση στις έννοιες «ψυχολογία» και «αρχιτεκτονική» και κατά πόσο αυτές είναι αλληλένδετες μεταξύ τους. Στο 3ο κεφάλαιο: Παρουσιάζεται η αρχιτεκτονική ιδέα του πάρκου με σκαριφήματα και σχετική λίστα δραστηριοτήτων. Στο 4ο κεφάλαιο: Αναλύεται το κτιριολογικό προγράμματα. Επισυνάπτονται τα τελικά σκίτσα που υλοποιήθηκαν με τη βοήθεια χρήσης λογισμικού προγράμματος. Στο 5ο κεφάλαιο: Παρουσιάζεται η τελική πρόταση με την προσθήκη στιγμιοτύπων από πρόγραμμα τρισδιάστατης οπτικοποίησης. Στο 6ο κεφάλαιο: Καταγράφονται τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Στο 7ο κεφάλαιο: Παραρτήματα, Κτηματολόγιο, Νομοθεσίες. |
abstracttranslated | The following Dissertation Assignment was carried out as part of the Degree Programme "Civil Engineering" of the University of West Attica for completion of study. This project constitutes an original suggestion aiming to utilise the land on Kanakia Islands at Salamina. It is a significantly creative concept offering recreation through sports and various activities. The theme park was designed in collaboration with my colleague Evgenia-Dionysia Mavrogianni Each one of us designed and configured her own concept spaces, while at the same time we worked together on the creation of the shared spaces which are: the port of reception, the hotel unit, the park entrance, the organised beach, the recreation spaces,
the lighthouses. This project will present the spaces I personally developed, which are inspired from the corresponding “fairy” tales: 1. Aladdin 2. Peter Pan 3. Cinderella as well as the shared spaces.
The object of this assignment concerns the creation of a theme park. The fairy tales are "deconstructed" in such a way that their basic concepts are preserved and employed in the design of the park's structures. The Kanakia islands were selected as the designated area for the project as they can rise to prominence through activities and constructions.The theme park constitutes a space of various activities aiming to recreate, to inform and to educate by means of specially developed spaces. The purpose is to achieve a structured learning through experience (as in empathising with the heroines and heros of Disney) as well as educating with classic methods at suitable seminar spaces etc. The park offers the opportunity to entertain and on the smallest piece of land provides accomodation facilities for the visitors. The customers' stay in the hotel unit allows more time for further exploration of the space. In addition, this park features a wide range of alternative activites, such as trampolin, treasure hunting games and more. The aim of the creation of the theme park is to increase tourism not just on Salamina but also the surrounding area. The project consists of seven parts. In the 1st part: The location selection of the theme park is mentioned in detail, along with an alaysis of the history and demographics of the area, the sights of Salamina in the area of Ampelakia and lastly the geographical proximity of Karnakia Islands to Salamina. In the 2nd part: The theme of the park is described, the myths, the life and works of Walt Disney, as well as the selected stories which shall be encountered by a visitor at the park are illustrated through their symbolisms. Also, particular emphasis is put on the notions of "psychology" and "architecture" as well as to how closely these are intertwined with one another. In the 3rd part: The main design concept of the park is presented through illustrations and a list of relating activities. In the 4th part: The building order of construction is analysed. The final drawings which were completed with the use of CAD software are attached. In the 5th part: The final proposal is showcased with the addition of highlights from a 3D visualisation software. In the 6th part: The expected results are documented. In the 7th part: Contains the Appendices, Land Registry and Legislation. |
advisor | |
author | Ντουλέ, Ρομίνα |
author_facet | Ντουλέ, Ρομίνα |
author_sort | Ντουλέ, Ρομίνα |
collection | Okeanis Institutional Repository |
facultydepartment | Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε. |
format | Πτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-5520 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Αλαντίν Πήτερ Πάν Σταχτοπούτα Θεματικό πάρκο Αρχιτεκτονική Σαλαμίνα Χωροθέτηση Χώροι αναψυχής Ψυχαγωγία Ψυχολογία Στερεομετρία Γεωμετρία Αλληλοτομίες στερεών Εκπαίδευση Αρχιτεκτονική σύνθεση Ξενοδοχειακή μονάδα |
language | Greek |
physical | 152 |
publishDate | 2020 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-55202020-12-11T11:50:24Z Νοηματική αποδόμηση κειμένων και δημιουργία στερεομετρικών οντοτήτων βάσει των επιμέρους εννοιών, με σκοπό τη δημιουργία αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Μελέτη περίπτωσης: 1) Αλαντίν 2) Πήτερ Παν 3) Σταχτοπούτα Semantic deconstruction of texts and creation of stereometric entities based on the individual concepts, in order to create an architectural composition. Case study: 1) Aladdin 2) Peter Pan 3) Cinderella Ντουλέ, Ρομίνα Εξαρχάκος, Γεώργιος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε. TPSH::Αρχιτεκτονική - Πολεοδομία::Αρχιτεκτονικό Σχέδιο Αλαντίν Πήτερ Πάν Σταχτοπούτα Θεματικό πάρκο Αρχιτεκτονική Σαλαμίνα Χωροθέτηση Χώροι αναψυχής Ψυχαγωγία Ψυχολογία Στερεομετρία Γεωμετρία Αλληλοτομίες στερεών Εκπαίδευση Αρχιτεκτονική σύνθεση Ξενοδοχειακή μονάδα Η παρούσα Πτυχιακή Εργασία εκπονήθηκε ως μέρος του Προγράμματος Σπουδών «Πολιτικών Μηχανικών» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής για την ολοκλήρωση των σπουδών. Η εργασία αυτή αποτελεί μια πρωτότυπη πρόταση αξιοποίησης της έκτασης των νησιών Κανάκια, στη Σαλαμίνα. Μια ιδιαίτερα δημιουργική ιδέα που σκοπό έχει την αναψυχή μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες. Το θεματικό πάρκο σχεδιάστηκε από κοινού με τη συμφοιτήτριά μου Εγενία-Διονυσία Μαυρογιάννη. Η καθεμία σχεδίασε και διαμόρφωσε τους δικούς της χώρους-προτάσεις, ενώ παράλληλα συνεργαστήκαμε για τη δημιουργία των κοινών χώρων που είναι: ο λιμένας υποδοχής, η ξενοδοχειακή μονάδα, η είσοδος του πάρκου, η οργανωμένη παραλία, οι χώροι αναψυχής, οι φάροι. Σε αυτή την εργασία θα παρουσιαστούν οι χώροι που διαμορφώθηκαν εμπνευσμένοι από τα αντίστοιχα παραμύθια: 1) Αλαντίν, 2) Πήτερ Παν, 3) Σταχτοπούτα, καθώς και οι κοινοί χώροι. Αντικείμενο της εργασίας αποτελεί η δημιουργία θεματικού πάρκου. «Αποδομούνται» τα παραμύθια κατά τέτοιο τρόπο ώστε να διατηρηθούν τα βασικά τους νοήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται στο σχεδιασμό των κατασκευών του πάρκου. Επελέγη να χωροθετηθούν οι κατασκευές στα νησιά Κανάκια της Σαλαμίνας, τα οποία αναδεικνύονται μέσα από δραστηριότητες και κατασκευές. Το θεματικό πάρκο αποτελεί ένα χώρο διάφορων δραστηριοτήτων με σκοπό την αναψυχή, την ενημέρωση και την εκπαίδευση μέσα από ειδικά διαμορφωμένους χώρους. Σκοπός είναι να επιτυγχάνονται η βιωματική δομημένη μάθηση. Στα πλαίσια της ενσυναίσθησης των ηρωίδων και ηρώων της Disney- και η εκπαίδευση με κλασικές μεθόδους σε αντίστοιχους χώρους σεμιναρίων κλπ. Το πάρκο δίνει τη δυνατότητα ψυχαγωγίας και στο μικρότερο κομμάτι Γης παρέχει ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις διαμονής για τους επισκέπτες. Η διαμονή τους στην ξενοδοχειακή μονάδα, τους εξασφαλίζει περισσότερο χρόνο εξερεύνησης του χώρου. Επιπλέον, το πάρκο αυτό διαθέτει και εναλλακτικές δραστηριότητες, όπως τραμπολίνο, παιχνίδια κρυμμένου θησαυρού και άλλα. Στόχος της δημιουργίας του θεματικού πάρκου είναι η αύξηση της τουριστικής επισκεψιμότητας όχι μόνο της Σαλαμίνας αλλά της ευρύτερης περιοχής. Η εργασία αποτελείται από 7 κεφάλαια. Στο 1ο κεφάλαιο: Γίνεται αναφορά στη χωροθέτηση του θεματικού πάρκου, όπου αναλύονται τα ιστορικά και δημογραφικά στοιχεία του, στο αξιοθέατο της Σαλαμίνας στη περιοχή Αμπελάκια και τέλος στη γεωγραφική προσέγγιση των νήσων Κανάκια. Στο 2ο κεφάλαιο: Περιγράφεται το θέμα του πάρκου, οι μύθοι, η ζωή και το έργο του Γουώλτ Ντίσνεϋ, καθώς και οι επιλεγμένοι μύθοι που θα συναντήσει ένας επισκέπτης στο πάρκο μέσα από τους συμβολισμούς τους. Ακόμη, δίνεται έμφαση στις έννοιες «ψυχολογία» και «αρχιτεκτονική» και κατά πόσο αυτές είναι αλληλένδετες μεταξύ τους. Στο 3ο κεφάλαιο: Παρουσιάζεται η αρχιτεκτονική ιδέα του πάρκου με σκαριφήματα και σχετική λίστα δραστηριοτήτων. Στο 4ο κεφάλαιο: Αναλύεται το κτιριολογικό προγράμματα. Επισυνάπτονται τα τελικά σκίτσα που υλοποιήθηκαν με τη βοήθεια χρήσης λογισμικού προγράμματος. Στο 5ο κεφάλαιο: Παρουσιάζεται η τελική πρόταση με την προσθήκη στιγμιοτύπων από πρόγραμμα τρισδιάστατης οπτικοποίησης. Στο 6ο κεφάλαιο: Καταγράφονται τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Στο 7ο κεφάλαιο: Παραρτήματα, Κτηματολόγιο, Νομοθεσίες. The following Dissertation Assignment was carried out as part of the Degree Programme "Civil Engineering" of the University of West Attica for completion of study. This project constitutes an original suggestion aiming to utilise the land on Kanakia Islands at Salamina. It is a significantly creative concept offering recreation through sports and various activities. The theme park was designed in collaboration with my colleague Evgenia-Dionysia Mavrogianni Each one of us designed and configured her own concept spaces, while at the same time we worked together on the creation of the shared spaces which are: the port of reception, the hotel unit, the park entrance, the organised beach, the recreation spaces, the lighthouses. This project will present the spaces I personally developed, which are inspired from the corresponding “fairy” tales: 1. Aladdin 2. Peter Pan 3. Cinderella as well as the shared spaces. The object of this assignment concerns the creation of a theme park. The fairy tales are "deconstructed" in such a way that their basic concepts are preserved and employed in the design of the park's structures. The Kanakia islands were selected as the designated area for the project as they can rise to prominence through activities and constructions.The theme park constitutes a space of various activities aiming to recreate, to inform and to educate by means of specially developed spaces. The purpose is to achieve a structured learning through experience (as in empathising with the heroines and heros of Disney) as well as educating with classic methods at suitable seminar spaces etc. The park offers the opportunity to entertain and on the smallest piece of land provides accomodation facilities for the visitors. The customers' stay in the hotel unit allows more time for further exploration of the space. In addition, this park features a wide range of alternative activites, such as trampolin, treasure hunting games and more. The aim of the creation of the theme park is to increase tourism not just on Salamina but also the surrounding area. The project consists of seven parts. In the 1st part: The location selection of the theme park is mentioned in detail, along with an alaysis of the history and demographics of the area, the sights of Salamina in the area of Ampelakia and lastly the geographical proximity of Karnakia Islands to Salamina. In the 2nd part: The theme of the park is described, the myths, the life and works of Walt Disney, as well as the selected stories which shall be encountered by a visitor at the park are illustrated through their symbolisms. Also, particular emphasis is put on the notions of "psychology" and "architecture" as well as to how closely these are intertwined with one another. In the 3rd part: The main design concept of the park is presented through illustrations and a list of relating activities. In the 4th part: The building order of construction is analysed. The final drawings which were completed with the use of CAD software are attached. In the 5th part: The final proposal is showcased with the addition of highlights from a 3D visualisation software. In the 6th part: The expected results are documented. In the 7th part: Contains the Appendices, Land Registry and Legislation. 2020-10-13 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5520 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 152 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/5520/6/civ_43581.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Αρχιτεκτονική - Πολεοδομία::Αρχιτεκτονικό Σχέδιο Ντουλέ, Ρομίνα Νοηματική αποδόμηση κειμένων και δημιουργία στερεομετρικών οντοτήτων βάσει των επιμέρους εννοιών, με σκοπό τη δημιουργία αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Μελέτη περίπτωσης: 1) Αλαντίν 2) Πήτερ Παν 3) Σταχτοπούτα |
title | Νοηματική αποδόμηση κειμένων και δημιουργία στερεομετρικών οντοτήτων βάσει των επιμέρους εννοιών, με σκοπό τη δημιουργία αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Μελέτη περίπτωσης: 1) Αλαντίν 2) Πήτερ Παν 3) Σταχτοπούτα |
title_full | Νοηματική αποδόμηση κειμένων και δημιουργία στερεομετρικών οντοτήτων βάσει των επιμέρους εννοιών, με σκοπό τη δημιουργία αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Μελέτη περίπτωσης: 1) Αλαντίν 2) Πήτερ Παν 3) Σταχτοπούτα |
title_fullStr | Νοηματική αποδόμηση κειμένων και δημιουργία στερεομετρικών οντοτήτων βάσει των επιμέρους εννοιών, με σκοπό τη δημιουργία αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Μελέτη περίπτωσης: 1) Αλαντίν 2) Πήτερ Παν 3) Σταχτοπούτα |
title_full_unstemmed | Νοηματική αποδόμηση κειμένων και δημιουργία στερεομετρικών οντοτήτων βάσει των επιμέρους εννοιών, με σκοπό τη δημιουργία αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Μελέτη περίπτωσης: 1) Αλαντίν 2) Πήτερ Παν 3) Σταχτοπούτα |
title_short | Νοηματική αποδόμηση κειμένων και δημιουργία στερεομετρικών οντοτήτων βάσει των επιμέρους εννοιών, με σκοπό τη δημιουργία αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Μελέτη περίπτωσης: 1) Αλαντίν 2) Πήτερ Παν 3) Σταχτοπούτα |
title_sort | νοηματική αποδόμηση κειμένων και δημιουργία στερεομετρικών οντοτήτων βάσει των επιμέρους εννοιών, με σκοπό τη δημιουργία αρχιτεκτονικής σύνθεσης. μελέτη περίπτωσης: 1) αλαντίν 2) πήτερ παν 3) σταχτοπούτα |
title_translated | Semantic deconstruction of texts and creation of stereometric entities based on the individual concepts, in order to create an architectural composition. Case study: 1) Aladdin 2) Peter Pan 3) Cinderella |
topic | TPSH::Αρχιτεκτονική - Πολεοδομία::Αρχιτεκτονικό Σχέδιο |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5520 |