Έλεγχος πυρκαγιάς και αποκαπνισμού σήραγγας τρένου με κατακόρυφους αξονικούς ανεμιστήρες σε περίπτωση φωτιάς με την μέθοδο υπολογιστικών μεθόδων υπολογιστικής ρευστοδυναμικής

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Μπατσούλας, Αθανάσιος
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2020
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5437
_version_ 1780524636390293504
abstract Η αύξηση της κατασκευής σηράγγων έφερε αύξηση στην ζήτηση των μέτρων ασφαλείας, μεταξύ άλλων και της πυρασφάλεια. Τα πειραματικά δεδομένα από ατυχήματα πυρκαγιάς σε σήραγγες είναι πάντα σημαντικά για τους ερευνητές για την επίλυση προβλημάτων μηχανικής. Ωστόσο, η εντυπωσιακή ανάπτυξη των υπολογιστών, τα τελευταία είκοσι χρόνια, έχει βοηθήσει στην επίλυση περίπλοκων προβλημάτων.Το Computational Fluid Dynamics είναι μια πολύ γνωστή προσέγγιση για την επίλυση φαινομένων συμπεριφοράς ροής με σταθερή ρεαλιστική ακρίβεια. Τα ατυχήματα πυρκαγιάς δεν θα αποτελούσαν εξαίρεση. Προκειμένου να ολοκληρώσουμε αυτήν την εργασία, θα χρησιμοποιήσουμε το λογισμικό Fire Dynamic Simulation (FDS) ως λογισμικό μηχανικού λογισμικού ανοιχτού κώδικα. Αυτό το λογισμικό είναι ένα πολύ γνωστό σε όλες τις μηχανολογικές κοινότητες ως ένας καλά επικυρωμένος κώδικας για προσομοίωση πυρκαγιάς. Η σήραγγα που θα μελετηθεί έχει μήκος 500 μέτρα, πλάτος 11 μέτρα και ύψος 7 μέτρα. Δύο διπλές κατακόρυφες αξονικές ομάδες ανεμιστήρων με παροχή αέρα 30 m3. Εξετάστηκε ένα ατύχημα πυρκαγιάς το οποίο βρισκόταν στη μέση μιας σιδηροδρομικής σήραγγας ισχύος 10 MW. Πραγματοποιήθηκε μια διαδικασία επικύρωσης, των υπολογισμών της μελέτης, προκειμένου να διατηρηθεί μια συγκριτική διαφορά μεταξύ εμπειρικών εξισώσεων και προβλέψεων FDS. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να επιτύχει την κρίσιμη ταχύτητα τέσσερα λεπτά έπειτα από την ανάφλεξη της φωτιάς για δύο υποθετικά σενάρια. Και οι δύο διαφορετικές περιπτώσεις εξετάστηκαν ταυτόχρονα: α) περίπτωση ατυχήματος 10 MW στη μέση της σήραγγας, β) ατύχημα με πυρκαγιά 10 MW με κινητή αμαξοστοιχία στη μέση της σήραγγας
abstracttranslated An increase in tunnelling manufacturing have brought a higher demand to safety measures, among others fire safety. Experimental data from fire accidents in tunnels are always important for researchers in order to solve engineering problems. However, computer engineering has been extremely developed in the last twenty years so complicated problems are more easily resolved with. Computational Fluid Dynamics is a well known approach to solve flow behaviour phenomena with a sustaining realistic accuracy. Fires accidents would not be an exception. In order to complete this assignment we are going to use the Fire Dynamic Simulation (FDS) software as an open source fluid mechanic software. This software is a well known all over the world engineering communities as a well validated code for fire simulation. The studied tunnel is 500 meters long ,11 meters width and 7 meters height. Two dual vertical axial fan groups with an air supply of 30 m3 . A diesel pool fire accident was examined which located in the middle of a railway tunnel corresponding to 10 MW. A fire validation process was conducted in order to maintain a comparative difference between empirical equations and FDS predictions. Purpose of this research is to accomplish the critical velocity after four minutes from fire ignition for two hypothetical scenarios. Both two different cases were examined at a time a) a 10 MW accident case in the middle of tunnel, b) an accident with a 10 MW fire with a immobile train in the middle of the tunnel
advisor

author Μπατσούλας, Αθανάσιος
author_facet Μπατσούλας, Αθανάσιος
author_sort Μπατσούλας, Αθανάσιος
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε.
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-5437
institution University of West Attica Campus II
keyword Υπολογιστική ρευστομηχανική
Εξαερισμός σήραγγας
Πυρκαγιές
Αερισμός σήραγγας
Σιδηροδρομικές σήραγγες
Κώδικας FDS
Συστήματα αερισμού σηράγγων
Pyrosim
Computational Fluid Dynamics
CFD
Fire Dynamics Simulator
language Greek
physical 101
publishDate 2020
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-54372020-10-22T09:36:44Z Έλεγχος πυρκαγιάς και αποκαπνισμού σήραγγας τρένου με κατακόρυφους αξονικούς ανεμιστήρες σε περίπτωση φωτιάς με την μέθοδο υπολογιστικών μεθόδων υπολογιστικής ρευστοδυναμικής Mechanical smoke extraction for fire in a railway tunnel with axial fans Μπατσούλας, Αθανάσιος Σαρρής, Ιωάννης Βασιλόπουλος, Κωνσταντίνος Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. TPSH::Τεχνολογία::Δομική Μηχανική::Πυροπροστασία TPSH::Τεχνολογία::Ρευστοδυναμική Υπολογιστική ρευστομηχανική Εξαερισμός σήραγγας Πυρκαγιές Αερισμός σήραγγας Σιδηροδρομικές σήραγγες Κώδικας FDS Συστήματα αερισμού σηράγγων Pyrosim Computational Fluid Dynamics CFD Fire Dynamics Simulator Η αύξηση της κατασκευής σηράγγων έφερε αύξηση στην ζήτηση των μέτρων ασφαλείας, μεταξύ άλλων και της πυρασφάλεια. Τα πειραματικά δεδομένα από ατυχήματα πυρκαγιάς σε σήραγγες είναι πάντα σημαντικά για τους ερευνητές για την επίλυση προβλημάτων μηχανικής. Ωστόσο, η εντυπωσιακή ανάπτυξη των υπολογιστών, τα τελευταία είκοσι χρόνια, έχει βοηθήσει στην επίλυση περίπλοκων προβλημάτων.Το Computational Fluid Dynamics είναι μια πολύ γνωστή προσέγγιση για την επίλυση φαινομένων συμπεριφοράς ροής με σταθερή ρεαλιστική ακρίβεια. Τα ατυχήματα πυρκαγιάς δεν θα αποτελούσαν εξαίρεση. Προκειμένου να ολοκληρώσουμε αυτήν την εργασία, θα χρησιμοποιήσουμε το λογισμικό Fire Dynamic Simulation (FDS) ως λογισμικό μηχανικού λογισμικού ανοιχτού κώδικα. Αυτό το λογισμικό είναι ένα πολύ γνωστό σε όλες τις μηχανολογικές κοινότητες ως ένας καλά επικυρωμένος κώδικας για προσομοίωση πυρκαγιάς. Η σήραγγα που θα μελετηθεί έχει μήκος 500 μέτρα, πλάτος 11 μέτρα και ύψος 7 μέτρα. Δύο διπλές κατακόρυφες αξονικές ομάδες ανεμιστήρων με παροχή αέρα 30 m3. Εξετάστηκε ένα ατύχημα πυρκαγιάς το οποίο βρισκόταν στη μέση μιας σιδηροδρομικής σήραγγας ισχύος 10 MW. Πραγματοποιήθηκε μια διαδικασία επικύρωσης, των υπολογισμών της μελέτης, προκειμένου να διατηρηθεί μια συγκριτική διαφορά μεταξύ εμπειρικών εξισώσεων και προβλέψεων FDS. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να επιτύχει την κρίσιμη ταχύτητα τέσσερα λεπτά έπειτα από την ανάφλεξη της φωτιάς για δύο υποθετικά σενάρια. Και οι δύο διαφορετικές περιπτώσεις εξετάστηκαν ταυτόχρονα: α) περίπτωση ατυχήματος 10 MW στη μέση της σήραγγας, β) ατύχημα με πυρκαγιά 10 MW με κινητή αμαξοστοιχία στη μέση της σήραγγας An increase in tunnelling manufacturing have brought a higher demand to safety measures, among others fire safety. Experimental data from fire accidents in tunnels are always important for researchers in order to solve engineering problems. However, computer engineering has been extremely developed in the last twenty years so complicated problems are more easily resolved with. Computational Fluid Dynamics is a well known approach to solve flow behaviour phenomena with a sustaining realistic accuracy. Fires accidents would not be an exception. In order to complete this assignment we are going to use the Fire Dynamic Simulation (FDS) software as an open source fluid mechanic software. This software is a well known all over the world engineering communities as a well validated code for fire simulation. The studied tunnel is 500 meters long ,11 meters width and 7 meters height. Two dual vertical axial fan groups with an air supply of 30 m3 . A diesel pool fire accident was examined which located in the middle of a railway tunnel corresponding to 10 MW. A fire validation process was conducted in order to maintain a comparative difference between empirical equations and FDS predictions. Purpose of this research is to accomplish the critical velocity after four minutes from fire ignition for two hypothetical scenarios. Both two different cases were examined at a time a) a 10 MW accident case in the middle of tunnel, b) an accident with a 10 MW fire with a immobile train in the middle of the tunnel 2020-10 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5437 el Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 101 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/5437/5/mec_51203950.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Τεχνολογία::Δομική Μηχανική::Πυροπροστασία
TPSH::Τεχνολογία::Ρευστοδυναμική
Μπατσούλας, Αθανάσιος
Έλεγχος πυρκαγιάς και αποκαπνισμού σήραγγας τρένου με κατακόρυφους αξονικούς ανεμιστήρες σε περίπτωση φωτιάς με την μέθοδο υπολογιστικών μεθόδων υπολογιστικής ρευστοδυναμικής
title Έλεγχος πυρκαγιάς και αποκαπνισμού σήραγγας τρένου με κατακόρυφους αξονικούς ανεμιστήρες σε περίπτωση φωτιάς με την μέθοδο υπολογιστικών μεθόδων υπολογιστικής ρευστοδυναμικής
title_full Έλεγχος πυρκαγιάς και αποκαπνισμού σήραγγας τρένου με κατακόρυφους αξονικούς ανεμιστήρες σε περίπτωση φωτιάς με την μέθοδο υπολογιστικών μεθόδων υπολογιστικής ρευστοδυναμικής
title_fullStr Έλεγχος πυρκαγιάς και αποκαπνισμού σήραγγας τρένου με κατακόρυφους αξονικούς ανεμιστήρες σε περίπτωση φωτιάς με την μέθοδο υπολογιστικών μεθόδων υπολογιστικής ρευστοδυναμικής
title_full_unstemmed Έλεγχος πυρκαγιάς και αποκαπνισμού σήραγγας τρένου με κατακόρυφους αξονικούς ανεμιστήρες σε περίπτωση φωτιάς με την μέθοδο υπολογιστικών μεθόδων υπολογιστικής ρευστοδυναμικής
title_short Έλεγχος πυρκαγιάς και αποκαπνισμού σήραγγας τρένου με κατακόρυφους αξονικούς ανεμιστήρες σε περίπτωση φωτιάς με την μέθοδο υπολογιστικών μεθόδων υπολογιστικής ρευστοδυναμικής
title_sort έλεγχος πυρκαγιάς και αποκαπνισμού σήραγγας τρένου με κατακόρυφους αξονικούς ανεμιστήρες σε περίπτωση φωτιάς με την μέθοδο υπολογιστικών μεθόδων υπολογιστικής ρευστοδυναμικής
title_translated Mechanical smoke extraction for fire in a railway tunnel with axial fans
topic TPSH::Τεχνολογία::Δομική Μηχανική::Πυροπροστασία
TPSH::Τεχνολογία::Ρευστοδυναμική
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5437