Business plan για κατασκευή νέου πλοίου μεταφοράς LNG: μελέτη περίπτωσης για την ναυτιλιακή εταιρία GasLog

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Παούρης, Ιωάννης
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2020
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5346
_version_ 1780278380462080000
abstract Τα τελευταία χρόνια το φυσικό αέριο εμφανίζει όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη και διάδοση σε παγκόσμια κλίμακα. Αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή ενέργειας, αφού οι ρυπογόνες ουσίες που εκπέμπονται κατά την καύση και χρήση του στο περιβάλλον είναι μηδαμινές, και το κόστος του είναι συγκριτικά χαμηλότερο. Για το λόγο αυτό πολλές ναυτιλιακές εταιρίες έχουν εισχωρήσει στην αγορά του LNG, με τα πλοία μεταφοράς του μέσω θαλάσσης να αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς. Μία από τις εταιρίες αυτές, η οποία μελετάται στην παρούσα εργασία, είναι η εταιρία του Πήτερ Λιβανού με την επωνυμία GasLog η οποία εδρεύει στο Μονακό. Ειδικότερα, για την εταιρία αυτή παρουσιάζεται το επιχειρηματικό της σχέδιο για τη ναυπήγηση δύο νέων πλοίων για τη μεταφορά του LNG. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα εργασία αποτελείται από το θεωρητικό υπόβαθρο και το Πρακτικό Μέρος. Το πρώτο κεφάλαιο της εργασίας αναφέρεται στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), εστιάζοντας στην έννοια και στις ιδιότητές του, την αλυσίδα ανεφοδιασμού και τη διαχρονική εξέλιξη του εμπορίου του LNG. Παράλληλα, ασχολείται με τα πλοία για τη μεταφορά του, τους τύπου πλοίων για τη μεταφορά του εστιάζοντας στα βασικότερα χαρακτηριστικά τους και το κόστος ναυπήγησής τους. Εν συνεχεία, στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η κατάλληλη υποδομή που απαιτείται για το υγροποιημένο φυσικό αέριο, αναλύοντας τους τερματικούς σταθμούς και τις επιμέρους εγκαταστάσεις τους. Όσον αφορά το δεύτερο κεφάλαιο, πραγματεύεται τη ζήτηση και την προσφορά του LNG στην παγκόσμια αγορά. Ειδικότερα γίνεται αναφορά στη εξέλιξη της ζήτησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου τα τελευταία χρόνια, στους κύριους εισαγωγείς LNG σε παγκόσμια κλίμακα και στην προσφορά του LNG. Τέλος, στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο του θεωρητικού υποβάθρου, παρουσιάζονται αναλυτικά οι λόγοι από τους οποίους επηρεάζεται η αγορά του LNG. Όσον αφορά το δεύτερο μέρος (Πρακτικό Μέρος), το οποίο αποτελεί το τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας, περιλαμβάνει το επιχειρηματικό σχέδιο (Business Plan) για την επένδυση της ναυτιλιακής εταιρίας GasLog για τη ναυπήγηση δύο νέων πλοίων μεταφοράς LNG. Ασφαλώς, τα συμπεράσματα που απορρέουν αποτελούν το πιο σημαντικό μέρος της εργασίας, αφού θα μελετηθεί η συγκεκριμένη επένδυση από πλευρά κόστους, εσόδων, κινδύνων και ωφελειών.
abstracttranslated In recent years, natural gas has been growing and spreading globally. It is the main source of energy since the pollutants emitted during its combustion and use are minimal for the environment and its cost is comparatively lower. For this reason, many shipping companies have entered the LNG market, with sea-going vessels increasing at a fast pace. One of these companies, which is being studied in this paper, is Peter Lebanon’s company, under the name of GasLog, based in Monaco. In particular, for this company, it is presented its business plan for the construction of two new LNG carriers. More specifically, this paper consists of the theoretical background and the Practical Part. The first chapter of the paper refers to liquefied natural gas (LNG), focusing on its meaning and properties, the supply and the evolution of the LNG trade over time. At the same time, it deals with ships for its transportation, the type ships for transportation, focusing on their basic characteristics and construction costs. Subsequently, the first chapter presents the appropriate infrastructure required for liquefied natural gas by analyzing stations and their individual facilities. As far as the second chapter is concerned, it examines the demand and supply of LNG on the world market. In particular, reference is made to the evolution of LNG demand in recent years, to the main LNG importers on a global scale and to the supply of LNG. Finally, the third and final chapter of the theoretical background presents the reasons why the LNG market is affected. The second part (Practical Part), which is the fourth and final chapter of the work, includes the Business Plan for the investment of the shipping company GasLog for the construction of two new LNG carriers. Certainly, the resulting conclusions are the most important part of the work, since this investment will be studied in terms of cost, revenue, risks and benefits
advisor
author Παούρης, Ιωάννης
author_facet Παούρης, Ιωάννης
author_sort Παούρης, Ιωάννης
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-5346
institution University of West Attica Campus II
keyword Φυσικό αέριο
Υγροποιημένο φυσικό αέριο
LNG
Πλοία LNG
Ναυτιλιακή αγορά
Επιχειρησιακό σχέδιο
Liquefied natural gas
Μεταφορά φυσικού αερίου
GasLog
language Greek
physical 76
publishDate 2020
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-53462020-07-24T10:06:42Z Business plan για κατασκευή νέου πλοίου μεταφοράς LNG: μελέτη περίπτωσης για την ναυτιλιακή εταιρία GasLog Business plan for the construction of a new LNG ship: design case for the GasLog shipping company Παούρης, Ιωάννης Συριόπουλος, Θεόδωρος TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορές::Ναυτιλία Φυσικό αέριο Υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG Πλοία LNG Ναυτιλιακή αγορά Επιχειρησιακό σχέδιο Liquefied natural gas Μεταφορά φυσικού αερίου GasLog Τα τελευταία χρόνια το φυσικό αέριο εμφανίζει όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη και διάδοση σε παγκόσμια κλίμακα. Αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή ενέργειας, αφού οι ρυπογόνες ουσίες που εκπέμπονται κατά την καύση και χρήση του στο περιβάλλον είναι μηδαμινές, και το κόστος του είναι συγκριτικά χαμηλότερο. Για το λόγο αυτό πολλές ναυτιλιακές εταιρίες έχουν εισχωρήσει στην αγορά του LNG, με τα πλοία μεταφοράς του μέσω θαλάσσης να αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς. Μία από τις εταιρίες αυτές, η οποία μελετάται στην παρούσα εργασία, είναι η εταιρία του Πήτερ Λιβανού με την επωνυμία GasLog η οποία εδρεύει στο Μονακό. Ειδικότερα, για την εταιρία αυτή παρουσιάζεται το επιχειρηματικό της σχέδιο για τη ναυπήγηση δύο νέων πλοίων για τη μεταφορά του LNG. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα εργασία αποτελείται από το θεωρητικό υπόβαθρο και το Πρακτικό Μέρος. Το πρώτο κεφάλαιο της εργασίας αναφέρεται στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), εστιάζοντας στην έννοια και στις ιδιότητές του, την αλυσίδα ανεφοδιασμού και τη διαχρονική εξέλιξη του εμπορίου του LNG. Παράλληλα, ασχολείται με τα πλοία για τη μεταφορά του, τους τύπου πλοίων για τη μεταφορά του εστιάζοντας στα βασικότερα χαρακτηριστικά τους και το κόστος ναυπήγησής τους. Εν συνεχεία, στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η κατάλληλη υποδομή που απαιτείται για το υγροποιημένο φυσικό αέριο, αναλύοντας τους τερματικούς σταθμούς και τις επιμέρους εγκαταστάσεις τους. Όσον αφορά το δεύτερο κεφάλαιο, πραγματεύεται τη ζήτηση και την προσφορά του LNG στην παγκόσμια αγορά. Ειδικότερα γίνεται αναφορά στη εξέλιξη της ζήτησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου τα τελευταία χρόνια, στους κύριους εισαγωγείς LNG σε παγκόσμια κλίμακα και στην προσφορά του LNG. Τέλος, στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο του θεωρητικού υποβάθρου, παρουσιάζονται αναλυτικά οι λόγοι από τους οποίους επηρεάζεται η αγορά του LNG. Όσον αφορά το δεύτερο μέρος (Πρακτικό Μέρος), το οποίο αποτελεί το τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας, περιλαμβάνει το επιχειρηματικό σχέδιο (Business Plan) για την επένδυση της ναυτιλιακής εταιρίας GasLog για τη ναυπήγηση δύο νέων πλοίων μεταφοράς LNG. Ασφαλώς, τα συμπεράσματα που απορρέουν αποτελούν το πιο σημαντικό μέρος της εργασίας, αφού θα μελετηθεί η συγκεκριμένη επένδυση από πλευρά κόστους, εσόδων, κινδύνων και ωφελειών. In recent years, natural gas has been growing and spreading globally. It is the main source of energy since the pollutants emitted during its combustion and use are minimal for the environment and its cost is comparatively lower. For this reason, many shipping companies have entered the LNG market, with sea-going vessels increasing at a fast pace. One of these companies, which is being studied in this paper, is Peter Lebanon’s company, under the name of GasLog, based in Monaco. In particular, for this company, it is presented its business plan for the construction of two new LNG carriers. More specifically, this paper consists of the theoretical background and the Practical Part. The first chapter of the paper refers to liquefied natural gas (LNG), focusing on its meaning and properties, the supply and the evolution of the LNG trade over time. At the same time, it deals with ships for its transportation, the type ships for transportation, focusing on their basic characteristics and construction costs. Subsequently, the first chapter presents the appropriate infrastructure required for liquefied natural gas by analyzing stations and their individual facilities. As far as the second chapter is concerned, it examines the demand and supply of LNG on the world market. In particular, reference is made to the evolution of LNG demand in recent years, to the main LNG importers on a global scale and to the supply of LNG. Finally, the third and final chapter of the theoretical background presents the reasons why the LNG market is affected. The second part (Practical Part), which is the fourth and final chapter of the work, includes the Business Plan for the investment of the shipping company GasLog for the construction of two new LNG carriers. Certainly, the resulting conclusions are the most important part of the work, since this investment will be studied in terms of cost, revenue, risks and benefits 2020-05 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5346 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου 76 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/5346/4/ntst84.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορές::Ναυτιλία
Παούρης, Ιωάννης
Business plan για κατασκευή νέου πλοίου μεταφοράς LNG: μελέτη περίπτωσης για την ναυτιλιακή εταιρία GasLog
title Business plan για κατασκευή νέου πλοίου μεταφοράς LNG: μελέτη περίπτωσης για την ναυτιλιακή εταιρία GasLog
title_full Business plan για κατασκευή νέου πλοίου μεταφοράς LNG: μελέτη περίπτωσης για την ναυτιλιακή εταιρία GasLog
title_fullStr Business plan για κατασκευή νέου πλοίου μεταφοράς LNG: μελέτη περίπτωσης για την ναυτιλιακή εταιρία GasLog
title_full_unstemmed Business plan για κατασκευή νέου πλοίου μεταφοράς LNG: μελέτη περίπτωσης για την ναυτιλιακή εταιρία GasLog
title_short Business plan για κατασκευή νέου πλοίου μεταφοράς LNG: μελέτη περίπτωσης για την ναυτιλιακή εταιρία GasLog
title_sort business plan για κατασκευή νέου πλοίου μεταφοράς lng: μελέτη περίπτωσης για την ναυτιλιακή εταιρία gaslog
title_translated Business plan for the construction of a new LNG ship: design case for the GasLog shipping company
topic TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορές::Ναυτιλία
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5346