Utilization of alternative fuels in ports

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Μούτσιος, Νικόλαος
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:English
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2020
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5202
_version_ 1780278369453080576
abstract H παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Αξιοποίηση Εναλλακτικών Καυσίμων σε Λιμένες», εκπονήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Οι θεσμοθετημένοι επερχόμενοι κανονισμοί του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του κλάδου της ναυτιλίας ωθούν τους πλοιοκτήτες στο να στραφούν σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας και νέες τεχνολογίες, Η χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) ως ναυτιλιακό καύσιμο αποτελεί μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση για τη συμμόρφωση προς τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, καθώς αποτελεί μια καθαρή μορφή ενέργειας σε σχετικά χαμηλή τιμή με ύψιστα επίπεδα ασφάλειας. Ειδικότερα, θα διεξαχθεί ανάλυση της εκτιμώμενης μελλοντικής ετήσιας ζήτησης ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου για τον ανεφοδιασμό των πλοίων που ελλιμενίζουν σε λιμένες της Κύπρου μέσω της χρήσης μιας συγκεκριμένης μεθοδολογίας που θα εμπεριέχει δεδομένα άφιξης/αναχώρησης όλων των τύπων πλοίων με σταθμό αναχώρησης/άφιξης τα εξεταζόμενα λιμάνια και θα προταθεί επιπρόσθετα η ανάπτυξη της αντίστοιχης βέλτιστης εφοδιαστικής αλυσίδας για την κάλυψη της προκύπτουσας εκτιμώμενης ζήτησης, ως αποτέλεσμα της ανάλυσης του κόστους λειτουργίας της και της διαστασιοποίησης του εξοπλισμού της. Στο τελευταίο μέρος της διπλωματικής εργασίας, θα επιχειρηθεί η τεχνικό-οικονομική ανάλυση ενός πλοίου που επισκέπτεται τα λιμάνια της Κύπρου, και που χρησιμοποιεί ως κύριο καύσιμο βαρύ μαζούτ (HFO) και θα εξεταστεί από οικονομικής σκοπιάς η χρήση ΥΦΑ από τις κύριες μηχανές του πλοίου και όπως και οι επιπτώσεις από περιβαλλοντικής σκοπιάς στη λειτουργία του μέσω μιας μεθοδολογίας που θα περιλαμβάνει και τις εκτιμώμενες τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.
abstracttranslated This specific thesis “Utilization of Alternative Fuels in Ports” was undertaken as part of the Postgraduate (MSc) Program of Studies, "New Technologies in Shipping & Transport" of the Department of Shipping trade & Transport and Department of Industrial Design and Production Engineering, University of Aegean and University of West Attica. The upcoming IMO regulations regarding the emissions’ reduction derived from vessels in the maritime sector impel ship-owners to adopt alternative sources of energy and new technologies for their vessel’s propulsion. The utilization of Liquified Natural Gas (LNG) as an alternative maritime fuel is considered as a credible alternative solution in conformity with the current environmental regulatory framework, as it is a clean energy source at a relatively low price with high safety standards. More specifically, the future estimated LNG demand as a marine fuel for the bunkering procedures of vessels calling at the maritime ports of Cyprus will be analyzed through the use of a specific methodology. This methodology includes the traffic data of each type of vessels calling at the under study ports of Cyprus and based on demand analysis’ results, an indicative LNG supply chain will be proposed for covering the estimated future LNG demand at the ports of Cyprus. In the last chapter of this thesis, a cost benefit analysis will be conducted for the retrofit of the main engines of a conventional vessel (that uses Heavy Fuel Oil-HFO as main fuel) calling at the ports of Cyprus, taking into consideration the estimated bunker prices in the shipping market. Additionally, a socioeconomic analysis of this vessel’s retrofit will be conducted for assessing the benefits that this conversion will create in terms of cost savings for the environment.
advisor
author Μούτσιος, Νικόλαος
author_facet Μούτσιος, Νικόλαος
author_sort Μούτσιος, Νικόλαος
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-5202
institution University of West Attica Campus II
keyword Εναλλακτικά καύσιμα
Ναυτιλιακά καύσιμα
Υγροποιημένο φυσικό αέριο
Αέριοι ρύποι
Εφοδιαστική αλυσίδα
Ship Emissions
Alternative marine fuels
Supply chain
Liquefied natural gas
Demand analysis
language English
physical 61
publishDate 2020
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-52022020-02-24T16:09:07Z Utilization of alternative fuels in ports Αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων σε λιμένες Μούτσιος, Νικόλαος Νικητάκος, Νικήτας TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εφοδιαστική (Logistics) TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορές::Ναυτιλία Εναλλακτικά καύσιμα Ναυτιλιακά καύσιμα Υγροποιημένο φυσικό αέριο Αέριοι ρύποι Εφοδιαστική αλυσίδα Ship Emissions Alternative marine fuels Supply chain Liquefied natural gas Demand analysis H παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Αξιοποίηση Εναλλακτικών Καυσίμων σε Λιμένες», εκπονήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Οι θεσμοθετημένοι επερχόμενοι κανονισμοί του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του κλάδου της ναυτιλίας ωθούν τους πλοιοκτήτες στο να στραφούν σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας και νέες τεχνολογίες, Η χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) ως ναυτιλιακό καύσιμο αποτελεί μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση για τη συμμόρφωση προς τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, καθώς αποτελεί μια καθαρή μορφή ενέργειας σε σχετικά χαμηλή τιμή με ύψιστα επίπεδα ασφάλειας. Ειδικότερα, θα διεξαχθεί ανάλυση της εκτιμώμενης μελλοντικής ετήσιας ζήτησης ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου για τον ανεφοδιασμό των πλοίων που ελλιμενίζουν σε λιμένες της Κύπρου μέσω της χρήσης μιας συγκεκριμένης μεθοδολογίας που θα εμπεριέχει δεδομένα άφιξης/αναχώρησης όλων των τύπων πλοίων με σταθμό αναχώρησης/άφιξης τα εξεταζόμενα λιμάνια και θα προταθεί επιπρόσθετα η ανάπτυξη της αντίστοιχης βέλτιστης εφοδιαστικής αλυσίδας για την κάλυψη της προκύπτουσας εκτιμώμενης ζήτησης, ως αποτέλεσμα της ανάλυσης του κόστους λειτουργίας της και της διαστασιοποίησης του εξοπλισμού της. Στο τελευταίο μέρος της διπλωματικής εργασίας, θα επιχειρηθεί η τεχνικό-οικονομική ανάλυση ενός πλοίου που επισκέπτεται τα λιμάνια της Κύπρου, και που χρησιμοποιεί ως κύριο καύσιμο βαρύ μαζούτ (HFO) και θα εξεταστεί από οικονομικής σκοπιάς η χρήση ΥΦΑ από τις κύριες μηχανές του πλοίου και όπως και οι επιπτώσεις από περιβαλλοντικής σκοπιάς στη λειτουργία του μέσω μιας μεθοδολογίας που θα περιλαμβάνει και τις εκτιμώμενες τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων. This specific thesis “Utilization of Alternative Fuels in Ports” was undertaken as part of the Postgraduate (MSc) Program of Studies, "New Technologies in Shipping & Transport" of the Department of Shipping trade & Transport and Department of Industrial Design and Production Engineering, University of Aegean and University of West Attica. The upcoming IMO regulations regarding the emissions’ reduction derived from vessels in the maritime sector impel ship-owners to adopt alternative sources of energy and new technologies for their vessel’s propulsion. The utilization of Liquified Natural Gas (LNG) as an alternative maritime fuel is considered as a credible alternative solution in conformity with the current environmental regulatory framework, as it is a clean energy source at a relatively low price with high safety standards. More specifically, the future estimated LNG demand as a marine fuel for the bunkering procedures of vessels calling at the maritime ports of Cyprus will be analyzed through the use of a specific methodology. This methodology includes the traffic data of each type of vessels calling at the under study ports of Cyprus and based on demand analysis’ results, an indicative LNG supply chain will be proposed for covering the estimated future LNG demand at the ports of Cyprus. In the last chapter of this thesis, a cost benefit analysis will be conducted for the retrofit of the main engines of a conventional vessel (that uses Heavy Fuel Oil-HFO as main fuel) calling at the ports of Cyprus, taking into consideration the estimated bunker prices in the shipping market. Additionally, a socioeconomic analysis of this vessel’s retrofit will be conducted for assessing the benefits that this conversion will create in terms of cost savings for the environment. 2020-02 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5202 en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου 61 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/5202/4/ntst83.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εφοδιαστική (Logistics)
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορές::Ναυτιλία
Μούτσιος, Νικόλαος
Utilization of alternative fuels in ports
title Utilization of alternative fuels in ports
title_full Utilization of alternative fuels in ports
title_fullStr Utilization of alternative fuels in ports
title_full_unstemmed Utilization of alternative fuels in ports
title_short Utilization of alternative fuels in ports
title_sort utilization of alternative fuels in ports
title_translated Αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων σε λιμένες
topic TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εφοδιαστική (Logistics)
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορές::Ναυτιλία
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5202