Ανθρώπινη αξιοπιστία στη ναυτιλία
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Μεταπτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2020
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5201 |
_version_ | 1780278369217150976 |
---|---|
abstract | Σκοπός της παρούσης εργασίας είναι η ανάλυση της ανθρώπινης αξιοπιστίας στη Ναυτιλία. Ο Ναυτιλιακός τομέας παραμένει στη χώρα μας ένας εκ των ασφαλέστερων, με τα ολιγάριθμα όμως ατυχήματα που προκαλούνται κάθε χρόνο να έχουν συνήθως πολύ δυσμενείς συνέπειες, τόσο όσον αφορά την ανθρώπινη ζωή, όσο και τις υλικές και περιβαλλοντικές ζημιές. Τα είδη των ναυτιλιακών ατυχημάτων ποικίλουν με κυριότερα εξ αυτών τις βυθίσεις, τις προσαράξεις, τις απώλειες φορτίου και τις πυρκαγιές. Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών είναι είτε οι μηχανικές βλάβες, είτε οι ακραίες καιρικές συνθήκες, είτε τα ανθρώπινα λάθη. Τα τελευταία αποτελούν και το συνηθέστερο αίτιο ατυχημάτων με ποσοστό που φτάνει ακόμη και το 80%. Για το λόγο αυτό κρίνεται απαραίτητη η ανάλυση της λεγομένης ανθρώπινης αξιοπιστίας, ώστε να καταστεί δυνατή η εύρεση λύσεων για το εν λόγω ζήτημα. Για να μπορέσουμε όμως να προχωρήσουμε σε επόμενα βήματα, είναι απαραίτητο να καθοριστούν οι λόγοι για τους οποίους ένας εργαζόμενος στη Ναυτιλία υποπίπτει σε λάθη που οδηγούν σε ατυχήματα. Οι λόγοι είναι πολλοί και έχουν να κάνουν τόσο με παράγοντες του εργασιακού περιβάλλοντος (κούραση λόγω υπερεργασίας, στρεσογόνες καταστάσεις), με ζητήματα αντιληπτικότητας, με ζητήματα επικοινωνίας και με ζητήματα εκπαίδευσης και εξειδίκευσης, όπως επίσης και ηγετικών ικανοτήτων. Όλα τα ανωτέρω καθιστούν το ζήτημα της ανθρώπινης αξιοπιστίας ως πολύπλοκο και δυσεπίλυτο. Για να καταστεί δυνατός ο υπολογισμός της ανθρώπινης αξιοπιστίας, πραγματοποιήθηκε μια αναλυτική περιγραφή των γνωστότερων μεθόδων ποσοτικοποίησης της ανθρώπινης αξιοπιστίας (THERP, HEART, SLIM ATHEANA, CREAM) και παρατέθηκαν όλα τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τους, ώστε να είναι δυνατή η μεταξύ τους σύγκριση και η επιλογή μιας εξ αυτών ως η καταλληλότερη για εφαρμογή στον τομέα της Ναυτιλίας. Τέλος, πραγματοποιήθηκε μια περιγραφή της σημερινής κατάστασης της Ελληνικής Ναυτιλίας, ενώ κατόπιν συγκρίσεως επιλέχθηκε η μέθοδος CREAM ως η επικρατέστερη για την ποσοτικοποίηση της ανθρώπινης αξιοπιστίας στον τομέα αυτό. |
abstracttranslated | The purpose of the present work is to analyze human credibility in Shipping. The Maritime sector remains one of the safest in our country, but the few accidents that occur each year usually have very adverse consequences, both in terms of human life, as well as material and environmental damage. The types of marine accidents vary with the main ones being sinks, crashes, cargo losses and fires. The main causes of these accidents are either mechanical damage, extreme weather conditions, or human error. The latter are the most common cause of accidents with a rate of up to 80%. It is therefore necessary to analyze the so-called human credibility in order to find solutions to this issue. However, in order to move on to the next steps, it is necessary to identify the reasons why an employee of Shipping is subject to errors leading to accidents. The reasons are many and have to do with factors of the work environment (fatigue due to overwork, stressful situations), with perception issues, communication issues, and training and specialization issues, as well as leadership skills. All of the above make the issue of human credibility complex and difficult to solve. To enable the calculation of human credibility, a detailed description of the most popular methods of quantifying human credibility was performed (THERP, HEART, SLIM ATHEANA, CREAM) and listed all their advantages and disadvantages so that they can be compared and selected as one of the most appropriate for shipping. Finally, a description of the current state of Greek Shipping was made, and by comparison the CREAM method was selected as the most dominant one for quantifying human credibility in this field. |
advisor | |
author | Βαϊσμένου, Στυλιανή |
author_facet | Βαϊσμένου, Στυλιανή |
author_sort | Βαϊσμένου, Στυλιανή |
collection | Okeanis Institutional Repository |
format | Μεταπτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-5201 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Αξιοπιστία ανθρώπινου δυναμικού Ανθρώπινα σφάλματα Ναυτιλία HRA methods Ναυτικά ατυχήματα |
language | Greek |
physical | 94 |
publishDate | 2020 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-52012020-02-24T15:52:26Z Ανθρώπινη αξιοπιστία στη ναυτιλία Human reliability in shipping Βαϊσμένου, Στυλιανή Νικητάκος, Νικήτας TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορές::Ναυτιλία Αξιοπιστία ανθρώπινου δυναμικού Ανθρώπινα σφάλματα Ναυτιλία HRA methods Ναυτικά ατυχήματα Σκοπός της παρούσης εργασίας είναι η ανάλυση της ανθρώπινης αξιοπιστίας στη Ναυτιλία. Ο Ναυτιλιακός τομέας παραμένει στη χώρα μας ένας εκ των ασφαλέστερων, με τα ολιγάριθμα όμως ατυχήματα που προκαλούνται κάθε χρόνο να έχουν συνήθως πολύ δυσμενείς συνέπειες, τόσο όσον αφορά την ανθρώπινη ζωή, όσο και τις υλικές και περιβαλλοντικές ζημιές. Τα είδη των ναυτιλιακών ατυχημάτων ποικίλουν με κυριότερα εξ αυτών τις βυθίσεις, τις προσαράξεις, τις απώλειες φορτίου και τις πυρκαγιές. Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών είναι είτε οι μηχανικές βλάβες, είτε οι ακραίες καιρικές συνθήκες, είτε τα ανθρώπινα λάθη. Τα τελευταία αποτελούν και το συνηθέστερο αίτιο ατυχημάτων με ποσοστό που φτάνει ακόμη και το 80%. Για το λόγο αυτό κρίνεται απαραίτητη η ανάλυση της λεγομένης ανθρώπινης αξιοπιστίας, ώστε να καταστεί δυνατή η εύρεση λύσεων για το εν λόγω ζήτημα. Για να μπορέσουμε όμως να προχωρήσουμε σε επόμενα βήματα, είναι απαραίτητο να καθοριστούν οι λόγοι για τους οποίους ένας εργαζόμενος στη Ναυτιλία υποπίπτει σε λάθη που οδηγούν σε ατυχήματα. Οι λόγοι είναι πολλοί και έχουν να κάνουν τόσο με παράγοντες του εργασιακού περιβάλλοντος (κούραση λόγω υπερεργασίας, στρεσογόνες καταστάσεις), με ζητήματα αντιληπτικότητας, με ζητήματα επικοινωνίας και με ζητήματα εκπαίδευσης και εξειδίκευσης, όπως επίσης και ηγετικών ικανοτήτων. Όλα τα ανωτέρω καθιστούν το ζήτημα της ανθρώπινης αξιοπιστίας ως πολύπλοκο και δυσεπίλυτο. Για να καταστεί δυνατός ο υπολογισμός της ανθρώπινης αξιοπιστίας, πραγματοποιήθηκε μια αναλυτική περιγραφή των γνωστότερων μεθόδων ποσοτικοποίησης της ανθρώπινης αξιοπιστίας (THERP, HEART, SLIM ATHEANA, CREAM) και παρατέθηκαν όλα τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τους, ώστε να είναι δυνατή η μεταξύ τους σύγκριση και η επιλογή μιας εξ αυτών ως η καταλληλότερη για εφαρμογή στον τομέα της Ναυτιλίας. Τέλος, πραγματοποιήθηκε μια περιγραφή της σημερινής κατάστασης της Ελληνικής Ναυτιλίας, ενώ κατόπιν συγκρίσεως επιλέχθηκε η μέθοδος CREAM ως η επικρατέστερη για την ποσοτικοποίηση της ανθρώπινης αξιοπιστίας στον τομέα αυτό. The purpose of the present work is to analyze human credibility in Shipping. The Maritime sector remains one of the safest in our country, but the few accidents that occur each year usually have very adverse consequences, both in terms of human life, as well as material and environmental damage. The types of marine accidents vary with the main ones being sinks, crashes, cargo losses and fires. The main causes of these accidents are either mechanical damage, extreme weather conditions, or human error. The latter are the most common cause of accidents with a rate of up to 80%. It is therefore necessary to analyze the so-called human credibility in order to find solutions to this issue. However, in order to move on to the next steps, it is necessary to identify the reasons why an employee of Shipping is subject to errors leading to accidents. The reasons are many and have to do with factors of the work environment (fatigue due to overwork, stressful situations), with perception issues, communication issues, and training and specialization issues, as well as leadership skills. All of the above make the issue of human credibility complex and difficult to solve. To enable the calculation of human credibility, a detailed description of the most popular methods of quantifying human credibility was performed (THERP, HEART, SLIM ATHEANA, CREAM) and listed all their advantages and disadvantages so that they can be compared and selected as one of the most appropriate for shipping. Finally, a description of the current state of Greek Shipping was made, and by comparison the CREAM method was selected as the most dominant one for quantifying human credibility in this field. 2020-02 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5201 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου 94 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/5201/4/ntst58.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορές::Ναυτιλία Βαϊσμένου, Στυλιανή Ανθρώπινη αξιοπιστία στη ναυτιλία |
title | Ανθρώπινη αξιοπιστία στη ναυτιλία |
title_full | Ανθρώπινη αξιοπιστία στη ναυτιλία |
title_fullStr | Ανθρώπινη αξιοπιστία στη ναυτιλία |
title_full_unstemmed | Ανθρώπινη αξιοπιστία στη ναυτιλία |
title_short | Ανθρώπινη αξιοπιστία στη ναυτιλία |
title_sort | ανθρώπινη αξιοπιστία στη ναυτιλία |
title_translated | Human reliability in shipping |
topic | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορές::Ναυτιλία |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5201 |