City logistics στο Θριάσιο πεδίο
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Μεταπτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2019
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5101 |
_version_ | 1780278366718394368 |
---|---|
abstract | Οι εμπορευματικές μεταφορές στα αστικά κέντρα είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στην αλυσίδα των logistics. Η δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων για την οικονομική και εμπορική ανάπτυξη των αστικών μεταφορών είναι άκρως σημαντική. Ωστόσο, τα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι μεταφορείς μέσα στις μεγάλες πόλεις είναι πολλά. Και οι πόλεις όμως αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα από την συνεχή διέλευση των φορτηγών μέσα στον αστικό χώρο. Για να επιλυθούν, λοιπόν, τα προβλήματα αυτά, οι λύσεις που προκρίνονται είναι οι εξής: (α) να διαμορφωθούν αποτελεσματικές στρατηγικές που θα μείωναν το κόστος των μεταφορών και τα προβλήματα που προαναφέρθηκαν ή/και (β) η ανάπτυξη αστικών εμπορευματικών κέντρων.
Με γνώμονα τα παραπάνω, στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την έννοια των αστικών εμπορευματικών μεταφορών – city logistics και τους τρόπους με τους οποίους εφαρμόζεται στις χώρες της Ευρώπης. Επίσης παρουσιάζεται η κατάσταση στην Ελλάδα, μια χώρα που υστερεί κατά πολύ στην εφαρμογή καλών πρακτικών, και παρουσιάζονται κάποιες προτάσεις για τη βελτίωση της υπάρχουσας πραγματικότητας των αστικών μεταφορών, καθώς και στα αστικά εμπορευματικά κέντρα της χώρας, με το Θριάσιο πεδίο να μελετάται εκτενώς. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της παρούσας εργασίας πραγματοποιήθηκε επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, και πρωτογενής έρευνα, μέσω προσωπικών συνεντεύξεων για την εφαρμογή των αστικών εμπορευματικών μεταφορών. Ειδικότερα, τα δεδομένα της πρωτογενούς έρευνας συλλέχθηκαν μέσω οχτώ συνεντεύξεων, που πραγματοποιήθηκαν σε εργαζόμενους εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο Θριάσιο πεδίο, οι οποίοι κατέχουν αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας στο τομέα των Logistics. Οι συνεντεύξεις περιείχαν ερωτήσεις σχετικά με τη συμβολή των επιχειρήσεων στην τοπική κοινωνία, τις αλλαγές που υπέστησαν οι εταιρείες από την δραστηριοποίηση τους στο Θριάσιο πεδίο και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας μετά την εγκατάσταση και δραστηριοποίηση των εταιρειών στο Θριάσιο.
Η έρευνα διήρκησε περίπου τέσσερις μήνες, αρχίζοντας από την συλλογή των ερωτήσεων και την δημιουργία του ερωτηματολογίου και στη συνέχεια με την πραγματοποίηση των συνεντεύξεων κατά το διάστημα 1 Αυγούστου έως και 30 Σεπτεμβρίου του 2019. Οι συνεντεύξεις είχαν κατά μέσο όρο διάρκεια 15 λεπτά. Το εργαλείο της έρευνας στήριξε τη δημιουργία του στην βιβλιογραφική ανασκόπηση που προηγήθηκε και στη μελέτη παρεμφερών ερευνών. Ακόμη, η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας θα πραγματοποιηθεί μελετώντας τις συνεντεύξεις ανά θεματικό άξονα, οι οποίοι καθορίζονται με βάση τα ερευνητικά ερωτήματα που έχουν τεθεί και τη σχετική βιβλιογραφία. Έτσι λοιπόν, τα αποτελέσματα σύμφωνα με τη βιβλιογραφία έδειξαν ότι ο σχεδιασμός με τον σωστό τρόπο και η οργάνωση μιας κατάλληλης διαδρομής για το προϊόν, αυξάνει τις παραγόμενες ποσότητες που μεταφέρονται προς πώληση, είτε απευθείας από τους παραγωγούς, είτε μέσω των εμπόρων – προμηθευτών, είτε μέσω εταιρειών logistics, οι οποίες απλά μεταφέρουν τα προϊόντα. Από την άλλη, ο λανθασμένος σχεδιασμός οδηγεί σε ένα πολύπλοκο σύστημα με σημαντικές απώλειες, τόσο σε κόστος όσο και σε ποιότητα. Με τα αστικά εμπορευματικά κέντρα είναι δυνατή η συγκέντρωση των υπηρεσιών ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας σε έναν χώρο. Με αυτό τον τρόπο δημιουργούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις για συνεργασίες μεταξύ των εμπλεκόμενων εταιριών στην βιομηχανία των logistics. Ένα τέτοιο κέντρο αποτελεί και το Θριάσιο πεδίο, το οποίο έχει ως κύριο σκοπό να συγκεντρώσει όλες τις διάσπαρτες δραστηριότητες που υφίστανται, σήμερα, στην περιοχή της πρωτεύουσας (σταθμός διαλογής, σταθμός για containers, τελωνείο, εμπορικός σταθμός, αποθήκες, κλπ). Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την πρωτογενή έρευνα, οι επιχειρήσεις που, πλέον, δραστηριοποιούνται στο Θριάσιο πεδίο, αναφέρουν την σημαντικότητα και τις θετικές επιπτώσεις με τις οποίες έχουν συμβάλλει στην ευρύτερη τοπική κοινωνία, καθώς, επίσης, και ότι τα αστικά κέντρα εμπορευμάτων παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην οργάνωση και στον συντονισμό των εμπορευματικών μεταφορών στα κέντρα της πόλης. Ακόμη, η εγκατάσταση των επιχειρήσεων στο κέντρο του Θριάσιου αποδίδουν με θετικό τρόπο την εγκατάσταση τους σε αυτό, καθώς έχουν εξελιχθεί και έχει αυξηθεί και η επιχειρηματική τους δραστηριότητα. |
abstracttranslated | Urban freight transport is a very important part of the logistics chain. Creating the right conditions for the economic and commercial development of urban transport is extremely important. However, the problems that carriers face in large cities are many, such as increased traffic, lack of loading and unloading space, etc., and cities also face many problems with the constant transit of trucks in urban areas. To solve these problems, therefore, the solutions are: (a) to formulate effective strategies to reduce the cost of transport and the problems mentioned above and / or (b) to develop urban freight centers. With this in mind, the aim of this paper is to explore the concept of city logistics and how it is applied in European countries. Also presented is the situation in Greece, a country lagging behind in the implementation of good practices, and some suggestions are made to improve the existing reality of urban transport, as well as in urban freight centers, with the Thriasian field being studied extensively.
In order to achieve the objectives of this paper, a review of the relevant literature, and primary research, was conducted through personal interviews for the implementation of urban freight transport. In particular, data from the primary survey were collected through eight interviews conducted with employees of companies operating in the Thriassian field, who have several years of service in the field of Logistics. The interviews included questions about the contribution of businesses to the local community, the changes that companies have undergone since their activation in the Thriassian area, and the enhancement of entrepreneurship following the establishment and activation of the companies in the Thriassian. The survey lasted approximately four months, starting with the collection of the questions and the creation of the questionnaire and then with the interviews taking place between 1 August and 30 September 2019. The interviews lasted on average 15 minutes. The questionnaire developed was based on the findings of the previous literature review and the study of similar studies. Interviews were analyzed using thematic axes, which were determined based on the research questions of the present work and the relevant literature. Thus, the results, according to the literature, have shown that designing the right way and organizing an appropriate route for the product increases the quantities produced that are shipped for sale, either directly from producers or through supplier-suppliers, or through logistics companies that simply ship products. Wrong design, on the other hand, leads to a complex system with significant losses, both in cost and quality. Urban freight centers can bring the whole supply chain services together in one place. This creates the right conditions for cooperation between the companies involved in the logistics industry. One such center is the Triassic Field, whose main purpose is to gather all the scattered activities that exist today in the area of the capital (sorting station, container station, customs, commercial station, warehouses, etc.). In addition, according to primary research, businesses now active in the Thriassian area report the importance and positive impact they have had on the wider local community, as well as that urban shopping centers play a very important role, organizing and coordinating freight transport in the city centers. Moreover, the establishment of businesses in the center of Thriassios gives a positive impact to their establishment, as their business activity has evolved and increased. |
advisor | |
author | Μιχαήλ, Σωτηρία |
author_facet | Μιχαήλ, Σωτηρία |
author_sort | Μιχαήλ, Σωτηρία |
collection | Okeanis Institutional Repository |
format | Μεταπτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-5101 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Εφοδιαστική αλυσίδα Αστικές εμπορευματικές μεταφορές Θριάσιο Πεδίο Logistics City logistics Supply chain Αστικά εμπορευματικά κέντρα |
language | Greek |
physical | 84 |
publishDate | 2019 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-51012019-11-07T11:39:40Z City logistics στο Θριάσιο πεδίο Μιχαήλ, Σωτηρία Νικητάκος, Νικήτας Τσιρίμπα, Αθηνά TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εφοδιαστική (Logistics) TPSH::Τεχνολογία Εφοδιαστική αλυσίδα Αστικές εμπορευματικές μεταφορές Θριάσιο Πεδίο Logistics City logistics Supply chain Αστικά εμπορευματικά κέντρα Οι εμπορευματικές μεταφορές στα αστικά κέντρα είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στην αλυσίδα των logistics. Η δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων για την οικονομική και εμπορική ανάπτυξη των αστικών μεταφορών είναι άκρως σημαντική. Ωστόσο, τα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι μεταφορείς μέσα στις μεγάλες πόλεις είναι πολλά. Και οι πόλεις όμως αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα από την συνεχή διέλευση των φορτηγών μέσα στον αστικό χώρο. Για να επιλυθούν, λοιπόν, τα προβλήματα αυτά, οι λύσεις που προκρίνονται είναι οι εξής: (α) να διαμορφωθούν αποτελεσματικές στρατηγικές που θα μείωναν το κόστος των μεταφορών και τα προβλήματα που προαναφέρθηκαν ή/και (β) η ανάπτυξη αστικών εμπορευματικών κέντρων. Με γνώμονα τα παραπάνω, στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την έννοια των αστικών εμπορευματικών μεταφορών – city logistics και τους τρόπους με τους οποίους εφαρμόζεται στις χώρες της Ευρώπης. Επίσης παρουσιάζεται η κατάσταση στην Ελλάδα, μια χώρα που υστερεί κατά πολύ στην εφαρμογή καλών πρακτικών, και παρουσιάζονται κάποιες προτάσεις για τη βελτίωση της υπάρχουσας πραγματικότητας των αστικών μεταφορών, καθώς και στα αστικά εμπορευματικά κέντρα της χώρας, με το Θριάσιο πεδίο να μελετάται εκτενώς. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της παρούσας εργασίας πραγματοποιήθηκε επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, και πρωτογενής έρευνα, μέσω προσωπικών συνεντεύξεων για την εφαρμογή των αστικών εμπορευματικών μεταφορών. Ειδικότερα, τα δεδομένα της πρωτογενούς έρευνας συλλέχθηκαν μέσω οχτώ συνεντεύξεων, που πραγματοποιήθηκαν σε εργαζόμενους εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο Θριάσιο πεδίο, οι οποίοι κατέχουν αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας στο τομέα των Logistics. Οι συνεντεύξεις περιείχαν ερωτήσεις σχετικά με τη συμβολή των επιχειρήσεων στην τοπική κοινωνία, τις αλλαγές που υπέστησαν οι εταιρείες από την δραστηριοποίηση τους στο Θριάσιο πεδίο και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας μετά την εγκατάσταση και δραστηριοποίηση των εταιρειών στο Θριάσιο. Η έρευνα διήρκησε περίπου τέσσερις μήνες, αρχίζοντας από την συλλογή των ερωτήσεων και την δημιουργία του ερωτηματολογίου και στη συνέχεια με την πραγματοποίηση των συνεντεύξεων κατά το διάστημα 1 Αυγούστου έως και 30 Σεπτεμβρίου του 2019. Οι συνεντεύξεις είχαν κατά μέσο όρο διάρκεια 15 λεπτά. Το εργαλείο της έρευνας στήριξε τη δημιουργία του στην βιβλιογραφική ανασκόπηση που προηγήθηκε και στη μελέτη παρεμφερών ερευνών. Ακόμη, η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας θα πραγματοποιηθεί μελετώντας τις συνεντεύξεις ανά θεματικό άξονα, οι οποίοι καθορίζονται με βάση τα ερευνητικά ερωτήματα που έχουν τεθεί και τη σχετική βιβλιογραφία. Έτσι λοιπόν, τα αποτελέσματα σύμφωνα με τη βιβλιογραφία έδειξαν ότι ο σχεδιασμός με τον σωστό τρόπο και η οργάνωση μιας κατάλληλης διαδρομής για το προϊόν, αυξάνει τις παραγόμενες ποσότητες που μεταφέρονται προς πώληση, είτε απευθείας από τους παραγωγούς, είτε μέσω των εμπόρων – προμηθευτών, είτε μέσω εταιρειών logistics, οι οποίες απλά μεταφέρουν τα προϊόντα. Από την άλλη, ο λανθασμένος σχεδιασμός οδηγεί σε ένα πολύπλοκο σύστημα με σημαντικές απώλειες, τόσο σε κόστος όσο και σε ποιότητα. Με τα αστικά εμπορευματικά κέντρα είναι δυνατή η συγκέντρωση των υπηρεσιών ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας σε έναν χώρο. Με αυτό τον τρόπο δημιουργούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις για συνεργασίες μεταξύ των εμπλεκόμενων εταιριών στην βιομηχανία των logistics. Ένα τέτοιο κέντρο αποτελεί και το Θριάσιο πεδίο, το οποίο έχει ως κύριο σκοπό να συγκεντρώσει όλες τις διάσπαρτες δραστηριότητες που υφίστανται, σήμερα, στην περιοχή της πρωτεύουσας (σταθμός διαλογής, σταθμός για containers, τελωνείο, εμπορικός σταθμός, αποθήκες, κλπ). Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την πρωτογενή έρευνα, οι επιχειρήσεις που, πλέον, δραστηριοποιούνται στο Θριάσιο πεδίο, αναφέρουν την σημαντικότητα και τις θετικές επιπτώσεις με τις οποίες έχουν συμβάλλει στην ευρύτερη τοπική κοινωνία, καθώς, επίσης, και ότι τα αστικά κέντρα εμπορευμάτων παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην οργάνωση και στον συντονισμό των εμπορευματικών μεταφορών στα κέντρα της πόλης. Ακόμη, η εγκατάσταση των επιχειρήσεων στο κέντρο του Θριάσιου αποδίδουν με θετικό τρόπο την εγκατάσταση τους σε αυτό, καθώς έχουν εξελιχθεί και έχει αυξηθεί και η επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Urban freight transport is a very important part of the logistics chain. Creating the right conditions for the economic and commercial development of urban transport is extremely important. However, the problems that carriers face in large cities are many, such as increased traffic, lack of loading and unloading space, etc., and cities also face many problems with the constant transit of trucks in urban areas. To solve these problems, therefore, the solutions are: (a) to formulate effective strategies to reduce the cost of transport and the problems mentioned above and / or (b) to develop urban freight centers. With this in mind, the aim of this paper is to explore the concept of city logistics and how it is applied in European countries. Also presented is the situation in Greece, a country lagging behind in the implementation of good practices, and some suggestions are made to improve the existing reality of urban transport, as well as in urban freight centers, with the Thriasian field being studied extensively. In order to achieve the objectives of this paper, a review of the relevant literature, and primary research, was conducted through personal interviews for the implementation of urban freight transport. In particular, data from the primary survey were collected through eight interviews conducted with employees of companies operating in the Thriassian field, who have several years of service in the field of Logistics. The interviews included questions about the contribution of businesses to the local community, the changes that companies have undergone since their activation in the Thriassian area, and the enhancement of entrepreneurship following the establishment and activation of the companies in the Thriassian. The survey lasted approximately four months, starting with the collection of the questions and the creation of the questionnaire and then with the interviews taking place between 1 August and 30 September 2019. The interviews lasted on average 15 minutes. The questionnaire developed was based on the findings of the previous literature review and the study of similar studies. Interviews were analyzed using thematic axes, which were determined based on the research questions of the present work and the relevant literature. Thus, the results, according to the literature, have shown that designing the right way and organizing an appropriate route for the product increases the quantities produced that are shipped for sale, either directly from producers or through supplier-suppliers, or through logistics companies that simply ship products. Wrong design, on the other hand, leads to a complex system with significant losses, both in cost and quality. Urban freight centers can bring the whole supply chain services together in one place. This creates the right conditions for cooperation between the companies involved in the logistics industry. One such center is the Triassic Field, whose main purpose is to gather all the scattered activities that exist today in the area of the capital (sorting station, container station, customs, commercial station, warehouses, etc.). In addition, according to primary research, businesses now active in the Thriassian area report the importance and positive impact they have had on the wider local community, as well as that urban shopping centers play a very important role, organizing and coordinating freight transport in the city centers. Moreover, the establishment of businesses in the center of Thriassios gives a positive impact to their establishment, as their business activity has evolved and increased. 2019-10 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5101 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου 84 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/5101/4/ntst82.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εφοδιαστική (Logistics) TPSH::Τεχνολογία Μιχαήλ, Σωτηρία City logistics στο Θριάσιο πεδίο |
title | City logistics στο Θριάσιο πεδίο |
title_full | City logistics στο Θριάσιο πεδίο |
title_fullStr | City logistics στο Θριάσιο πεδίο |
title_full_unstemmed | City logistics στο Θριάσιο πεδίο |
title_short | City logistics στο Θριάσιο πεδίο |
title_sort | city logistics στο θριάσιο πεδίο |
topic | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εφοδιαστική (Logistics) TPSH::Τεχνολογία |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5101 |