Απομακρυσμένη διαχείριση εκκινητήρα μηχανής εσωτερικής καύσης με τη χρήση πλακέτας arduino

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Λιβιτσάνος, Θεοδόσιος, Παπαοικονόμου, Γεώργιος
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2019
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4884
_version_ 1780524594291015680
abstract Η παρακάτω πτυχιακή εργασία αποτελεί τη θεωρητική μελέτη που έγινε με σκοπό την κατασκευή ενός ολοκληρωμένου μηχατρονικού συστήματος ο οποίος εκκινεί έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης από απόσταση και ελέγχει τη θερμοκρασία του, μέσω της κλήσης κινητού τηλεφώνου, ενός μικροελεγκτή, ενός αισθητήρα καθώς και της αναπτυσσόμενης τεχνολογίας αλληλεπίδρασης των ηλεκτρονικών και άλλων συσκευών και μέσων, γνωστή και ως Internet of Things. Επιπλέον παρουσιάζονται η θερμική συμπεριφορά των μετάλλων και των μέσων λιπάνσεως, παρατίθενται πειραματικές μετρήσεις για την επιλογή του σωστού χρόνου προθερμάνσεως ενός κινητήρα με γνώμονα τις περιβαλλοντικές μεν επιπτώσεις αλλά και της φθοράς των μερών του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παρατίθενται οι αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με την προθέρμανση ή όχι των σύγχρονων μηχανών εσωτερικής καύσης και τεκμηριώνεται ορθολογικά και επιστημονικά το συμπέρασμα της σύντομης μελέτης. Αναλύεται το πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει η κατασκευή, πρόκειται για το φαινόμενο της «κρύας εκκίνησης» το οποίο λαμβάνει χώρα τους ψυχρούς μήνες του έτους και έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή περισσότερου όγκου CO2 και NOX αλλά και την ταχύτερη φθορά του κινητήρα και των λαδιών του. Δίνονται πληροφορίες των εξαρτημάτων που επιλέχθηκαν για την κατασκευή του αυτοματισμού καθώς και οι λόγοι που οδήγησαν στην επιλογή τους, για την γλώσσα προγραμματισμού C++ και τις εντολές που χρησιμοποιήθηκαν, καθώς και για την φιλοσοφία επικοινωνίας των ηλεκτρονικών πλακετών. Παρουσιάζονται τα βήματα που ακολουθήθηκαν, οι πληροφορίες που χρησιμοποιήθηκαν για την συναρμολόγηση ενός μηχατρονικού συστήματος ο οποίος θα εκκινεί μία μηχανή εσωτερικής καύσης από απόσταση, δίνοντας το πλεονέκτημα στον χρήστη να προθερμάνει τον κινητήρα του οχήματος του χωρίς τη φυσική παρουσία κοντά στο όχημα, επιπλέον διεξάγει έλεγχο, μέσο ενός αισθητήρα, της θερμοκρασίας του κινητήρα και σε περίπτωση υπερθέρμανσης λόγο βλάβης διακόπτει την προθέρμανση και στέλνει μήνυμα στον χρήστη. Επεξηγείται ο κώδικας προγραμματισμού και η χρησιμότητα κάθε εντολής και αναλύεται σε διάγραμμα ροής. Τέλος και ύστερα από την στενή επαφή με το αντικείμενο των μηχατρονικών συστημάτων στα οχήματα παρουσιάζονται οι προοπτικές εξέλιξης της μηχατρονικής συσκευής που κατασκευάστηκε, τόσο από ιδιώτες όσο και από τις κατασκευάστριες αυτοκινητοβιομηχανίες και μότο-βιομηχανίες και γίνονται προτάσεις για την βελτίωση της αλληλεπίδρασης τους με τους οδηγούς.
abstracttranslated The following dissertation is the theoretical study undertaken to construct an integrated mechatronic system which initiates a remote combustion engine and controls its temperature by means of a mobile phone call, a microcontroller, a sensor and the growing interaction technology electronic and other devices and media, also known as the Internet of Things. In addition, the thermal behavior of metals and lubricants is presented, experimental measurements are made to select the correct preheating time of an engine in the light of the environmental impacts and wear of parts of the internal combustion engine. The conflicting views on the pre-heating of modern combustion engines are presented and the conclusion of the short study is rationally and scientifically documented. Analyzing the problem that the construction is about to face is the "cold start" phenomenon that takes place during the winter and results in more CO2 and NOX and more rapid wear and tear on the engine and its oil. Information on the components chosen to build automation and the reasons for their selection, the C ++ programming language and the commands used, as well as the communication concept of the electronic boards are given. The steps taken are the information used to assemble a mechatronic system which will start a remote combustion engine, giving the user the advantage of preheating the engine of his vehicle, in addition a conducting temperature sensor monitoring the temperature of the motor and in case of overheating interrupts the warm-up and sends a message to the user. It explains the programming code and the usefulness of each command and is presented to a flowchart. Finally, after close contact with the object of the mechatronic systems in the vehicles, the prospects for development of the mechatronic device manufactured by both private and automotive manufacturers and moto-industries are presented, and suggestions are made to improve their interaction with drivers.
advisor
author Λιβιτσάνος, Θεοδόσιος
Παπαοικονόμου, Γεώργιος
author_facet Λιβιτσάνος, Θεοδόσιος
Παπαοικονόμου, Γεώργιος
author_sort Λιβιτσάνος, Θεοδόσιος
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε.
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-4884
institution University of West Attica Campus II
keyword Arduino
GSM modem SIM900
Αισθητήρες θερμοκρασίας
Πρωτόκολλα επικοινωνίας
Μηχατρονική
Wiring C
language Greek
physical 55
publishDate 2019
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-48842019-04-19T07:40:31Z Απομακρυσμένη διαχείριση εκκινητήρα μηχανής εσωτερικής καύσης με τη χρήση πλακέτας arduino Λιβιτσάνος, Θεοδόσιος Παπαοικονόμου, Γεώργιος Παναγιωτάτος, Γεράσιμος Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. TPSH::Τεχνολογία::Αυτόματος Έλεγχος::Ηλεκτρικός και Ηλεκτρονικός Έλεγχος Arduino GSM modem SIM900 Αισθητήρες θερμοκρασίας Πρωτόκολλα επικοινωνίας Μηχατρονική Wiring C Η παρακάτω πτυχιακή εργασία αποτελεί τη θεωρητική μελέτη που έγινε με σκοπό την κατασκευή ενός ολοκληρωμένου μηχατρονικού συστήματος ο οποίος εκκινεί έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης από απόσταση και ελέγχει τη θερμοκρασία του, μέσω της κλήσης κινητού τηλεφώνου, ενός μικροελεγκτή, ενός αισθητήρα καθώς και της αναπτυσσόμενης τεχνολογίας αλληλεπίδρασης των ηλεκτρονικών και άλλων συσκευών και μέσων, γνωστή και ως Internet of Things. Επιπλέον παρουσιάζονται η θερμική συμπεριφορά των μετάλλων και των μέσων λιπάνσεως, παρατίθενται πειραματικές μετρήσεις για την επιλογή του σωστού χρόνου προθερμάνσεως ενός κινητήρα με γνώμονα τις περιβαλλοντικές μεν επιπτώσεις αλλά και της φθοράς των μερών του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παρατίθενται οι αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με την προθέρμανση ή όχι των σύγχρονων μηχανών εσωτερικής καύσης και τεκμηριώνεται ορθολογικά και επιστημονικά το συμπέρασμα της σύντομης μελέτης. Αναλύεται το πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει η κατασκευή, πρόκειται για το φαινόμενο της «κρύας εκκίνησης» το οποίο λαμβάνει χώρα τους ψυχρούς μήνες του έτους και έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή περισσότερου όγκου CO2 και NOX αλλά και την ταχύτερη φθορά του κινητήρα και των λαδιών του. Δίνονται πληροφορίες των εξαρτημάτων που επιλέχθηκαν για την κατασκευή του αυτοματισμού καθώς και οι λόγοι που οδήγησαν στην επιλογή τους, για την γλώσσα προγραμματισμού C++ και τις εντολές που χρησιμοποιήθηκαν, καθώς και για την φιλοσοφία επικοινωνίας των ηλεκτρονικών πλακετών. Παρουσιάζονται τα βήματα που ακολουθήθηκαν, οι πληροφορίες που χρησιμοποιήθηκαν για την συναρμολόγηση ενός μηχατρονικού συστήματος ο οποίος θα εκκινεί μία μηχανή εσωτερικής καύσης από απόσταση, δίνοντας το πλεονέκτημα στον χρήστη να προθερμάνει τον κινητήρα του οχήματος του χωρίς τη φυσική παρουσία κοντά στο όχημα, επιπλέον διεξάγει έλεγχο, μέσο ενός αισθητήρα, της θερμοκρασίας του κινητήρα και σε περίπτωση υπερθέρμανσης λόγο βλάβης διακόπτει την προθέρμανση και στέλνει μήνυμα στον χρήστη. Επεξηγείται ο κώδικας προγραμματισμού και η χρησιμότητα κάθε εντολής και αναλύεται σε διάγραμμα ροής. Τέλος και ύστερα από την στενή επαφή με το αντικείμενο των μηχατρονικών συστημάτων στα οχήματα παρουσιάζονται οι προοπτικές εξέλιξης της μηχατρονικής συσκευής που κατασκευάστηκε, τόσο από ιδιώτες όσο και από τις κατασκευάστριες αυτοκινητοβιομηχανίες και μότο-βιομηχανίες και γίνονται προτάσεις για την βελτίωση της αλληλεπίδρασης τους με τους οδηγούς. The following dissertation is the theoretical study undertaken to construct an integrated mechatronic system which initiates a remote combustion engine and controls its temperature by means of a mobile phone call, a microcontroller, a sensor and the growing interaction technology electronic and other devices and media, also known as the Internet of Things. In addition, the thermal behavior of metals and lubricants is presented, experimental measurements are made to select the correct preheating time of an engine in the light of the environmental impacts and wear of parts of the internal combustion engine. The conflicting views on the pre-heating of modern combustion engines are presented and the conclusion of the short study is rationally and scientifically documented. Analyzing the problem that the construction is about to face is the "cold start" phenomenon that takes place during the winter and results in more CO2 and NOX and more rapid wear and tear on the engine and its oil. Information on the components chosen to build automation and the reasons for their selection, the C ++ programming language and the commands used, as well as the communication concept of the electronic boards are given. The steps taken are the information used to assemble a mechatronic system which will start a remote combustion engine, giving the user the advantage of preheating the engine of his vehicle, in addition a conducting temperature sensor monitoring the temperature of the motor and in case of overheating interrupts the warm-up and sends a message to the user. It explains the programming code and the usefulness of each command and is presented to a flowchart. Finally, after close contact with the object of the mechatronic systems in the vehicles, the prospects for development of the mechatronic device manufactured by both private and automotive manufacturers and moto-industries are presented, and suggestions are made to improve their interaction with drivers. 2019-03 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4884 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 55 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4884/4/mec_42227.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Τεχνολογία::Αυτόματος Έλεγχος::Ηλεκτρικός και Ηλεκτρονικός Έλεγχος
Λιβιτσάνος, Θεοδόσιος
Παπαοικονόμου, Γεώργιος
Απομακρυσμένη διαχείριση εκκινητήρα μηχανής εσωτερικής καύσης με τη χρήση πλακέτας arduino
title Απομακρυσμένη διαχείριση εκκινητήρα μηχανής εσωτερικής καύσης με τη χρήση πλακέτας arduino
title_full Απομακρυσμένη διαχείριση εκκινητήρα μηχανής εσωτερικής καύσης με τη χρήση πλακέτας arduino
title_fullStr Απομακρυσμένη διαχείριση εκκινητήρα μηχανής εσωτερικής καύσης με τη χρήση πλακέτας arduino
title_full_unstemmed Απομακρυσμένη διαχείριση εκκινητήρα μηχανής εσωτερικής καύσης με τη χρήση πλακέτας arduino
title_short Απομακρυσμένη διαχείριση εκκινητήρα μηχανής εσωτερικής καύσης με τη χρήση πλακέτας arduino
title_sort απομακρυσμένη διαχείριση εκκινητήρα μηχανής εσωτερικής καύσης με τη χρήση πλακέτας arduino
topic TPSH::Τεχνολογία::Αυτόματος Έλεγχος::Ηλεκτρικός και Ηλεκτρονικός Έλεγχος
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4884