Κόπωση ναυτικών & διαχείριση κινδύνων στη θάλασσα

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Δράκος, Γεώργιος
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2019
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4836
_version_ 1780278356009287680
abstract Ο κλάδος της ναυτιλίας αποτελεί την κινητήριο δύναμη πολλών οικονομιών ήδη από την αρχαιότητα. Σήμερα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς μοχλούς της παγκόσμιας οικονομίας, ενισχύοντας καθημερινά τις τοπικές οικονομίες πλείστων κρατών. Σημείο ορόσημο στον τομέα της ναυσιπλοΐας αποτέλεσε η διαμόρφωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυτιλίας, IMO- International Maritime Organization, το 1959 που έθεσε τις βάσεις για την βελτιστοποίηση των συνθηκών εργασίας των ναυτικών. Μέσα από τη συγγραφή της εν λόγω εργασίας, θα τονιστεί ότι η ασφαλής εργασία των ναυτικών παγκοσμίως εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των αρμόδιων παγκόσμιων αρχών. Είναι κατανοητό, παρά ταύτα, ότι κάθε μορφή κινδύνου δεν μπορεί να εξαλειφθεί. Παρόλα αυτά, στόχος του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυτιλίας αποτελεί η χάραξη μιας ενιαίας στρατηγικής, η οποία να προσυπογράφει ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας για τη ναυσιπλοΐα, έχοντας πάντα ως κύριο γνώμονα την καλή διαβίωση και την υγεία των ναυτικών. Η εργασία έχει κατηγοριοποιηθεί σε τρία (3) επιμέρους μέρη. Το πρώτο μέρος ξεκινά με την ανάλυση του χρόνου εργασίας των ναυτικών, τονίζοντας ιδιαίτερα τον χρόνο που καταναλώνεται σε βάρδιες και υπερωρίες.Εν συνεχεία, περιγράφεται η κατάσταση της υγείας των ναυτικών, με εκτενή αναφορά στα συνηθέστερα προβλήματα υγείας που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εργαζόμενοι. Παράλληλα, αναφορά γίνεται στο σύνδρομο χρόνιας κόπωσης.Σειρά στην ανάλυση παίρνει η περιγραφή της κατάστασης κόπωσης των ναυτικών, με περιγραφή των αιτιών εμφάνισης της κούρασης, τις συνέπειες του φαινομένου, καθώς και του τρόπου που μπορεί να αναγνωριστεί το αίσθημα κόπωσης στους εργαζομένους. Περιγραφή θα ακολουθήσει και όσον αφορά τους τρόπους προστασίας του εργαζομένου από το εκτεταμένο αίσθημα κούρασης. Κρίθηκε, ταυτόχρονα, αναγκαίο να γίνει ένας συσχετισμός ανάμεσα στην κόπωση και τα πιθανά προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί προερχόμενα από την εκτεταμένη κούραση. Συνεχίζοντας, παραλληλίζεται η κούραση ως αιτία ατυχημάτων που είναι πιθανό να τύχουν στο καράβι. Παράγοντας με μέγιστη σημασία για την κόπωση αποτελεί η απομόνωση που υφίστανται οι ναυτικοί, λόγω του εκτεταμένου χρόνου αποχωρισμού τους από τους οικείους τους. Κρίθηκε αναγκαίο, εν συνεχεία, να παρουσιαστούν και οι επιπτώσεις που έχει η συνύπαρξη του ατόμου με πολυεθνικά πληρώματα. Στο πρώτο μέρος περιγράφεται εκτενώς η επικινδυνότητα της φύσης του επαγγέλματος, με εκφάνσεις τον θόρυβο και τα πιο συχνά και θανατηφόρα ατυχήματα. Το πρώτο μέρος ολοκληρώνεται με την παρουσίαση του νομοθετικού πλαισίου, τόσο σε εθνικό, όσο και σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, σχετικά με τη καλή διαβίωση των ναυτικών εν ώρα καθήκοντος. Στο επόμενο, δεύτερο, τμήμα της εργασίας θα αναλυθεί, αρχικά, η έννοια του κινδύνου εν πλω , με περιγραφή των κατηγοριών των κινδύνων καθώς και των αιτιών που τα προξενούν. Εν συνεχεία, περιγράφονται τα δικαιώματα που έχουν τόσο οι ναυτικοί, όσο και οι οικείοι τους σε περίπτωση ατυχήματος ή και θανάτου. Περιγράφεται, ακολούθως ο τρόπος αντιμετώπισης των πιθανών κινδύνων με αναφορά στα στάδια της ανάλυσης, της διαχείρισης, της περιγραφής και της αξιολόγησης τους. Θεωρήθηκε, επιπρόσθετα, σκόπιμο να περιγραφεί η διαδικασία, οι αναφορές και οι αρμοδιότητες του πληρώματος σε περιπτώσεις κινδύνου. Τονίστηκε, ότι υπάρχουν ορισμένες προληπτικές ενέργειες που πρέπει να υλοποιηθούν ώστε να μετριαστεί η πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος εν πλω. Η εργασία ολοκληρώνεται με τις συμπερασματικές παρατηρήσεις επί του θέματος που πραγματεύτηκε η εργασία.
abstracttranslated The shipping industry has been the driving force of many economies since antiquity. Today it is one of the most important levers of the global economy, enhancing daily the local economies of most states. A milestone in the navigation sector was the formation of the IMO-International Maritime Organization, in 1959, which laid the foundations for optimizing working conditions for seafarers.Through the writing of this thesis, it will be stressed out that safe seafarers work worldwide is still at the heart of the interest of the competent world authorities. It is understandable, however, that any form of risk cannot be eliminated. Nevertheless, the aim of the International Maritime Organization is to draw up a single strategy, endorsing a high level of safety for navigation, always having as its main objective the welfare and health of seafarers. The work has been categorized into three (3) individual parts. The first part begins with the analysis of the working time of seafarers, highlighting the time consumed in shifts and overtime. Next, the health status of seafarers is described, with an extensive reference to the most common health problems faced by workers. At the same time, reference is made to chronic fatigue syndrome. A series of analysis takes the description of the seafarers' fatigue state, describing the causes of fatigue, the consequences of the phenomenon, and the way in which the feeling of fatigue can be recognized to the workers. A description will also be made of how to protect the worker from the extended sense of fatigue. At the same time, it is considered necessary to make a correlation between fatigue and the possible health problems faced by seafarers from extensive fatigue. Continuing, fatigue is paralleled as a cause of accidents that are likely to happen in the ship. A factor of utmost importance for fatigue is the isolation suffered by seafarers due to their extended separation time from their relatives.It was also considered necessary to present the implications of the coexistence of the individual with multinational crews.The first part describes extensively the hazard of the nature of the profession, with the expressions of noise and the most frequent and fatal accidents. The first part concludes with the presentation of the legislative framework, both at national, European, and international level, on the welfare of seafarers on duty.The next, second, part of the work will first analyze the concept of risk at sea, describing the categories of risks and the causes that cause them. It then describes the rights of both sailors and their relatives in the event of an accident or death. It describes how to deal with potential risks by referring to the stages of their analysis, management, description and evaluation.In addition, it is considered appropriate to describe the process, reports and crew responsibilities in case of danger. It was highlighted that there are some preventive actions to be implemented to mitigate the possibility of an accident at sea. The thesis concludes with the concluding remarks on the subject that the paper has dealt with.
advisor
author Δράκος, Γεώργιος
author_facet Δράκος, Γεώργιος
author_sort Δράκος, Γεώργιος
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-4836
institution University of West Attica Campus II
keyword Ναυτιλία
Ναυτικοί
Κόπωση ναυτικών
Εργασιακό άγχος
language Greek
physical 124
publishDate 2019
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-48362019-03-26T11:40:01Z Κόπωση ναυτικών & διαχείριση κινδύνων στη θάλασσα Marine fatigue & marine risk management Δράκος, Γεώργιος Νικητάκος, Νικήτας TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εργασιακό Στρες TPSH::Τεχνολογία Ναυτιλία Ναυτικοί Κόπωση ναυτικών Εργασιακό άγχος Ο κλάδος της ναυτιλίας αποτελεί την κινητήριο δύναμη πολλών οικονομιών ήδη από την αρχαιότητα. Σήμερα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς μοχλούς της παγκόσμιας οικονομίας, ενισχύοντας καθημερινά τις τοπικές οικονομίες πλείστων κρατών. Σημείο ορόσημο στον τομέα της ναυσιπλοΐας αποτέλεσε η διαμόρφωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυτιλίας, IMO- International Maritime Organization, το 1959 που έθεσε τις βάσεις για την βελτιστοποίηση των συνθηκών εργασίας των ναυτικών. Μέσα από τη συγγραφή της εν λόγω εργασίας, θα τονιστεί ότι η ασφαλής εργασία των ναυτικών παγκοσμίως εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των αρμόδιων παγκόσμιων αρχών. Είναι κατανοητό, παρά ταύτα, ότι κάθε μορφή κινδύνου δεν μπορεί να εξαλειφθεί. Παρόλα αυτά, στόχος του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυτιλίας αποτελεί η χάραξη μιας ενιαίας στρατηγικής, η οποία να προσυπογράφει ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας για τη ναυσιπλοΐα, έχοντας πάντα ως κύριο γνώμονα την καλή διαβίωση και την υγεία των ναυτικών. Η εργασία έχει κατηγοριοποιηθεί σε τρία (3) επιμέρους μέρη. Το πρώτο μέρος ξεκινά με την ανάλυση του χρόνου εργασίας των ναυτικών, τονίζοντας ιδιαίτερα τον χρόνο που καταναλώνεται σε βάρδιες και υπερωρίες.Εν συνεχεία, περιγράφεται η κατάσταση της υγείας των ναυτικών, με εκτενή αναφορά στα συνηθέστερα προβλήματα υγείας που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εργαζόμενοι. Παράλληλα, αναφορά γίνεται στο σύνδρομο χρόνιας κόπωσης.Σειρά στην ανάλυση παίρνει η περιγραφή της κατάστασης κόπωσης των ναυτικών, με περιγραφή των αιτιών εμφάνισης της κούρασης, τις συνέπειες του φαινομένου, καθώς και του τρόπου που μπορεί να αναγνωριστεί το αίσθημα κόπωσης στους εργαζομένους. Περιγραφή θα ακολουθήσει και όσον αφορά τους τρόπους προστασίας του εργαζομένου από το εκτεταμένο αίσθημα κούρασης. Κρίθηκε, ταυτόχρονα, αναγκαίο να γίνει ένας συσχετισμός ανάμεσα στην κόπωση και τα πιθανά προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί προερχόμενα από την εκτεταμένη κούραση. Συνεχίζοντας, παραλληλίζεται η κούραση ως αιτία ατυχημάτων που είναι πιθανό να τύχουν στο καράβι. Παράγοντας με μέγιστη σημασία για την κόπωση αποτελεί η απομόνωση που υφίστανται οι ναυτικοί, λόγω του εκτεταμένου χρόνου αποχωρισμού τους από τους οικείους τους. Κρίθηκε αναγκαίο, εν συνεχεία, να παρουσιαστούν και οι επιπτώσεις που έχει η συνύπαρξη του ατόμου με πολυεθνικά πληρώματα. Στο πρώτο μέρος περιγράφεται εκτενώς η επικινδυνότητα της φύσης του επαγγέλματος, με εκφάνσεις τον θόρυβο και τα πιο συχνά και θανατηφόρα ατυχήματα. Το πρώτο μέρος ολοκληρώνεται με την παρουσίαση του νομοθετικού πλαισίου, τόσο σε εθνικό, όσο και σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, σχετικά με τη καλή διαβίωση των ναυτικών εν ώρα καθήκοντος. Στο επόμενο, δεύτερο, τμήμα της εργασίας θα αναλυθεί, αρχικά, η έννοια του κινδύνου εν πλω , με περιγραφή των κατηγοριών των κινδύνων καθώς και των αιτιών που τα προξενούν. Εν συνεχεία, περιγράφονται τα δικαιώματα που έχουν τόσο οι ναυτικοί, όσο και οι οικείοι τους σε περίπτωση ατυχήματος ή και θανάτου. Περιγράφεται, ακολούθως ο τρόπος αντιμετώπισης των πιθανών κινδύνων με αναφορά στα στάδια της ανάλυσης, της διαχείρισης, της περιγραφής και της αξιολόγησης τους. Θεωρήθηκε, επιπρόσθετα, σκόπιμο να περιγραφεί η διαδικασία, οι αναφορές και οι αρμοδιότητες του πληρώματος σε περιπτώσεις κινδύνου. Τονίστηκε, ότι υπάρχουν ορισμένες προληπτικές ενέργειες που πρέπει να υλοποιηθούν ώστε να μετριαστεί η πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος εν πλω. Η εργασία ολοκληρώνεται με τις συμπερασματικές παρατηρήσεις επί του θέματος που πραγματεύτηκε η εργασία. The shipping industry has been the driving force of many economies since antiquity. Today it is one of the most important levers of the global economy, enhancing daily the local economies of most states. A milestone in the navigation sector was the formation of the IMO-International Maritime Organization, in 1959, which laid the foundations for optimizing working conditions for seafarers.Through the writing of this thesis, it will be stressed out that safe seafarers work worldwide is still at the heart of the interest of the competent world authorities. It is understandable, however, that any form of risk cannot be eliminated. Nevertheless, the aim of the International Maritime Organization is to draw up a single strategy, endorsing a high level of safety for navigation, always having as its main objective the welfare and health of seafarers. The work has been categorized into three (3) individual parts. The first part begins with the analysis of the working time of seafarers, highlighting the time consumed in shifts and overtime. Next, the health status of seafarers is described, with an extensive reference to the most common health problems faced by workers. At the same time, reference is made to chronic fatigue syndrome. A series of analysis takes the description of the seafarers' fatigue state, describing the causes of fatigue, the consequences of the phenomenon, and the way in which the feeling of fatigue can be recognized to the workers. A description will also be made of how to protect the worker from the extended sense of fatigue. At the same time, it is considered necessary to make a correlation between fatigue and the possible health problems faced by seafarers from extensive fatigue. Continuing, fatigue is paralleled as a cause of accidents that are likely to happen in the ship. A factor of utmost importance for fatigue is the isolation suffered by seafarers due to their extended separation time from their relatives.It was also considered necessary to present the implications of the coexistence of the individual with multinational crews.The first part describes extensively the hazard of the nature of the profession, with the expressions of noise and the most frequent and fatal accidents. The first part concludes with the presentation of the legislative framework, both at national, European, and international level, on the welfare of seafarers on duty.The next, second, part of the work will first analyze the concept of risk at sea, describing the categories of risks and the causes that cause them. It then describes the rights of both sailors and their relatives in the event of an accident or death. It describes how to deal with potential risks by referring to the stages of their analysis, management, description and evaluation.In addition, it is considered appropriate to describe the process, reports and crew responsibilities in case of danger. It was highlighted that there are some preventive actions to be implemented to mitigate the possibility of an accident at sea. The thesis concludes with the concluding remarks on the subject that the paper has dealt with. 2019-02 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4836 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου 124 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4836/4/ntst37.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εργασιακό Στρες
TPSH::Τεχνολογία
Δράκος, Γεώργιος
Κόπωση ναυτικών & διαχείριση κινδύνων στη θάλασσα
title Κόπωση ναυτικών & διαχείριση κινδύνων στη θάλασσα
title_full Κόπωση ναυτικών & διαχείριση κινδύνων στη θάλασσα
title_fullStr Κόπωση ναυτικών & διαχείριση κινδύνων στη θάλασσα
title_full_unstemmed Κόπωση ναυτικών & διαχείριση κινδύνων στη θάλασσα
title_short Κόπωση ναυτικών & διαχείριση κινδύνων στη θάλασσα
title_sort κόπωση ναυτικών & διαχείριση κινδύνων στη θάλασσα
title_translated Marine fatigue & marine risk management
topic TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εργασιακό Στρες
TPSH::Τεχνολογία
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4836