Συγκριτική μελέτη μεταξύ συμβατικού, ηλεκτρικού και υβριδικού οχήματος
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Πτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2018
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4757 |
_version_ | 1780524586073325568 |
---|---|
abstract | Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η παρουσίαση μιας αναλυτικής συγκριτικής μελέτης μεταξύ των συμβατικών οχημάτων, των υβριδικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων και των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Στο σύνολο της η εργασία καταπιάνεται τόσο με τη γενική παρουσίαση και περιγραφή αυτού του είδους των οχημάτων όσο και με τον τρόπο λειτουργίας τους, ενώ επικεντρώνεται στις κύριες τεχνικές διαφορές τους.Αρχικά, στο 1ο Κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην αναγκαιότητα και στην ιστορία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου καθώς επίσης στα ορυκτά καύσιμα, στην ενέργεια και στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που δημιουργεί η χρήση τους. Στη συνέχεια στο 2ο Κεφάλαιο γίνεται μια αποτύπωση της λειτουργίας ενός ηλεκτρικού οχήματος, των συστημάτων κίνησης αυτών και ιδιαίτερα των ειδών ηλεκτρικών κινητήρων που χρησιμοποιούνται, οι βασικές μέθοδοι ελέγχου του ηλεκτρικού κινητήρα καθώς και οι μετατροπείς που χρησιμοποιούνται για την οδήγηση των ηλεκτρικών μηχανών. Επίσης αναφέρονται οι βασικότεροι τύποι συσσωρευτών και τα συστήματα υποστήριξης τους.
Έπειτα στο 3ο Κεφάλαιο παρουσιάζεται η σύγχρονη δομή και τεχνολογία των υβριδικών οχημάτων καθώς επίσης οι βασικές κατηγορίες αυτών. Ακόμη σημαντικό μέρος του κεφαλαίου αποτελεί η τεχνική σύγκριση μεταξύ ηλεκτρικού, συμβατικού και υβριδικού οχήματος στην κατανάλωση καυσίμου, στο κόστος συντήρησης, και στους ατμοσφαιρικούς ρύπους.
Ακολούθως στο 4ο Κεφάλαιο, γίνεται η σύγκριση μεταξύ του αμιγώς ηλεκτρικού και συμβατικού οχήματος με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται στις αλλαγές στη σχεδίαση του αυτοκινήτου και στα μηχανικά μέρη αυτών καθώς και στις διαφορές ηλεκτροκινητήρων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ακόμη, γίνεται αναφορά στα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του ηλεκτρικού έναντι ενός συμβατικού οχήματος.Τέλος, στο 5ο Κεφάλαιο, ως επίλογος της πτυχιακής εργασίας γίνεται σύνοψη των κύριων αποτελεσμάτων της μελέτης και διατυπώνονται τα τελικά συμπεράσματα. |
abstracttranslated | The purpose of this diploma thesis is to present a thorough comparative study between conventional vehicles, hybrid electric vehicles and pure electric vehicles. In general, this thesis deals with the presentation and description of these types of vehicles as well as the way they operate, while focuses on their main technical differences.
At first, Chapter 1 refers to the necessity of the electric car and its history. It also refers to fossil fuels as energy sources, and the environmental impact of their use. In Chapter 2, there is an overview of the electric vehicle operation, its propulsion systems, and in particular the types of electric motors used, the basic methods of controlling the electric motors, and the converters used to drive the electric motors. Also, there is a presentation of the basic battery types and their support systems.
Then, Chapter 3 presents the modern structure and technology of hybrid vehicles as well as the main categories of hybrid vehicles. A significant part of this chapter is dedicated to a technical comparison between electric, conventional and hybrid vehicles, concerning fuel consumption, maintenance cost, and atmospheric pollution.
In Chapter 4, a comparison between pure electric and conventional vehicles is made, with particular emphasis on changes in the design of the cars and on their mechanical parts, as well as on the differences between electric motors and internal combustion engines. Afterwards, the advantages and disadvantages of the electric vehicle versus a conventional vehicle are listed.Finally, in Chapter 5 there is an overview of the main results of this study and the final conclusions are made. |
advisor | |
author | Ντεμίρη, Αναστασία |
author_facet | Ντεμίρη, Αναστασία |
author_sort | Ντεμίρη, Αναστασία |
collection | Okeanis Institutional Repository |
facultydepartment | Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε. |
format | Πτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-4757 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Ηλεκτρικό αυτοκίνητο Υβριδικό-ηλεκτρικό όχημα Περιβάλλον Μηχανές εσωτερικής καύσης |
language | Greek |
physical | 104 |
publishDate | 2018 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-47572019-01-21T09:35:56Z Συγκριτική μελέτη μεταξύ συμβατικού, ηλεκτρικού και υβριδικού οχήματος Comparative study between conventional, electric and hybrid vehicles Ντεμίρη, Αναστασία Βυλλιώτης, Ηρακλής Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε. TPSH::Τεχνολογία::Ηλεκτρολογία::Ηλεκτρικές Μηχανές Ηλεκτρικό αυτοκίνητο Υβριδικό-ηλεκτρικό όχημα Περιβάλλον Μηχανές εσωτερικής καύσης Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η παρουσίαση μιας αναλυτικής συγκριτικής μελέτης μεταξύ των συμβατικών οχημάτων, των υβριδικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων και των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Στο σύνολο της η εργασία καταπιάνεται τόσο με τη γενική παρουσίαση και περιγραφή αυτού του είδους των οχημάτων όσο και με τον τρόπο λειτουργίας τους, ενώ επικεντρώνεται στις κύριες τεχνικές διαφορές τους.Αρχικά, στο 1ο Κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην αναγκαιότητα και στην ιστορία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου καθώς επίσης στα ορυκτά καύσιμα, στην ενέργεια και στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που δημιουργεί η χρήση τους. Στη συνέχεια στο 2ο Κεφάλαιο γίνεται μια αποτύπωση της λειτουργίας ενός ηλεκτρικού οχήματος, των συστημάτων κίνησης αυτών και ιδιαίτερα των ειδών ηλεκτρικών κινητήρων που χρησιμοποιούνται, οι βασικές μέθοδοι ελέγχου του ηλεκτρικού κινητήρα καθώς και οι μετατροπείς που χρησιμοποιούνται για την οδήγηση των ηλεκτρικών μηχανών. Επίσης αναφέρονται οι βασικότεροι τύποι συσσωρευτών και τα συστήματα υποστήριξης τους. Έπειτα στο 3ο Κεφάλαιο παρουσιάζεται η σύγχρονη δομή και τεχνολογία των υβριδικών οχημάτων καθώς επίσης οι βασικές κατηγορίες αυτών. Ακόμη σημαντικό μέρος του κεφαλαίου αποτελεί η τεχνική σύγκριση μεταξύ ηλεκτρικού, συμβατικού και υβριδικού οχήματος στην κατανάλωση καυσίμου, στο κόστος συντήρησης, και στους ατμοσφαιρικούς ρύπους. Ακολούθως στο 4ο Κεφάλαιο, γίνεται η σύγκριση μεταξύ του αμιγώς ηλεκτρικού και συμβατικού οχήματος με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται στις αλλαγές στη σχεδίαση του αυτοκινήτου και στα μηχανικά μέρη αυτών καθώς και στις διαφορές ηλεκτροκινητήρων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ακόμη, γίνεται αναφορά στα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του ηλεκτρικού έναντι ενός συμβατικού οχήματος.Τέλος, στο 5ο Κεφάλαιο, ως επίλογος της πτυχιακής εργασίας γίνεται σύνοψη των κύριων αποτελεσμάτων της μελέτης και διατυπώνονται τα τελικά συμπεράσματα. The purpose of this diploma thesis is to present a thorough comparative study between conventional vehicles, hybrid electric vehicles and pure electric vehicles. In general, this thesis deals with the presentation and description of these types of vehicles as well as the way they operate, while focuses on their main technical differences. At first, Chapter 1 refers to the necessity of the electric car and its history. It also refers to fossil fuels as energy sources, and the environmental impact of their use. In Chapter 2, there is an overview of the electric vehicle operation, its propulsion systems, and in particular the types of electric motors used, the basic methods of controlling the electric motors, and the converters used to drive the electric motors. Also, there is a presentation of the basic battery types and their support systems. Then, Chapter 3 presents the modern structure and technology of hybrid vehicles as well as the main categories of hybrid vehicles. A significant part of this chapter is dedicated to a technical comparison between electric, conventional and hybrid vehicles, concerning fuel consumption, maintenance cost, and atmospheric pollution. In Chapter 4, a comparison between pure electric and conventional vehicles is made, with particular emphasis on changes in the design of the cars and on their mechanical parts, as well as on the differences between electric motors and internal combustion engines. Afterwards, the advantages and disadvantages of the electric vehicle versus a conventional vehicle are listed.Finally, in Chapter 5 there is an overview of the main results of this study and the final conclusions are made. 2018-11 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4757 el Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 104 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4757/4/PTYXIAKI%20ERGASIA%20%ce%91%ce%9d%ce%91%ce%a3%ce%a4%ce%91%ce%a3%ce%99%ce%91%20%ce%9d%ce%a4%ce%95%ce%9c%ce%99%ce%a1%ce%97.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Τεχνολογία::Ηλεκτρολογία::Ηλεκτρικές Μηχανές Ντεμίρη, Αναστασία Συγκριτική μελέτη μεταξύ συμβατικού, ηλεκτρικού και υβριδικού οχήματος |
title | Συγκριτική μελέτη μεταξύ συμβατικού, ηλεκτρικού και υβριδικού οχήματος |
title_full | Συγκριτική μελέτη μεταξύ συμβατικού, ηλεκτρικού και υβριδικού οχήματος |
title_fullStr | Συγκριτική μελέτη μεταξύ συμβατικού, ηλεκτρικού και υβριδικού οχήματος |
title_full_unstemmed | Συγκριτική μελέτη μεταξύ συμβατικού, ηλεκτρικού και υβριδικού οχήματος |
title_short | Συγκριτική μελέτη μεταξύ συμβατικού, ηλεκτρικού και υβριδικού οχήματος |
title_sort | συγκριτική μελέτη μεταξύ συμβατικού, ηλεκτρικού και υβριδικού οχήματος |
title_translated | Comparative study between conventional, electric and hybrid vehicles |
topic | TPSH::Τεχνολογία::Ηλεκτρολογία::Ηλεκτρικές Μηχανές |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4757 |