Σχεδίαση και ανάπτυξη πλατφόρμας τύπου ΜΟΟC στην ιδρυματική πλατφόρμα του ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Πτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2018
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4579 |
_version_ | 1780524573765140480 |
---|---|
abstract | Σκοπός της παρούσας πτυχιακήςεργασίας είναι η δημιουργία μιας σειράς μικρών μαθημάτων τύπου MOOC στην πλατφόρμα Moodleτου Α.Ε.Ι ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. ώστε να αποτελέσουν ανεξάρτητα online μαθήματα συμπληρωματικά σε αυτά του προγράμματος σπουδών. Οι δεξιότητες που σχετίζονται σήμερα με τις τεχνολογίες διαδικτύου αποτελούν σημαντικό εφόδιο για κάθε φοιτητή/φοιτήτρια γιαυτό και αποφασίσαμε να αναπτύξουμε τα μικρά αυτά μαθήματα τύπου MOOC για την εισαγωγή στα αντικείμενα: HTML, CSS, JAVASCRIPT και PHP/MYSQL. Τα MOOC(MassiveOpenOnlineCourses) είναι διαδικτυακά μαθήματα, τα οποία αποσκοπούν στη μαζική συμμετοχή και ανοικτή πρόσβαση στη γνώση μέσω του διαδικτύου. Η δημιουργία των MOOCέχει ως στόχο την σημαντική διευκόλυνση της πρόσβασης των ανθρώπων στη γνώση και την αφιλοκερδή εκπαίδευσή τους, αφού η φιλοσοφία αυτών των μαθημάτων είναι να παρέχεται η γνώση και η εκπαίδευση δωρεάν, σε αντίθεση μάλιστα με άλλα εκπαιδευτικά μοντέλα. Τα μαζικά online ανοικτά μαθήματα είναι δομημένα έτσι ώστε να εξυπηρετούν χιλιάδες χρήστες. Ο κάθε χρήστης το μόνο το οποίο χρειάζεται είναι ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο. Επίσης, υπάρχει μεγάλη ευελιξία καθώς οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν το χρόνο τους ανάλογα με το πρόγραμμά τους ενώ η εγγραφή μπορεί να διαγραφεί ανά πάσα στιγμή, χωρίς καμία επίπτωση. Όσον αφορά τη βαθμολογία, χρησιμοποιούνται είτε συστήματα βαθμολόγησης από ηλεκτρονικό υπολογιστή είτε μέθοδοι αξιολόγησης απο τους συμμαθητές τους. Επιπλέον, για την αξιολόγηση επιτρέπονται συχνά πολλαπλές ή και απεριόριστες προσπάθειες. Η αλληλεπίδραση μαθητή-εκπαιδευτή γίνεται μέσα απόforum, από webcast συνεδρείες ή ακόμα και από συναντήσεις.
Τα ΜΟΟC δεν είναι ακόμα τόσο ανεπτυγμένα στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό. Παρόλα αυτά, αυτού του τύπου η εκπαίδευση έχει ξεκινήσει να εξαπλώνεται και στη χώρα μας. Οπωσδήποτε τα MOOC έχουν μία ιδιαίτερη δυναμική, η οποία δε περνάει απαρατήρητη. Καταρχήν, αποκαλύπτονται οι ανάγκες διαφόρων ανθρώπων οι οποίοι εμποδίζονταν για διάφορους λόγους να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Έτσι μετά απο πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημιίου του Λονδίνου (τέλη 2013), το 70% των εγεγγραμένων φοιτητών απο τα τέσσερα μαθήματα που ερευνήθηκαν κατήχαν κάποιο τίτλο και το 35% είχε γραφεί σε άλλο μάθημα παρόμοιου τύπου. Τα μεγαλύτερα ποσοστά εγγραφών σε τέτοιου τύπου προγραμμάτων (ΜΟΟC) τα κατέχει η Αμερική με 22% ,δεύτερη η Ινδία με 6% και τρίτηηΜ.Βρετανία με ποσοστό 5%. Τα τελευταία χρόνια φαίνεται οτι τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν αναθεωρήσει τις εκπαιδευτικές τους προσεγγίσεις και έχουν στραφεί σε νέες πρακτικές ,όπως είναι τα MOOC. Αυτό συμβαίνει λόγω των αναγκών που διαμορφώνονται από τους φοιτητές. Συνεπώς, έχουμε μία μεγάλη στροφή των Ανώτατων Ιδρυμάτων, σε ηλεκτρονικής μορφής διαλέξεις και ασκήσεις (ΜΟΟC) οι οποίες παρουσιάζουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις καθιερωμένες. Στο ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. μέσα από τη δράση των Ανοικτών Ακαδημαικών Μαθημάτων το Ίδρυμα προσφέρει από το 2015 σχεδόν 100 ανοικτά μαθήματα από τα διάφορα τμήματα του ιδρύματος. |
abstracttranslated | The purpose of this dissertation is to create a series of small MOOC-type courses on the Moodle platform of Piraeus University of Applied Sciences in order to become independent online courses complementary to those of the curriculum. Today, it is very important for each student to have skills related to Internet technologies. Thus, we decided to develop these MOOC-type introductory courses for the following topics: HTML, CSS, JAVASCRIPT and PHP / MYSQL. MOOC (Massive Open Online Courses) are Internet courses that aim at mass participation and open access to knowledge through the Internet. The creation of MOOC aims at significantly facilitating people's access to knowledge and in no-profit education as the philosophy of these courses as opposed to other educational models is to provide knowledge and education for free. MOOCS are structured in such a way to serve thousands of users. Each user only needs a computer and internet access. There is also great flexibility since students can adjust their time according to their schedule and also their registration can be deleted at any time without any impact. As far as the score is concerned, either computer scoring systems or peer evaluation methods are used. Multiple or even unlimited efforts are often allowed for evaluation. Student / trainer interaction takes place through forums, webcasts, or even meetings. The MOOCs are not so popular in Greece compared with abroad. However, this type of education, has begun to spread to our country as well. In any case, MOOCs have a special dynamic that does not go unnoticed. First of all, the needs of various people, who have been prevented for various reasons from continuing their studies, are revealed thanks to MOOCs. Thus, following a recent London University survey (end of 2013), 70% of the enrolled students out of the four courses studied were in possession of a title and 35% had written in another similar type lesson. The largest percentages of subscriptions to such programs (USMC) are held by America with 22% second, India with 6%, and Great Britain with 5%. In recent years, it seems that higher education institutions have revised their educational approaches and have turned to new practices such as MOOC. This is because of the needs of the students. Hence, we have a great turn of the Higher Institutions, in electronic form lectures and exercises which have significant advantages over established ones. At the Piraeus University of Applied Sciences under the action of Open Academic Courses more than 100 open courses were developed from all the departments of the University. |
advisor | |
author | Σωτηρίου, Αναστάσιος |
author_facet | Σωτηρίου, Αναστάσιος |
author_sort | Σωτηρίου, Αναστάσιος |
collection | Okeanis Institutional Repository |
facultydepartment | Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων Τ.Ε. |
format | Πτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-4579 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | MOOCs Online μαθήματα MOODLE ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ Ηλεκτρονική πλατφόρμα |
language | Greek |
physical | 56 |
publishDate | 2018 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-45792018-12-14T13:37:53Z Σχεδίαση και ανάπτυξη πλατφόρμας τύπου ΜΟΟC στην ιδρυματική πλατφόρμα του ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ Σωτηρίου, Αναστάσιος Ψαρομήλιγκος, Ιωάννης Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων Τ.Ε. TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::Γλώσσες Προγραμματισμού TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση::Διαδίκτυο (Internet) στην Εκπαίδευση MOOCs Online μαθήματα MOODLE ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ Ηλεκτρονική πλατφόρμα Σκοπός της παρούσας πτυχιακήςεργασίας είναι η δημιουργία μιας σειράς μικρών μαθημάτων τύπου MOOC στην πλατφόρμα Moodleτου Α.Ε.Ι ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. ώστε να αποτελέσουν ανεξάρτητα online μαθήματα συμπληρωματικά σε αυτά του προγράμματος σπουδών. Οι δεξιότητες που σχετίζονται σήμερα με τις τεχνολογίες διαδικτύου αποτελούν σημαντικό εφόδιο για κάθε φοιτητή/φοιτήτρια γιαυτό και αποφασίσαμε να αναπτύξουμε τα μικρά αυτά μαθήματα τύπου MOOC για την εισαγωγή στα αντικείμενα: HTML, CSS, JAVASCRIPT και PHP/MYSQL. Τα MOOC(MassiveOpenOnlineCourses) είναι διαδικτυακά μαθήματα, τα οποία αποσκοπούν στη μαζική συμμετοχή και ανοικτή πρόσβαση στη γνώση μέσω του διαδικτύου. Η δημιουργία των MOOCέχει ως στόχο την σημαντική διευκόλυνση της πρόσβασης των ανθρώπων στη γνώση και την αφιλοκερδή εκπαίδευσή τους, αφού η φιλοσοφία αυτών των μαθημάτων είναι να παρέχεται η γνώση και η εκπαίδευση δωρεάν, σε αντίθεση μάλιστα με άλλα εκπαιδευτικά μοντέλα. Τα μαζικά online ανοικτά μαθήματα είναι δομημένα έτσι ώστε να εξυπηρετούν χιλιάδες χρήστες. Ο κάθε χρήστης το μόνο το οποίο χρειάζεται είναι ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο. Επίσης, υπάρχει μεγάλη ευελιξία καθώς οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν το χρόνο τους ανάλογα με το πρόγραμμά τους ενώ η εγγραφή μπορεί να διαγραφεί ανά πάσα στιγμή, χωρίς καμία επίπτωση. Όσον αφορά τη βαθμολογία, χρησιμοποιούνται είτε συστήματα βαθμολόγησης από ηλεκτρονικό υπολογιστή είτε μέθοδοι αξιολόγησης απο τους συμμαθητές τους. Επιπλέον, για την αξιολόγηση επιτρέπονται συχνά πολλαπλές ή και απεριόριστες προσπάθειες. Η αλληλεπίδραση μαθητή-εκπαιδευτή γίνεται μέσα απόforum, από webcast συνεδρείες ή ακόμα και από συναντήσεις. Τα ΜΟΟC δεν είναι ακόμα τόσο ανεπτυγμένα στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό. Παρόλα αυτά, αυτού του τύπου η εκπαίδευση έχει ξεκινήσει να εξαπλώνεται και στη χώρα μας. Οπωσδήποτε τα MOOC έχουν μία ιδιαίτερη δυναμική, η οποία δε περνάει απαρατήρητη. Καταρχήν, αποκαλύπτονται οι ανάγκες διαφόρων ανθρώπων οι οποίοι εμποδίζονταν για διάφορους λόγους να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Έτσι μετά απο πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημιίου του Λονδίνου (τέλη 2013), το 70% των εγεγγραμένων φοιτητών απο τα τέσσερα μαθήματα που ερευνήθηκαν κατήχαν κάποιο τίτλο και το 35% είχε γραφεί σε άλλο μάθημα παρόμοιου τύπου. Τα μεγαλύτερα ποσοστά εγγραφών σε τέτοιου τύπου προγραμμάτων (ΜΟΟC) τα κατέχει η Αμερική με 22% ,δεύτερη η Ινδία με 6% και τρίτηηΜ.Βρετανία με ποσοστό 5%. Τα τελευταία χρόνια φαίνεται οτι τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν αναθεωρήσει τις εκπαιδευτικές τους προσεγγίσεις και έχουν στραφεί σε νέες πρακτικές ,όπως είναι τα MOOC. Αυτό συμβαίνει λόγω των αναγκών που διαμορφώνονται από τους φοιτητές. Συνεπώς, έχουμε μία μεγάλη στροφή των Ανώτατων Ιδρυμάτων, σε ηλεκτρονικής μορφής διαλέξεις και ασκήσεις (ΜΟΟC) οι οποίες παρουσιάζουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις καθιερωμένες. Στο ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. μέσα από τη δράση των Ανοικτών Ακαδημαικών Μαθημάτων το Ίδρυμα προσφέρει από το 2015 σχεδόν 100 ανοικτά μαθήματα από τα διάφορα τμήματα του ιδρύματος. The purpose of this dissertation is to create a series of small MOOC-type courses on the Moodle platform of Piraeus University of Applied Sciences in order to become independent online courses complementary to those of the curriculum. Today, it is very important for each student to have skills related to Internet technologies. Thus, we decided to develop these MOOC-type introductory courses for the following topics: HTML, CSS, JAVASCRIPT and PHP / MYSQL. MOOC (Massive Open Online Courses) are Internet courses that aim at mass participation and open access to knowledge through the Internet. The creation of MOOC aims at significantly facilitating people's access to knowledge and in no-profit education as the philosophy of these courses as opposed to other educational models is to provide knowledge and education for free. MOOCS are structured in such a way to serve thousands of users. Each user only needs a computer and internet access. There is also great flexibility since students can adjust their time according to their schedule and also their registration can be deleted at any time without any impact. As far as the score is concerned, either computer scoring systems or peer evaluation methods are used. Multiple or even unlimited efforts are often allowed for evaluation. Student / trainer interaction takes place through forums, webcasts, or even meetings. The MOOCs are not so popular in Greece compared with abroad. However, this type of education, has begun to spread to our country as well. In any case, MOOCs have a special dynamic that does not go unnoticed. First of all, the needs of various people, who have been prevented for various reasons from continuing their studies, are revealed thanks to MOOCs. Thus, following a recent London University survey (end of 2013), 70% of the enrolled students out of the four courses studied were in possession of a title and 35% had written in another similar type lesson. The largest percentages of subscriptions to such programs (USMC) are held by America with 22% second, India with 6%, and Great Britain with 5%. In recent years, it seems that higher education institutions have revised their educational approaches and have turned to new practices such as MOOC. This is because of the needs of the students. Hence, we have a great turn of the Higher Institutions, in electronic form lectures and exercises which have significant advantages over established ones. At the Piraeus University of Applied Sciences under the action of Open Academic Courses more than 100 open courses were developed from all the departments of the University. 2018-07-31 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4579 el Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 56 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4579/4/cse_40731.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::Γλώσσες Προγραμματισμού TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση::Διαδίκτυο (Internet) στην Εκπαίδευση Σωτηρίου, Αναστάσιος Σχεδίαση και ανάπτυξη πλατφόρμας τύπου ΜΟΟC στην ιδρυματική πλατφόρμα του ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ |
title | Σχεδίαση και ανάπτυξη πλατφόρμας τύπου ΜΟΟC στην ιδρυματική πλατφόρμα του ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ |
title_full | Σχεδίαση και ανάπτυξη πλατφόρμας τύπου ΜΟΟC στην ιδρυματική πλατφόρμα του ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ |
title_fullStr | Σχεδίαση και ανάπτυξη πλατφόρμας τύπου ΜΟΟC στην ιδρυματική πλατφόρμα του ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ |
title_full_unstemmed | Σχεδίαση και ανάπτυξη πλατφόρμας τύπου ΜΟΟC στην ιδρυματική πλατφόρμα του ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ |
title_short | Σχεδίαση και ανάπτυξη πλατφόρμας τύπου ΜΟΟC στην ιδρυματική πλατφόρμα του ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ |
title_sort | σχεδίαση και ανάπτυξη πλατφόρμας τύπου μοοc στην ιδρυματική πλατφόρμα του αει πειραια ττ |
topic | TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::Γλώσσες Προγραμματισμού TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση::Διαδίκτυο (Internet) στην Εκπαίδευση |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4579 |