Η επίδραση του μίγματος μάρκετινγκ στη συμπεριφορά των καταναλωτών στα καλλυντικά προϊόντα
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Πτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2018
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4523 |
_version_ | 1780524570131824640 |
---|---|
abstract | Στην παρούσα εργασία αναλύονται τα καλλυντικά προϊόντα, το μείγμα μάρκετινγκ αυτών και η καταναλωτική συμπεριφορά.
Αρχικά, περιλαμβάνει την εισαγωγή, στην οποία παρουσιάζονται ποιος είναι ο σκοπός της εργασίας αυτής, καθώς και μερικές βασικές έννοιες σχετικά με τα καλλυντικά προϊόντα και το μείγμα μάρκετινγκ, ενώ ακολουθεί η σημαντικότητα της έρευνας, η μέθοδος ανάλυσης και οι περιορισμοί που παρουσιάστηκαν κατά τη μελέτη. Στη συνέχεια, αναπτύσσεται το θεωρητικό κομμάτι της ανάλυσης, προσδιορίζοντας όλα τα στοιχεία της καταναλωτικής συμπεριφοράς, και του μείγματος μάρκετινγκ στα καλλυντικά προϊόντα.Η διεξαγωγή της έρευνας θα επιτευχθεί με περιγραφική. Η συλλογή των στοιχείων αυτών πραγματοποιείται μέσω προσωπικής συνέντευξης, με τη βοήθεια ενός καλά σχεδιασμένου ερωτηματολογίου. Το δείγμα που θα χρησιμοποιηθεί για τη παρούσα έρευνα είναι 100 καταναλωτές, τόσο άνδρες όσο και γυναίκες του Δήμου Πάρου του νομού Κυκλάδων.
Οι ερωτώμενοι απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο 13 ερωτήσεων που αφορούσε τις αντιλήψεις των καταναλωτών για τα καλλυντικά προϊόντα, την αγορά τους, τη χρήση τους, τους λόγους χρήσης των καλλυντικών, τα χαρακτηριστικά των καλλυντικών τα οποία επηρεάζουν τους καταναλωτές, την επίδραση των σημείων πώλησης και διανομής στις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών, την προώθηση και προβολή των καλλυντικών στους καταναλωτές, και τέλος την επίδραση της τιμής στις αντιλήψεις των καταναλωτών.Ύστερα από την συλλογή των απαντήσεων στα ερωτηματολόγια, διαπιστώθηκε πως τα τέσσερα στοιχεία του μείγματος μάρκετινγκ επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών για τα καλλυντικά προϊόντα. Πιο συγκεκριμένα παρατηρήθηκε ότι σε σχέση με το πρώτο στοιχείο του μείγματος μάρκετινγκ, δηλαδή το προϊόν, το κοινό τείνει να επιλέγει καλλυντικά τα οποία είναι πιο αρωματικά, δεν έχουν συντηρητικά και επικίνδυνες χρωστικές ουσίες και είναι κατάλληλα για τον τύπο δέρματος τους. Με βάση το δεύτερο στοιχείο του μείγματος μάρκετινγκ, τη διανομή, το καταναλωτικό κοινό διαπιστώθηκε ότι προτιμάει να αγοράζει καλλυντικά κυρίως από καταστήματα καλλυντικών και σούπερ μάρκετ για εξοικονόμηση χρόνου. Επίσης, προτιμούνται τέτοια σημεία διανομής τα οποία είναι πιο εύκολα προσβάσιμα για αυτούς, ενώ θεωρούν πολύ σημαντική τη δυνατότητα αποστολής των καλλυντικών κατ’ οίκον.
Παρατηρήθηκε πως η επικρατέστερη πηγή πληροφόρησης και η πιο έμπιστη των καταναλωτών για τα καλλυντικά, το οποίο αποτελεί το τρίτο στοιχείο του μείγματος μάρκετινγκ, την προβολή και την προώθηση, είναι οι γνωστοί και οι φίλοι και μετά ακολουθεί ο/η αισθητικός του καταναλωτή. Τέλος, στον τομέα της τιμολόγησης που είναι το τελευταίο στοιχείο του μείγματος μάρκετινγκ, οι απαντήσεις του κοινό έδειξαν ότι ενδιαφέρονται περισσότερο στην αγορά οικονομικών προϊόντων που καλύπτουν τις ανάγκες τους ή προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά, δεν προτιμούν να αγοράσουν προϊόντα τα οποία είναι πιο οικονομικά και κατώτερης ποιότητας, δεν αγοράζουν επώνυμα και ακριβά καλλυντικά, ενώ δήλωσαν πως αν αυξηθεί η τιμή ενός προϊόντος που αγοράζουν τότε θα αγοράσουν κάποιο φθηνότερο. |
abstracttranslated | In this project we analyze the cosmetic products, their marketing mix and the consumer behavior.
At first, it includes the introduction which presents the purpose of this work, as well as some basic concepts about cosmetic products and marketing, followed by usefulness of the problem, the method of analysis and the limitations that emerged during the study. Then, the theoretical part of the analysis is developed, identifying all the elements of the consumers’ behaviour, and the marketing mix in cosmetic products.
The research will be carried out with descriptive analysis. The collection of these data is accomplished through personal interviews, during which the interviewees are asked to answer a well-designed questionnaire. The sample which is used for the current research is 100 consumers, both men and women of the Municipality of Paros in the district of Cyclades.
The respondents answered a questionnaire of 13 questions that were relevant to consumer perceptions for cosmetic products, their purchase and their use, the reason why they buy cosmetic products, the affect that cosmetic product’s characteristics have to the consumers, the impact of the selling points on their purchasing decisions, the promotion of cosmetics to consumers, and finally the effect of the price on consumers’ perceptions.
After gathering all the replies from the questionnaires, it was found that the four elements of the marketing mix influence the consumers’ purchasing decisions for cosmetic products. In particular, it was observed that according to the first element of the marketing mix, which is the product, the public tend to choose cosmetics that smell nicer, that are suitable for their skin type and do no harm on their bodies. Based on the second element of the marketing mix, i.e. the place, we concluded that the consumer seems to prefer to buy cosmetics mainly from shops specialized in cosmetics and supermarkets in order to save time. Moreover, they prefer such places that are easier accessible for them and they believe that the capability of having their cosmetic products delivered to their houses is very important.
In terms of the third element of the marketing mix, the promotion, it was found that friends and the acquaintances are a more powerful and trusted source of information for the consumers about cosmetic products, rather than the beauty therapists. Finally, as far as the fourth element of the marketing mix is concerned, i.e. the price, the replies of the consumers showed that they are more interested in buying cheaper products that satisfy their needs or products that have a discount. The consumers don’t buy products that have both low cost and poor quality, they don’t prefer buying brands and expensive cosmetics, and they claim that if the cost of a product they buy increases, they will buy a cheaper one. |
advisor | |
author | Βεντούρη, Μαρία |
author_facet | Βεντούρη, Μαρία |
author_sort | Βεντούρη, Μαρία |
collection | Okeanis Institutional Repository |
facultydepartment | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων |
format | Πτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-4523 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Συμπεριφορά καταναλωτή Μάρκετινγκ Μάρκα προϊόντος Καλλυντικά προϊόντα |
language | Greek |
physical | 55 |
publishDate | 2018 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-45232018-12-14T10:39:58Z Η επίδραση του μίγματος μάρκετινγκ στη συμπεριφορά των καταναλωτών στα καλλυντικά προϊόντα Βεντούρη, Μαρία Σαμαντά, Ειρήνη Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Μάρκετινγκ TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Συμπεριφορά Καταναλωτή Συμπεριφορά καταναλωτή Μάρκετινγκ Μάρκα προϊόντος Καλλυντικά προϊόντα Στην παρούσα εργασία αναλύονται τα καλλυντικά προϊόντα, το μείγμα μάρκετινγκ αυτών και η καταναλωτική συμπεριφορά. Αρχικά, περιλαμβάνει την εισαγωγή, στην οποία παρουσιάζονται ποιος είναι ο σκοπός της εργασίας αυτής, καθώς και μερικές βασικές έννοιες σχετικά με τα καλλυντικά προϊόντα και το μείγμα μάρκετινγκ, ενώ ακολουθεί η σημαντικότητα της έρευνας, η μέθοδος ανάλυσης και οι περιορισμοί που παρουσιάστηκαν κατά τη μελέτη. Στη συνέχεια, αναπτύσσεται το θεωρητικό κομμάτι της ανάλυσης, προσδιορίζοντας όλα τα στοιχεία της καταναλωτικής συμπεριφοράς, και του μείγματος μάρκετινγκ στα καλλυντικά προϊόντα.Η διεξαγωγή της έρευνας θα επιτευχθεί με περιγραφική. Η συλλογή των στοιχείων αυτών πραγματοποιείται μέσω προσωπικής συνέντευξης, με τη βοήθεια ενός καλά σχεδιασμένου ερωτηματολογίου. Το δείγμα που θα χρησιμοποιηθεί για τη παρούσα έρευνα είναι 100 καταναλωτές, τόσο άνδρες όσο και γυναίκες του Δήμου Πάρου του νομού Κυκλάδων. Οι ερωτώμενοι απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο 13 ερωτήσεων που αφορούσε τις αντιλήψεις των καταναλωτών για τα καλλυντικά προϊόντα, την αγορά τους, τη χρήση τους, τους λόγους χρήσης των καλλυντικών, τα χαρακτηριστικά των καλλυντικών τα οποία επηρεάζουν τους καταναλωτές, την επίδραση των σημείων πώλησης και διανομής στις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών, την προώθηση και προβολή των καλλυντικών στους καταναλωτές, και τέλος την επίδραση της τιμής στις αντιλήψεις των καταναλωτών.Ύστερα από την συλλογή των απαντήσεων στα ερωτηματολόγια, διαπιστώθηκε πως τα τέσσερα στοιχεία του μείγματος μάρκετινγκ επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών για τα καλλυντικά προϊόντα. Πιο συγκεκριμένα παρατηρήθηκε ότι σε σχέση με το πρώτο στοιχείο του μείγματος μάρκετινγκ, δηλαδή το προϊόν, το κοινό τείνει να επιλέγει καλλυντικά τα οποία είναι πιο αρωματικά, δεν έχουν συντηρητικά και επικίνδυνες χρωστικές ουσίες και είναι κατάλληλα για τον τύπο δέρματος τους. Με βάση το δεύτερο στοιχείο του μείγματος μάρκετινγκ, τη διανομή, το καταναλωτικό κοινό διαπιστώθηκε ότι προτιμάει να αγοράζει καλλυντικά κυρίως από καταστήματα καλλυντικών και σούπερ μάρκετ για εξοικονόμηση χρόνου. Επίσης, προτιμούνται τέτοια σημεία διανομής τα οποία είναι πιο εύκολα προσβάσιμα για αυτούς, ενώ θεωρούν πολύ σημαντική τη δυνατότητα αποστολής των καλλυντικών κατ’ οίκον. Παρατηρήθηκε πως η επικρατέστερη πηγή πληροφόρησης και η πιο έμπιστη των καταναλωτών για τα καλλυντικά, το οποίο αποτελεί το τρίτο στοιχείο του μείγματος μάρκετινγκ, την προβολή και την προώθηση, είναι οι γνωστοί και οι φίλοι και μετά ακολουθεί ο/η αισθητικός του καταναλωτή. Τέλος, στον τομέα της τιμολόγησης που είναι το τελευταίο στοιχείο του μείγματος μάρκετινγκ, οι απαντήσεις του κοινό έδειξαν ότι ενδιαφέρονται περισσότερο στην αγορά οικονομικών προϊόντων που καλύπτουν τις ανάγκες τους ή προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά, δεν προτιμούν να αγοράσουν προϊόντα τα οποία είναι πιο οικονομικά και κατώτερης ποιότητας, δεν αγοράζουν επώνυμα και ακριβά καλλυντικά, ενώ δήλωσαν πως αν αυξηθεί η τιμή ενός προϊόντος που αγοράζουν τότε θα αγοράσουν κάποιο φθηνότερο. In this project we analyze the cosmetic products, their marketing mix and the consumer behavior. At first, it includes the introduction which presents the purpose of this work, as well as some basic concepts about cosmetic products and marketing, followed by usefulness of the problem, the method of analysis and the limitations that emerged during the study. Then, the theoretical part of the analysis is developed, identifying all the elements of the consumers’ behaviour, and the marketing mix in cosmetic products. The research will be carried out with descriptive analysis. The collection of these data is accomplished through personal interviews, during which the interviewees are asked to answer a well-designed questionnaire. The sample which is used for the current research is 100 consumers, both men and women of the Municipality of Paros in the district of Cyclades. The respondents answered a questionnaire of 13 questions that were relevant to consumer perceptions for cosmetic products, their purchase and their use, the reason why they buy cosmetic products, the affect that cosmetic product’s characteristics have to the consumers, the impact of the selling points on their purchasing decisions, the promotion of cosmetics to consumers, and finally the effect of the price on consumers’ perceptions. After gathering all the replies from the questionnaires, it was found that the four elements of the marketing mix influence the consumers’ purchasing decisions for cosmetic products. In particular, it was observed that according to the first element of the marketing mix, which is the product, the public tend to choose cosmetics that smell nicer, that are suitable for their skin type and do no harm on their bodies. Based on the second element of the marketing mix, i.e. the place, we concluded that the consumer seems to prefer to buy cosmetics mainly from shops specialized in cosmetics and supermarkets in order to save time. Moreover, they prefer such places that are easier accessible for them and they believe that the capability of having their cosmetic products delivered to their houses is very important. In terms of the third element of the marketing mix, the promotion, it was found that friends and the acquaintances are a more powerful and trusted source of information for the consumers about cosmetic products, rather than the beauty therapists. Finally, as far as the fourth element of the marketing mix is concerned, i.e. the price, the replies of the consumers showed that they are more interested in buying cheaper products that satisfy their needs or products that have a discount. The consumers don’t buy products that have both low cost and poor quality, they don’t prefer buying brands and expensive cosmetics, and they claim that if the cost of a product they buy increases, they will buy a cheaper one. 2018-05 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4523 el Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 55 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4523/6/adm8081.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Μάρκετινγκ TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Συμπεριφορά Καταναλωτή Βεντούρη, Μαρία Η επίδραση του μίγματος μάρκετινγκ στη συμπεριφορά των καταναλωτών στα καλλυντικά προϊόντα |
title | Η επίδραση του μίγματος μάρκετινγκ στη συμπεριφορά των καταναλωτών στα καλλυντικά προϊόντα |
title_full | Η επίδραση του μίγματος μάρκετινγκ στη συμπεριφορά των καταναλωτών στα καλλυντικά προϊόντα |
title_fullStr | Η επίδραση του μίγματος μάρκετινγκ στη συμπεριφορά των καταναλωτών στα καλλυντικά προϊόντα |
title_full_unstemmed | Η επίδραση του μίγματος μάρκετινγκ στη συμπεριφορά των καταναλωτών στα καλλυντικά προϊόντα |
title_short | Η επίδραση του μίγματος μάρκετινγκ στη συμπεριφορά των καταναλωτών στα καλλυντικά προϊόντα |
title_sort | η επίδραση του μίγματος μάρκετινγκ στη συμπεριφορά των καταναλωτών στα καλλυντικά προϊόντα |
topic | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Μάρκετινγκ TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Συμπεριφορά Καταναλωτή |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4523 |