Κατασκευή εκπαιδευτικού ρομπότ σαπέδου για παιδιά προσχολικής ηλικίας

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Μαυροβουνιώτη, Βασιλική, Κοτανίδης, Βασίλειος
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2018
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4452
_version_ 1780524926111842304
abstract Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει σαν στόχο την σχεδίαση και την κατασκευή ενός παιχνιδιού για παιδιά προσχολικής ηλικίας, τύπου ρομπότ δαπέδου. Τα παιδιά θα έχουν την δυνατότητα να δίνουν εντολές κίνησης ,στο ρομπότ, μέσω μίας οθόνης και πλήκτρων και να αλληλοεπιδρούν μαζί του μέσω αισθητήριων ήχου και φωτός. Στόχος της κατασκευής είναι η εισαγωγή παιδιών μικρής ηλικίας στις βασικές ιδέες της μηχατρονικής ,χωρίς να χρειάζονται γνώσεις ανάγνωσης, μέσα από ένα σύνολο εικόνων , φωτεινών και ηχητικών ενδείξεων. Στα παρακάτω κεφάλαια αναπτύσσεται αρχικά το θεωρητικό υπόβαθρο .Αναφέρεται τι είναι η Μηχατρονική και στη συνέχεια αναλύονται τα δομικά της στοιχεία. αλλά και η θέση της στην εκπαίδευση. Αναπτύσσοντας την έννοια της μηχατρονικής αλλά και τα θετικά αποτελέσματα που έχει η χρήση της στην εκπαίδευση, δίνεται έμφαση στο στόχο της εργασίας που αναλύεται στο τέλος του πρώτου κεφαλαίου. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται το Κατασκευαστικό Μέρος του ρομπότ. Αρχικά παραθέτονται τα εξαρτήματα που χρησιμοποιήθηκαν μαζί με μία περιγραφή. Στη συνέχεια αναλύεται το μηχανολογικό κομμάτι ,δηλαδή η διαδικασία που ακολουθήθηκε για να ενωθούν όλα τα εξαρτήματα σε μία κοινή κατασκευή. Στο τέλος του κεφαλαίου παρουσιάζεται το ηλεκτρονικό κομμάτι ,δηλαδή με ποιο τρόπο ενώθηκαν τα εξαρτήματα μεταξύ τους έτσι ώστε να επιτευχθεί το ζητούμενο της κατασκευής. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται το λογισμικό της κατασκευής. Αρχικά προσδιορίζεται το σενάριο που τρέχει ο κώδικας .Στη περίληψη του κώδικα περιγράφονται τα 4 προγράμματα του ρομπότ ,αλλά και πως γίνεται η πλοήγηση σε αυτά, δηλαδή η χρήση των πλήκτρων. Στη συνέχεια παρουσιάζεται όλη η ροή του προγράμματος με τη μορφή διαγράμματος ροής . Στα διαγράμματα ροής δεν αναλύεται μόνη η βασική ρουτίνα αλλά και όλες η υπορουτίνες που δημιουργήθηκαν. Τέλος δίνεται ο ίδιος ο κώδικας με σχολιασμούς και επεξήγηση. Στο τελευταίο κεφάλαιο εξηγείται η προσέγγιση που ακολουθήθηκε για τη δημιουργίας της κατασκευής αλλά και για την ανάπτυξη του κώδικα. Επίσης παρουσιάζονται τα προβλήματα που προέκυψαν και πως αντιμετωπίστηκαν.
abstracttranslated The aim of this project lies in the construction of an educational two-wheel robot for preschool children. This construction will allow children to give commands to said robot via a screen and keyboards, as well as to interact with it through sound and light sensors. The objective of this construction is to introduce children to the basic ideas of mechatronics without reading skills as a prerequisite, but instead through images, light and auditory indicators. In the following chapters, the theoretical framework will be presented first, by analysing the nature of mechatronics and its dimensions, as well as its role in education. The theoretical framework will be concluded with the development of mechatronics and the positive consequences of its use in education, which is the overarching goal of this study. In the second chapter, the construction of the robot is analyzed. First the components used are cited and described and the engineering process that was followed so as to merge all the components in the final construction is explained. The chapter concludes with the description of the electronic aspect of the construction, explaining the way the components were merged together to build the final product. In the third chapter, the software used for the construction is presented. The scenario with which the code runs is specified, along with a description of the code, the four programs of the robot and how to navigate through the programs through the use of keys. Next, the whole program flow is presented via flow charts, analysing the basic routine and subroutines created. At the end of the third chapter, the actual code used is presented, along with comments and clarifications. This study concludes by explaining the approach that was followed during the construction of the hardware and the software. In the end the there are mentioned the problems that was faced during this thesis and how they were dealt with.
advisor
author Μαυροβουνιώτη, Βασιλική
Κοτανίδης, Βασίλειος
author_facet Μαυροβουνιώτη, Βασιλική
Κοτανίδης, Βασίλειος
author_sort Μαυροβουνιώτη, Βασιλική
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού Τ.Ε.
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-4452
institution University of West Attica Campus II
keyword Arduino
Μηχατρονική
Ρομπότ
Arduino Mega
language Greek
physical 74
publishDate 2018
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-44522018-12-14T11:43:31Z Κατασκευή εκπαιδευτικού ρομπότ σαπέδου για παιδιά προσχολικής ηλικίας Construction of an educational two-wheel robot for preschool children Μαυροβουνιώτη, Βασιλική Κοτανίδης, Βασίλειος Παπουτσιδάκης, Μιχάλης Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού Τ.Ε. TPSH::Τεχνολογία::Αυτόματος Έλεγχος::Ρομποτική TPSH::Τεχνολογία::Ηλεκτρολογία::Ηλεκτρικές Μηχανές Arduino Μηχατρονική Ρομπότ Arduino Mega Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει σαν στόχο την σχεδίαση και την κατασκευή ενός παιχνιδιού για παιδιά προσχολικής ηλικίας, τύπου ρομπότ δαπέδου. Τα παιδιά θα έχουν την δυνατότητα να δίνουν εντολές κίνησης ,στο ρομπότ, μέσω μίας οθόνης και πλήκτρων και να αλληλοεπιδρούν μαζί του μέσω αισθητήριων ήχου και φωτός. Στόχος της κατασκευής είναι η εισαγωγή παιδιών μικρής ηλικίας στις βασικές ιδέες της μηχατρονικής ,χωρίς να χρειάζονται γνώσεις ανάγνωσης, μέσα από ένα σύνολο εικόνων , φωτεινών και ηχητικών ενδείξεων. Στα παρακάτω κεφάλαια αναπτύσσεται αρχικά το θεωρητικό υπόβαθρο .Αναφέρεται τι είναι η Μηχατρονική και στη συνέχεια αναλύονται τα δομικά της στοιχεία. αλλά και η θέση της στην εκπαίδευση. Αναπτύσσοντας την έννοια της μηχατρονικής αλλά και τα θετικά αποτελέσματα που έχει η χρήση της στην εκπαίδευση, δίνεται έμφαση στο στόχο της εργασίας που αναλύεται στο τέλος του πρώτου κεφαλαίου. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται το Κατασκευαστικό Μέρος του ρομπότ. Αρχικά παραθέτονται τα εξαρτήματα που χρησιμοποιήθηκαν μαζί με μία περιγραφή. Στη συνέχεια αναλύεται το μηχανολογικό κομμάτι ,δηλαδή η διαδικασία που ακολουθήθηκε για να ενωθούν όλα τα εξαρτήματα σε μία κοινή κατασκευή. Στο τέλος του κεφαλαίου παρουσιάζεται το ηλεκτρονικό κομμάτι ,δηλαδή με ποιο τρόπο ενώθηκαν τα εξαρτήματα μεταξύ τους έτσι ώστε να επιτευχθεί το ζητούμενο της κατασκευής. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται το λογισμικό της κατασκευής. Αρχικά προσδιορίζεται το σενάριο που τρέχει ο κώδικας .Στη περίληψη του κώδικα περιγράφονται τα 4 προγράμματα του ρομπότ ,αλλά και πως γίνεται η πλοήγηση σε αυτά, δηλαδή η χρήση των πλήκτρων. Στη συνέχεια παρουσιάζεται όλη η ροή του προγράμματος με τη μορφή διαγράμματος ροής . Στα διαγράμματα ροής δεν αναλύεται μόνη η βασική ρουτίνα αλλά και όλες η υπορουτίνες που δημιουργήθηκαν. Τέλος δίνεται ο ίδιος ο κώδικας με σχολιασμούς και επεξήγηση. Στο τελευταίο κεφάλαιο εξηγείται η προσέγγιση που ακολουθήθηκε για τη δημιουργίας της κατασκευής αλλά και για την ανάπτυξη του κώδικα. Επίσης παρουσιάζονται τα προβλήματα που προέκυψαν και πως αντιμετωπίστηκαν. The aim of this project lies in the construction of an educational two-wheel robot for preschool children. This construction will allow children to give commands to said robot via a screen and keyboards, as well as to interact with it through sound and light sensors. The objective of this construction is to introduce children to the basic ideas of mechatronics without reading skills as a prerequisite, but instead through images, light and auditory indicators. In the following chapters, the theoretical framework will be presented first, by analysing the nature of mechatronics and its dimensions, as well as its role in education. The theoretical framework will be concluded with the development of mechatronics and the positive consequences of its use in education, which is the overarching goal of this study. In the second chapter, the construction of the robot is analyzed. First the components used are cited and described and the engineering process that was followed so as to merge all the components in the final construction is explained. The chapter concludes with the description of the electronic aspect of the construction, explaining the way the components were merged together to build the final product. In the third chapter, the software used for the construction is presented. The scenario with which the code runs is specified, along with a description of the code, the four programs of the robot and how to navigate through the programs through the use of keys. Next, the whole program flow is presented via flow charts, analysing the basic routine and subroutines created. At the end of the third chapter, the actual code used is presented, along with comments and clarifications. This study concludes by explaining the approach that was followed during the construction of the hardware and the software. In the end the there are mentioned the problems that was faced during this thesis and how they were dealt with. 2018-06-25 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4452 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 74 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4452/4/%ce%a4%ce%bc%ce%ae%ce%bc%ce%b1%20M%ce%b7%cf%87%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8e%ce%bd%20%ce%91%cf%85%cf%84%ce%bf%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%8d%20-%2043040.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Τεχνολογία::Αυτόματος Έλεγχος::Ρομποτική
TPSH::Τεχνολογία::Ηλεκτρολογία::Ηλεκτρικές Μηχανές
Μαυροβουνιώτη, Βασιλική
Κοτανίδης, Βασίλειος
Κατασκευή εκπαιδευτικού ρομπότ σαπέδου για παιδιά προσχολικής ηλικίας
title Κατασκευή εκπαιδευτικού ρομπότ σαπέδου για παιδιά προσχολικής ηλικίας
title_full Κατασκευή εκπαιδευτικού ρομπότ σαπέδου για παιδιά προσχολικής ηλικίας
title_fullStr Κατασκευή εκπαιδευτικού ρομπότ σαπέδου για παιδιά προσχολικής ηλικίας
title_full_unstemmed Κατασκευή εκπαιδευτικού ρομπότ σαπέδου για παιδιά προσχολικής ηλικίας
title_short Κατασκευή εκπαιδευτικού ρομπότ σαπέδου για παιδιά προσχολικής ηλικίας
title_sort κατασκευή εκπαιδευτικού ρομπότ σαπέδου για παιδιά προσχολικής ηλικίας
title_translated Construction of an educational two-wheel robot for preschool children
topic TPSH::Τεχνολογία::Αυτόματος Έλεγχος::Ρομποτική
TPSH::Τεχνολογία::Ηλεκτρολογία::Ηλεκτρικές Μηχανές
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4452