Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη μέθοδο ARTiT. Μια μελέτη περίπτωσης στη B΄ Τάξη με το πρόγραμμα "Αγαπώ τα Φρούτα"

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Λιανού, Κυριακή
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2018
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4412
_version_ 1780278329836830720
abstract Στην παρούσα εργασία σχεδιάζουμε και αξιολογούμε το προτεινόμενο από τη γράφουσα πρόγραμμα «Αγαπώ τα Φρούτα» που απευθύνεται σε μαθητές της Β΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου και χρησιμοποιεί τη μέθοδο ARTiT προκειμένου να επιτύχει την ενεργό συμμετοχή των παιδιών και να τους εξάψει το ενδιαφέρον για μάθηση. Η ποιοτική προσέγγιση της διατριβής επί του σχεδιασμού και της αξιολόγησης του προγράμματος μέσα από ένα ηλεκτρονικό ανώνυμο ερωτηματολόγιο/εργαλείο αξιολόγησης με ερωτήσεις κλειστού τύπου, που απευθύνεται στους μαθητές που θα ολοκληρώσουν το πρόγραμμα, επιτρέπει τη σαφή απάντηση των ερευνητικών μας ερωτημάτων. Διαπιστώνουμε έτσι την ιδιάζουσα σημασία του προγράμματος, καθόσον αυτό, έμμεσα ή άμεσα, απευθύνεται σε ένα κοινό που δεν περιορίζεται στα παιδιά της Β΄ τάξης του Δημοτικού, αλλά εκτείνεται και στους ενήλικες, ανεξάρτητα από ηλικία, φύλο, επίπεδο εκπαίδευσης, ακόμη και φυλής στο πλαίσιο του ελληνικού πολυπολιτισμικού σχολείου. Αναμένουμε επίσης οι στόχοι του προγράμματος να είναι σαφείς, ήτοι οι μαθητές να μάθουν για τα φρούτα και να τα εντάξουν στην καθημερινή τους διατροφή, αλλά και η συμμετοχή των μαθητών ενεργή λόγω του ειδικότερου ενδιαφέροντος που θα τους προκαλέσει η καινοτόμα μέθοδος ARTiT. Η ανίχνευση δε της εκπλήρωσης των στόχων του προγράμματος μέσα από την σχεδιαζόμενη αξιολόγηση αναμένεται να εξάγει ιδιαιτέρως θετικά και ενθαρρυντικά αποτελέσματα, ενώ στην περίπτωση που από την αξιολόγηση διαφανεί ότι το πρόγραμμα χρήζει βελτίωσης, θα ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την τόνωση της αποτελεσματικότητάς του. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι ο σκοπός του προγράμματος, ήτοι η απόκτηση της γνώσης των μελών της ομάδας στόχου στο θέμα των φρούτων, ώστε να εμφυσήσει στα παιδιά το αίσθημα της αγάπης για τα φρούτα και να τα εντάξουν στη διατροφή τους, φαίνεται να επιτυγχάνεται. Ωστόσο, σαφή συμπεράσματα για την επίτευξη (ή μη) των στόχων του προγράμματος θα μπορέσουμε να εξάγουμε μόνον μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος μέσα από τη διαδικασία της αξιολόγησης που θα διενεργηθεί τόσο από τους μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα.
abstracttranslated In this paper we design and evaluate the proposed by the writer program "I Love Fruits" addressing to primary school pupils of 2nd class and uses the ARTiT method to achieve the active participation of children and to express their interest in learning. The qualitative approach of the dissertation on designing and evaluating the program through an electronic anonymous questionnaire/evaluation tool with closed-ended questions addressing to students who will complete the program, allows a clear answer to our research questions. Thus, we see the particular importance of the program, since it addresses, directly or indirectly, to an audience that is not limited to the pupils of 2nd class of Elementary School, but extends to adults, regardless of age, gender, level of education, even race in framework of the Greek multicultural school. We also expect the objectives of the program to be clear, namely that students learn about fruit and fit them into their daily diet, and that pupils participation is active due to the particular interest of the innovative ARTiT method. The detection of meeting the program's objectives through the planned evaluation is expected to generate particularly positive and encouraging results, and if the evaluation reveals that the program needs improvement, the necessary steps will be taken to boost its effectiveness. Consequently, we conclude that the purpose of the program, namely the members of the target group to acquire the knowledge on fruit, in order to infuse the children of the love of fruits and to fit them into their diet seems to be achieved. However, clear conclusions for achieving (or not) the objectives of the program will be possible only after the program has been completed through the evaluation process carried out by both the students and the teachers involved in this training program.
advisor
author Λιανού, Κυριακή
author_facet Λιανού, Κυριακή
author_sort Λιανού, Κυριακή
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-4412
institution University of West Attica Campus II
keyword Αγαπώ τα Φρούτα
Δημοτικό Σχολειό
ARTiT
Ευρωπαϊκά προγράμματα
Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αξιολόγηση προγράμματος
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
language Greek
physical 67
publishDate 2018
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-44122018-12-14T10:04:55Z Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη μέθοδο ARTiT. Μια μελέτη περίπτωσης στη B΄ Τάξη με το πρόγραμμα "Αγαπώ τα Φρούτα" Λιανού, Κυριακή Ρουσσάκης, Ιωάννης TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Αγαπώ τα Φρούτα Δημοτικό Σχολειό ARTiT Ευρωπαϊκά προγράμματα Εκπαιδευτικά προγράμματα Αξιολόγηση προγράμματος Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Στην παρούσα εργασία σχεδιάζουμε και αξιολογούμε το προτεινόμενο από τη γράφουσα πρόγραμμα «Αγαπώ τα Φρούτα» που απευθύνεται σε μαθητές της Β΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου και χρησιμοποιεί τη μέθοδο ARTiT προκειμένου να επιτύχει την ενεργό συμμετοχή των παιδιών και να τους εξάψει το ενδιαφέρον για μάθηση. Η ποιοτική προσέγγιση της διατριβής επί του σχεδιασμού και της αξιολόγησης του προγράμματος μέσα από ένα ηλεκτρονικό ανώνυμο ερωτηματολόγιο/εργαλείο αξιολόγησης με ερωτήσεις κλειστού τύπου, που απευθύνεται στους μαθητές που θα ολοκληρώσουν το πρόγραμμα, επιτρέπει τη σαφή απάντηση των ερευνητικών μας ερωτημάτων. Διαπιστώνουμε έτσι την ιδιάζουσα σημασία του προγράμματος, καθόσον αυτό, έμμεσα ή άμεσα, απευθύνεται σε ένα κοινό που δεν περιορίζεται στα παιδιά της Β΄ τάξης του Δημοτικού, αλλά εκτείνεται και στους ενήλικες, ανεξάρτητα από ηλικία, φύλο, επίπεδο εκπαίδευσης, ακόμη και φυλής στο πλαίσιο του ελληνικού πολυπολιτισμικού σχολείου. Αναμένουμε επίσης οι στόχοι του προγράμματος να είναι σαφείς, ήτοι οι μαθητές να μάθουν για τα φρούτα και να τα εντάξουν στην καθημερινή τους διατροφή, αλλά και η συμμετοχή των μαθητών ενεργή λόγω του ειδικότερου ενδιαφέροντος που θα τους προκαλέσει η καινοτόμα μέθοδος ARTiT. Η ανίχνευση δε της εκπλήρωσης των στόχων του προγράμματος μέσα από την σχεδιαζόμενη αξιολόγηση αναμένεται να εξάγει ιδιαιτέρως θετικά και ενθαρρυντικά αποτελέσματα, ενώ στην περίπτωση που από την αξιολόγηση διαφανεί ότι το πρόγραμμα χρήζει βελτίωσης, θα ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την τόνωση της αποτελεσματικότητάς του. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι ο σκοπός του προγράμματος, ήτοι η απόκτηση της γνώσης των μελών της ομάδας στόχου στο θέμα των φρούτων, ώστε να εμφυσήσει στα παιδιά το αίσθημα της αγάπης για τα φρούτα και να τα εντάξουν στη διατροφή τους, φαίνεται να επιτυγχάνεται. Ωστόσο, σαφή συμπεράσματα για την επίτευξη (ή μη) των στόχων του προγράμματος θα μπορέσουμε να εξάγουμε μόνον μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος μέσα από τη διαδικασία της αξιολόγησης που θα διενεργηθεί τόσο από τους μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα. In this paper we design and evaluate the proposed by the writer program "I Love Fruits" addressing to primary school pupils of 2nd class and uses the ARTiT method to achieve the active participation of children and to express their interest in learning. The qualitative approach of the dissertation on designing and evaluating the program through an electronic anonymous questionnaire/evaluation tool with closed-ended questions addressing to students who will complete the program, allows a clear answer to our research questions. Thus, we see the particular importance of the program, since it addresses, directly or indirectly, to an audience that is not limited to the pupils of 2nd class of Elementary School, but extends to adults, regardless of age, gender, level of education, even race in framework of the Greek multicultural school. We also expect the objectives of the program to be clear, namely that students learn about fruit and fit them into their daily diet, and that pupils participation is active due to the particular interest of the innovative ARTiT method. The detection of meeting the program's objectives through the planned evaluation is expected to generate particularly positive and encouraging results, and if the evaluation reveals that the program needs improvement, the necessary steps will be taken to boost its effectiveness. Consequently, we conclude that the purpose of the program, namely the members of the target group to acquire the knowledge on fruit, in order to infuse the children of the love of fruits and to fit them into their diet seems to be achieved. However, clear conclusions for achieving (or not) the objectives of the program will be possible only after the program has been completed through the evaluation process carried out by both the students and the teachers involved in this training program. 2018-06-16 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4412 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 67 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4412/4/%ce%94%ce%99%ce%a0%ce%9b%ce%a9%ce%9c%ce%91%ce%a4%ce%99%ce%9a%ce%97%20%ce%9b%ce%99%ce%91%ce%9d%ce%9f%ce%a5%20%ce%9a%ce%a5%ce%a1%ce%99%ce%91%ce%9a%ce%97.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
Λιανού, Κυριακή
Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη μέθοδο ARTiT. Μια μελέτη περίπτωσης στη B΄ Τάξη με το πρόγραμμα "Αγαπώ τα Φρούτα"
title Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη μέθοδο ARTiT. Μια μελέτη περίπτωσης στη B΄ Τάξη με το πρόγραμμα "Αγαπώ τα Φρούτα"
title_full Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη μέθοδο ARTiT. Μια μελέτη περίπτωσης στη B΄ Τάξη με το πρόγραμμα "Αγαπώ τα Φρούτα"
title_fullStr Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη μέθοδο ARTiT. Μια μελέτη περίπτωσης στη B΄ Τάξη με το πρόγραμμα "Αγαπώ τα Φρούτα"
title_full_unstemmed Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη μέθοδο ARTiT. Μια μελέτη περίπτωσης στη B΄ Τάξη με το πρόγραμμα "Αγαπώ τα Φρούτα"
title_short Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη μέθοδο ARTiT. Μια μελέτη περίπτωσης στη B΄ Τάξη με το πρόγραμμα "Αγαπώ τα Φρούτα"
title_sort σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη μέθοδο artit. μια μελέτη περίπτωσης στη b΄ τάξη με το πρόγραμμα "αγαπώ τα φρούτα"
topic TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4412