Ποιοτικά χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού σχολείου. Ερευνητική προσέγγιση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Κύριοι συγγραφείς: | , |
---|---|
Μορφή: | Μεταπτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2018
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4388 |
_version_ | 1780278328090951680 |
---|---|
abstract | Τις τελευταίες δεκαετίες, η αλλαγή που παρατηρείται στον σύγχρονο κόσμο επηρεάζει σημαντικά την εκπαίδευση, η οποία καλείται να επαναπροσδιορίσει τους στόχους της προκειμένου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της εποχής. Το σχολείο, ως οργανισμός με παιδαγωγικό προσανατολισμό που βρίσκεται σε δυναμική σχέση αλληλεξάρτησης με τη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνία, επανασχεδιάζει τις προτεραιότητές του προς την κατεύθυνση μιας αναβαθμισμένης και ουσιαστικής παιδείας, μέσα από την υιοθέτηση σύγχρονων εκπαιδευτικών πρακτικών, ώστε να εναρμονίζεται με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Η παρούσα μελέτη έχει ως σκοπό την οριοθέτηση του πλαισίου εντός του οποίου το σχολείο επιτελεί τον σύγχρονο παιδαγωγικό και κοινωνικό του ρόλο, στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Στο πρώτο μέρος διερευνάται η σύνδεση του εκσυγχρονισμού των εκπαιδευτικών διαδικασιών με τις έννοιες της ολικής ποιότητας και της σχολικής αποτελεσματικότητας, όπως αυτές προκύπτουν μέσα από θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας. Παράλληλα, το ερευνητικό μέρος της διπλωματικής εργασίας εστιάζει στα χαρακτηριστικά του ελληνικού σχολείου, ενώ ερευνώνται οι παράμετροι οι οποίες μπορούν να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητά του. Ειδικότερα, διερευνώνται και αναλύονται οι απόψεις εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχετικά με τους κατευθυντήριους άξονες που προσδιορίζουν τη λειτουργία του σχολείου στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα και οι οποίοι αναφέρονται στην επίτευξη των στόχων του, στον προσδιορισμό των παραγόντων που συντελούν στην ποιοτική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών διαδικασιών και τέλος στη διατύπωση στοχευμένων προτάσεων προκειμένου το σχολείο να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στον σύγχρονο και απαιτητικό ρόλο του. |
abstracttranslated | Over the last decades, the current social change as observed in the modern world has a major impact on education, which has to redefine its goals in order to meet the challenges of the time. School, as a pedagogically oriented organization in dynamic interdependence with the ever-changing society, redesigns its priorities in the direction of an upgraded and more substantial education through the adoption of modern educational practices in order to be in harmony with the contemporary reality. The present study aims to define the framework within which the school fulfils its contemporary pedagogical and social role in the modern globalized world. The first part refers to the connection between the improvement of educational processes and the concepts of total quality and school effectiveness as these are derived from the theoretical and research approaches of Greek and international bibliography. Furthermore, the research part of the thesis focuses on the characteristics of the Greek school while studying the parameters that can enhance its effectiveness. In particular, the views of teachers serving in Secondary Education are analyzed in relation to important axis that determine the functioning of school in current Greek reality referring to the achievement of its objectives, the identification of the factors that contribute to the qualitative upgrading of the educational processes and finally, the formulation of targeted proposals in order for the school to be able to respond to its contemporary demanding role. |
advisor | |
author | Μιχαήλ, Κωνσταντίνος Πρασίνου, Ουρανία |
author_facet | Μιχαήλ, Κωνσταντίνος Πρασίνου, Ουρανία |
author_sort | Μιχαήλ, Κωνσταντίνος |
collection | Okeanis Institutional Repository |
format | Μεταπτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-4388 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Διοίκηση ολικής ποιότητας Σχολική αποτελεσματικότητα Ποιότητα στην εκπαίδευση Σχολικός οργανισμός Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Κοινωνικό σύστημα |
language | Greek |
physical | 154 |
publishDate | 2018 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-43882018-12-14T10:04:55Z Ποιοτικά χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού σχολείου. Ερευνητική προσέγγιση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μιχαήλ, Κωνσταντίνος Πρασίνου, Ουρανία Σπυριδάκος, Αθανάσιος TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση Ολικής Ποιότητας TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Διοίκηση ολικής ποιότητας Σχολική αποτελεσματικότητα Ποιότητα στην εκπαίδευση Σχολικός οργανισμός Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Κοινωνικό σύστημα Τις τελευταίες δεκαετίες, η αλλαγή που παρατηρείται στον σύγχρονο κόσμο επηρεάζει σημαντικά την εκπαίδευση, η οποία καλείται να επαναπροσδιορίσει τους στόχους της προκειμένου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της εποχής. Το σχολείο, ως οργανισμός με παιδαγωγικό προσανατολισμό που βρίσκεται σε δυναμική σχέση αλληλεξάρτησης με τη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνία, επανασχεδιάζει τις προτεραιότητές του προς την κατεύθυνση μιας αναβαθμισμένης και ουσιαστικής παιδείας, μέσα από την υιοθέτηση σύγχρονων εκπαιδευτικών πρακτικών, ώστε να εναρμονίζεται με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Η παρούσα μελέτη έχει ως σκοπό την οριοθέτηση του πλαισίου εντός του οποίου το σχολείο επιτελεί τον σύγχρονο παιδαγωγικό και κοινωνικό του ρόλο, στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Στο πρώτο μέρος διερευνάται η σύνδεση του εκσυγχρονισμού των εκπαιδευτικών διαδικασιών με τις έννοιες της ολικής ποιότητας και της σχολικής αποτελεσματικότητας, όπως αυτές προκύπτουν μέσα από θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας. Παράλληλα, το ερευνητικό μέρος της διπλωματικής εργασίας εστιάζει στα χαρακτηριστικά του ελληνικού σχολείου, ενώ ερευνώνται οι παράμετροι οι οποίες μπορούν να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητά του. Ειδικότερα, διερευνώνται και αναλύονται οι απόψεις εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχετικά με τους κατευθυντήριους άξονες που προσδιορίζουν τη λειτουργία του σχολείου στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα και οι οποίοι αναφέρονται στην επίτευξη των στόχων του, στον προσδιορισμό των παραγόντων που συντελούν στην ποιοτική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών διαδικασιών και τέλος στη διατύπωση στοχευμένων προτάσεων προκειμένου το σχολείο να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στον σύγχρονο και απαιτητικό ρόλο του. Over the last decades, the current social change as observed in the modern world has a major impact on education, which has to redefine its goals in order to meet the challenges of the time. School, as a pedagogically oriented organization in dynamic interdependence with the ever-changing society, redesigns its priorities in the direction of an upgraded and more substantial education through the adoption of modern educational practices in order to be in harmony with the contemporary reality. The present study aims to define the framework within which the school fulfils its contemporary pedagogical and social role in the modern globalized world. The first part refers to the connection between the improvement of educational processes and the concepts of total quality and school effectiveness as these are derived from the theoretical and research approaches of Greek and international bibliography. Furthermore, the research part of the thesis focuses on the characteristics of the Greek school while studying the parameters that can enhance its effectiveness. In particular, the views of teachers serving in Secondary Education are analyzed in relation to important axis that determine the functioning of school in current Greek reality referring to the achievement of its objectives, the identification of the factors that contribute to the qualitative upgrading of the educational processes and finally, the formulation of targeted proposals in order for the school to be able to respond to its contemporary demanding role. 2018-05 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4388 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 154 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4388/5/%ce%94%ce%99%ce%a0%ce%9b%ce%a9%ce%9c%ce%91%ce%a4%ce%99%ce%9a%ce%97%20%20%ce%95%ce%a1%ce%93%ce%91%ce%a3%ce%99%ce%91%20%28%ce%94%ce%95%ce%9c%2084%20-%20%ce%94%ce%95%ce%9c%2098%29.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση Ολικής Ποιότητας TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Μιχαήλ, Κωνσταντίνος Πρασίνου, Ουρανία Ποιοτικά χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού σχολείου. Ερευνητική προσέγγιση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
title | Ποιοτικά χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού σχολείου. Ερευνητική προσέγγιση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
title_full | Ποιοτικά χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού σχολείου. Ερευνητική προσέγγιση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
title_fullStr | Ποιοτικά χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού σχολείου. Ερευνητική προσέγγιση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
title_full_unstemmed | Ποιοτικά χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού σχολείου. Ερευνητική προσέγγιση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
title_short | Ποιοτικά χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού σχολείου. Ερευνητική προσέγγιση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
title_sort | ποιοτικά χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού σχολείου. ερευνητική προσέγγιση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση |
topic | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση Ολικής Ποιότητας TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4388 |