Σχολικός εκφοβισμός/ θυματοποίηση και φυσική αγωγή: οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο, για τον εκφοβισμό/ θυματοποίηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Μεταπτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2018
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4325 |
_version_ | 1780278322904694784 |
---|---|
abstract | Εισαγωγή – σκοπός: Η θεωρητική και εμπειρική διερεύνηση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και ειδικότερα η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον σχολικό εκφοβισμό/θυματοποίηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Μεθοδολογία: Εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλήθηκαν να απαντήσουν, στις ερωτήσεις ειδικού ερωτηματολογίου, χειρόγραφα ή ηλεκτρονικά. Αποτελέσματα: Το 44,9% των εκπαιδευτικών δήλωσαν ότι στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι συχνότερο από ότι στην τάξη, με συνηθέστερη μορφή σχολικού εκφοβισμού την λεκτική (48,6%). Το 67,3% δήλωσαν ότι τα αγόρια εκφοβίζουν περισσότερο στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ενώ η πλειοψηφία δήλωσαν ότι τα παιδιά με «λιγότερες» κινητικές ικανότητες στη Φυσική Αγωγή εκφοβίζονται περισσότερο από τα υπόλοιπα παιδιά (91%), όπως επίσης και τα παχύσαρκα παιδιά (89,4%) και τα παιδιά με αυτισμό ή ελλειμματική προσοχή (64,5%). Το 90,2% δήλωσε ότι προγράμματα Φυσικής Αγωγής βασισμένα και στο επίπεδο των μαθητών θα μείωναν τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού, ενώ το 98% πιστεύει ότι, οι συγκεκριμένοι κανόνες και η σταθερή συμπεριφορά-στάση του καθηγητή Φυσικής Αγωγής μπορούν να περιορίσουν τον σχολικό εκφοβισμό. Το 87,3% των εκπαιδευτικών επιθυμούν να συμμετάσχουν σε σεμινάρια με αντικείμενο τον σχολικό εκφοβισμό, και το 84,1% πιστεύει ότι ο σχολικός εκφοβισμός αντιμετωπίζεται αποτελεσματικότερα από έναν εκπαιδευτικό ο οποίος έχει και επικοινωνιακές δεξιότητες και είναι και ενημερωμένος μέσω της εκπαίδευσης και επιμόρφωσής του για το χειρισμό του προβλήματος. Συμπεράσματα: Κρίνεται επιτακτική η ανάγκη της διερεύνησης του σχολικού εκφοβισμού/θυματοποίησης, στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, λόγω των ιδιαιτεροτήτων της φύσης του μαθήματος στην Ελλάδα, διερεύνηση η οποία θα πρέπει να επεκταθεί και σε δείγματα μαθητών για ποιο ασφαλή συμπεράσματα. Τέλος, κρίνεται αναγκαία και η διοργάνωση σεμιναρίων για τον σχολικό εκφοβισμό/θυματοποίηση, σεμινάρια τα οποία θα μπορούσαν να είναι γενικευμένα για όλες τις ειδικότητες, ή ξεχωριστά για κάθε ειδικότητα εστιάζοντας στις ιδιαιτερότητές τους. |
abstracttranslated | Introduction – purpose: A theoretical and empirical investigation of the phenomenon of bullying in Primary Education, and, more specifically, an investigation of Primary School teachers’ opinions on School Bullying/Victimization in Physical Education classes. Methodology: Primary School teachers were asked to answer survey questions of a specific questionnaire, either by hand or via computer.
Results: 44,9% of all teachers stated that School Bullying is more common in Physical Education classes than in all other classes, with the form of verbal bullying being the most common one (48,6%). 67,3% stated that boys bully more in Physical Education classes, while the majority stated that children with “less” physical skills are bullied more than the rest of the children (91%) during Physical Education classes; the same applies to both obese children (89,4%) and children with autism or attention deficit hyperactivity disorder (64,5%). 90,2% stated that Physical Education courses based on students’ level would reduce School Bullying incidents, while 98% believe that a set of specific rules along with a consistent behavior-attitude on behalf of the Physical Education instructor would reduce bullying in schools. 87,3% of teachers asked desire to participate in seminars on School Bullying, and 84,1% of them believe that School Bullying can be more effectively dealt with by a teacher who has both the communication skills and has been informed on handling the problem through training and reeducation.
Conclusions: There is a dire need to investigate School Bullying and Victimization in Physical Education classes due to the particularities of the course in Greece; an investigation which has to be extended in sampling among students to ensure safer results. Finally, it is necessary to organize seminars on School Bullying and Victimization, which could either be more general, concerning all teachers, or more specific ones, focusing on each classes’ special traits. |
advisor | |
author | Γερακός, Παναγιώτης |
author_facet | Γερακός, Παναγιώτης |
author_sort | Γερακός, Παναγιώτης |
collection | Okeanis Institutional Repository |
format | Μεταπτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-4325 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Φυσική Αγωγή Σχολική επιθετικότητα Σχολικός εκφοβισμός Θυματοποίηση Επιθετικότητα στα παιδιά Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
language | Greek |
physical | 145 |
publishDate | 2018 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-43252018-12-14T10:04:56Z Σχολικός εκφοβισμός/ θυματοποίηση και φυσική αγωγή: οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο, για τον εκφοβισμό/ θυματοποίηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Γερακός, Παναγιώτης Βρεττός, Ιωάννης TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση TPSH::Φιλοσοφία - Ψυχολογία - Θρησκεία Φυσική Αγωγή Σχολική επιθετικότητα Σχολικός εκφοβισμός Θυματοποίηση Επιθετικότητα στα παιδιά Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Εισαγωγή – σκοπός: Η θεωρητική και εμπειρική διερεύνηση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και ειδικότερα η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον σχολικό εκφοβισμό/θυματοποίηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Μεθοδολογία: Εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλήθηκαν να απαντήσουν, στις ερωτήσεις ειδικού ερωτηματολογίου, χειρόγραφα ή ηλεκτρονικά. Αποτελέσματα: Το 44,9% των εκπαιδευτικών δήλωσαν ότι στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι συχνότερο από ότι στην τάξη, με συνηθέστερη μορφή σχολικού εκφοβισμού την λεκτική (48,6%). Το 67,3% δήλωσαν ότι τα αγόρια εκφοβίζουν περισσότερο στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ενώ η πλειοψηφία δήλωσαν ότι τα παιδιά με «λιγότερες» κινητικές ικανότητες στη Φυσική Αγωγή εκφοβίζονται περισσότερο από τα υπόλοιπα παιδιά (91%), όπως επίσης και τα παχύσαρκα παιδιά (89,4%) και τα παιδιά με αυτισμό ή ελλειμματική προσοχή (64,5%). Το 90,2% δήλωσε ότι προγράμματα Φυσικής Αγωγής βασισμένα και στο επίπεδο των μαθητών θα μείωναν τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού, ενώ το 98% πιστεύει ότι, οι συγκεκριμένοι κανόνες και η σταθερή συμπεριφορά-στάση του καθηγητή Φυσικής Αγωγής μπορούν να περιορίσουν τον σχολικό εκφοβισμό. Το 87,3% των εκπαιδευτικών επιθυμούν να συμμετάσχουν σε σεμινάρια με αντικείμενο τον σχολικό εκφοβισμό, και το 84,1% πιστεύει ότι ο σχολικός εκφοβισμός αντιμετωπίζεται αποτελεσματικότερα από έναν εκπαιδευτικό ο οποίος έχει και επικοινωνιακές δεξιότητες και είναι και ενημερωμένος μέσω της εκπαίδευσης και επιμόρφωσής του για το χειρισμό του προβλήματος. Συμπεράσματα: Κρίνεται επιτακτική η ανάγκη της διερεύνησης του σχολικού εκφοβισμού/θυματοποίησης, στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, λόγω των ιδιαιτεροτήτων της φύσης του μαθήματος στην Ελλάδα, διερεύνηση η οποία θα πρέπει να επεκταθεί και σε δείγματα μαθητών για ποιο ασφαλή συμπεράσματα. Τέλος, κρίνεται αναγκαία και η διοργάνωση σεμιναρίων για τον σχολικό εκφοβισμό/θυματοποίηση, σεμινάρια τα οποία θα μπορούσαν να είναι γενικευμένα για όλες τις ειδικότητες, ή ξεχωριστά για κάθε ειδικότητα εστιάζοντας στις ιδιαιτερότητές τους. Introduction – purpose: A theoretical and empirical investigation of the phenomenon of bullying in Primary Education, and, more specifically, an investigation of Primary School teachers’ opinions on School Bullying/Victimization in Physical Education classes. Methodology: Primary School teachers were asked to answer survey questions of a specific questionnaire, either by hand or via computer. Results: 44,9% of all teachers stated that School Bullying is more common in Physical Education classes than in all other classes, with the form of verbal bullying being the most common one (48,6%). 67,3% stated that boys bully more in Physical Education classes, while the majority stated that children with “less” physical skills are bullied more than the rest of the children (91%) during Physical Education classes; the same applies to both obese children (89,4%) and children with autism or attention deficit hyperactivity disorder (64,5%). 90,2% stated that Physical Education courses based on students’ level would reduce School Bullying incidents, while 98% believe that a set of specific rules along with a consistent behavior-attitude on behalf of the Physical Education instructor would reduce bullying in schools. 87,3% of teachers asked desire to participate in seminars on School Bullying, and 84,1% of them believe that School Bullying can be more effectively dealt with by a teacher who has both the communication skills and has been informed on handling the problem through training and reeducation. Conclusions: There is a dire need to investigate School Bullying and Victimization in Physical Education classes due to the particularities of the course in Greece; an investigation which has to be extended in sampling among students to ensure safer results. Finally, it is necessary to organize seminars on School Bullying and Victimization, which could either be more general, concerning all teachers, or more specific ones, focusing on each classes’ special traits. 2018-02-22 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4325 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 145 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4325/4/dem-4.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση TPSH::Φιλοσοφία - Ψυχολογία - Θρησκεία Γερακός, Παναγιώτης Σχολικός εκφοβισμός/ θυματοποίηση και φυσική αγωγή: οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο, για τον εκφοβισμό/ θυματοποίηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. |
title | Σχολικός εκφοβισμός/ θυματοποίηση και φυσική αγωγή: οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο, για τον εκφοβισμό/ θυματοποίηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. |
title_full | Σχολικός εκφοβισμός/ θυματοποίηση και φυσική αγωγή: οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο, για τον εκφοβισμό/ θυματοποίηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. |
title_fullStr | Σχολικός εκφοβισμός/ θυματοποίηση και φυσική αγωγή: οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο, για τον εκφοβισμό/ θυματοποίηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. |
title_full_unstemmed | Σχολικός εκφοβισμός/ θυματοποίηση και φυσική αγωγή: οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο, για τον εκφοβισμό/ θυματοποίηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. |
title_short | Σχολικός εκφοβισμός/ θυματοποίηση και φυσική αγωγή: οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο, για τον εκφοβισμό/ θυματοποίηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. |
title_sort | σχολικός εκφοβισμός/ θυματοποίηση και φυσική αγωγή: οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, για τον εκφοβισμό/ θυματοποίηση στο μάθημα της φυσικής αγωγής. |
topic | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση TPSH::Φιλοσοφία - Ψυχολογία - Θρησκεία |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4325 |