Διαχείριση κι ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων σε οργανισμούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Κουμανάκου, Πιπίτσα, Παπαϊωάννου, Ευφροσύνη
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2018
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4308
_version_ 1780278321066541056
abstract «Εάν τα έθνη μοιράζονταν την εκπαίδευση, θα είχαμε μια πιο ενοποιημένη και συνεκτική παγκόσμια κοινότητα» (Gouthro, 2005, p.1 )Διαχείριση Ανθρωπίνων πόρων ή διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, είναι το αναπόσπαστο κομμάτι της επιστήμης της Διοίκησης που ασχολείται με τον ανθρώπινο παράγοντα τόσο στο χώρο εργασίας όσο και στην αλληλεπίδραση που ασκείται μέσα σε κάθε οργανισμό. Αυτή αφορά στην πρόβλεψη, τη στρατολόγηση, την επιλογή, την προσαρμογή, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού ενός οργανισμού, μιας επιχείρησης ή μιας υπηρεσίας. Η συνεχής απαίτηση της εποχής μας για βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, επιτάσσει στους εκπαιδευτικούς την ανάγκη για καταγραφή και εξέταση της ποιότητας, αλλά και της αποτελεσματικότητάς τους, των εκπαιδευτικών υπηρεσιών τους αλλά και των εκπαιδευτικών μονάδων, όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις, τα βιώματα και οι εμπειρίες των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα που άπτονται του τρόπου διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού. Μέσω αυτής της έρευνας, εντοπίστηκαν οι αδυναμίες και τα σφάλματα πρακτικών που εφαρμόστηκαν στο παρελθόν αλλά και να διαμορφωθούν καινοτόμες ιδέες και να υλοποιηθούν προτάσεις για την αξιοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα στην εκπαίδευση.Οι αλλαγές που συντελούνται στην κοινωνία αναμφίβολα επηρεάζουν την εκπαίδευση, ωθώντας στην ανεύρεση του καλύτερου τρόπου αξιοποίησης των σύγχρονων μεθόδων διαχείρισης του ανθρώπινου παράγοντα και της σχετικής υλικοτεχνικής υποδομής.Με αυτό το κίνητρο, διεξήχθη και έρευνα που δόθηκε και απαντήθηκε από συναδέλφους – δασκάλους σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ανάμεσα σε σχολεία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Τα ερωτηματολόγια αυτά περιείχαν ερωτήσεις που αποσκοπούσαν στη διερεύνηση απόψεων των εκπαιδευτικών όσον αφορά βασικές παραμέτρους της Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού, όπως επιμόρφωση, συναισθηματική πληρότητα, αξιολόγηση, διοίκηση κ.λπ..Τόσο η ανάλυση των απαντήσεων όσο και τα αποτελέσματα ανέδειξαν τη δυσπιστία σχετικά με την αξιοπιστία βασικών διοικητικών διαδικασιών όσο και τις αδυναμίες στη διοίκηση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, απόρροια της απουσίας μιας ολιστικής προσέγγισης στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης.Ωστόσο, έγινε προσπάθεια να προταθούν ιδέες και λύσεις για την αξιοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα στην εκπαίδευση, ώστε το σύστημα να επιλύει σταδιακά διάφορα θέματα που ανακύπτουν και να προνοεί ώστε να προλαμβάνει ζητήματα αξιοποιώντας τον ανθρώπινο παράγοντα στην εκπαίδευση.
abstracttranslated «If nations shared education, we would have a more unified and a coherent global community» (Gouthro, 2005, p.1) Human Resource Management is an integral part of the science of management that deals with the human factor both in the workplace and in the interaction that exists within each organization. It concerns the prediction, recruitment, selection, adaptation, development and evaluation of the human resources of an organization, enterprise or service. The constant requirement of our time to improve the provision of education implies that teachers need to record and review their quality and effectiveness, their educational services as well as the educational units, not only nationally but also globally. The purpose of this paper was to investigate the views, practices and experiences of primary school teachers on issues related to how to manage human resources. Through this research we have identified the weaknesses and mistakes of past practices, as well as the development of innovative ideas and the implementation of proposals for the utilization of the human factor in education.Changes in society undoubtedly affect education, pushing for the best way to utilize modern methods of managing human factor and related logistics.With this motivation, colleagues - elementary school teachers, between public and private schools, also carried out a survey. These questionnaires contained questions aimed at investigating teachers' views on key aspects of Human Resource Management, such as training, emotional completeness, evaluation, administration, etc. Both the analysis of the responses and the results revealed distrust about the reliability of key administrative procedures and the weaknesses in primary school management, due to the absence of a holistic approach to the management of the human resources of education.However, an attempt was made to propose ideas and solutions for the utilization of the human factor in education so that the system can gradually solve various issues that arise and foresee to prevent issues exploiting the human factor in education.
advisor
author Κουμανάκου, Πιπίτσα
Παπαϊωάννου, Ευφροσύνη
author_facet Κουμανάκου, Πιπίτσα
Παπαϊωάννου, Ευφροσύνη
author_sort Κουμανάκου, Πιπίτσα
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-4308
institution University of West Attica Campus II
keyword Στοχοθεσία
Εκπαίδευση
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Ανθρώπινοι πόροι
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού προσωπικού
Εκπαιδευτικοί
language Greek
physical 268
publishDate 2018
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-43082018-12-14T10:04:53Z Διαχείριση κι ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων σε οργανισμούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κουμανάκου, Πιπίτσα Παπαϊωάννου, Ευφροσύνη Σαλμόν, Ιωάννης TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Στοχοθεσία Εκπαίδευση Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανθρώπινοι πόροι Αξιολόγηση εκπαιδευτικού προσωπικού Εκπαιδευτικοί «Εάν τα έθνη μοιράζονταν την εκπαίδευση, θα είχαμε μια πιο ενοποιημένη και συνεκτική παγκόσμια κοινότητα» (Gouthro, 2005, p.1 )Διαχείριση Ανθρωπίνων πόρων ή διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, είναι το αναπόσπαστο κομμάτι της επιστήμης της Διοίκησης που ασχολείται με τον ανθρώπινο παράγοντα τόσο στο χώρο εργασίας όσο και στην αλληλεπίδραση που ασκείται μέσα σε κάθε οργανισμό. Αυτή αφορά στην πρόβλεψη, τη στρατολόγηση, την επιλογή, την προσαρμογή, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού ενός οργανισμού, μιας επιχείρησης ή μιας υπηρεσίας. Η συνεχής απαίτηση της εποχής μας για βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, επιτάσσει στους εκπαιδευτικούς την ανάγκη για καταγραφή και εξέταση της ποιότητας, αλλά και της αποτελεσματικότητάς τους, των εκπαιδευτικών υπηρεσιών τους αλλά και των εκπαιδευτικών μονάδων, όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις, τα βιώματα και οι εμπειρίες των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα που άπτονται του τρόπου διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού. Μέσω αυτής της έρευνας, εντοπίστηκαν οι αδυναμίες και τα σφάλματα πρακτικών που εφαρμόστηκαν στο παρελθόν αλλά και να διαμορφωθούν καινοτόμες ιδέες και να υλοποιηθούν προτάσεις για την αξιοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα στην εκπαίδευση.Οι αλλαγές που συντελούνται στην κοινωνία αναμφίβολα επηρεάζουν την εκπαίδευση, ωθώντας στην ανεύρεση του καλύτερου τρόπου αξιοποίησης των σύγχρονων μεθόδων διαχείρισης του ανθρώπινου παράγοντα και της σχετικής υλικοτεχνικής υποδομής.Με αυτό το κίνητρο, διεξήχθη και έρευνα που δόθηκε και απαντήθηκε από συναδέλφους – δασκάλους σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ανάμεσα σε σχολεία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Τα ερωτηματολόγια αυτά περιείχαν ερωτήσεις που αποσκοπούσαν στη διερεύνηση απόψεων των εκπαιδευτικών όσον αφορά βασικές παραμέτρους της Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού, όπως επιμόρφωση, συναισθηματική πληρότητα, αξιολόγηση, διοίκηση κ.λπ..Τόσο η ανάλυση των απαντήσεων όσο και τα αποτελέσματα ανέδειξαν τη δυσπιστία σχετικά με την αξιοπιστία βασικών διοικητικών διαδικασιών όσο και τις αδυναμίες στη διοίκηση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, απόρροια της απουσίας μιας ολιστικής προσέγγισης στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης.Ωστόσο, έγινε προσπάθεια να προταθούν ιδέες και λύσεις για την αξιοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα στην εκπαίδευση, ώστε το σύστημα να επιλύει σταδιακά διάφορα θέματα που ανακύπτουν και να προνοεί ώστε να προλαμβάνει ζητήματα αξιοποιώντας τον ανθρώπινο παράγοντα στην εκπαίδευση. «If nations shared education, we would have a more unified and a coherent global community» (Gouthro, 2005, p.1) Human Resource Management is an integral part of the science of management that deals with the human factor both in the workplace and in the interaction that exists within each organization. It concerns the prediction, recruitment, selection, adaptation, development and evaluation of the human resources of an organization, enterprise or service. The constant requirement of our time to improve the provision of education implies that teachers need to record and review their quality and effectiveness, their educational services as well as the educational units, not only nationally but also globally. The purpose of this paper was to investigate the views, practices and experiences of primary school teachers on issues related to how to manage human resources. Through this research we have identified the weaknesses and mistakes of past practices, as well as the development of innovative ideas and the implementation of proposals for the utilization of the human factor in education.Changes in society undoubtedly affect education, pushing for the best way to utilize modern methods of managing human factor and related logistics.With this motivation, colleagues - elementary school teachers, between public and private schools, also carried out a survey. These questionnaires contained questions aimed at investigating teachers' views on key aspects of Human Resource Management, such as training, emotional completeness, evaluation, administration, etc. Both the analysis of the responses and the results revealed distrust about the reliability of key administrative procedures and the weaknesses in primary school management, due to the absence of a holistic approach to the management of the human resources of education.However, an attempt was made to propose ideas and solutions for the utilization of the human factor in education so that the system can gradually solve various issues that arise and foresee to prevent issues exploiting the human factor in education. 2018-03-28 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4308 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 268 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4308/4/DEM_69.83.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
Κουμανάκου, Πιπίτσα
Παπαϊωάννου, Ευφροσύνη
Διαχείριση κι ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων σε οργανισμούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
title Διαχείριση κι ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων σε οργανισμούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
title_full Διαχείριση κι ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων σε οργανισμούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
title_fullStr Διαχείριση κι ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων σε οργανισμούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
title_full_unstemmed Διαχείριση κι ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων σε οργανισμούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
title_short Διαχείριση κι ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων σε οργανισμούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
title_sort διαχείριση κι ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων σε οργανισμούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
topic TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4308