Γενικός επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης – Συνήγορος του πολίτη – Περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης: Περιορισμοί και προκλήσεις στη δράσης τους για την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης και της διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Κόντη, Μαρία
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4252
_version_ 1780278310278791168
abstract Η κακοδιοίκηση, η διαφθορά, η κακή ποιότητα επικοινωνίας και σχέσεων μεταξύ πολιτών και Δημόσιας Διοίκησης, τόσο στον κεντρικό τομέα όσο και στο επίπεδο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αποτελούν θέματα που βρίσκονται υψηλά στην ατζέντα της δημόσια συζήτησης και πλέον στην χώρα μας, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών, ένας σημαντικός αριθμός ελεγκτικών φορέων της Δημόσιας Διοίκησης έχει επιφορτιστεί με την καταστολή όλων των ανωτέρω φαινομένων και την αποκατάσταση της νομιμότητας.Ορισμένοι, όμως, εκ των ανωτέρω φορέων και συγκεκριμένα, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης (ΓΕΔΔ), ο Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ) και ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης (ΠΣτΠκτΕ), λόγω της θεσμικής τους ιδιαιτερότητας, των αρμοδιοτήτων τους, του όγκου της ελεγκτικής τους δράσης και την ευρεία δράση τους στον ευαίσθητο τομέα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πλέον των ανωτέρω ρόλου, μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στην προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη και την τήρηση της νομιμότητας, ως μοχλοί προώθησης αλλαγών του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και μεταρρυθμίσεων σε συγκεκριμένους τομείς της Δημόσιας Διοίκησης, οι οποίες θα λειτουργούν αποτρεπτικά στην περαιτέρω εμφάνιση φαινομένων κακοδιοίκησης και διαφθοράς. Με την παρούσα εργασία έγινε μια προσπάθεια να αναδειχθούν τυχόν αδυναμίες και κενά είτε σε λειτουργίες των θεσμών αυτών, είτε στις σχέσεις που υπάρχουν μεταξύ των θεσμών αυτών και του ευρύτερου πολιτικού και διοικητικού συστήματος. Πρόκειται για στοιχεία τα οποία ενδέχεται να συνιστούν σημαντικούς περιοριστικούς παράγοντες και να εμποδίζουν τους ως άνω φορείς να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο, με σημαντική προστιθέμενη αξία στην αναβάθμιση της Δημόσιας Διοίκησης. Για τον σκοπό αυτό, εξετάσαμε την αποστολή και γενικότερα το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την λειτουργία κάθε φορέα αλλά και την ακολουθούμενη από τον φορέα αυτό διαδικασία ελέγχου ή/και διαμεσολάβησης, θέματα επικάλυψης αρμοδιοτήτων καθώς και το επίπεδο της μεταξύ τους συνεργασίας. Συγκεκριμένα, οι εν λόγω θεσμοί προσεγγίστηκαν, όχι τόσο ως προς τον κατασταλτικό τους ρόλο, αλλά κυρίως ως προς τον βαθμό που αυτοί δύνανται να λειτουργούν «προληπτικά», εντοπίζοντας τις «προβληματικές» περιοχές δράσης της Δημόσιας Διοίκησης και ακολούθως, διατυπώνοντας προτάσεις για νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις που αφορούν σε οργανωτικά και λειτουργικά θέματα, να συμβάλλουν στην αναβάθμιση της σχέσης και της επικοινωνίας των πολιτών με την Δημόσια Διοίκηση καθώς και στον περιορισμό των εστιών που γεννούν φαινόμενα κακοδιοίκησης. Για να συνάγουμε σαφή συμπεράσματα για τα ανωτέρω, επικεντρωθήκαμε: α) στην εξέταση του περιβάλλοντος και του επιπέδου επικοινωνίας των ως άνω θεσμών με την Δημόσια Διοίκηση, καθώς και στην εξέταση του βαθμού ανταπόκρισης της Δημόσιας Διοίκησης στις προτάσεις τους (αιτιολογημένη αποδοχή ή απόρριψή τους) και του βαθμού παρακολούθησης από τους ιδίους της πορείας των προτάσεων αυτών και β) στην διερεύνηση του τρόπου, της «μηχανικής», που καθορίζει το περιεχόμενο και τους τομείς του ελέγχου – παρέμβασης των θεσμών αυτών, ήτοι εάν η δράση τους βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση και συνιστά κυρίως, μια ευθεία απάντηση στις καταγγελίες-αναφορές, ή είναι το αποτέλεσμα μιας σύνθετης διαδικασίας αξιολόγησης όλων των εξωτερικών ερεθισμάτων-πληροφοριών και εκ νέου στόχευσης δράσεων που εξυπηρετούν μια εθνική στρατηγική καταπολέμησης της κακοδιοίκησης και της διαφθοράς.
abstracttranslated Maladministration, corruption and poor quality of services and communication between public administration and citizens are priority issues on the agenda of public debate. Nowadays, following the example of other countries, a significant number of public inspection and control bodies have been established in our country with the task of combating the above phenomena and re-establishing legality in the public sector. However, some of the above control bodies and more specifically, the General Inspector of Public Administration, the Ombudsman and the Regional Ombudsman, due to their institutional role and their responsibilities, the volume and the large scale of their action in the central government as well as in the sector of local government, together with the above tasks as public inspection and control bodies, can contribute significantly to the protection of the civil and the fundamental human rights, ensuring the requirements of legality in the public sector. This can be established by promoting reforms and changes of the existing institutional framework that are expected to have a deterrent effect in the further occurrence of incidences of maladministration and corruption.With the present Master’s Dissertation, we have made an attempt to present any functional/structural weaknesses of the above bodies as well as of the more general political and administrative system around them, in order to find and specify elements that constitute significant restrictions and prevent the above control bodies from having a leading role with significant added value in upgrading public administration. For this reason, we have examined their tasks, the general legal framework within which they take action, the procedure they have to follow in order to fulfill their tasks, problems of overlapping duties and responsibilities and, finally, the level of communication and collaboration among them.More specifically, the above institutions have been approached not only in relevance to their ex-post role but mostly in relevance to their preventive action, which takes place by identifying the malfunctioning areas of Public Administration and subsequently making suggestions for legislative reforms or reforms that affect the existing procedures within the framework of Public Administration. In this way, they can contribute to the upgrading of Public Administration and to the restriction of the causes that give birth to incidents of maladministration and corruption. In order to come to definite conclusions regarding all the above, we have focused on: Α. The study of the framework in which the above bodies take action and the level of interaction among them and the Public Administration. We have also focused on the degree to which the Public Administration responds to their suggestions (accepting or justifiably rejecting them) for structural and legislative reforms. B. The study of the factors that determine the content and the control areas of the above bodies, as well as the extent of the reviews that they make, in order to find out whether their activity depends exclusively on the complaints submitted, or whether it is the result of a more complex process of assessing and evaluating all the information they collect and, subsequently, targeting actions that serve a national strategy in combating maladministration and corruption
advisor
author Κόντη, Μαρία
author_facet Κόντη, Μαρία
author_sort Κόντη, Μαρία
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-4252
institution University of West Attica Campus II
keyword Τοπική αυτοδιοίκηση
Ελεγκτικοί φορείς
Συνήγορος του πολίτη
Δημόσια διοίκηση
Διαφθορά
language Greek
physical 124
publishDate 2017
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-42522018-12-14T10:04:39Z Γενικός επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης – Συνήγορος του πολίτη – Περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης: Περιορισμοί και προκλήσεις στη δράσης τους για την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης και της διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση General inspector of public administration - Ombudsman - Regional ombudsman: Constraints and challenges in their activity against maladministration and corruption in public administration Κόντη, Μαρία Σακέλλης, Ιωάννης TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Οικονομική::Δημόσια Οικονομικά Τοπική αυτοδιοίκηση Ελεγκτικοί φορείς Συνήγορος του πολίτη Δημόσια διοίκηση Διαφθορά Η κακοδιοίκηση, η διαφθορά, η κακή ποιότητα επικοινωνίας και σχέσεων μεταξύ πολιτών και Δημόσιας Διοίκησης, τόσο στον κεντρικό τομέα όσο και στο επίπεδο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αποτελούν θέματα που βρίσκονται υψηλά στην ατζέντα της δημόσια συζήτησης και πλέον στην χώρα μας, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών, ένας σημαντικός αριθμός ελεγκτικών φορέων της Δημόσιας Διοίκησης έχει επιφορτιστεί με την καταστολή όλων των ανωτέρω φαινομένων και την αποκατάσταση της νομιμότητας.Ορισμένοι, όμως, εκ των ανωτέρω φορέων και συγκεκριμένα, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης (ΓΕΔΔ), ο Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ) και ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης (ΠΣτΠκτΕ), λόγω της θεσμικής τους ιδιαιτερότητας, των αρμοδιοτήτων τους, του όγκου της ελεγκτικής τους δράσης και την ευρεία δράση τους στον ευαίσθητο τομέα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πλέον των ανωτέρω ρόλου, μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στην προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη και την τήρηση της νομιμότητας, ως μοχλοί προώθησης αλλαγών του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και μεταρρυθμίσεων σε συγκεκριμένους τομείς της Δημόσιας Διοίκησης, οι οποίες θα λειτουργούν αποτρεπτικά στην περαιτέρω εμφάνιση φαινομένων κακοδιοίκησης και διαφθοράς. Με την παρούσα εργασία έγινε μια προσπάθεια να αναδειχθούν τυχόν αδυναμίες και κενά είτε σε λειτουργίες των θεσμών αυτών, είτε στις σχέσεις που υπάρχουν μεταξύ των θεσμών αυτών και του ευρύτερου πολιτικού και διοικητικού συστήματος. Πρόκειται για στοιχεία τα οποία ενδέχεται να συνιστούν σημαντικούς περιοριστικούς παράγοντες και να εμποδίζουν τους ως άνω φορείς να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο, με σημαντική προστιθέμενη αξία στην αναβάθμιση της Δημόσιας Διοίκησης. Για τον σκοπό αυτό, εξετάσαμε την αποστολή και γενικότερα το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την λειτουργία κάθε φορέα αλλά και την ακολουθούμενη από τον φορέα αυτό διαδικασία ελέγχου ή/και διαμεσολάβησης, θέματα επικάλυψης αρμοδιοτήτων καθώς και το επίπεδο της μεταξύ τους συνεργασίας. Συγκεκριμένα, οι εν λόγω θεσμοί προσεγγίστηκαν, όχι τόσο ως προς τον κατασταλτικό τους ρόλο, αλλά κυρίως ως προς τον βαθμό που αυτοί δύνανται να λειτουργούν «προληπτικά», εντοπίζοντας τις «προβληματικές» περιοχές δράσης της Δημόσιας Διοίκησης και ακολούθως, διατυπώνοντας προτάσεις για νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις που αφορούν σε οργανωτικά και λειτουργικά θέματα, να συμβάλλουν στην αναβάθμιση της σχέσης και της επικοινωνίας των πολιτών με την Δημόσια Διοίκηση καθώς και στον περιορισμό των εστιών που γεννούν φαινόμενα κακοδιοίκησης. Για να συνάγουμε σαφή συμπεράσματα για τα ανωτέρω, επικεντρωθήκαμε: α) στην εξέταση του περιβάλλοντος και του επιπέδου επικοινωνίας των ως άνω θεσμών με την Δημόσια Διοίκηση, καθώς και στην εξέταση του βαθμού ανταπόκρισης της Δημόσιας Διοίκησης στις προτάσεις τους (αιτιολογημένη αποδοχή ή απόρριψή τους) και του βαθμού παρακολούθησης από τους ιδίους της πορείας των προτάσεων αυτών και β) στην διερεύνηση του τρόπου, της «μηχανικής», που καθορίζει το περιεχόμενο και τους τομείς του ελέγχου – παρέμβασης των θεσμών αυτών, ήτοι εάν η δράση τους βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση και συνιστά κυρίως, μια ευθεία απάντηση στις καταγγελίες-αναφορές, ή είναι το αποτέλεσμα μιας σύνθετης διαδικασίας αξιολόγησης όλων των εξωτερικών ερεθισμάτων-πληροφοριών και εκ νέου στόχευσης δράσεων που εξυπηρετούν μια εθνική στρατηγική καταπολέμησης της κακοδιοίκησης και της διαφθοράς. Maladministration, corruption and poor quality of services and communication between public administration and citizens are priority issues on the agenda of public debate. Nowadays, following the example of other countries, a significant number of public inspection and control bodies have been established in our country with the task of combating the above phenomena and re-establishing legality in the public sector. However, some of the above control bodies and more specifically, the General Inspector of Public Administration, the Ombudsman and the Regional Ombudsman, due to their institutional role and their responsibilities, the volume and the large scale of their action in the central government as well as in the sector of local government, together with the above tasks as public inspection and control bodies, can contribute significantly to the protection of the civil and the fundamental human rights, ensuring the requirements of legality in the public sector. This can be established by promoting reforms and changes of the existing institutional framework that are expected to have a deterrent effect in the further occurrence of incidences of maladministration and corruption.With the present Master’s Dissertation, we have made an attempt to present any functional/structural weaknesses of the above bodies as well as of the more general political and administrative system around them, in order to find and specify elements that constitute significant restrictions and prevent the above control bodies from having a leading role with significant added value in upgrading public administration. For this reason, we have examined their tasks, the general legal framework within which they take action, the procedure they have to follow in order to fulfill their tasks, problems of overlapping duties and responsibilities and, finally, the level of communication and collaboration among them.More specifically, the above institutions have been approached not only in relevance to their ex-post role but mostly in relevance to their preventive action, which takes place by identifying the malfunctioning areas of Public Administration and subsequently making suggestions for legislative reforms or reforms that affect the existing procedures within the framework of Public Administration. In this way, they can contribute to the upgrading of Public Administration and to the restriction of the causes that give birth to incidents of maladministration and corruption. In order to come to definite conclusions regarding all the above, we have focused on: Α. The study of the framework in which the above bodies take action and the level of interaction among them and the Public Administration. We have also focused on the degree to which the Public Administration responds to their suggestions (accepting or justifiably rejecting them) for structural and legislative reforms. B. The study of the factors that determine the content and the control areas of the above bodies, as well as the extent of the reviews that they make, in order to find out whether their activity depends exclusively on the complaints submitted, or whether it is the result of a more complex process of assessing and evaluating all the information they collect and, subsequently, targeting actions that serve a national strategy in combating maladministration and corruption 2017-06-28 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4252 el Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 124 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4252/4/Konti-2.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Οικονομική::Δημόσια Οικονομικά
Κόντη, Μαρία
Γενικός επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης – Συνήγορος του πολίτη – Περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης: Περιορισμοί και προκλήσεις στη δράσης τους για την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης και της διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση
title Γενικός επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης – Συνήγορος του πολίτη – Περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης: Περιορισμοί και προκλήσεις στη δράσης τους για την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης και της διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση
title_full Γενικός επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης – Συνήγορος του πολίτη – Περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης: Περιορισμοί και προκλήσεις στη δράσης τους για την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης και της διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση
title_fullStr Γενικός επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης – Συνήγορος του πολίτη – Περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης: Περιορισμοί και προκλήσεις στη δράσης τους για την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης και της διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση
title_full_unstemmed Γενικός επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης – Συνήγορος του πολίτη – Περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης: Περιορισμοί και προκλήσεις στη δράσης τους για την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης και της διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση
title_short Γενικός επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης – Συνήγορος του πολίτη – Περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης: Περιορισμοί και προκλήσεις στη δράσης τους για την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης και της διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση
title_sort γενικός επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης – συνήγορος του πολίτη – περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης: περιορισμοί και προκλήσεις στη δράσης τους για την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης και της διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση
title_translated General inspector of public administration - Ombudsman - Regional ombudsman: Constraints and challenges in their activity against maladministration and corruption in public administration
topic TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Οικονομική::Δημόσια Οικονομικά
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4252