Η απεικόνιση των κοινωνικών ανισοτήτων στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Μεταπτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2017
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4242 |
_version_ | 1780278308224630784 |
---|---|
abstract | Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη σχέση μεταξύ κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων, εστιάζοντας στο ερευνητικό μέρος, τη διερεύνησή της στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ. Επιχειρείται, καταρχήν, μια σύντομη προσέγγιση βασικών εννοιών της κοινωνικής δομής και θεωρητικών ρευμάτων της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, της οικονομικής θεωρίας του ανθρωπίνου κεφαλαίου και της επιρροής της στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Στη συνέχεια, εξετάζεται η συνάρτηση της κοινωνικοοικονομικής προέλευσης ενός ατόμου με την ανάπτυξη των «φυσικών» χαρισμάτων, απαραίτητων για τη σχολική επιτυχία και κατ’ επέκταση την επαγγελματική αποκατάσταση.
Σχετικά με την τελευταία, παρατίθενται στοιχεία προς απόδειξη της συνάφειας εκπαιδευτικού επιπέδου –απασχόλησης-ανεργίας. Ακολούθως, όσον αφορά στη βαθμίδα εκπαίδευσης, στην οποία αναφέρεται η εργασία, γίνεται μια προσπάθεια ιστορικής αναδρομής της πορείας της Γενικής και Τεχνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη, με ιδιαίτερα εκτενή αναφορά στις διαφορετικές τους πορείες στην Ελλάδα, μέσω των διαχρονικών μεταρρυθμιστικών προσπαθειών και το ρόλο τους στην ελληνική κοινωνία και οικονομία. Τέλος, το ερευνητικό μέρος προσπαθεί να αποτυπώσει το κοινωνικό και οικονομικό προφίλ των μαθητών των δύο τύπων Λυκείων προς επιβεβαίωση ή μη των θεωρητικών προσεγγίσεων, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. |
abstracttranslated | The present work discusses the relationship between social and educational inequalities by focusing, in the research part, the investigation in the upper secondary education, general upper secondary schools and EPAL. At first, a short approach of key concepts of social structure and theoretical trends of sociology of education, economic theory of human capital and its influence on educational events, is been attempted. Then consider the function of socioeconomic origin of an individual to the development of "natural" gifts, needed for school success and, consequently, the vocational rehabilitation.
About the latter, evidence of the educational level -employment-unemployment link is given.
Next, as regards the level of education, to which the work is referred, the historical background of the course of General and Technical and Vocational Education in Europe is given, with particularly extensive reference to their different paths in Greece, through the temporal reform efforts and the role in the Greek society and economy. Finally, the research part is trying to capture the social and economic profile of students of the two types of high schools to confirm or not the theoretical approaches to the Greek educational system. |
advisor | |
author | Φέγγη, Αλεξάνδρα |
author_facet | Φέγγη, Αλεξάνδρα |
author_sort | Φέγγη, Αλεξάνδρα |
collection | Okeanis Institutional Repository |
format | Μεταπτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-4242 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Γενικά Λύκεια ΕΠΑΛ Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση Επαγγελματική εκπαίδευση Κοινωνικές ανισότητες |
language | Greek |
physical | 194 |
publishDate | 2017 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-42422018-12-14T10:04:39Z Η απεικόνιση των κοινωνικών ανισοτήτων στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση The representation of social inequalities in the Upper Secondary Education Φέγγη, Αλεξάνδρα Παπαηλίας, Θεόδωρος TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Γενικά Λύκεια ΕΠΑΛ Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση Επαγγελματική εκπαίδευση Κοινωνικές ανισότητες Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη σχέση μεταξύ κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων, εστιάζοντας στο ερευνητικό μέρος, τη διερεύνησή της στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ. Επιχειρείται, καταρχήν, μια σύντομη προσέγγιση βασικών εννοιών της κοινωνικής δομής και θεωρητικών ρευμάτων της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, της οικονομικής θεωρίας του ανθρωπίνου κεφαλαίου και της επιρροής της στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Στη συνέχεια, εξετάζεται η συνάρτηση της κοινωνικοοικονομικής προέλευσης ενός ατόμου με την ανάπτυξη των «φυσικών» χαρισμάτων, απαραίτητων για τη σχολική επιτυχία και κατ’ επέκταση την επαγγελματική αποκατάσταση. Σχετικά με την τελευταία, παρατίθενται στοιχεία προς απόδειξη της συνάφειας εκπαιδευτικού επιπέδου –απασχόλησης-ανεργίας. Ακολούθως, όσον αφορά στη βαθμίδα εκπαίδευσης, στην οποία αναφέρεται η εργασία, γίνεται μια προσπάθεια ιστορικής αναδρομής της πορείας της Γενικής και Τεχνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη, με ιδιαίτερα εκτενή αναφορά στις διαφορετικές τους πορείες στην Ελλάδα, μέσω των διαχρονικών μεταρρυθμιστικών προσπαθειών και το ρόλο τους στην ελληνική κοινωνία και οικονομία. Τέλος, το ερευνητικό μέρος προσπαθεί να αποτυπώσει το κοινωνικό και οικονομικό προφίλ των μαθητών των δύο τύπων Λυκείων προς επιβεβαίωση ή μη των θεωρητικών προσεγγίσεων, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. The present work discusses the relationship between social and educational inequalities by focusing, in the research part, the investigation in the upper secondary education, general upper secondary schools and EPAL. At first, a short approach of key concepts of social structure and theoretical trends of sociology of education, economic theory of human capital and its influence on educational events, is been attempted. Then consider the function of socioeconomic origin of an individual to the development of "natural" gifts, needed for school success and, consequently, the vocational rehabilitation. About the latter, evidence of the educational level -employment-unemployment link is given. Next, as regards the level of education, to which the work is referred, the historical background of the course of General and Technical and Vocational Education in Europe is given, with particularly extensive reference to their different paths in Greece, through the temporal reform efforts and the role in the Greek society and economy. Finally, the research part is trying to capture the social and economic profile of students of the two types of high schools to confirm or not the theoretical approaches to the Greek educational system. 2017-03-08 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4242 el Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 194 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4242/4/Teliko2.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Φέγγη, Αλεξάνδρα Η απεικόνιση των κοινωνικών ανισοτήτων στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
title | Η απεικόνιση των κοινωνικών ανισοτήτων στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
title_full | Η απεικόνιση των κοινωνικών ανισοτήτων στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
title_fullStr | Η απεικόνιση των κοινωνικών ανισοτήτων στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
title_full_unstemmed | Η απεικόνιση των κοινωνικών ανισοτήτων στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
title_short | Η απεικόνιση των κοινωνικών ανισοτήτων στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
title_sort | η απεικόνιση των κοινωνικών ανισοτήτων στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση |
title_translated | The representation of social inequalities in the Upper Secondary Education |
topic | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4242 |