Οι κρίσεις και οι συγκρούσεις στη σχολική μονάδα

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Κόγιος, Θωμάς, Φράγκου, Μαρία
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2018
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4216
_version_ 1780278304761184256
abstract Οι κρίσεις και οι συγκρούσεις στα σχολεία είναι ένα αναπόφευκτο φαινόμενο. Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτά καλούνται να βρουν τρόπους σωστής διαχείρισης των δύσκολων καταστάσεων για την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας και την εκπλήρωση των στόχων της. Στην παρούσα έρευνα περιγράφονται και αναλύονται οι κρίσεις που συμβαίνουν σε ένα σχολείο και στις δύο βαθμίδες, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και συμπεριλαμβάνουν από θέματα συμπεριφοράς των μαθητών έως περιπτώσεις σεισμού. Το δεύτερο πρόβλημα έρευνας είναι οι διάφορες συγκρούσεις που συμβαίνουν μέσα στα σχολεία και οι οποίες υπονομεύουν τη εύρυθμη λειτουργία τους και οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές καλούνται να τις αντιμετωπίζουν άμεσα και αποτελεσματικά. Οι συγκρούσεις είτε είναι ανάμεσα στα παιδιά είτε μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών είτε μεταξύ των εκπαιδευτικών χρήζουν καλού χειρισμού αντιμετώπισης. Ειδικότερα, η εργασία μας εστίασε στις συγκρούσεις ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και στους τρόπους διαχείρισης αυτών από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων. Χρησιμοποιήθηκε κατάλληλο ερωτηματολόγιο που δόθηκε μόνο σε διευθυντές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων. Οι απαντήσεις τους δείχνουν ότι οι διευθυντές καταφεύγουν πιο συχνά στον συμβιβασμό για να δώσουν λύσεις στις συγκρούσεις ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς των σχολείων τους. Τα αποτελέσματα της δικής μας έρευνας συμφωνούν με τα αποτελέσματα της πλειονότητας άλλων σχετικών ερευνών της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας.
abstracttranslated Crises and conflicts in schools are an inevitable phenomenon. Teachers working in them are required to find ways to effectively manage difficult situations in order for the school to operate smoothly and to achieve its objectives. The present study describes and analyzes crises occurring in a school on both levels of primary and secondary education, ranging from students’ behavior to the case of an earthquake. The second research problem addressed is the various conflicts that occur within schools that undermine their proper functioning which teachers and principals are called upon to deal with directly and effectively. Conflicts, either among students or among parents and teachers or among teachers themselves require effective resolution. In particular, our work has focused on the conflicts among teachers and how these are managed by school principals. An appropriate questionnaire was used, which was given only to principals of Primary and Secondary Schools (both High schools and Lyceums). Their answers indicate that compromise is the technique mostly used by principals in order for them to provide solutions to the conflicts occurring among teachers in their schools. The results of the present study agree with the majority of other relevant studies of Greek and international literature.
advisor
author Κόγιος, Θωμάς
Φράγκου, Μαρία
author_facet Κόγιος, Θωμάς
Φράγκου, Μαρία
author_sort Κόγιος, Θωμάς
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-4216
institution University of West Attica Campus II
keyword Εκπαιδευτικοί
Διευθυντής σχολικής μονάδας
Διαχείριση συγκρούσεων
Συγκρούσεις
Κρίσεις
language Greek
physical 112
publishDate 2018
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-42162018-12-14T10:04:51Z Οι κρίσεις και οι συγκρούσεις στη σχολική μονάδα Crises and conflictions at schools Κόγιος, Θωμάς Φράγκου, Μαρία Σαλμόν, Ιωάννης TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Εκπαιδευτικοί Διευθυντής σχολικής μονάδας Διαχείριση συγκρούσεων Συγκρούσεις Κρίσεις Οι κρίσεις και οι συγκρούσεις στα σχολεία είναι ένα αναπόφευκτο φαινόμενο. Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτά καλούνται να βρουν τρόπους σωστής διαχείρισης των δύσκολων καταστάσεων για την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας και την εκπλήρωση των στόχων της. Στην παρούσα έρευνα περιγράφονται και αναλύονται οι κρίσεις που συμβαίνουν σε ένα σχολείο και στις δύο βαθμίδες, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και συμπεριλαμβάνουν από θέματα συμπεριφοράς των μαθητών έως περιπτώσεις σεισμού. Το δεύτερο πρόβλημα έρευνας είναι οι διάφορες συγκρούσεις που συμβαίνουν μέσα στα σχολεία και οι οποίες υπονομεύουν τη εύρυθμη λειτουργία τους και οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές καλούνται να τις αντιμετωπίζουν άμεσα και αποτελεσματικά. Οι συγκρούσεις είτε είναι ανάμεσα στα παιδιά είτε μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών είτε μεταξύ των εκπαιδευτικών χρήζουν καλού χειρισμού αντιμετώπισης. Ειδικότερα, η εργασία μας εστίασε στις συγκρούσεις ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και στους τρόπους διαχείρισης αυτών από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων. Χρησιμοποιήθηκε κατάλληλο ερωτηματολόγιο που δόθηκε μόνο σε διευθυντές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων. Οι απαντήσεις τους δείχνουν ότι οι διευθυντές καταφεύγουν πιο συχνά στον συμβιβασμό για να δώσουν λύσεις στις συγκρούσεις ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς των σχολείων τους. Τα αποτελέσματα της δικής μας έρευνας συμφωνούν με τα αποτελέσματα της πλειονότητας άλλων σχετικών ερευνών της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας. Crises and conflicts in schools are an inevitable phenomenon. Teachers working in them are required to find ways to effectively manage difficult situations in order for the school to operate smoothly and to achieve its objectives. The present study describes and analyzes crises occurring in a school on both levels of primary and secondary education, ranging from students’ behavior to the case of an earthquake. The second research problem addressed is the various conflicts that occur within schools that undermine their proper functioning which teachers and principals are called upon to deal with directly and effectively. Conflicts, either among students or among parents and teachers or among teachers themselves require effective resolution. In particular, our work has focused on the conflicts among teachers and how these are managed by school principals. An appropriate questionnaire was used, which was given only to principals of Primary and Secondary Schools (both High schools and Lyceums). Their answers indicate that compromise is the technique mostly used by principals in order for them to provide solutions to the conflicts occurring among teachers in their schools. The results of the present study agree with the majority of other relevant studies of Greek and international literature. 2018-02 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4216 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 112 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4216/4/%ce%9a%cf%8c%ce%b3%ce%b9%ce%bf%cf%82-%ce%a6%cf%81%ce%ac%ce%b3%ce%ba%ce%bf%cf%85.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
Κόγιος, Θωμάς
Φράγκου, Μαρία
Οι κρίσεις και οι συγκρούσεις στη σχολική μονάδα
title Οι κρίσεις και οι συγκρούσεις στη σχολική μονάδα
title_full Οι κρίσεις και οι συγκρούσεις στη σχολική μονάδα
title_fullStr Οι κρίσεις και οι συγκρούσεις στη σχολική μονάδα
title_full_unstemmed Οι κρίσεις και οι συγκρούσεις στη σχολική μονάδα
title_short Οι κρίσεις και οι συγκρούσεις στη σχολική μονάδα
title_sort οι κρίσεις και οι συγκρούσεις στη σχολική μονάδα
title_translated Crises and conflictions at schools
topic TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4216