Η εξέλιξη και οι επιλογές ανάληψης θέσης ευθύνης του σύγχρονου εκπαιδευτικού
Κύριοι συγγραφείς: | , |
---|---|
Μορφή: | Μεταπτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2018
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4202 |
_version_ | 1780278302642012160 |
---|---|
abstract | Η ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον εκπαιδευτικό, ο οποίος διαμορφώνει τη σχολική πραγματικότητα και συμβάλλει στην προώθηση των εκπαιδευτικών αλλαγών και στην αποτελεσματικότητα της παιδαγωγικής πράξης. Ως εκ τούτου, η προσωπική, επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξή του καθίσταται όχι μόνο σημαντική για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης αλλά και για την εξέλιξή του με σκοπό την μελλοντική ανάληψη θέσης ευθύνης. Αυτό ακριβώς το γεγονός αναδεικνύει την επιμόρφωση ως βασική προϋπόθεση υποστήριξης, ανατροφοδότησης και βελτίωσης των εκπαιδευτικών με στόχο την απόκτηση γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την υιοθέτηση στάσεων, έτσι ώστε να αναλάβουν μελλοντικά θέσεις ευθύνης αλλά και να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις προκλήσεις της κοινωνίας και της γνώσης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη εκείνων των δραστηριοτήτων επιμόρφωσης που συνηθίζουν να συμμετέχουν οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί με σκοπό την απόκτηση των κατάλληλων προσόντων έτσι ώστε να διεκδικήσουν μια θέση ευθύνης. Επιπλέον μέσα από τη συγκεκριμένη εργασία καθορίζονται εκείνα τα προσόντα και δεξιότητες που είναι απαραίτητα για να είναι ένας διευθυντής αποτελεσματικός και ως ηγέτης αλλά και ως εκπαιδευτικός. Όσον αφορά τα δεδομένα μας, συλλέχθηκαν ύστερα από τη διανομή ερωτηματολογίων σε μόνιμους ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς δημοσίων ή ιδιωτικών σχολείων. Το δείγμα μας αποτελείται από 70 ερωτώμενους. Στο ερευνητικό κομμάτι της εργασίας, αρχικά πραγματοποιήθηκε περιγραφική ανάλυση ως προς τα δημογραφικά – προσωπικά χαρακτηριστικά των ερωτώμενων, την επαγγελματική τους κατάσταση καθώς και τις δραστηριότητες επιμόρφωσης που συμμετέχουν. Έπειτα μέσω ερωτήσεων κατάταξης, όχι μόνο επισημάνθηκαν εκείνα τα προσόντα που θεωρούνται τα πιο σημαντικά για να είναι ένας διευθυντής αποτελεσματικός αλλά και αξιολογήθηκαν οι δραστηριότητες επιμόρφωσης που μπορούν να βοηθήσουν έναν διευθυντή / εκπαιδευτικό να αποκτήσει τις απαιτούμενες δεξιότητες. Στη συνέχεια, ως μέθοδο για το συσχετισμό της συχνότητας συμμετοχής σε δραστηριότητες επιμόρφωσης με κάποιους παράγοντες, χρησιμοποιήθηκε ο έλεγχος ανεξαρτησίας του Pearson (Χ2). Συμπερασματικά, η παρούσα έρευνα έδειξε ότι ένας εκπαιδευτικός για να μπορεί μελλοντικά να αποκτήσει κάποια θέση ευθύνης θα πρέπει πέρα από την κατοχή πτυχίων / μεταπτυχιακού και γνώσεων που είναι απαραίτητα στοιχεία για την εξέλιξή του, αυτό που θα τον αναδείξει είναι η υιοθέτηση στοιχείων, όπως δεξιότητες επικοινωνίας, ηγετικές ικανότητες αλλά και διοικητική εμπειρία σε μια θέση ευθύνης. Με άλλα λόγια προσόντα και δεξιότητες που σχετίζονται περισσότερο με το ρόλο του ηγέτη είναι αναγκαία να έχει ένας διευθυντής για να διοικεί μια σχολική μονάδα με επιτυχία. Τέλος, προκύπτει το συμπέρασμα ότι η αναγκαιότητα της επιμόρφωσης είναι τόσο σημαντική και σχετίζεται με τη θέση που κατέχει κάποιος μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, που κρίνεται αναγκαίο να θεσμοθετηθεί. |
abstracttranslated | The quality of the educational process is inextricably linked to the role of the teacher, who shapes the school reality and contributes to the promotion of educational change and the effectiveness of teaching. Therefore, his personal, scientific and professional development becomes not only important for the upgrading of education but also for his development in order to occupy a position of responsibility in the future. This illustrates the point that training is a basic requirement for supporting, re-educating and improving the educators with the aim of acquiring knowledge, developing skills and adopting attitudes, in order to assume future positions of responsibility and to respond successfully to the challenges of the knowledge society. The purpose of this MSc Dissertation is to highlight those training activities that are used by modern teachers to acquire the appropriate skills, in order to claim a position of responsibility. In addition, through this assignment are defined the necessary qualifications and skills for a manager to be effective both as a leader and as a teacher. As far as our data is concerned, they were collected following the distribution of questionnaires to permanent or substitute teachers from public or private schools. Our sample consists of 70 respondents.
In the research part of the work, a descriptive analysis of the demographics - personal characteristics of respondents, their professional status and the training activities involved, was initially carried out. Then through ranking questions, not only those qualifications considered to be the most important to be a manager efficient, were highlighted, but also the training activities that can help a manager / instructor to acquire the required skills, were evaluated. In addition, the Pearson Independence Test (X2) used as a method for correlating the frequency of participation in training activities with some factors. In conclusion, this research has shown that, what will highlight a teacher in order to be able to acquire a position of responsibility in the future, is the adoption of elements such as skills communication skills, leadership skills and administrative experience in a position of responsibility, apart from possessing degrees / postgraduate knowledge and knowledge necessary for his / her development. In other words, qualifications and skills which are most relevant to the role of the leader are necessary to have a manager in order to run a school successfully. Finally, it is concluded that the necessity of training is so important and related to the position held by someone within the educational system, which is deemed necessary to be institutionalized. |
advisor | |
author | Τρούλη, Κυριακή Χριστολουκά, Μαρία |
author_facet | Τρούλη, Κυριακή Χριστολουκά, Μαρία |
author_sort | Τρούλη, Κυριακή |
collection | Okeanis Institutional Repository |
format | Μεταπτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-4202 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Εκπαιδευτικοί Ανθρώπινοι πόροι Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Ηγεσία Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων Διαχείριση έργου Εκπαιδευτικά συστήματα |
language | Greek |
physical | 140 |
publishDate | 2018 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-42022018-12-14T10:04:56Z Η εξέλιξη και οι επιλογές ανάληψης θέσης ευθύνης του σύγχρονου εκπαιδευτικού Τρούλη, Κυριακή Χριστολουκά, Μαρία Σπυριδάκος, Αθανάσιος TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Προσωπικού TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Εκπαιδευτικοί Ανθρώπινοι πόροι Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Ηγεσία Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων Διαχείριση έργου Εκπαιδευτικά συστήματα Η ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον εκπαιδευτικό, ο οποίος διαμορφώνει τη σχολική πραγματικότητα και συμβάλλει στην προώθηση των εκπαιδευτικών αλλαγών και στην αποτελεσματικότητα της παιδαγωγικής πράξης. Ως εκ τούτου, η προσωπική, επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξή του καθίσταται όχι μόνο σημαντική για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης αλλά και για την εξέλιξή του με σκοπό την μελλοντική ανάληψη θέσης ευθύνης. Αυτό ακριβώς το γεγονός αναδεικνύει την επιμόρφωση ως βασική προϋπόθεση υποστήριξης, ανατροφοδότησης και βελτίωσης των εκπαιδευτικών με στόχο την απόκτηση γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την υιοθέτηση στάσεων, έτσι ώστε να αναλάβουν μελλοντικά θέσεις ευθύνης αλλά και να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις προκλήσεις της κοινωνίας και της γνώσης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη εκείνων των δραστηριοτήτων επιμόρφωσης που συνηθίζουν να συμμετέχουν οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί με σκοπό την απόκτηση των κατάλληλων προσόντων έτσι ώστε να διεκδικήσουν μια θέση ευθύνης. Επιπλέον μέσα από τη συγκεκριμένη εργασία καθορίζονται εκείνα τα προσόντα και δεξιότητες που είναι απαραίτητα για να είναι ένας διευθυντής αποτελεσματικός και ως ηγέτης αλλά και ως εκπαιδευτικός. Όσον αφορά τα δεδομένα μας, συλλέχθηκαν ύστερα από τη διανομή ερωτηματολογίων σε μόνιμους ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς δημοσίων ή ιδιωτικών σχολείων. Το δείγμα μας αποτελείται από 70 ερωτώμενους. Στο ερευνητικό κομμάτι της εργασίας, αρχικά πραγματοποιήθηκε περιγραφική ανάλυση ως προς τα δημογραφικά – προσωπικά χαρακτηριστικά των ερωτώμενων, την επαγγελματική τους κατάσταση καθώς και τις δραστηριότητες επιμόρφωσης που συμμετέχουν. Έπειτα μέσω ερωτήσεων κατάταξης, όχι μόνο επισημάνθηκαν εκείνα τα προσόντα που θεωρούνται τα πιο σημαντικά για να είναι ένας διευθυντής αποτελεσματικός αλλά και αξιολογήθηκαν οι δραστηριότητες επιμόρφωσης που μπορούν να βοηθήσουν έναν διευθυντή / εκπαιδευτικό να αποκτήσει τις απαιτούμενες δεξιότητες. Στη συνέχεια, ως μέθοδο για το συσχετισμό της συχνότητας συμμετοχής σε δραστηριότητες επιμόρφωσης με κάποιους παράγοντες, χρησιμοποιήθηκε ο έλεγχος ανεξαρτησίας του Pearson (Χ2). Συμπερασματικά, η παρούσα έρευνα έδειξε ότι ένας εκπαιδευτικός για να μπορεί μελλοντικά να αποκτήσει κάποια θέση ευθύνης θα πρέπει πέρα από την κατοχή πτυχίων / μεταπτυχιακού και γνώσεων που είναι απαραίτητα στοιχεία για την εξέλιξή του, αυτό που θα τον αναδείξει είναι η υιοθέτηση στοιχείων, όπως δεξιότητες επικοινωνίας, ηγετικές ικανότητες αλλά και διοικητική εμπειρία σε μια θέση ευθύνης. Με άλλα λόγια προσόντα και δεξιότητες που σχετίζονται περισσότερο με το ρόλο του ηγέτη είναι αναγκαία να έχει ένας διευθυντής για να διοικεί μια σχολική μονάδα με επιτυχία. Τέλος, προκύπτει το συμπέρασμα ότι η αναγκαιότητα της επιμόρφωσης είναι τόσο σημαντική και σχετίζεται με τη θέση που κατέχει κάποιος μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, που κρίνεται αναγκαίο να θεσμοθετηθεί. The quality of the educational process is inextricably linked to the role of the teacher, who shapes the school reality and contributes to the promotion of educational change and the effectiveness of teaching. Therefore, his personal, scientific and professional development becomes not only important for the upgrading of education but also for his development in order to occupy a position of responsibility in the future. This illustrates the point that training is a basic requirement for supporting, re-educating and improving the educators with the aim of acquiring knowledge, developing skills and adopting attitudes, in order to assume future positions of responsibility and to respond successfully to the challenges of the knowledge society. The purpose of this MSc Dissertation is to highlight those training activities that are used by modern teachers to acquire the appropriate skills, in order to claim a position of responsibility. In addition, through this assignment are defined the necessary qualifications and skills for a manager to be effective both as a leader and as a teacher. As far as our data is concerned, they were collected following the distribution of questionnaires to permanent or substitute teachers from public or private schools. Our sample consists of 70 respondents. In the research part of the work, a descriptive analysis of the demographics - personal characteristics of respondents, their professional status and the training activities involved, was initially carried out. Then through ranking questions, not only those qualifications considered to be the most important to be a manager efficient, were highlighted, but also the training activities that can help a manager / instructor to acquire the required skills, were evaluated. In addition, the Pearson Independence Test (X2) used as a method for correlating the frequency of participation in training activities with some factors. In conclusion, this research has shown that, what will highlight a teacher in order to be able to acquire a position of responsibility in the future, is the adoption of elements such as skills communication skills, leadership skills and administrative experience in a position of responsibility, apart from possessing degrees / postgraduate knowledge and knowledge necessary for his / her development. In other words, qualifications and skills which are most relevant to the role of the leader are necessary to have a manager in order to run a school successfully. Finally, it is concluded that the necessity of training is so important and related to the position held by someone within the educational system, which is deemed necessary to be institutionalized. 2018-03-28 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4202 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 140 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4202/5/%ce%94%ce%99%ce%a0%ce%9b%ce%a9%ce%9c%ce%91%ce%a4%ce%99%ce%9a%ce%97%20%ce%95%ce%a1%ce%93%ce%91%ce%a3%ce%99%ce%91.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Προσωπικού TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Τρούλη, Κυριακή Χριστολουκά, Μαρία Η εξέλιξη και οι επιλογές ανάληψης θέσης ευθύνης του σύγχρονου εκπαιδευτικού |
title | Η εξέλιξη και οι επιλογές ανάληψης θέσης ευθύνης του σύγχρονου εκπαιδευτικού |
title_full | Η εξέλιξη και οι επιλογές ανάληψης θέσης ευθύνης του σύγχρονου εκπαιδευτικού |
title_fullStr | Η εξέλιξη και οι επιλογές ανάληψης θέσης ευθύνης του σύγχρονου εκπαιδευτικού |
title_full_unstemmed | Η εξέλιξη και οι επιλογές ανάληψης θέσης ευθύνης του σύγχρονου εκπαιδευτικού |
title_short | Η εξέλιξη και οι επιλογές ανάληψης θέσης ευθύνης του σύγχρονου εκπαιδευτικού |
title_sort | η εξέλιξη και οι επιλογές ανάληψης θέσης ευθύνης του σύγχρονου εκπαιδευτικού |
topic | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Προσωπικού TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4202 |