Διαχείριση αλλαγής σε επιχειρήσεις και οργανισμούς - Η κομβική παράμετρος της συναισθηματικής νοημοσύνης

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Σωτηρίου, Μαρία, Συγγενιώτη, Ευαγγελία
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2018
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4191
_version_ 1780278302152327168
abstract Σε μια εποχή συνεχών ανακατατάξεων και αλλαγών η σημασία της προσαρμογής έχει καταστεί απολύτως αναγκαία. Η μελέτη και η ανάλυση της διαδικασίας της αλλαγής, η υιοθέτηση εργαλείων, μεθόδων και συμπεριφορών θα αυξήσουν την αποτελεσματικότητα και θα μειώσουν το κόστος εφαρμογής μιας αλλαγής. Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη της διαχείρισης της αλλαγής σε επιχειρήσεις και οργανισμούς καθώς και το ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης σε αυτή τη διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται μια επισκόπηση των κυριότερων θεωρητικών αναφορών πάνω στην έννοια της οργανωσιακής αλλαγής και ερευνώνται τα αίτια της συχνής αποτυχίας των προσπαθειών αλλαγής. Τα ευρήματα της εργασίας δείχνουν ότι η οργανωσιακή αλλαγή είναι βασικός παράγοντας για την επιβίωση και την ανάπτυξη κάθε οργανισμού, αναδεικνύουν το σημαντικό ρόλο των εργαζομένων καθώς και την αναγκαιότητα της κατάλληλης επικοινωνίας από τη διοίκηση για την εξομάλυνση των όποιων αντιδράσεων. Για να είναι επιτυχημένες οι αλλαγές στο εσωτερικό περιβάλλον των οργανισμών, χρειάζεται αναθεώρηση της νοοτροπίας, των στάσεων και της συμπεριφοράς των στελεχών τους. Ακόμη, χρειάζεται να καθοριστεί η κατάλληλη οργανωτική κουλτούρα που θα εξασφαλίσει καλύτερες δυνατότητες επίτευξης προσωπικών και ομαδικών στόχων Στη συνέχεια αναλύεται η συμπεριφορά (στάσεις και αντιστάσεις) του ανθρώπινου παράγοντα στην αλλαγή, αφού η στάση και τα συναισθήματά τους απέναντι στις επικείμενες αλλαγές επηρεάζουν τόσο την εξέλιξη της αλλαγής όσο και τη λειτουργία του ίδιου του οργανισμού. Για να είναι επιτυχημένες οι αλλαγές στο εσωτερικό περιβάλλον των οργανισμών, χρειάζεται αναθεώρηση της νοοτροπίας, των στάσεων και της συμπεριφοράς των στελεχών τους. Ακόμη, χρειάζεται να καθοριστεί η κατάλληλη οργανωτική κουλτούρα που θα εξασφαλίσει καλύτερες δυνατότητες επίτευξης προσωπικών και ομαδικών στόχων. Η διοίκηση αλλαγών έχει ως στόχο οι αλλαγές να είναι επιτυχημένες. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να γίνει ορθολογική διαχείριση των αντιδράσεων και των αντιστάσεων των εργαζομένων, οι οποίες είναι λογικό να προκληθούν από την επιχειρούμενη οργανωτική αλλαγή. Τέλος, αναλύεται ο ρόλος των συναισθημάτων του ανθρώπινου παράγοντα και πώς αυτά εξελίσσονται κατά τη διαδικασία της αλλαγής μέχρι την τελική υλοποίησή της. Η ανάλυση της συγκεκριμένης διάστασης γίνεται με την εννοιολογική προσέγγιση του όρου της συναισθηματικής νοημοσύνης και του τρόπου με τον οποίο συνδέεται με τα χαρακτηριστικά του ηγέτη ως φορέα αλλαγής.
abstracttranslated In times of constant change, the importance of adaptations has become an absolute necessity. The study and analysis of the process of change and the adoption of tools, methods and behaviors will increase efficiency and reduce the cost of implementing a change. This paper aims to study the change management in businesses and organizations as well as the role of emotional intelligence in this process. In this context, an overview of the main theoretical references concerning organizational change as well as the causes of the frequent failure of change attempts are focused. The findings of the work suggest that the organizational change is a key factor in the survival and development of each organization, highlighting the important role of the employees and the need for proper communication by the administration to smooth out any reactions. Then it is analyzed the behavior (attitudes and resistances) of the human factor concerning the change, since enployees’ attitude and feelings towards imminent changes affect both the evolution of the change and the function of the organization itself. As for the changes in the internal environment of organizations to be successful, a reconsideration of the mentality, attitudes and behavior of their executives is needed. It is also needed to be defined an appropriate organizational culture that will provide better opportunities to achieve personal and team goals. Change management aims to make changes successful. To achieve it, management of employees' reaction and resistance, which are logical to be caused by the attempted organizational change, must be rationalized. Finally, the role of the emotions of the human factor is analyzed as well as their evolution during the process of the change to its final achievement. The analysis of this aspect is made by the conceptual approach of the term emotional intelligence and the way it relates to the characteristics of the leader as a carrier of change.
advisor
author Σωτηρίου, Μαρία
Συγγενιώτη, Ευαγγελία
author_facet Σωτηρίου, Μαρία
Συγγενιώτη, Ευαγγελία
author_sort Σωτηρίου, Μαρία
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-4191
institution University of West Attica Campus II
keyword Οργανωσιακή αλλαγή
Διοίκηση αλλαγών
Συναισθηματική νοημοσύνη
Αντίσταση στην αλλαγή
Μετασχηματιστική ηγεσία
Θετική οργανωσιακή συμπεριφορά
language Greek
physical 124
publishDate 2018
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-41912018-12-14T10:04:56Z Διαχείριση αλλαγής σε επιχειρήσεις και οργανισμούς - Η κομβική παράμετρος της συναισθηματικής νοημοσύνης Σωτηρίου, Μαρία Συγγενιώτη, Ευαγγελία Σαλμόν, Ιωάννης TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Οργανωτική Αλλαγή TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Οργανωτική Συμπεριφορά Οργανωσιακή αλλαγή Διοίκηση αλλαγών Συναισθηματική νοημοσύνη Αντίσταση στην αλλαγή Μετασχηματιστική ηγεσία Θετική οργανωσιακή συμπεριφορά Σε μια εποχή συνεχών ανακατατάξεων και αλλαγών η σημασία της προσαρμογής έχει καταστεί απολύτως αναγκαία. Η μελέτη και η ανάλυση της διαδικασίας της αλλαγής, η υιοθέτηση εργαλείων, μεθόδων και συμπεριφορών θα αυξήσουν την αποτελεσματικότητα και θα μειώσουν το κόστος εφαρμογής μιας αλλαγής. Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη της διαχείρισης της αλλαγής σε επιχειρήσεις και οργανισμούς καθώς και το ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης σε αυτή τη διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται μια επισκόπηση των κυριότερων θεωρητικών αναφορών πάνω στην έννοια της οργανωσιακής αλλαγής και ερευνώνται τα αίτια της συχνής αποτυχίας των προσπαθειών αλλαγής. Τα ευρήματα της εργασίας δείχνουν ότι η οργανωσιακή αλλαγή είναι βασικός παράγοντας για την επιβίωση και την ανάπτυξη κάθε οργανισμού, αναδεικνύουν το σημαντικό ρόλο των εργαζομένων καθώς και την αναγκαιότητα της κατάλληλης επικοινωνίας από τη διοίκηση για την εξομάλυνση των όποιων αντιδράσεων. Για να είναι επιτυχημένες οι αλλαγές στο εσωτερικό περιβάλλον των οργανισμών, χρειάζεται αναθεώρηση της νοοτροπίας, των στάσεων και της συμπεριφοράς των στελεχών τους. Ακόμη, χρειάζεται να καθοριστεί η κατάλληλη οργανωτική κουλτούρα που θα εξασφαλίσει καλύτερες δυνατότητες επίτευξης προσωπικών και ομαδικών στόχων Στη συνέχεια αναλύεται η συμπεριφορά (στάσεις και αντιστάσεις) του ανθρώπινου παράγοντα στην αλλαγή, αφού η στάση και τα συναισθήματά τους απέναντι στις επικείμενες αλλαγές επηρεάζουν τόσο την εξέλιξη της αλλαγής όσο και τη λειτουργία του ίδιου του οργανισμού. Για να είναι επιτυχημένες οι αλλαγές στο εσωτερικό περιβάλλον των οργανισμών, χρειάζεται αναθεώρηση της νοοτροπίας, των στάσεων και της συμπεριφοράς των στελεχών τους. Ακόμη, χρειάζεται να καθοριστεί η κατάλληλη οργανωτική κουλτούρα που θα εξασφαλίσει καλύτερες δυνατότητες επίτευξης προσωπικών και ομαδικών στόχων. Η διοίκηση αλλαγών έχει ως στόχο οι αλλαγές να είναι επιτυχημένες. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να γίνει ορθολογική διαχείριση των αντιδράσεων και των αντιστάσεων των εργαζομένων, οι οποίες είναι λογικό να προκληθούν από την επιχειρούμενη οργανωτική αλλαγή. Τέλος, αναλύεται ο ρόλος των συναισθημάτων του ανθρώπινου παράγοντα και πώς αυτά εξελίσσονται κατά τη διαδικασία της αλλαγής μέχρι την τελική υλοποίησή της. Η ανάλυση της συγκεκριμένης διάστασης γίνεται με την εννοιολογική προσέγγιση του όρου της συναισθηματικής νοημοσύνης και του τρόπου με τον οποίο συνδέεται με τα χαρακτηριστικά του ηγέτη ως φορέα αλλαγής. In times of constant change, the importance of adaptations has become an absolute necessity. The study and analysis of the process of change and the adoption of tools, methods and behaviors will increase efficiency and reduce the cost of implementing a change. This paper aims to study the change management in businesses and organizations as well as the role of emotional intelligence in this process. In this context, an overview of the main theoretical references concerning organizational change as well as the causes of the frequent failure of change attempts are focused. The findings of the work suggest that the organizational change is a key factor in the survival and development of each organization, highlighting the important role of the employees and the need for proper communication by the administration to smooth out any reactions. Then it is analyzed the behavior (attitudes and resistances) of the human factor concerning the change, since enployees’ attitude and feelings towards imminent changes affect both the evolution of the change and the function of the organization itself. As for the changes in the internal environment of organizations to be successful, a reconsideration of the mentality, attitudes and behavior of their executives is needed. It is also needed to be defined an appropriate organizational culture that will provide better opportunities to achieve personal and team goals. Change management aims to make changes successful. To achieve it, management of employees' reaction and resistance, which are logical to be caused by the attempted organizational change, must be rationalized. Finally, the role of the emotions of the human factor is analyzed as well as their evolution during the process of the change to its final achievement. The analysis of this aspect is made by the conceptual approach of the term emotional intelligence and the way it relates to the characteristics of the leader as a carrier of change. 2018-03-14 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4191 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 124 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4191/5/dem_98%20%ce%94%ce%b9%ce%b1%cf%87%ce%b5%ce%af%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%b7%20%ce%91%ce%bb%ce%bb%ce%b1%ce%b3%ce%ae%cf%82%20%cf%83%ce%b5%20%ce%95%cf%80%ce%b9%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%ae%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82%20%ce%ba%ce%b1%ce%b9%20%ce%9f%cf%81%ce%b3%ce%b1%ce%bd%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%8d%cf%82%20-%20%ce%97%20%ce%9a%ce%bf%ce%bc%ce%b2%ce%b9%ce%ba%ce%ae%20%ce%a0%ce%b1%cf%81%ce%ac%ce%bc%ce%b5%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%82%20%cf%84%ce%b7%cf%82%20%ce%a3%cf%85%ce%bd%ce%b1%ce%b9%cf%83%ce%b8%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae%cf%82%20%ce%9d%ce%bf%ce%b7%ce%bc%ce%bf%cf%83%cf%8d%ce%bd%ce%b7%cf%82.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Οργανωτική Αλλαγή
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Οργανωτική Συμπεριφορά
Σωτηρίου, Μαρία
Συγγενιώτη, Ευαγγελία
Διαχείριση αλλαγής σε επιχειρήσεις και οργανισμούς - Η κομβική παράμετρος της συναισθηματικής νοημοσύνης
title Διαχείριση αλλαγής σε επιχειρήσεις και οργανισμούς - Η κομβική παράμετρος της συναισθηματικής νοημοσύνης
title_full Διαχείριση αλλαγής σε επιχειρήσεις και οργανισμούς - Η κομβική παράμετρος της συναισθηματικής νοημοσύνης
title_fullStr Διαχείριση αλλαγής σε επιχειρήσεις και οργανισμούς - Η κομβική παράμετρος της συναισθηματικής νοημοσύνης
title_full_unstemmed Διαχείριση αλλαγής σε επιχειρήσεις και οργανισμούς - Η κομβική παράμετρος της συναισθηματικής νοημοσύνης
title_short Διαχείριση αλλαγής σε επιχειρήσεις και οργανισμούς - Η κομβική παράμετρος της συναισθηματικής νοημοσύνης
title_sort διαχείριση αλλαγής σε επιχειρήσεις και οργανισμούς - η κομβική παράμετρος της συναισθηματικής νοημοσύνης
topic TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Οργανωτική Αλλαγή
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Οργανωτική Συμπεριφορά
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4191