Η αξιολόγηση των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πως και γιατί

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Αλεξάτος, Χαράλαμπος, Ευσταθίου, Ευτυχία
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2018
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4165
_version_ 1780278298979336192
abstract Η εργασία που ακολουθεί περιλαμβάνει αρχικά μια ολοκληρωμένη ανάλυση της έννοιας της αξιολόγησης της μαθητικής επίδοσης, αντλώντας στοιχεία από πηγές της ελληνικής αλλά και διεθνούς βιβλιογραφίας, των ειδών της και των αρχών της. Αποσαφηνίζει τις διαφορές μεταξύ των όρων της αξιολόγησης, της βαθμολόγησης, της μέτρησης και της επίδοσης , κάνοντας μια εκτενή αναφορά στα σφάλματα που προκύπτουν συνήθως κατά τη διαδικασία της βαθμολόγησης των μαθητών. Καταγράφονται τα επιχειρήματα υπέρ και κατά του θεσμού της αξιολόγησης και στη συνέχεια γίνεται διαχωρισμός και εκτενής αναφορά στις δύο μεγάλες κατηγορίες μορφών αξιολόγησης , της παραδοσιακής και της εναλλακτικής καθώς και στην περιγραφική αξιολόγηση. Το θεωρητικό τμήμα της εργασίας ολοκληρώνεται με μια εκτενή παρουσίαση των μορφών αξιολόγησης που επικρατούν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στη συνέχεια , στο ερευνητικό τμήμα της εργασίας παρουσιάζεται η έρευνα που πραγματοποιήθηκε με στόχο να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υπηρετούν κατά πλειοψηφία σε δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια περιοχών της Ανατολικής Αττικής σχετικά με την χρήση των μορφών αξιολόγησης από αυτούς καθώς και η άποψή τους σχετικά με τον ίδιο το θεσμό της αξιολόγησης της μαθητικής επίδοσης. Η στατιστική επεξεργασία , που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση SPSS , οδήγησε σε χρήσιμα συμπεράσματα , με τα οποία ολοκληρώνεται η έρευνα. Λέξεις κλειδιά: αξιολόγηση, παραδοσιακή και εναλλακτική μορφή , βαθμολογία, περιγραφική αξιολόγηση.
abstracttranslated The purpose of this research paper , was to study the considerate opinion of secondary education teachers working in specific regions of Athens, concerning traditional and alternative forms on the evaluation of student’s performance.The project consists of two main parts , the theoretical one and the practical experience. Firstly the theoretical part defines the various significant types of evaluation and assessment criteria as well as the assessment advantages and disadvantages. Afterwards , becomes a description in traditional and alternative forms of evaluation and finally mentioned ways of evaluation which take place in other European countries the last decades. Concerning the practical part , it consist of the research methodology, the research conclusions and all possible adequate suggestions. In order to have this paper study accomplished , a quantitative survey was conducted among 156 Greek teachers of secondary education by filling a revelant questionnaire. The project is completed with a reference in the survey findings and its resulting conclusions. Key words: evaluation , traditional and alternative forms , assessment criteria , student’s performance.
advisor
author Αλεξάτος, Χαράλαμπος
Ευσταθίου, Ευτυχία
author_facet Αλεξάτος, Χαράλαμπος
Ευσταθίου, Ευτυχία
author_sort Αλεξάτος, Χαράλαμπος
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-4165
institution University of West Attica Campus II
keyword Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Βαθμολογία
Αξιολόγηση μαθητικής επίδοσης
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης
Παραδοσιακές μορφές αξιολόγησης
language Greek
physical 195
publishDate 2018
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-41652018-12-14T10:04:52Z Η αξιολόγηση των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πως και γιατί Evaluation of students in secondary education, how and why Αλεξάτος, Χαράλαμπος Ευσταθίου, Ευτυχία Ρουσσάκης, Ιωάννης TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Βαθμολογία Αξιολόγηση μαθητικής επίδοσης Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης Παραδοσιακές μορφές αξιολόγησης Η εργασία που ακολουθεί περιλαμβάνει αρχικά μια ολοκληρωμένη ανάλυση της έννοιας της αξιολόγησης της μαθητικής επίδοσης, αντλώντας στοιχεία από πηγές της ελληνικής αλλά και διεθνούς βιβλιογραφίας, των ειδών της και των αρχών της. Αποσαφηνίζει τις διαφορές μεταξύ των όρων της αξιολόγησης, της βαθμολόγησης, της μέτρησης και της επίδοσης , κάνοντας μια εκτενή αναφορά στα σφάλματα που προκύπτουν συνήθως κατά τη διαδικασία της βαθμολόγησης των μαθητών. Καταγράφονται τα επιχειρήματα υπέρ και κατά του θεσμού της αξιολόγησης και στη συνέχεια γίνεται διαχωρισμός και εκτενής αναφορά στις δύο μεγάλες κατηγορίες μορφών αξιολόγησης , της παραδοσιακής και της εναλλακτικής καθώς και στην περιγραφική αξιολόγηση. Το θεωρητικό τμήμα της εργασίας ολοκληρώνεται με μια εκτενή παρουσίαση των μορφών αξιολόγησης που επικρατούν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στη συνέχεια , στο ερευνητικό τμήμα της εργασίας παρουσιάζεται η έρευνα που πραγματοποιήθηκε με στόχο να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υπηρετούν κατά πλειοψηφία σε δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια περιοχών της Ανατολικής Αττικής σχετικά με την χρήση των μορφών αξιολόγησης από αυτούς καθώς και η άποψή τους σχετικά με τον ίδιο το θεσμό της αξιολόγησης της μαθητικής επίδοσης. Η στατιστική επεξεργασία , που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση SPSS , οδήγησε σε χρήσιμα συμπεράσματα , με τα οποία ολοκληρώνεται η έρευνα. Λέξεις κλειδιά: αξιολόγηση, παραδοσιακή και εναλλακτική μορφή , βαθμολογία, περιγραφική αξιολόγηση. The purpose of this research paper , was to study the considerate opinion of secondary education teachers working in specific regions of Athens, concerning traditional and alternative forms on the evaluation of student’s performance.The project consists of two main parts , the theoretical one and the practical experience. Firstly the theoretical part defines the various significant types of evaluation and assessment criteria as well as the assessment advantages and disadvantages. Afterwards , becomes a description in traditional and alternative forms of evaluation and finally mentioned ways of evaluation which take place in other European countries the last decades. Concerning the practical part , it consist of the research methodology, the research conclusions and all possible adequate suggestions. In order to have this paper study accomplished , a quantitative survey was conducted among 156 Greek teachers of secondary education by filling a revelant questionnaire. The project is completed with a reference in the survey findings and its resulting conclusions. Key words: evaluation , traditional and alternative forms , assessment criteria , student’s performance. 2018-03-09 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4165 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 195 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4165/7/%ce%9c%ce%95%ce%a4%ce%91%ce%a0%ce%a4%ce%a5%ce%a7%ce%99%ce%91%ce%9a%ce%97%20%ce%95%ce%a1%ce%95%ce%a5%ce%9d%ce%97%ce%a4%ce%99%ce%9a%ce%97%20%ce%95%ce%a1%ce%93%ce%91%ce%a3%ce%99%ce%91%20%ce%91%ce%9b%ce%95%ce%9e%ce%91%ce%a4%ce%9f%ce%a3%20%ce%a7.%20-%20%ce%95%ce%a5%ce%a3%ce%a4%ce%91%ce%98%ce%99%ce%9f%ce%a5%20%ce%95.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
Αλεξάτος, Χαράλαμπος
Ευσταθίου, Ευτυχία
Η αξιολόγηση των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πως και γιατί
title Η αξιολόγηση των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πως και γιατί
title_full Η αξιολόγηση των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πως και γιατί
title_fullStr Η αξιολόγηση των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πως και γιατί
title_full_unstemmed Η αξιολόγηση των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πως και γιατί
title_short Η αξιολόγηση των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πως και γιατί
title_sort η αξιολόγηση των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πως και γιατί
title_translated Evaluation of students in secondary education, how and why
topic TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4165