Θαλάσσιες μεταφορές στον τομέα των υγρών καυσίμων
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Πτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2018
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4145 |
_version_ | 1780524230506446848 |
---|---|
abstract | Η Εμπορική Ναυτιλία εξυπηρετεί τις ανάγκες του εθνικού και του διεθνούς εμπορίου, μεταφέροντας πάσης φύσεως φορτία δια θαλάσσης, η μεταφορά των οποίων πραγματοποιείται μόνο όταν δημιουργηθεί η ανάγκη για κατανάλωση αυτών. Όσο αυξάνεται η κατανάλωση, τόσο θα ανθίζει το εμπόριο. Είναι γεγονός ότι η διεθνής ναυτιλία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη μεταφορά μόνο μιας μικρής ομάδας εμπορευμάτων. Τα ενεργειακά προϊόντα, τα οποία υπάγονται στην ομάδα των χύδην υγρών φορτίων, κατέχουν την μερίδα του λέοντος στις θαλάσσιες μεταφορές, με ποσοστό της τάξεως του 44%. Για αυτόν κυρίως τον λόγο, η ναυτιλία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις διάφορες εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στην πετρελαϊκή βιομηχανία. Η ναυτιλία είναι κατά πολύ πιο αποδοτική από τις μεταφορές μέσω ξηράς διότι τα θεμελιώδη στοιχεία της, τα πλοία, διαθέτουν τεράστια χωρητικότητα έναντι των υπολοίπων μεταφορικών μέσων.
Στην παρούσα βιβλιογραφική έρευνα επρόκειτο να αναλυθεί διεξοδικά ο δρόμος του πετρελαίου από την πηγή έως τον τελικό καταναλωτή, η γεωγραφική θέση των προς εκμετάλλευση κοιτασμάτων και οι παραγωγοί αυτών (ποιοι βρίσκονται στην πλεονεκτική θέση παραγωγής τους), καθώς η “ιστορία” της θαλάσσιας μεταφοράς πετρελαίου δεν ξεκίνα απευθείας από την προσφορά της θαλάσσιας υπηρεσίας, αλλά από το εμπόρευμα προς μεταφορά. Η “συμπεριφορά” της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, μπορεί να γίνει κατανοητή μόνο και εφόσον γνωρίζουμε την ανάπτυξη της πετρελαϊκής βιομηχανίας, δηλαδή τον κλάδο από τον οποίο προήλθε το φορτίο. Τις περισσότερες φορές όμως, οι εμπορικές συναλλαγές πραγματοποιούνται εις βάρος του περιβάλλοντος. Αν και τα δεξαμενόπλοια είναι από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς, παρόλα αυτά κάθε περαιτέρω συμβολή αέριων ρύπων επιβαρύνει σημαντικά το περιβάλλον, επιδεινώνοντας το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Καθώς η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος πλέον αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα και απαίτηση σε επίπεδο παγκόσμιας πολιτικής, πρόκειται να αναφερθούν βέλτιστα λειτουργικά μέτρα μείωσης αυτού. Κρίνεται σημαντικό να αναφερθεί ότι η μέθοδος προσέγγισης των ζητημάτων της παρούσας διπλωματικής εργασίας θα πραγματοποιηθεί με τρόπο θεωρητικό. |
abstracttranslated | Merchant Shipping serves the needs of national and international trade, transporting all cargoes by sea, the carriage of which takes place only when the need for their consumption is created. As consumption increases, so will trade flourish. It is a fact that international shipping is heavily dependent on the transport of only a small group of goods. Energy products, which are part of the group of liquid bulk cargoes, take hold of the “lion's share” of maritime transport (44%). For this reason, shipping mainly depends, to a large extent, on the various developments taking place in the industry of petroleum. Shipping is by far more efficient than land transport because its essential elements, ships, have huge tonnage in comparison to the other means of transport. In this research, the oil supply chain will be thoroughly analysed, from the main source to the big consuming centres. The behaviour of tanker market can be understood, only by examining how the petroleum market works. Most of the time, trading stands against the environment. Although tankers are among the most environmentally friendly means of transport, any further contribution of gaseous pollutants significantly burdens the environment, deteriorating the “greenhouse effect”. As the reduction of the carbon footprint is now a top priority on a global level, operational measures will be further analysed on a more extended level. It is in highly importance to mention that the approaching method of this dissertation will be occurred through an extended theoretical research. |
advisor | |
author | Ψιακή, Μαρία |
author_facet | Ψιακή, Μαρία |
author_sort | Ψιακή, Μαρία |
collection | Okeanis Institutional Repository |
facultydepartment | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων |
format | Πτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-4145 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Εφοδιαστική αλυσίδα Υγρά καύσιμα Αποδοτική διαχείριση Θαλάσσιες μεταφορές Εμπορική ναυτιλία Δεξαμενόπλοια Ατμοσφαιρική ρύπανση Σύμβαση MARPOL 73/78 Θαλάσσια ρύπανση |
language | Greek |
physical | 134 |
publishDate | 2018 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-41452020-12-09T12:23:54Z Θαλάσσιες μεταφορές στον τομέα των υγρών καυσίμων Maritime transports in the liquid fuel sector Ψιακή, Μαρία Τσότσολας, Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εφοδιαστική (Logistics) TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εμπόριο::Εμπορική Ναυτιλία Εφοδιαστική αλυσίδα Υγρά καύσιμα Αποδοτική διαχείριση Θαλάσσιες μεταφορές Εμπορική ναυτιλία Δεξαμενόπλοια Ατμοσφαιρική ρύπανση Σύμβαση MARPOL 73/78 Θαλάσσια ρύπανση Η Εμπορική Ναυτιλία εξυπηρετεί τις ανάγκες του εθνικού και του διεθνούς εμπορίου, μεταφέροντας πάσης φύσεως φορτία δια θαλάσσης, η μεταφορά των οποίων πραγματοποιείται μόνο όταν δημιουργηθεί η ανάγκη για κατανάλωση αυτών. Όσο αυξάνεται η κατανάλωση, τόσο θα ανθίζει το εμπόριο. Είναι γεγονός ότι η διεθνής ναυτιλία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη μεταφορά μόνο μιας μικρής ομάδας εμπορευμάτων. Τα ενεργειακά προϊόντα, τα οποία υπάγονται στην ομάδα των χύδην υγρών φορτίων, κατέχουν την μερίδα του λέοντος στις θαλάσσιες μεταφορές, με ποσοστό της τάξεως του 44%. Για αυτόν κυρίως τον λόγο, η ναυτιλία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις διάφορες εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στην πετρελαϊκή βιομηχανία. Η ναυτιλία είναι κατά πολύ πιο αποδοτική από τις μεταφορές μέσω ξηράς διότι τα θεμελιώδη στοιχεία της, τα πλοία, διαθέτουν τεράστια χωρητικότητα έναντι των υπολοίπων μεταφορικών μέσων. Στην παρούσα βιβλιογραφική έρευνα επρόκειτο να αναλυθεί διεξοδικά ο δρόμος του πετρελαίου από την πηγή έως τον τελικό καταναλωτή, η γεωγραφική θέση των προς εκμετάλλευση κοιτασμάτων και οι παραγωγοί αυτών (ποιοι βρίσκονται στην πλεονεκτική θέση παραγωγής τους), καθώς η “ιστορία” της θαλάσσιας μεταφοράς πετρελαίου δεν ξεκίνα απευθείας από την προσφορά της θαλάσσιας υπηρεσίας, αλλά από το εμπόρευμα προς μεταφορά. Η “συμπεριφορά” της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, μπορεί να γίνει κατανοητή μόνο και εφόσον γνωρίζουμε την ανάπτυξη της πετρελαϊκής βιομηχανίας, δηλαδή τον κλάδο από τον οποίο προήλθε το φορτίο. Τις περισσότερες φορές όμως, οι εμπορικές συναλλαγές πραγματοποιούνται εις βάρος του περιβάλλοντος. Αν και τα δεξαμενόπλοια είναι από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς, παρόλα αυτά κάθε περαιτέρω συμβολή αέριων ρύπων επιβαρύνει σημαντικά το περιβάλλον, επιδεινώνοντας το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Καθώς η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος πλέον αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα και απαίτηση σε επίπεδο παγκόσμιας πολιτικής, πρόκειται να αναφερθούν βέλτιστα λειτουργικά μέτρα μείωσης αυτού. Κρίνεται σημαντικό να αναφερθεί ότι η μέθοδος προσέγγισης των ζητημάτων της παρούσας διπλωματικής εργασίας θα πραγματοποιηθεί με τρόπο θεωρητικό. Merchant Shipping serves the needs of national and international trade, transporting all cargoes by sea, the carriage of which takes place only when the need for their consumption is created. As consumption increases, so will trade flourish. It is a fact that international shipping is heavily dependent on the transport of only a small group of goods. Energy products, which are part of the group of liquid bulk cargoes, take hold of the “lion's share” of maritime transport (44%). For this reason, shipping mainly depends, to a large extent, on the various developments taking place in the industry of petroleum. Shipping is by far more efficient than land transport because its essential elements, ships, have huge tonnage in comparison to the other means of transport. In this research, the oil supply chain will be thoroughly analysed, from the main source to the big consuming centres. The behaviour of tanker market can be understood, only by examining how the petroleum market works. Most of the time, trading stands against the environment. Although tankers are among the most environmentally friendly means of transport, any further contribution of gaseous pollutants significantly burdens the environment, deteriorating the “greenhouse effect”. As the reduction of the carbon footprint is now a top priority on a global level, operational measures will be further analysed on a more extended level. It is in highly importance to mention that the approaching method of this dissertation will be occurred through an extended theoretical research. 2018-02-27 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4145 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 134 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/4145/7/%ce%9c%ce%ac%cf%81%ce%b9%ce%b1%ce%bd%20%ce%a8%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%ae%20%ce%a4%ce%95%ce%9b%ce%99%ce%9a%ce%8c%20.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εφοδιαστική (Logistics) TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εμπόριο::Εμπορική Ναυτιλία Ψιακή, Μαρία Θαλάσσιες μεταφορές στον τομέα των υγρών καυσίμων |
title | Θαλάσσιες μεταφορές στον τομέα των υγρών καυσίμων |
title_full | Θαλάσσιες μεταφορές στον τομέα των υγρών καυσίμων |
title_fullStr | Θαλάσσιες μεταφορές στον τομέα των υγρών καυσίμων |
title_full_unstemmed | Θαλάσσιες μεταφορές στον τομέα των υγρών καυσίμων |
title_short | Θαλάσσιες μεταφορές στον τομέα των υγρών καυσίμων |
title_sort | θαλάσσιες μεταφορές στον τομέα των υγρών καυσίμων |
title_translated | Maritime transports in the liquid fuel sector |
topic | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εφοδιαστική (Logistics) TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εμπόριο::Εμπορική Ναυτιλία |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4145 |