Η επίδραση της αισθητικής του χώρου (Servicescapes) στην συμπεριφορά των καταναλωτών στις αίθουσες των Super Market

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Βαβόλας, Παύλος
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3984
_version_ 1780278289918590976
abstract Ο σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας ήταν να εξετάσει τη σχέση μεταξύ των servicescapes των ελληνικών σούπερ μάρκετ και των συναισθημάτων των πελατών, της ικανοποίησής τους από τη συνολική αγοραστική εμπειρία και της διάρκειας παραμονής τους στο κατάστημα. Για αυτό το λόγο, δώσαμε το ερωτηματολόγιο μας σε πελάτες αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε τρεις διαφορετικές πόλεις στην Ελλάδα. Τα ευρήματά μας υποστηρίζουν ξεκάθαρα ότι τα servicescapes των ελληνικών σούπερ μάρκετ επηρεάζουν σημαντικά τους πελάτες. Πιο συγκεκριμένα, σε σχέση με τα συναισθήματα που ένα servicescape προκαλεί, οι πελάτες δήλωναν πιο χαρούμενοι υπό την υπόκρουση γρήγορης, ζωηρής ή/και δυνατής μουσικής στο χώρο, όταν δεν τους ενοχλούσε θόρυβος από το κατάστημα ή/και το κατάστημα ήταν ευρύχωρο. Οι πελάτες φάνηκαν επίσης να είναι πιο ήρεμοι όταν δεν αντιλαμβάνονταν το θόρυβο ως ενοχλητικό, όταν θεωρούσαν ότι η θερμοκρασία στο χώρο ήταν η κατάλληλη και όταν το κατάστημα ήταν μεγάλο, υψηλής ποιότητας, με εκτενή σήμανση για την καθοδήγηση στο χώρο, έντονο φωτισμό ή/και άνετο χώρο στάθμευσης. Από την άλλη, οι πελάτες αποδείχθηκε ότι αισθάνονταν μεγαλύτερη ένταση υπό την υπόκρουση δυνατής, γρήγορης, ζωντανής ή/και μοντέρνας μουσική μέσα στο χώρο. Επιπλέον, οι πελάτες δήλωναν πιο ικανοποιημένοι όταν δεν αντιλαμβάνονταν το θόρυβο του καταστήματος ως ενοχλητικό, όταν θεωρούσαν τη θερμοκρασία στο χώρο κατάλληλη, όταν το κατάστημα ήταν υψηλής ποιότητας, τακτοποιημένο, ευρύχωρο, εύκολα προσβάσιμο, με έντονο φωτισμό ή/και με άνετο χώρο στάθμευσης, όταν τα χρώματα του χώρου ήταν σχετικά θερμά (π.χ. κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο), ο αέρας ήταν φρέσκος ή/και οι μυρωδιές στο χώρο ήταν ευχάριστες και όταν η μουσική είχε γρήγορο ρυθμό. Τέλος, οι πελάτες δήλωναν πιο άνετοι όταν δεν τους ενοχλούσε ο θόρυβος του καταστήματος, όταν πίστευαν ότι η θερμοκρασία δεν χρειαζόταν αλλαγή, όταν το κατάστημα ήταν υψηλής ποιότητας, μεγάλο, με έντονο φωτισμό ή/και εκτενή σήμανση για καθοδήγηση στο χώρο, όταν ο αέρας ήταν φρέσκος ή/και όταν η μουσική που ακουγόταν ήταν ευχάριστη. Όσο για την ικανοποίηση από τη συνολική αγοραστική εμπειρία, οι πελάτες παραδέχονταν να είναι πιο ικανοποιημένοι με την εμπειρία τους όταν ο θόρυβος δεν γινόταν αντιληπτός ως ενοχλητικός, όταν η θερμοκρασία του χώρου ήταν σωστή, όταν το κατάστημα ήταν υψηλής ποιότητας, τακτοποιημένο, μεγάλο, ευρύχωρο ή/και με εκτενή σήμανση για καθοδήγηση στο χώρο, όταν η μουσική ήταν δυνατή ή/και όταν τα χρώματα ήταν σχετικά θερμά. Τέλος, ως προς την επίδραση του servicescape στη διάρκεια παραμονής στο κατάστημα, οι πελάτες έδειχναν πιο πρόθυμοι να παρατείνουν την παραμονή τους όταν θεωρούσαν ότι η θερμοκρασία στο χώρο ήταν σωστή, όταν το κατάστημα ήταν ευρύχωρο, τακτοποιημένο, υψηλής ποιότητας, με έντονο φωτισμό, με θερμά χρώματα ή/και με κατάλληλη σήμανση, όταν η μουσική που ακουγόταν ήταν μοντέρνα ή/και όταν δεν αντιλαμβάνονταν το θόρυβο του καταστήματος ως ενοχλητικό.
abstracttranslated Our research purpose was to examine the relationship between the servicescapes of the Greek supermarkets and customers’ feelings, their satisfaction with their entire shopping experience and the prolongation of their stay in the store. For this reason, we administrated questionnaires to the customers of three Greek supermarket chains in three different Greek cities. Our research findings evidently support that the servicescapes of Greek supermarkets can greatly affect customers. More specifically, as far as the emotions induced to customers by the servicescape are concerned, the customers reported feeling happier under fast, cheerful or/and loud music playing in the store, when they were not annoyed by the noise existing in the store or/and the store was spacious. The customers appeared to feel calmer when they perceived the existing noise as not annoying, when they thought that the in-store temperature was right, the store was large, of high quality, with many signs facilitating customers’ movement, bright lighting or/and spacious parking area. On the other hand, customers appeared to feel greater tension under loud, fast, vibrant or/and modern music playing within the store. Additionally, customers were feeling more satisfied when they regarded existing noise as not annoying or/and the in-store temperature as the right one, when the store was of high quality, tidy, spacious, accessible, with bright lighting or/and spacious parking area, when the in-store colours were rather warm (i.e. red, orange, yellow), the air was fresh or/and the existing scents were considered pleasant, or/and the music playing within the store was fast. Lastly, customers reported feeling more comfortable when they were not annoyed by the noise existing in the store, when they thought that the in-store temperature did not need a change, when the store was of high quality, large, with bright lights or/and many signs accommodating customers’ activities, when the air was fresh or/and the music playing was cheerful. As far as the customers’ satisfaction with their entire shopping experience is concerned, customers admitted feeling more satisfied with their experience when the noise was not regarded as annoying, the in-store temperature was considered right, the store was of high quality, tidy, large, spacious or/and with many signs facilitating customers shopping, the music was loud, or/and the colours were rather warm. Finally, regarding the impact of the servicescape on the time spent in the store, customers felt more prompted to prolong their stay in the store when they believed that the in-store temperature was right, the store was spacious, tidy, of high quality, with bright lights, warm colours or/and adequate signage, the music playing was modern, or/and they did not feel annoyed by the noise existing in the store.
advisor
author Βαβόλας, Παύλος
author_facet Βαβόλας, Παύλος
author_sort Βαβόλας, Παύλος
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-3984
institution University of West Attica Campus II
keyword Servicescape
Συμπεριφορά καταναλωτή
Super markets
Ικανοποίηση πελατών
Marketing
language Greek
physical 102
publishDate 2017
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-39842018-12-14T10:04:48Z Η επίδραση της αισθητικής του χώρου (Servicescapes) στην συμπεριφορά των καταναλωτών στις αίθουσες των Super Market Βαβόλας, Παύλος Κυριαζόπουλος, Παναγιώτης TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Συμπεριφορά Καταναλωτή TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Μάρκετινγκ::Πωλήσεις Servicescape Συμπεριφορά καταναλωτή Super markets Ικανοποίηση πελατών Marketing Ο σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας ήταν να εξετάσει τη σχέση μεταξύ των servicescapes των ελληνικών σούπερ μάρκετ και των συναισθημάτων των πελατών, της ικανοποίησής τους από τη συνολική αγοραστική εμπειρία και της διάρκειας παραμονής τους στο κατάστημα. Για αυτό το λόγο, δώσαμε το ερωτηματολόγιο μας σε πελάτες αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε τρεις διαφορετικές πόλεις στην Ελλάδα. Τα ευρήματά μας υποστηρίζουν ξεκάθαρα ότι τα servicescapes των ελληνικών σούπερ μάρκετ επηρεάζουν σημαντικά τους πελάτες. Πιο συγκεκριμένα, σε σχέση με τα συναισθήματα που ένα servicescape προκαλεί, οι πελάτες δήλωναν πιο χαρούμενοι υπό την υπόκρουση γρήγορης, ζωηρής ή/και δυνατής μουσικής στο χώρο, όταν δεν τους ενοχλούσε θόρυβος από το κατάστημα ή/και το κατάστημα ήταν ευρύχωρο. Οι πελάτες φάνηκαν επίσης να είναι πιο ήρεμοι όταν δεν αντιλαμβάνονταν το θόρυβο ως ενοχλητικό, όταν θεωρούσαν ότι η θερμοκρασία στο χώρο ήταν η κατάλληλη και όταν το κατάστημα ήταν μεγάλο, υψηλής ποιότητας, με εκτενή σήμανση για την καθοδήγηση στο χώρο, έντονο φωτισμό ή/και άνετο χώρο στάθμευσης. Από την άλλη, οι πελάτες αποδείχθηκε ότι αισθάνονταν μεγαλύτερη ένταση υπό την υπόκρουση δυνατής, γρήγορης, ζωντανής ή/και μοντέρνας μουσική μέσα στο χώρο. Επιπλέον, οι πελάτες δήλωναν πιο ικανοποιημένοι όταν δεν αντιλαμβάνονταν το θόρυβο του καταστήματος ως ενοχλητικό, όταν θεωρούσαν τη θερμοκρασία στο χώρο κατάλληλη, όταν το κατάστημα ήταν υψηλής ποιότητας, τακτοποιημένο, ευρύχωρο, εύκολα προσβάσιμο, με έντονο φωτισμό ή/και με άνετο χώρο στάθμευσης, όταν τα χρώματα του χώρου ήταν σχετικά θερμά (π.χ. κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο), ο αέρας ήταν φρέσκος ή/και οι μυρωδιές στο χώρο ήταν ευχάριστες και όταν η μουσική είχε γρήγορο ρυθμό. Τέλος, οι πελάτες δήλωναν πιο άνετοι όταν δεν τους ενοχλούσε ο θόρυβος του καταστήματος, όταν πίστευαν ότι η θερμοκρασία δεν χρειαζόταν αλλαγή, όταν το κατάστημα ήταν υψηλής ποιότητας, μεγάλο, με έντονο φωτισμό ή/και εκτενή σήμανση για καθοδήγηση στο χώρο, όταν ο αέρας ήταν φρέσκος ή/και όταν η μουσική που ακουγόταν ήταν ευχάριστη. Όσο για την ικανοποίηση από τη συνολική αγοραστική εμπειρία, οι πελάτες παραδέχονταν να είναι πιο ικανοποιημένοι με την εμπειρία τους όταν ο θόρυβος δεν γινόταν αντιληπτός ως ενοχλητικός, όταν η θερμοκρασία του χώρου ήταν σωστή, όταν το κατάστημα ήταν υψηλής ποιότητας, τακτοποιημένο, μεγάλο, ευρύχωρο ή/και με εκτενή σήμανση για καθοδήγηση στο χώρο, όταν η μουσική ήταν δυνατή ή/και όταν τα χρώματα ήταν σχετικά θερμά. Τέλος, ως προς την επίδραση του servicescape στη διάρκεια παραμονής στο κατάστημα, οι πελάτες έδειχναν πιο πρόθυμοι να παρατείνουν την παραμονή τους όταν θεωρούσαν ότι η θερμοκρασία στο χώρο ήταν σωστή, όταν το κατάστημα ήταν ευρύχωρο, τακτοποιημένο, υψηλής ποιότητας, με έντονο φωτισμό, με θερμά χρώματα ή/και με κατάλληλη σήμανση, όταν η μουσική που ακουγόταν ήταν μοντέρνα ή/και όταν δεν αντιλαμβάνονταν το θόρυβο του καταστήματος ως ενοχλητικό. Our research purpose was to examine the relationship between the servicescapes of the Greek supermarkets and customers’ feelings, their satisfaction with their entire shopping experience and the prolongation of their stay in the store. For this reason, we administrated questionnaires to the customers of three Greek supermarket chains in three different Greek cities. Our research findings evidently support that the servicescapes of Greek supermarkets can greatly affect customers. More specifically, as far as the emotions induced to customers by the servicescape are concerned, the customers reported feeling happier under fast, cheerful or/and loud music playing in the store, when they were not annoyed by the noise existing in the store or/and the store was spacious. The customers appeared to feel calmer when they perceived the existing noise as not annoying, when they thought that the in-store temperature was right, the store was large, of high quality, with many signs facilitating customers’ movement, bright lighting or/and spacious parking area. On the other hand, customers appeared to feel greater tension under loud, fast, vibrant or/and modern music playing within the store. Additionally, customers were feeling more satisfied when they regarded existing noise as not annoying or/and the in-store temperature as the right one, when the store was of high quality, tidy, spacious, accessible, with bright lighting or/and spacious parking area, when the in-store colours were rather warm (i.e. red, orange, yellow), the air was fresh or/and the existing scents were considered pleasant, or/and the music playing within the store was fast. Lastly, customers reported feeling more comfortable when they were not annoyed by the noise existing in the store, when they thought that the in-store temperature did not need a change, when the store was of high quality, large, with bright lights or/and many signs accommodating customers’ activities, when the air was fresh or/and the music playing was cheerful. As far as the customers’ satisfaction with their entire shopping experience is concerned, customers admitted feeling more satisfied with their experience when the noise was not regarded as annoying, the in-store temperature was considered right, the store was of high quality, tidy, large, spacious or/and with many signs facilitating customers shopping, the music was loud, or/and the colours were rather warm. Finally, regarding the impact of the servicescape on the time spent in the store, customers felt more prompted to prolong their stay in the store when they believed that the in-store temperature was right, the store was spacious, tidy, of high quality, with bright lights, warm colours or/and adequate signage, the music playing was modern, or/and they did not feel annoyed by the noise existing in the store. 2017-12-11 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3984 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 102 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3984/7/civ_12232.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Συμπεριφορά Καταναλωτή
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Μάρκετινγκ::Πωλήσεις
Βαβόλας, Παύλος
Η επίδραση της αισθητικής του χώρου (Servicescapes) στην συμπεριφορά των καταναλωτών στις αίθουσες των Super Market
title Η επίδραση της αισθητικής του χώρου (Servicescapes) στην συμπεριφορά των καταναλωτών στις αίθουσες των Super Market
title_full Η επίδραση της αισθητικής του χώρου (Servicescapes) στην συμπεριφορά των καταναλωτών στις αίθουσες των Super Market
title_fullStr Η επίδραση της αισθητικής του χώρου (Servicescapes) στην συμπεριφορά των καταναλωτών στις αίθουσες των Super Market
title_full_unstemmed Η επίδραση της αισθητικής του χώρου (Servicescapes) στην συμπεριφορά των καταναλωτών στις αίθουσες των Super Market
title_short Η επίδραση της αισθητικής του χώρου (Servicescapes) στην συμπεριφορά των καταναλωτών στις αίθουσες των Super Market
title_sort η επίδραση της αισθητικής του χώρου (servicescapes) στην συμπεριφορά των καταναλωτών στις αίθουσες των super market
topic TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Συμπεριφορά Καταναλωτή
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Μάρκετινγκ::Πωλήσεις
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3984