Επιχειρηματικότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Ιωάννου, Ειρήνη
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2016
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3949
_version_ 1780524537471827968
abstract Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) αποτελούν μια μορφή οργανωσιακής δραστηριοποίησης ιδιαίτερα σημαντικής, για τη λειτουργία του οικονομικού κυκλώματος. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, διακρίνονται από τις άλλες μορφές οργάνωσης, μέσα από τη χρήση συγκεκριμένων μεγεθών. Τα μεγέθη αυτά είναι ο αριθμός των απασχολούμενων ατόμων, ο κύκλος εργασιών και το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού. Οι τρεις αυτές κατηγορίες επιχειρούν να προσδιορίσουν τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, και να καταστήσουν κατανοητή το επίπεδο της δραστηριοποίησης της. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναπτύσσουν σημαντική οικονομική δραστηριότητα, η οποία μπορεί να έχει σημαντικές επιδράσεις όχι μόνο στην αποτελεσματική λειτουργία του οικονομικου κυκλώματος αλλά και στην κοινωνική ισορροπία. Και αυτό διότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν πομπούς μετάδοσης της γνώσης και της επιχειρηματικότητας σε επίπεδο μικρής κλίμακας. Η επιχειρηματικότητα που αναπτύσσεται στις μικρές επιχειρήσεις μπορεί να βασιστεί σε ιδιαίτερα πρωτοποριακές ιδέες, οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στη διαφοροποίηση των οικονομικών μονάδων από τις ανταγωνιστικές τους. Η παγκόσμια οικονομική κρίση άλλαξε ριζικά τις συνθήκες της αγοράς στην οποία λειτουργούν οι επιχειρήσεις. Η κρίση αποτελεί απειλή γενικότερα για την ζωή των επιχειρήσεων και των δραστηριοτήτων τους και καταστρέφει την παραγωγική τους ικανότητα. Πράγματι, οι επιπτώσεις ήταν εκτεταμένες, ανεξάρτητα από το μέγεθος της βιομηχανίας ή της επιχείρησης ή της θέσης της στην αγορά. Ειδικότερα, η κρίση που αντιμετωπίζουν οι σημερινές επιχειρήσεις αποτελεί μια απρόβλεπτη κατάσταση που εσωκλείει μεγάλη ένταση, και απειλεί τις υπάρχουσες αξίες και τους στόχους τους. Οι οικονομικές κρίσεις εμποδίζουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εκπληρώσουν τις διάφορες λειτουργίες τους με τρόπο υγιή, εμποδίζοντας την παραγωγή, την εμπορία, τη χρηματοδότηση και τη διοίκηση των επιχειρήσεων. Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης μπορούν να μετρηθούν βάσει οικονομικών δεικτών. Οι οικονομικές δυσκολίες μειώνουν την παραγωγική ικανότητα, την απασχόληση, παρουσιάζουν αλλαγές στο χώρο εργασίας, δυσκολίες στην εισαγωγή και εξαγωγή προϊόντων, μειώνουν τις επενδύσεις, κ.α. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η επιχειρηματικότητα και πιο συγκεκριμένα οι ΜΜΕ επιχειρήσεις στην Ελλάδα, υπό το πρίσμα της οικονομικής κρίσης και γενικότερα του πολιτικού και οικονομικού περιβάλλοντος που διαμορφώνεται στην Ελλάδα σήμερα. Για το σκοπό αυτό, έχει εκπονηθεί έρευνα σε 10 ιδιοκτήτες ΜΜΕ επιχειρήσεων στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα σε διάφορους δήμους του Ν. Αττικής.
advisor
author Ιωάννου, Ειρήνη
author_facet Ιωάννου, Ειρήνη
author_sort Ιωάννου, Ειρήνη
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-3949
institution University of West Attica Campus II
keyword Επιχειρηματικότητα
Ποιοτική έρευνα
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
language Greek
physical 50
publishDate 2016
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-39492018-12-14T10:51:12Z Επιχειρηματικότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις Entrepreneurship in SMΒs Ιωάννου, Ειρήνη Πατσίκας, Στυλιανός Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων Επιχειρηματικότητα Ποιοτική έρευνα Μικρομεσαίες επιχειρήσεις Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) αποτελούν μια μορφή οργανωσιακής δραστηριοποίησης ιδιαίτερα σημαντικής, για τη λειτουργία του οικονομικού κυκλώματος. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, διακρίνονται από τις άλλες μορφές οργάνωσης, μέσα από τη χρήση συγκεκριμένων μεγεθών. Τα μεγέθη αυτά είναι ο αριθμός των απασχολούμενων ατόμων, ο κύκλος εργασιών και το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού. Οι τρεις αυτές κατηγορίες επιχειρούν να προσδιορίσουν τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, και να καταστήσουν κατανοητή το επίπεδο της δραστηριοποίησης της. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναπτύσσουν σημαντική οικονομική δραστηριότητα, η οποία μπορεί να έχει σημαντικές επιδράσεις όχι μόνο στην αποτελεσματική λειτουργία του οικονομικου κυκλώματος αλλά και στην κοινωνική ισορροπία. Και αυτό διότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν πομπούς μετάδοσης της γνώσης και της επιχειρηματικότητας σε επίπεδο μικρής κλίμακας. Η επιχειρηματικότητα που αναπτύσσεται στις μικρές επιχειρήσεις μπορεί να βασιστεί σε ιδιαίτερα πρωτοποριακές ιδέες, οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στη διαφοροποίηση των οικονομικών μονάδων από τις ανταγωνιστικές τους. Η παγκόσμια οικονομική κρίση άλλαξε ριζικά τις συνθήκες της αγοράς στην οποία λειτουργούν οι επιχειρήσεις. Η κρίση αποτελεί απειλή γενικότερα για την ζωή των επιχειρήσεων και των δραστηριοτήτων τους και καταστρέφει την παραγωγική τους ικανότητα. Πράγματι, οι επιπτώσεις ήταν εκτεταμένες, ανεξάρτητα από το μέγεθος της βιομηχανίας ή της επιχείρησης ή της θέσης της στην αγορά. Ειδικότερα, η κρίση που αντιμετωπίζουν οι σημερινές επιχειρήσεις αποτελεί μια απρόβλεπτη κατάσταση που εσωκλείει μεγάλη ένταση, και απειλεί τις υπάρχουσες αξίες και τους στόχους τους. Οι οικονομικές κρίσεις εμποδίζουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εκπληρώσουν τις διάφορες λειτουργίες τους με τρόπο υγιή, εμποδίζοντας την παραγωγή, την εμπορία, τη χρηματοδότηση και τη διοίκηση των επιχειρήσεων. Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης μπορούν να μετρηθούν βάσει οικονομικών δεικτών. Οι οικονομικές δυσκολίες μειώνουν την παραγωγική ικανότητα, την απασχόληση, παρουσιάζουν αλλαγές στο χώρο εργασίας, δυσκολίες στην εισαγωγή και εξαγωγή προϊόντων, μειώνουν τις επενδύσεις, κ.α. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η επιχειρηματικότητα και πιο συγκεκριμένα οι ΜΜΕ επιχειρήσεις στην Ελλάδα, υπό το πρίσμα της οικονομικής κρίσης και γενικότερα του πολιτικού και οικονομικού περιβάλλοντος που διαμορφώνεται στην Ελλάδα σήμερα. Για το σκοπό αυτό, έχει εκπονηθεί έρευνα σε 10 ιδιοκτήτες ΜΜΕ επιχειρήσεων στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα σε διάφορους δήμους του Ν. Αττικής. 2016-03 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3949 el Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 50 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3949/6/%ce%95%cf%80%ce%b9%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1%20%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82%20%ce%bc%ce%b9%ce%ba%cf%81%ce%bf%ce%bc%ce%b5%cf%83%ce%b1%ce%af%ce%b5%cf%82%20%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%ae%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων
Ιωάννου, Ειρήνη
Επιχειρηματικότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
title Επιχειρηματικότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
title_full Επιχειρηματικότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
title_fullStr Επιχειρηματικότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
title_full_unstemmed Επιχειρηματικότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
title_short Επιχειρηματικότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
title_sort επιχειρηματικότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
title_translated Entrepreneurship in SMΒs
topic TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3949