Τεχνοοικονομική ανάλυση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Προδρομίδης, Γεώργιος
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3870
_version_ 1780278278591873024
abstract Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι η ανάλυση μιας πιθανής αναβάθμισης ενός συστήματος επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος σε ένα φορτηγό πλοίο τύπου “Handy” μεταφοράς χύδην φορτίου, όπως ορίζεται από τη “Σύμβαση Διαχείρισης Θαλάσσιου Έρματος” . Με στόχο την επίτευξη ξεκάθαρων συγκρίσεων για την επιλογή ενός εκ των συστημάτων, η διατριβή αυτή συνιστά την καταλληλότερη προσέγγιση επί του συγκεκριμένου θέματος δεδομένου ότι η μελέτη αυτή αναφέρεται σε ένα μόνο σκάφος. Έχοντας ως απώτερο σκοπό την επιλογή του κατάλληλου συστήματος, οι λειτουργικοί και τεχνικοί παράγοντες του σκάφους έχουν αναλυθεί επαρκώς εντός του περιεχομένου της εργασίας. Η ανάλυση συνδυάζει πληροφορίες που αντλήθηκαν τόσο από δευτερογενείς όσο και από πρωτογενείς πηγές δεδομένων οι οποίες συλλέχτηκαν μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων και πραγματικών δεδομένων σε συνεργασία με ναυτιλιακή εταιρεία η όποια δεν επιθυμεί τη δημοσιοποίηση του ονόματος αυτής και του ονόματος του πλοίου και θέλει να κρατήσει την ανωνυμία της, προκειμένου να διεξαχθεί μια έρευνα με πραγματικά δεδομένα και ακριβή αποτελέσματα. Ύστερα από αυτό το στάδιο, επιλέχτηκε ένα Σύστημα Επεξεργασίας Θαλάσσιου Έρματος το οποίο συνδυάζει ένα σύστημα διήθησης με τεχνολογία υπεριώδους ακτινοβολίας. Από οικονομική σκοπιά, ήταν περιττό να διεξαχθεί έρευνα για το κόστος κύκλου ζωής του συστήματος μέσω του κύκλου ζωής του σκάφους κάνοντας χρήση της εσωτερικής βάσης δεδομένων. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως το υψηλότερο λειτουργικό κόστος ήταν αυτό που συνδέεται με την ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία της μονάδας υπεριώδους ακτινοβολίας, σε αντίθεση με την αντικατάσταση των αναγκαίων μερών της μονάδας που ήταν χαμηλής αναγκαιότητας. Επιπροσθέτως, αυτό το σύστημα είναι φιλικό προς το περιβάλλον, επειδή δεν χρησιμοποιεί τοξικά χημικά και επιπλέον δεν έχει αρνητική επίδραση σε άλλα συστήματα της δομής του πλοίου. Ένα ακόμα πλεονέκτημα του προαναφερθέντος συστήματος ήταν η ικανότητα του να αδειάσει το θαλάσσιο έρμα σε οποιαδήποτε στιγμή, γεγονός που έχει βαρύνουσα σημασία ιδιαίτερα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Από το αρχικό στάδιο της έρευνας προτάθηκε εκ μέρους της συνεργαζόμενης ναυτιλιακής εταιρείας η ενεργή έρευνα και σχεδιασμός, βάσει των οποίων η ανάλυση του κόστους κύκλου ζωής αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη σύγκριση διαφορετικών τεχνολογιών. Επιπλέον, αναφορικά με το επιλεχθέν σύστημα, η κατανάλωση καύσιμου για τη λειτουργία της μονάδας υπεριώδους ακτινοβολίας η οποία χαρακτηρίζεται από υψηλότερα επίπεδα κόστους, πρέπει να ερευνηθεί σε βάθος περισσότερο και από την αντικατάσταση άλλων μερών του συστήματος. Τέλος, εξήχθη το συμπέρασμα ότι οι εφοπλιστές είναι απρόθυμοι να εγκαταστήσουν τέτοια συστήματα και δεν εκφράστηκε καμία πρόθεση να συμμορφωθούν με τη «Σύμβαση Διαχείρισης θαλάσσιου Έρματος» πριν από την εφαρμογή της.
advisor
author Προδρομίδης, Γεώργιος
author_facet Προδρομίδης, Γεώργιος
author_sort Προδρομίδης, Γεώργιος
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-3870
institution University of West Attica Campus II
keyword Τεχνοοικονομική ανάλυση
Θαλάσσιο έρμα
Ballast water management
Συστήματα επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος
Σύμβαση διαχείρισης θαλάσσιου έρματος
language Greek
physical 104
publishDate 2017
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-38702018-12-14T10:05:05Z Τεχνοοικονομική ανάλυση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος Technical-economic analysis water ballast management and treatment systems Προδρομίδης, Γεώργιος Νικητάκος, Νικήτας TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Δίκαιο::Ναυτικό Δίκαιο TPSH::Τεχνολογία::Ναυτική Μηχανική Τεχνοοικονομική ανάλυση Θαλάσσιο έρμα Ballast water management Συστήματα επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος Σύμβαση διαχείρισης θαλάσσιου έρματος Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι η ανάλυση μιας πιθανής αναβάθμισης ενός συστήματος επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος σε ένα φορτηγό πλοίο τύπου “Handy” μεταφοράς χύδην φορτίου, όπως ορίζεται από τη “Σύμβαση Διαχείρισης Θαλάσσιου Έρματος” . Με στόχο την επίτευξη ξεκάθαρων συγκρίσεων για την επιλογή ενός εκ των συστημάτων, η διατριβή αυτή συνιστά την καταλληλότερη προσέγγιση επί του συγκεκριμένου θέματος δεδομένου ότι η μελέτη αυτή αναφέρεται σε ένα μόνο σκάφος. Έχοντας ως απώτερο σκοπό την επιλογή του κατάλληλου συστήματος, οι λειτουργικοί και τεχνικοί παράγοντες του σκάφους έχουν αναλυθεί επαρκώς εντός του περιεχομένου της εργασίας. Η ανάλυση συνδυάζει πληροφορίες που αντλήθηκαν τόσο από δευτερογενείς όσο και από πρωτογενείς πηγές δεδομένων οι οποίες συλλέχτηκαν μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων και πραγματικών δεδομένων σε συνεργασία με ναυτιλιακή εταιρεία η όποια δεν επιθυμεί τη δημοσιοποίηση του ονόματος αυτής και του ονόματος του πλοίου και θέλει να κρατήσει την ανωνυμία της, προκειμένου να διεξαχθεί μια έρευνα με πραγματικά δεδομένα και ακριβή αποτελέσματα. Ύστερα από αυτό το στάδιο, επιλέχτηκε ένα Σύστημα Επεξεργασίας Θαλάσσιου Έρματος το οποίο συνδυάζει ένα σύστημα διήθησης με τεχνολογία υπεριώδους ακτινοβολίας. Από οικονομική σκοπιά, ήταν περιττό να διεξαχθεί έρευνα για το κόστος κύκλου ζωής του συστήματος μέσω του κύκλου ζωής του σκάφους κάνοντας χρήση της εσωτερικής βάσης δεδομένων. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως το υψηλότερο λειτουργικό κόστος ήταν αυτό που συνδέεται με την ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία της μονάδας υπεριώδους ακτινοβολίας, σε αντίθεση με την αντικατάσταση των αναγκαίων μερών της μονάδας που ήταν χαμηλής αναγκαιότητας. Επιπροσθέτως, αυτό το σύστημα είναι φιλικό προς το περιβάλλον, επειδή δεν χρησιμοποιεί τοξικά χημικά και επιπλέον δεν έχει αρνητική επίδραση σε άλλα συστήματα της δομής του πλοίου. Ένα ακόμα πλεονέκτημα του προαναφερθέντος συστήματος ήταν η ικανότητα του να αδειάσει το θαλάσσιο έρμα σε οποιαδήποτε στιγμή, γεγονός που έχει βαρύνουσα σημασία ιδιαίτερα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Από το αρχικό στάδιο της έρευνας προτάθηκε εκ μέρους της συνεργαζόμενης ναυτιλιακής εταιρείας η ενεργή έρευνα και σχεδιασμός, βάσει των οποίων η ανάλυση του κόστους κύκλου ζωής αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη σύγκριση διαφορετικών τεχνολογιών. Επιπλέον, αναφορικά με το επιλεχθέν σύστημα, η κατανάλωση καύσιμου για τη λειτουργία της μονάδας υπεριώδους ακτινοβολίας η οποία χαρακτηρίζεται από υψηλότερα επίπεδα κόστους, πρέπει να ερευνηθεί σε βάθος περισσότερο και από την αντικατάσταση άλλων μερών του συστήματος. Τέλος, εξήχθη το συμπέρασμα ότι οι εφοπλιστές είναι απρόθυμοι να εγκαταστήσουν τέτοια συστήματα και δεν εκφράστηκε καμία πρόθεση να συμμορφωθούν με τη «Σύμβαση Διαχείρισης θαλάσσιου Έρματος» πριν από την εφαρμογή της. 2017-10 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3870 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου 104 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3870/7/ntst16.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Δίκαιο::Ναυτικό Δίκαιο
TPSH::Τεχνολογία::Ναυτική Μηχανική
Προδρομίδης, Γεώργιος
Τεχνοοικονομική ανάλυση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος
title Τεχνοοικονομική ανάλυση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος
title_full Τεχνοοικονομική ανάλυση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος
title_fullStr Τεχνοοικονομική ανάλυση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος
title_full_unstemmed Τεχνοοικονομική ανάλυση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος
title_short Τεχνοοικονομική ανάλυση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος
title_sort τεχνοοικονομική ανάλυση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος
title_translated Technical-economic analysis water ballast management and treatment systems
topic TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Δίκαιο::Ναυτικό Δίκαιο
TPSH::Τεχνολογία::Ναυτική Μηχανική
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3870