Πολυκριτήρια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των χωρών με τη Διακήρυξη της Μπολόνια

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Λεράκη, Ιωάννα
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3864
_version_ 1780278277656543232
abstract Η Διακήρυξη της Μπολόνια είναι μια συνθήκη την οποία προσυπέγραψαν οι υπουργοί Παιδείας 29 ευρωπαϊκών χωρών το 1999 στη Μπολόνια της Ιταλίας. Η Διακήρυξη περιλαμβάνει μέτρα και δράσεις για μια εκούσια διαδικασία εναρμόνισης και σύγκλισης των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης των συμβαλλόμενων χωρών, ενισχύοντας συγχρόνως τους μηχανισμούς διασφάλισης ποιότητας. Αντικείμενο της εργασίας είναι η αξιολόγηση και η κατάταξη είκοσι χωρών του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) ως προς το βαθμό συμμόρφωσής τους με τα κριτήρια της Διακήρυξης της Μπολόνια, εφαρμόζοντας μια πολυκριτήρια μεθοδολογία λήψης αποφάσεων. Προκειμένου να αξιολογηθεί η σύγκλιση των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης, αξιοποιούνται δεδομένα και δείκτες που αντλούνται από δύο αξιόπιστες πηγές: την Έκθεση Εφαρμογής της Ομάδας Παρακολούθησης της Διακήρυξης της Μπολόνια-2015, και την Έκθεση του Δικτύου Ευρυδίκη με τίτλο «Structural Indicators on Higher Education in Europe-2016». Το μοντέλο ολικής προτίμησης που προτείνεται βασίζεται στην αναλυτική-συνθετική προσέγγιση και, ειδικότερα, στη μέθοδο UTA II. Το μοντέλο στηρίζεται σε τέσσερις άξονες (Τίτλοι Σπουδών, Διασφάλιση Ποιότητας, Κινητικότητα και Κοινωνική Διάσταση), και σε επτά κριτήρια. Η διαδικασία αξιολόγησης των επιδόσεων περιλαμβάνει αλληλεπίδραση με τον αποφασίζοντα, ώστε το αποτέλεσμα να αντανακλά το σύστημα αξιών και προτιμήσεων που τον διέπει. Η διαδικασία κατάταξης υποστηρίζεται από τη χρήση του ΣΥΑ «MIIDAS». Παρουσιάζεται η εφαρμογή του μοντέλου στις είκοσι υπό εξέταση χώρες, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα, ενώ παρατίθενται μελλοντικοί στόχοι.
abstracttranslated Τhe Bologna Declaration is a guiding document adopted by the ministers of education of 29 European countries at their meeting in 1999, in Bologna, Italy. The Bologna declaration suggests measures for adapting the higher education systems of the contracting countries, making them more compatible and strengthening their quality assurance mechanisms. The subject of this thesis is the ranking of twenty countries of the European Higher Education Area (EHEA), on the basis of the degree of implementation of the agreed structural reforms -in the context of the Bologna Process- with the use of a multitcriteria decision making (MCDM) methodology. To assess the degree of convergence of the higher education systems, a set of data and indices are used, which are derived from two reliable reports: the “Bologna Process Implementation Report-2015” and the Eurydice Report entitled “Structural Indicators on Higher Education in Europe-2016”. The proposed total preference model follows the analytic-synthetic approach and, in particular, the UTA II method. The model uses seven evaluation criteria that are structured on four points of view (Degrees & Qualifications, Quality Assurance, Mobility, and Social Dimension). The evaluation of the countries’ progression is obtained through an additive value model which is developed with the involvement of the decision-maker. Therefore, the final assessment and ranking reflects the decision-maker’s key philosophy and perceptions. The ranking procedure is supported by the use of the DSS “MIIDAS”. The application of the UTA II method on the twenty countries under evaluation is described, and the results are presented and discussed, with a view to further extension of the suggested multicriteria decision model.
advisor
author Λεράκη, Ιωάννα
author_facet Λεράκη, Ιωάννα
author_sort Λεράκη, Ιωάννα
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-3864
institution University of West Attica Campus II
keyword Διακήρυξη της Μπολόνια
Πολυκριτήρια ανάλυση
Λήψη αποφάσεων
Ανώτατη εκπαίδευση
Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης
Πολυκριτήριο σύστημα λήψης αποφάσεων
language Greek
physical 72
publishDate 2017
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-38642018-12-14T10:04:26Z Πολυκριτήρια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των χωρών με τη Διακήρυξη της Μπολόνια Λεράκη, Ιωάννα Σπυριδάκος, Αθανάσιος TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Διακήρυξη της Μπολόνια Πολυκριτήρια ανάλυση Λήψη αποφάσεων Ανώτατη εκπαίδευση Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης Πολυκριτήριο σύστημα λήψης αποφάσεων Η Διακήρυξη της Μπολόνια είναι μια συνθήκη την οποία προσυπέγραψαν οι υπουργοί Παιδείας 29 ευρωπαϊκών χωρών το 1999 στη Μπολόνια της Ιταλίας. Η Διακήρυξη περιλαμβάνει μέτρα και δράσεις για μια εκούσια διαδικασία εναρμόνισης και σύγκλισης των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης των συμβαλλόμενων χωρών, ενισχύοντας συγχρόνως τους μηχανισμούς διασφάλισης ποιότητας. Αντικείμενο της εργασίας είναι η αξιολόγηση και η κατάταξη είκοσι χωρών του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) ως προς το βαθμό συμμόρφωσής τους με τα κριτήρια της Διακήρυξης της Μπολόνια, εφαρμόζοντας μια πολυκριτήρια μεθοδολογία λήψης αποφάσεων. Προκειμένου να αξιολογηθεί η σύγκλιση των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης, αξιοποιούνται δεδομένα και δείκτες που αντλούνται από δύο αξιόπιστες πηγές: την Έκθεση Εφαρμογής της Ομάδας Παρακολούθησης της Διακήρυξης της Μπολόνια-2015, και την Έκθεση του Δικτύου Ευρυδίκη με τίτλο «Structural Indicators on Higher Education in Europe-2016». Το μοντέλο ολικής προτίμησης που προτείνεται βασίζεται στην αναλυτική-συνθετική προσέγγιση και, ειδικότερα, στη μέθοδο UTA II. Το μοντέλο στηρίζεται σε τέσσερις άξονες (Τίτλοι Σπουδών, Διασφάλιση Ποιότητας, Κινητικότητα και Κοινωνική Διάσταση), και σε επτά κριτήρια. Η διαδικασία αξιολόγησης των επιδόσεων περιλαμβάνει αλληλεπίδραση με τον αποφασίζοντα, ώστε το αποτέλεσμα να αντανακλά το σύστημα αξιών και προτιμήσεων που τον διέπει. Η διαδικασία κατάταξης υποστηρίζεται από τη χρήση του ΣΥΑ «MIIDAS». Παρουσιάζεται η εφαρμογή του μοντέλου στις είκοσι υπό εξέταση χώρες, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα, ενώ παρατίθενται μελλοντικοί στόχοι. Τhe Bologna Declaration is a guiding document adopted by the ministers of education of 29 European countries at their meeting in 1999, in Bologna, Italy. The Bologna declaration suggests measures for adapting the higher education systems of the contracting countries, making them more compatible and strengthening their quality assurance mechanisms. The subject of this thesis is the ranking of twenty countries of the European Higher Education Area (EHEA), on the basis of the degree of implementation of the agreed structural reforms -in the context of the Bologna Process- with the use of a multitcriteria decision making (MCDM) methodology. To assess the degree of convergence of the higher education systems, a set of data and indices are used, which are derived from two reliable reports: the “Bologna Process Implementation Report-2015” and the Eurydice Report entitled “Structural Indicators on Higher Education in Europe-2016”. The proposed total preference model follows the analytic-synthetic approach and, in particular, the UTA II method. The model uses seven evaluation criteria that are structured on four points of view (Degrees & Qualifications, Quality Assurance, Mobility, and Social Dimension). The evaluation of the countries’ progression is obtained through an additive value model which is developed with the involvement of the decision-maker. Therefore, the final assessment and ranking reflects the decision-maker’s key philosophy and perceptions. The ranking procedure is supported by the use of the DSS “MIIDAS”. The application of the UTA II method on the twenty countries under evaluation is described, and the results are presented and discussed, with a view to further extension of the suggested multicriteria decision model. 2017-10 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3864 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 72 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3864/7/MBA%20THESIS_I%20LERAKI.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
Λεράκη, Ιωάννα
Πολυκριτήρια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των χωρών με τη Διακήρυξη της Μπολόνια
title Πολυκριτήρια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των χωρών με τη Διακήρυξη της Μπολόνια
title_full Πολυκριτήρια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των χωρών με τη Διακήρυξη της Μπολόνια
title_fullStr Πολυκριτήρια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των χωρών με τη Διακήρυξη της Μπολόνια
title_full_unstemmed Πολυκριτήρια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των χωρών με τη Διακήρυξη της Μπολόνια
title_short Πολυκριτήρια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των χωρών με τη Διακήρυξη της Μπολόνια
title_sort πολυκριτήρια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των χωρών με τη διακήρυξη της μπολόνια
topic TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3864