Παραγωγή και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας επιβατικού αεροσκάφους

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Κατσάκος, Βασίλειος
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3667
_version_ 1780524519404863488
abstract Τα τελευταία χρόνια, τα αεροσκάφη εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τα συστήματα παροχής ηλεκτρικού ρεύματος και αυτό οφείλεται στην ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά. Προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις ισχύος σε διάφορες συνθήκες πτήσης και λειτουργίας, η παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας του αεροσκάφους έχει αυξηθεί σημαντικά. Η κύρια λειτουργία ενός ηλεκτρικού συστήματος είναι να παράγει, να ρυθμίζει και κυρίως να διανέμει ισχύ σε όλο το αεροσκάφος. Επομένως, τα συστήματα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας πρέπει να διερευνηθούν διεξοδικά. Επιπλέον, η απόδοση των αεροσκαφών συνδέεται άμεσα με την αξιοπιστία των ηλεκτρικών συστημάτων και υποσυστημάτων. Γενικά, τα σύγχρονα ηλεκτρικά συστήματα αεροσκαφών χρησιμοποιούν AC καθώς και DC. Ο κύριος στόχος αυτής της εργασίας είναι η παρουσίαση του συστήματος διανομής ισχύος και οι διάφορες μέθοδοι διανομής του ηλεκτρικού ρεύματος του αεροσκάφους σε όλα τα συστατικά μέρη του. Επιπλέον, παρουσιάζεται και αναλύεται το σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας του αεροσκάφους που περιλαμβάνει τόσο συστήματα AC όσο και DC. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να εξεταστεί προσεκτικά το σύστημα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας ενός σύγχρονου επιβατικού αεροσκάφους και πιο συγκεκριμένα του Α380. Είναι σημαντικό να εξεταστούν τα εξαρτήματα του συστήματος διανομής ισχύος του αεροσκάφους. Αποτελούνται από τον εξοπλισμό μετατροπής ισχύος, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών, των μετασχηματιστών, των ανορθωτών και της εξωτερικής τροφοδοσίας, δηλαδή την εξωτερική παροχή ισχύος όταν το αεροσκάφος βρίσκεται στο έδαφος. Επιπλέον, το σύστημα περιλαμβάνει τα εγκατεστημένα καλώδια μέσα στο αεροσκάφους, τόσο τον εσωτερικό όσο και τον εξωτερικό φωτισμό, τα όργανα μέτρησης του θαλάμου διακυβέρνησης και τις διατάξεις προστασίας των κυκλωμάτων που απομονώνουν το ηλεκτρικό ρεύμα για την αποφυγή σοβαρών ζημιών. Η λεπτομερής έρευνα των ηλεκτρικών συστημάτων του αεροσκάφους έγινε κατανοητή με την πραγματοποίηση κυκλωματικών και μπλοκ διαγραμμάτων. Συγκεκριμένα, αυτά τα διαγράμματα αφορούν τα εξαρτήματα του αεροσκάφους και τις συνδέσεις που γίνονται με τον ηλεκτρολογικό εξοπλισμό. Τέλος, γίνεται μια σχηματική αναπαράσταση της αρχιτεκτονικής του ηλεκτρικού συστήματος του αεροσκάφους και του κύριου συστήματος διανομής ισχύος και αναλύονται διεξοδικά.
abstracttranslated In recent years, aircraft have become contingent on electrically powered services due to the swift devolvement of electric and electronic technology. In order to meet the power requirements under diverse flight and operating conditions, the aircraft electrical power generation capacity has increased significantly. The main function of an electrical system is to generate, regulate, and mainly distribute power throughout the aircraft. Therefore, electrical power distribution systems need to be investigated thoroughly. Moreover, aircraft performance is directly connected with the reliability of electrical systems and subsystems. Generally, modern aircraft electrical systems utilize AC as well as DC power. The main purpose of this thesis is to introduce the power distribution system and various methods of dispensing the aircraft electrical power throughout its electrical components. Furthermore, the aircraft power generation system is presented and analyzed including both AC and DC systems. Therefore, it is important to scrutinize the electrical power distribution approach of a modern civil aircraft and more specifically the A380. It is major to examine the components of the aircraft power distribution system. They consist of the power conversion equipment, including batteries, transformers, rectifiers and the ground power supplies, namely the external power supply when the aircraft is on the ground. Additionally, the system includes the installed wires and cables within the aircraft, both the internal and external lighting, measuring instruments of the cockpit and the circuit protection devices which insulate the electrical power for the avoidance of serious damage. The detailed investigation of the aircraft electrical systems has been made comprehensible with the realization of circuit and block diagrams. Specifically, these diagrams concern the components of the aircraft and the connections made with the electrical equipment. Finally, the schematic representation of the aircraft electrical system architecture and the main power distribution system are actualized and thoroughly analyzed.
advisor
author Κατσάκος, Βασίλειος
author_facet Κατσάκος, Βασίλειος
author_sort Κατσάκος, Βασίλειος
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε.
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-3667
institution University of West Attica Campus II
keyword Ηλεκτρικό σύστημα αεροσκάφους
Σύστημα διανομής ισχύος
Σύστημα διανομής ζυγών τροφοδοσίας
Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας
Αεροσκάφη
Διανομή ηλεκτρικής ενέργειας
Συστήματα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
language Greek
physical 125
publishDate 2017
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-36672018-12-14T11:41:40Z Παραγωγή και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας επιβατικού αεροσκάφους Production and distribution of electrical energy in civil aircraft Κατσάκος, Βασίλειος Βυλλιώτης, Ηρακλής Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε. TPSH::Τεχνολογία::Αεροναυτική::Αεροπλάνα TPSH::Τεχνολογία::Ηλεκτρολογία::Ηλεκτρική Ενέργεια Ηλεκτρικό σύστημα αεροσκάφους Σύστημα διανομής ισχύος Σύστημα διανομής ζυγών τροφοδοσίας Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας Αεροσκάφη Διανομή ηλεκτρικής ενέργειας Συστήματα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Τα τελευταία χρόνια, τα αεροσκάφη εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τα συστήματα παροχής ηλεκτρικού ρεύματος και αυτό οφείλεται στην ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά. Προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις ισχύος σε διάφορες συνθήκες πτήσης και λειτουργίας, η παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας του αεροσκάφους έχει αυξηθεί σημαντικά. Η κύρια λειτουργία ενός ηλεκτρικού συστήματος είναι να παράγει, να ρυθμίζει και κυρίως να διανέμει ισχύ σε όλο το αεροσκάφος. Επομένως, τα συστήματα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας πρέπει να διερευνηθούν διεξοδικά. Επιπλέον, η απόδοση των αεροσκαφών συνδέεται άμεσα με την αξιοπιστία των ηλεκτρικών συστημάτων και υποσυστημάτων. Γενικά, τα σύγχρονα ηλεκτρικά συστήματα αεροσκαφών χρησιμοποιούν AC καθώς και DC. Ο κύριος στόχος αυτής της εργασίας είναι η παρουσίαση του συστήματος διανομής ισχύος και οι διάφορες μέθοδοι διανομής του ηλεκτρικού ρεύματος του αεροσκάφους σε όλα τα συστατικά μέρη του. Επιπλέον, παρουσιάζεται και αναλύεται το σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας του αεροσκάφους που περιλαμβάνει τόσο συστήματα AC όσο και DC. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να εξεταστεί προσεκτικά το σύστημα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας ενός σύγχρονου επιβατικού αεροσκάφους και πιο συγκεκριμένα του Α380. Είναι σημαντικό να εξεταστούν τα εξαρτήματα του συστήματος διανομής ισχύος του αεροσκάφους. Αποτελούνται από τον εξοπλισμό μετατροπής ισχύος, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών, των μετασχηματιστών, των ανορθωτών και της εξωτερικής τροφοδοσίας, δηλαδή την εξωτερική παροχή ισχύος όταν το αεροσκάφος βρίσκεται στο έδαφος. Επιπλέον, το σύστημα περιλαμβάνει τα εγκατεστημένα καλώδια μέσα στο αεροσκάφους, τόσο τον εσωτερικό όσο και τον εξωτερικό φωτισμό, τα όργανα μέτρησης του θαλάμου διακυβέρνησης και τις διατάξεις προστασίας των κυκλωμάτων που απομονώνουν το ηλεκτρικό ρεύμα για την αποφυγή σοβαρών ζημιών. Η λεπτομερής έρευνα των ηλεκτρικών συστημάτων του αεροσκάφους έγινε κατανοητή με την πραγματοποίηση κυκλωματικών και μπλοκ διαγραμμάτων. Συγκεκριμένα, αυτά τα διαγράμματα αφορούν τα εξαρτήματα του αεροσκάφους και τις συνδέσεις που γίνονται με τον ηλεκτρολογικό εξοπλισμό. Τέλος, γίνεται μια σχηματική αναπαράσταση της αρχιτεκτονικής του ηλεκτρικού συστήματος του αεροσκάφους και του κύριου συστήματος διανομής ισχύος και αναλύονται διεξοδικά. In recent years, aircraft have become contingent on electrically powered services due to the swift devolvement of electric and electronic technology. In order to meet the power requirements under diverse flight and operating conditions, the aircraft electrical power generation capacity has increased significantly. The main function of an electrical system is to generate, regulate, and mainly distribute power throughout the aircraft. Therefore, electrical power distribution systems need to be investigated thoroughly. Moreover, aircraft performance is directly connected with the reliability of electrical systems and subsystems. Generally, modern aircraft electrical systems utilize AC as well as DC power. The main purpose of this thesis is to introduce the power distribution system and various methods of dispensing the aircraft electrical power throughout its electrical components. Furthermore, the aircraft power generation system is presented and analyzed including both AC and DC systems. Therefore, it is important to scrutinize the electrical power distribution approach of a modern civil aircraft and more specifically the A380. It is major to examine the components of the aircraft power distribution system. They consist of the power conversion equipment, including batteries, transformers, rectifiers and the ground power supplies, namely the external power supply when the aircraft is on the ground. Additionally, the system includes the installed wires and cables within the aircraft, both the internal and external lighting, measuring instruments of the cockpit and the circuit protection devices which insulate the electrical power for the avoidance of serious damage. The detailed investigation of the aircraft electrical systems has been made comprehensible with the realization of circuit and block diagrams. Specifically, these diagrams concern the components of the aircraft and the connections made with the electrical equipment. Finally, the schematic representation of the aircraft electrical system architecture and the main power distribution system are actualized and thoroughly analyzed. 2017-06 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3667 el Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 125 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3667/7/%ce%a0%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%b3%ce%ae%20%ce%ba%ce%b1%ce%b9%20%ce%94%ce%b9%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%ae%20%ce%91%ce%b5%cf%81%ce%bf%cf%83%ce%ba%ce%ac%cf%86%ce%bf%cf%85%cf%82.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Τεχνολογία::Αεροναυτική::Αεροπλάνα
TPSH::Τεχνολογία::Ηλεκτρολογία::Ηλεκτρική Ενέργεια
Κατσάκος, Βασίλειος
Παραγωγή και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας επιβατικού αεροσκάφους
title Παραγωγή και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας επιβατικού αεροσκάφους
title_full Παραγωγή και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας επιβατικού αεροσκάφους
title_fullStr Παραγωγή και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας επιβατικού αεροσκάφους
title_full_unstemmed Παραγωγή και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας επιβατικού αεροσκάφους
title_short Παραγωγή και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας επιβατικού αεροσκάφους
title_sort παραγωγή και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας επιβατικού αεροσκάφους
title_translated Production and distribution of electrical energy in civil aircraft
topic TPSH::Τεχνολογία::Αεροναυτική::Αεροπλάνα
TPSH::Τεχνολογία::Ηλεκτρολογία::Ηλεκτρική Ενέργεια
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3667