Κατασκευή εκπαιδευτικών μοντέλων διδασκαλίας M.E.K.

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Στέλλας, Νικόλαος
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2016
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3661
_version_ 1780524518965510144
abstract Η παρούσα πτυχιακή εργασία περιγράφει, κατ’ αρχήν, την ιστορική εξέλιξη των βενζινοκινητήρων, με σημείο εκκίνησης τις πρώτες σχετικές εφευρέσεις, κατά τις οποίες χρησιμοποιούταν ατμός αντί για βενζίνη. Προοδευτικά, με το πέρας του χρόνου, οι εφευρέτες – κατασκευαστές, βασιζόμενοι στην πείρα και τη μεθοδικότητα, κατέφυγαν σε καινούριες μεθόδους και υλικά, μέσω των οποίων κατάφεραν να εξελίξουν, κυρίως, τους τετράχρονους βενζινοκινητήρες εσωτερικής καύσεως, μέχρι και σήμερα. Ένας από τους πιό επιτυχημένους κινητήρες όλων των εποχών είναι και ο κινητήρας 4ΖΖΕ της εταιρίας Toyota Motor Company, τον οποίο φέρουν τα μοντέλα Corolla και Auris στην ελληνική αγορά. Η παρούσα εργασία περιλαμβάνει μία πλήρη περιγραφή του εν λόγω κινητήρα, όσον αφορά τις λειτουργίες των συστημάτων του (ανάφλεξης, εισαγωγής, λίπανσης κ.τ.λ.) και των ηλεκτρονικών ελεγκτών (αισθητήρων οξυγόνου, θέσης στροφάλου, εγκεφάλου κ.τ.λ.). Στο πλαίσιο της παρούσας πτυχιακής εργασίας μου, στο τεχνικό σκέλος της, χρησιμοποίησα έναν κινητήρα με 150.000 χλμ, τον οποίο αποσυναρμολόγησα πλήρως και καθάρισα από τα υπολείμματα καύσης και λαδιού με ειδικά χημικά. Στη συνέχεια, έκοψα σε κάθετη τομή τον κορμό του κινητήρα και το μπλοκ έδρασης στροφαλοφόρου άξονα και, έπειτα, τον συναρμολόγησα εκ νέου. Τον ως άνω κινητήρα προσφέρω στο Τμήμα Μ.Ε.Κ. του Τ.Ε.Ι. Πειραιά, προκειμένου να αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εκμάθησης για τους σπουδαστές του Τμήματος Μηχανολογίας.
abstracttranslated This dissertation describes, in principle, the historical evolution of petrol engines, starting with the first related inventions, where steam was used instead of gasoline. Gradually, over the years, the inventors - manufacturers, based on experience and methodicalness, reached new methods and materials through which they managed to develop, mainly, the four-stroke internal combustion gasoline engines, until today. One of the most successful engines of all times is the engine 4ZZE by Toyota Motor Company, which the Corolla and Auris models carry in the Greek market. This dissertation includes a complete description of the aforementioned engine in terms of the functions of its systems (ignition system, intake system, lubrication, etc.) and the electronic controllers (oxygen sensor, crankshaft position, main ecu computer etc.). In the framework of the technical part of my dissertation, I used an engine with 150,000km, which I fully disassembled and cleaned of gas and oil residues with special chemicals. Then, I cut in cross section the engine block and the crankshaft bearing blocks and, afterwards, I re-assembled the engine. I would like to offer the abovementioned engine to the Department of Mechanical Engineering of Piraeus University (TEI Piraeus), in order to provide an integrated learning model for the students of the Mechanical Engineering Department.
advisor
author Στέλλας, Νικόλαος
author_facet Στέλλας, Νικόλαος
author_sort Στέλλας, Νικόλαος
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε.
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-3661
institution University of West Attica Campus II
keyword Βενζινοκινητήρας
Κινητήρες εσωτερικής καύσης
Καύσιμα
Μηχανές εσωτερικής καύσης
language Greek
physical 80
publishDate 2016
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-36612018-12-14T14:06:41Z Κατασκευή εκπαιδευτικών μοντέλων διδασκαλίας M.E.K. Construction of teaching models for I.C.E. Στέλλας, Νικόλαος Θεοδωρακάκος, Ανδρέας Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. TPSH::Τεχνολογία::Οχήματα - Αυτοκίνητα::Κινητήρες Βενζινοκινητήρας Κινητήρες εσωτερικής καύσης Καύσιμα Μηχανές εσωτερικής καύσης Η παρούσα πτυχιακή εργασία περιγράφει, κατ’ αρχήν, την ιστορική εξέλιξη των βενζινοκινητήρων, με σημείο εκκίνησης τις πρώτες σχετικές εφευρέσεις, κατά τις οποίες χρησιμοποιούταν ατμός αντί για βενζίνη. Προοδευτικά, με το πέρας του χρόνου, οι εφευρέτες – κατασκευαστές, βασιζόμενοι στην πείρα και τη μεθοδικότητα, κατέφυγαν σε καινούριες μεθόδους και υλικά, μέσω των οποίων κατάφεραν να εξελίξουν, κυρίως, τους τετράχρονους βενζινοκινητήρες εσωτερικής καύσεως, μέχρι και σήμερα. Ένας από τους πιό επιτυχημένους κινητήρες όλων των εποχών είναι και ο κινητήρας 4ΖΖΕ της εταιρίας Toyota Motor Company, τον οποίο φέρουν τα μοντέλα Corolla και Auris στην ελληνική αγορά. Η παρούσα εργασία περιλαμβάνει μία πλήρη περιγραφή του εν λόγω κινητήρα, όσον αφορά τις λειτουργίες των συστημάτων του (ανάφλεξης, εισαγωγής, λίπανσης κ.τ.λ.) και των ηλεκτρονικών ελεγκτών (αισθητήρων οξυγόνου, θέσης στροφάλου, εγκεφάλου κ.τ.λ.). Στο πλαίσιο της παρούσας πτυχιακής εργασίας μου, στο τεχνικό σκέλος της, χρησιμοποίησα έναν κινητήρα με 150.000 χλμ, τον οποίο αποσυναρμολόγησα πλήρως και καθάρισα από τα υπολείμματα καύσης και λαδιού με ειδικά χημικά. Στη συνέχεια, έκοψα σε κάθετη τομή τον κορμό του κινητήρα και το μπλοκ έδρασης στροφαλοφόρου άξονα και, έπειτα, τον συναρμολόγησα εκ νέου. Τον ως άνω κινητήρα προσφέρω στο Τμήμα Μ.Ε.Κ. του Τ.Ε.Ι. Πειραιά, προκειμένου να αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εκμάθησης για τους σπουδαστές του Τμήματος Μηχανολογίας. This dissertation describes, in principle, the historical evolution of petrol engines, starting with the first related inventions, where steam was used instead of gasoline. Gradually, over the years, the inventors - manufacturers, based on experience and methodicalness, reached new methods and materials through which they managed to develop, mainly, the four-stroke internal combustion gasoline engines, until today. One of the most successful engines of all times is the engine 4ZZE by Toyota Motor Company, which the Corolla and Auris models carry in the Greek market. This dissertation includes a complete description of the aforementioned engine in terms of the functions of its systems (ignition system, intake system, lubrication, etc.) and the electronic controllers (oxygen sensor, crankshaft position, main ecu computer etc.). In the framework of the technical part of my dissertation, I used an engine with 150,000km, which I fully disassembled and cleaned of gas and oil residues with special chemicals. Then, I cut in cross section the engine block and the crankshaft bearing blocks and, afterwards, I re-assembled the engine. I would like to offer the abovementioned engine to the Department of Mechanical Engineering of Piraeus University (TEI Piraeus), in order to provide an integrated learning model for the students of the Mechanical Engineering Department. 2016-10 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3661 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 80 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3661/7/%ce%a0%cf%84%cf%85%cf%87%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%ae%20%ce%95%cf%81%ce%b3%ce%b1%cf%83%ce%af%ce%b1%20%ce%a3%cf%84%ce%ad%ce%bb%ce%bb%ce%b1%cf%82%20%ce%9d%ce%b9%ce%ba%cf%8c%ce%bb%ce%b1%ce%bf%cf%82%20%ce%91.%ce%9c.36235.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Τεχνολογία::Οχήματα - Αυτοκίνητα::Κινητήρες
Στέλλας, Νικόλαος
Κατασκευή εκπαιδευτικών μοντέλων διδασκαλίας M.E.K.
title Κατασκευή εκπαιδευτικών μοντέλων διδασκαλίας M.E.K.
title_full Κατασκευή εκπαιδευτικών μοντέλων διδασκαλίας M.E.K.
title_fullStr Κατασκευή εκπαιδευτικών μοντέλων διδασκαλίας M.E.K.
title_full_unstemmed Κατασκευή εκπαιδευτικών μοντέλων διδασκαλίας M.E.K.
title_short Κατασκευή εκπαιδευτικών μοντέλων διδασκαλίας M.E.K.
title_sort κατασκευή εκπαιδευτικών μοντέλων διδασκαλίας m.e.k.
title_translated Construction of teaching models for I.C.E.
topic TPSH::Τεχνολογία::Οχήματα - Αυτοκίνητα::Κινητήρες
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3661