Ανάλυση του ενδύματος για λατινοαμερικάνικους χορούς - Κατασκευή ενδύματος χορού
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Πτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2017
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3587 |
_version_ | 1780524873987129344 |
---|---|
abstract | Το αντικείμενο της παρούσας πτυχιακής εργασίας πραγματεύεται την μελέτη του ενδύματος χορού στους λατινοαμερικάνικους χορούς, την εξέλιξη του στον χρόνο καθώς και τους κανόνες ενδυματολογίας στους αγώνες χορού. Μέσα στις ενότητες της πτυχιακής αναφέρετε και η ενδυματολογία στο καλλιτεχνικό πατινάζ και στο θέατρο με τον όρο Performance Costumes διότι έχουν πολλά κοινά με την ενδυματολογία του χορού. Το πειραματικό κομμάτι της πτυχιακής εργασίας αφορά την εξ ολοκλήρου κατασκευή χορευτικού κοστουμιού βάση των κανόνων ενδυματολογίας της WDSF. Η ανάγκη του ανθρώπου για χορό εμφανίζεται όταν γεννιέται μέσα του η επιθυμία να εκφράσει τα συναισθήματα του μέσω του σώματος του. Με την πάροδο του χρόνου φαίνεται, πως ο χορός εξελίσσεται και εντάσσεται στις καλές τέχνες, ενώ παράλληλα γίνεται ένας εύκολος και απαραίτητος τρόπος έκφρασης για τους ανθρώπους. Το καλλιτεχνικό πατινάζ και το θέατρο είναι αλληλένδετα με την τέχνη του χορού και αυτό συμβαίνει διότι, ως άθλημα το πατινάζ έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με την τέχνη του χορού, ενώ το θέατρο χρησιμοποιεί την τέχνη του χορού σαν τρόπο έκφρασης μέσα σε αυτό. Όμως το κοινό χαρακτηριστικό που συνδέει και τις τρείς αυτές τέχνες είναι το ένδυμα, γιατί χωρίς αυτό δεν θα ήταν ξεκάθαρα τα μηνύματα που θέλουν να περάσουν στο κοινό, και έτσι αναπτύσσεται σιγά - σιγά ο κλάδος του ενδύματος χορού καθώς η ζήτηση είναι μεγάλη και οι απαιτήσεις υψηλές. Τότε γίνεται και η πρώτη εμφάνιση του αγωνιστικού χορού με αυστηρά κριτήρια ένδυσης και σοβαρές κυρώσεις αν κάποιος ξεφύγει από αυτά. Βάση λοιπόν των κριτηρίων αυτών, κατασκευάστηκε το χορευτικό ένδυμα της παρούσας πτυχιακής, ξεκινώντας από τον σχεδιασμό, στην συνέχεια τα πρότυπα κοπής και τέλος την συναρμολόγηση των κομματιών για το τελικό αποτέλεσμα. Ο άνθρωπος, ο χορός και το ένδυμα είναι αυτά που έχουν τον πρώτο ρόλο σε αυτή την πτυχιακή καθώς και η προσωπική αγάπη γι αυτή την τέχνη, που όλα μαζί αγκαλιάστηκαν αρμονικά για να βγει το παρακάτω αποτέλεσμα. |
abstracttranslated | The aim of this thesis is to study the involvement of the dance costume in the Latin-American dances, it is evolution throughout time and the sartorial rules concerning the dance competitions. Specific reference is also given on the figure skating and theatre costumes, named Performance Costumes, as they present many similarities with those in the dance area. As far as the experimental part of the thesis is concerned, it is based on a dance costume which was produced from scratch, according to the WDSF’s regulations. The human’s need for dancing becomes apparent when their desire to express emotions through movement is generated within themselves. Nowadays, it seems that dancing has gained its place among the fine arts and it is a more approachable and essential way of self-expression. Figure skating and Theatre are closely related with the art of Dancing; that is because skating, as a sport, shares a lot of similar characteristics with dancing, while theatre utilities this art as a means of expression. However, the common characteristic among these three arts is the costume; for without it, there would be mixed messages targeting the audience. Thus, the area concerning the dance costume progresses even more, as the demand and the requirements are high. This is the point when the first strict costume criteria make their appearance in the competitive dance scene and the first penalties for those who do not abide by the rules as well. Consequently, the dance costume of this thesis was designed, cut and assembled according to the same rules. Nonetheless, the cornerstone of this dissertation is based on humans, dancing and costumes, as well as my personal love for this type of art. All of these pieces were brought together harmoniously in order to form the final result as presented below. |
advisor | |
author | Μαγκλάρα, Γεωργία |
author_facet | Μαγκλάρα, Γεωργία |
author_sort | Μαγκλάρα, Γεωργία |
collection | Okeanis Institutional Repository |
facultydepartment | Τμήμα Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών Τ.Ε. |
format | Πτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-3587 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Performance costumes World DanceSport Federation WDSF Κοστούμια παρουσίασης Θεατρική ενδυματολογία Θεατρικά κοστούμια Ενδυμασία Λατινοαμερικάνικοι χοροί Ενδύματα χορού |
language | Greek |
physical | 40 |
publishDate | 2017 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-35872018-12-14T11:42:49Z Ανάλυση του ενδύματος για λατινοαμερικάνικους χορούς - Κατασκευή ενδύματος χορού Analysis of latin american costumes for dance – Manufacture of costume for dance Μαγκλάρα, Γεωργία Πρινιωτάκης, Γεώργιος Τμήμα Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών Τ.Ε. TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Σχεδιασμός Πατρόν TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Ένδυση Performance costumes World DanceSport Federation WDSF Κοστούμια παρουσίασης Θεατρική ενδυματολογία Θεατρικά κοστούμια Ενδυμασία Λατινοαμερικάνικοι χοροί Ενδύματα χορού Το αντικείμενο της παρούσας πτυχιακής εργασίας πραγματεύεται την μελέτη του ενδύματος χορού στους λατινοαμερικάνικους χορούς, την εξέλιξη του στον χρόνο καθώς και τους κανόνες ενδυματολογίας στους αγώνες χορού. Μέσα στις ενότητες της πτυχιακής αναφέρετε και η ενδυματολογία στο καλλιτεχνικό πατινάζ και στο θέατρο με τον όρο Performance Costumes διότι έχουν πολλά κοινά με την ενδυματολογία του χορού. Το πειραματικό κομμάτι της πτυχιακής εργασίας αφορά την εξ ολοκλήρου κατασκευή χορευτικού κοστουμιού βάση των κανόνων ενδυματολογίας της WDSF. Η ανάγκη του ανθρώπου για χορό εμφανίζεται όταν γεννιέται μέσα του η επιθυμία να εκφράσει τα συναισθήματα του μέσω του σώματος του. Με την πάροδο του χρόνου φαίνεται, πως ο χορός εξελίσσεται και εντάσσεται στις καλές τέχνες, ενώ παράλληλα γίνεται ένας εύκολος και απαραίτητος τρόπος έκφρασης για τους ανθρώπους. Το καλλιτεχνικό πατινάζ και το θέατρο είναι αλληλένδετα με την τέχνη του χορού και αυτό συμβαίνει διότι, ως άθλημα το πατινάζ έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με την τέχνη του χορού, ενώ το θέατρο χρησιμοποιεί την τέχνη του χορού σαν τρόπο έκφρασης μέσα σε αυτό. Όμως το κοινό χαρακτηριστικό που συνδέει και τις τρείς αυτές τέχνες είναι το ένδυμα, γιατί χωρίς αυτό δεν θα ήταν ξεκάθαρα τα μηνύματα που θέλουν να περάσουν στο κοινό, και έτσι αναπτύσσεται σιγά - σιγά ο κλάδος του ενδύματος χορού καθώς η ζήτηση είναι μεγάλη και οι απαιτήσεις υψηλές. Τότε γίνεται και η πρώτη εμφάνιση του αγωνιστικού χορού με αυστηρά κριτήρια ένδυσης και σοβαρές κυρώσεις αν κάποιος ξεφύγει από αυτά. Βάση λοιπόν των κριτηρίων αυτών, κατασκευάστηκε το χορευτικό ένδυμα της παρούσας πτυχιακής, ξεκινώντας από τον σχεδιασμό, στην συνέχεια τα πρότυπα κοπής και τέλος την συναρμολόγηση των κομματιών για το τελικό αποτέλεσμα. Ο άνθρωπος, ο χορός και το ένδυμα είναι αυτά που έχουν τον πρώτο ρόλο σε αυτή την πτυχιακή καθώς και η προσωπική αγάπη γι αυτή την τέχνη, που όλα μαζί αγκαλιάστηκαν αρμονικά για να βγει το παρακάτω αποτέλεσμα. The aim of this thesis is to study the involvement of the dance costume in the Latin-American dances, it is evolution throughout time and the sartorial rules concerning the dance competitions. Specific reference is also given on the figure skating and theatre costumes, named Performance Costumes, as they present many similarities with those in the dance area. As far as the experimental part of the thesis is concerned, it is based on a dance costume which was produced from scratch, according to the WDSF’s regulations. The human’s need for dancing becomes apparent when their desire to express emotions through movement is generated within themselves. Nowadays, it seems that dancing has gained its place among the fine arts and it is a more approachable and essential way of self-expression. Figure skating and Theatre are closely related with the art of Dancing; that is because skating, as a sport, shares a lot of similar characteristics with dancing, while theatre utilities this art as a means of expression. However, the common characteristic among these three arts is the costume; for without it, there would be mixed messages targeting the audience. Thus, the area concerning the dance costume progresses even more, as the demand and the requirements are high. This is the point when the first strict costume criteria make their appearance in the competitive dance scene and the first penalties for those who do not abide by the rules as well. Consequently, the dance costume of this thesis was designed, cut and assembled according to the same rules. Nonetheless, the cornerstone of this dissertation is based on humans, dancing and costumes, as well as my personal love for this type of art. All of these pieces were brought together harmoniously in order to form the final result as presented below. 2017-05 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3587 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 40 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3587/10/%ce%a0%ce%a4%ce%a5%ce%a7%ce%99%ce%91%ce%9a%ce%97%20%ce%95%ce%a1%ce%93%ce%91%ce%a3%ce%99%ce%91.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Σχεδιασμός Πατρόν TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Ένδυση Μαγκλάρα, Γεωργία Ανάλυση του ενδύματος για λατινοαμερικάνικους χορούς - Κατασκευή ενδύματος χορού |
title | Ανάλυση του ενδύματος για λατινοαμερικάνικους χορούς - Κατασκευή ενδύματος χορού |
title_full | Ανάλυση του ενδύματος για λατινοαμερικάνικους χορούς - Κατασκευή ενδύματος χορού |
title_fullStr | Ανάλυση του ενδύματος για λατινοαμερικάνικους χορούς - Κατασκευή ενδύματος χορού |
title_full_unstemmed | Ανάλυση του ενδύματος για λατινοαμερικάνικους χορούς - Κατασκευή ενδύματος χορού |
title_short | Ανάλυση του ενδύματος για λατινοαμερικάνικους χορούς - Κατασκευή ενδύματος χορού |
title_sort | ανάλυση του ενδύματος για λατινοαμερικάνικους χορούς - κατασκευή ενδύματος χορού |
title_translated | Analysis of latin american costumes for dance – Manufacture of costume for dance |
topic | TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Σχεδιασμός Πατρόν TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Ένδυση |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3587 |