Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή σχολείου στην ηγεσία και στη διαχείριση των σχέσεών του με τους γονείς

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Ροδιά, Κωνσταντίνα
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3403
_version_ 1780278256019177472
abstract Η αποτελεσματική ηγεσία απαιτεί ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων και η συναισθηματική νοημοσύνη (ΣΝ) μπορεί να είναι συνοδός βοηθός του διευθυντή που μπορεί να τον οδηγήσει στο να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της θέσης αυτής. Η μελέτη αυτή έχει ως βασικό σκοπό να εστιάσει στη διερεύνηση του επιπέδου συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή του σχολείου ως προς τις τέσσερις προσωπικές διαστάσεις, την Αυτεπίγνωση, τον Αυτοέλεγχο, την Παρακίνηση και την Ενσυναίσθηση. Στη συνέχεια να διερευνήσει τη συσχέτισή τους με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των διευθυντών. Επίσης, να εξετάσει τη διαχείριση των σχέσεων του διευθυντή με τους γονείς, μέσα από την πέμπτη διάσταση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, την κοινωνική, η οποία περιλαμβάνει οχτώ δεξιότητες (social skills). Τέλος, διερευνά κατά πόσο κάποιες κοινωνικές δεξιότητες που σχετίζονται με τη διαχείριση των σχέσεων του διευθυντή με τους γονείς συνδέονται με την ηγετική του ικανότητα. Για το ερευνητικό μέρος της εργασίας έγινε συλλογή δεδομένων από την πρωτογενή έρευνα από δύο διαφορετικά δείγματα. Συγκεκριμένα, το πρώτο δείγμα αποτέλεσαν διευθυντές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής, όπου συμμετείχαν 63 άτομα και απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο αυτο-αξιολόγησης. Το δεύτερο δείγμα αποτέλεσαν 87 γονείς μαθητών, οι οποίοι αποτύπωσαν σ’ ένα ερωτηματολόγιο ετερο-αξιολόγησης την προσωπική τους γνώμη για τη συναισθηματική νοημοσύνη των διευθυντών των σχολείων που φοιτούν τα παιδιά τους.Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε ήταν η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων. Τα αποτελέσματα με τη συνδρομή του στατιστικού εργαλείου SPSS κατέδειξαν ότι η ΣΝ των διευθυντών των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι υψηλή τόσο ως προς τις προσωπικές όσο και ως προς τις κοινωνικές τους δεξιότητες, γεγονός που καταδεικνύει και την πολύ καλή διαχείριση σχέσεων του διευθυντή με τους γονείς. Επίσης, η ανάλυση έδειξε ότι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά δεν έχουν σημαντική επίδραση συνολικά στη ΣΝ. Και τέλος, μέσω της επιλογής μεθόδου μέτρησης του βαθμού συσχέτισης μεταβλητών με- ταξύ τους φάνηκε ότι η ηγεσία ως βασική δεξιότητα της ΣΝ έχει μεγάλη συσχέτιση (Correlation) με πολλές από τις κοινωνικές δεξιότητες της ΣΝ του διευθυντή.
abstracttranslated The effective leadership requires a wide range of skills and the emotional intelligence may be a useful tool for directors that can help on meeting the quite high requirements of this position.This study’s basic objective is to focus on the investigation of the level of emotional intelligence of school director in relation to four individual dimensions, namely the Self-awareness, the Self-control, the Inducement and the Empathy. It, also, aims at the evaluation of their correlation with directors’ demographic characteristics. Moreover, this study focuses on the evaluation of the director-parents relationship management through the fifth dimension of emotional intelligence; i.e. the social dimension that includes eight social skills. Finally, this study assesses if the social skills that are related to the administration of director-parents relationship are connected with his leadership ability. On the research part of this study, data from primary survey were selected by two different samples. Specifically, the first sample included 63 directors of Primary Education of County of Attica region by replying to a specific designed self-evaluation questionnaire. The second sample consisted of 87 responded questionnaires by equal parents of students denoting their opinion on the emotional intelligence of directors’ individual and social skills.The methodology that followed was the quantitative research by using questionnaires. By using statistical tool SPSS the results indicated that emotional intelligence of directors of primary schools is high not only on their individual skills,but also on their social ones, fact that states the very good director-parents relationship management.In addition, the analysis presented the low effect of demographic characteristics on emotional intelligence overall. Finally,by the selection of the measurement method of the correlation degree between the variables,it has been shown that the leadership as a basic skill of emotional intelligence has high correlation with many of director’s social skills.
advisor
author Ροδιά, Κωνσταντίνα
author_facet Ροδιά, Κωνσταντίνα
author_sort Ροδιά, Κωνσταντίνα
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-3403
institution University of West Attica Campus II
keyword Συναισθηματική νοημοσύνη
Διευθυντής σχολικής μονάδας
Ηγεσία
Διοίκηση σχολικών μονάδων
language Greek
physical 125
publishDate 2017
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-34032018-12-14T10:04:56Z Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή σχολείου στην ηγεσία και στη διαχείριση των σχέσεών του με τους γονείς Ροδιά, Κωνσταντίνα Γιαννάς, Πρόδρομος TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Συναισθηματική νοημοσύνη Διευθυντής σχολικής μονάδας Ηγεσία Διοίκηση σχολικών μονάδων Η αποτελεσματική ηγεσία απαιτεί ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων και η συναισθηματική νοημοσύνη (ΣΝ) μπορεί να είναι συνοδός βοηθός του διευθυντή που μπορεί να τον οδηγήσει στο να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της θέσης αυτής. Η μελέτη αυτή έχει ως βασικό σκοπό να εστιάσει στη διερεύνηση του επιπέδου συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή του σχολείου ως προς τις τέσσερις προσωπικές διαστάσεις, την Αυτεπίγνωση, τον Αυτοέλεγχο, την Παρακίνηση και την Ενσυναίσθηση. Στη συνέχεια να διερευνήσει τη συσχέτισή τους με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των διευθυντών. Επίσης, να εξετάσει τη διαχείριση των σχέσεων του διευθυντή με τους γονείς, μέσα από την πέμπτη διάσταση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, την κοινωνική, η οποία περιλαμβάνει οχτώ δεξιότητες (social skills). Τέλος, διερευνά κατά πόσο κάποιες κοινωνικές δεξιότητες που σχετίζονται με τη διαχείριση των σχέσεων του διευθυντή με τους γονείς συνδέονται με την ηγετική του ικανότητα. Για το ερευνητικό μέρος της εργασίας έγινε συλλογή δεδομένων από την πρωτογενή έρευνα από δύο διαφορετικά δείγματα. Συγκεκριμένα, το πρώτο δείγμα αποτέλεσαν διευθυντές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής, όπου συμμετείχαν 63 άτομα και απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο αυτο-αξιολόγησης. Το δεύτερο δείγμα αποτέλεσαν 87 γονείς μαθητών, οι οποίοι αποτύπωσαν σ’ ένα ερωτηματολόγιο ετερο-αξιολόγησης την προσωπική τους γνώμη για τη συναισθηματική νοημοσύνη των διευθυντών των σχολείων που φοιτούν τα παιδιά τους.Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε ήταν η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων. Τα αποτελέσματα με τη συνδρομή του στατιστικού εργαλείου SPSS κατέδειξαν ότι η ΣΝ των διευθυντών των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι υψηλή τόσο ως προς τις προσωπικές όσο και ως προς τις κοινωνικές τους δεξιότητες, γεγονός που καταδεικνύει και την πολύ καλή διαχείριση σχέσεων του διευθυντή με τους γονείς. Επίσης, η ανάλυση έδειξε ότι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά δεν έχουν σημαντική επίδραση συνολικά στη ΣΝ. Και τέλος, μέσω της επιλογής μεθόδου μέτρησης του βαθμού συσχέτισης μεταβλητών με- ταξύ τους φάνηκε ότι η ηγεσία ως βασική δεξιότητα της ΣΝ έχει μεγάλη συσχέτιση (Correlation) με πολλές από τις κοινωνικές δεξιότητες της ΣΝ του διευθυντή. The effective leadership requires a wide range of skills and the emotional intelligence may be a useful tool for directors that can help on meeting the quite high requirements of this position.This study’s basic objective is to focus on the investigation of the level of emotional intelligence of school director in relation to four individual dimensions, namely the Self-awareness, the Self-control, the Inducement and the Empathy. It, also, aims at the evaluation of their correlation with directors’ demographic characteristics. Moreover, this study focuses on the evaluation of the director-parents relationship management through the fifth dimension of emotional intelligence; i.e. the social dimension that includes eight social skills. Finally, this study assesses if the social skills that are related to the administration of director-parents relationship are connected with his leadership ability. On the research part of this study, data from primary survey were selected by two different samples. Specifically, the first sample included 63 directors of Primary Education of County of Attica region by replying to a specific designed self-evaluation questionnaire. The second sample consisted of 87 responded questionnaires by equal parents of students denoting their opinion on the emotional intelligence of directors’ individual and social skills.The methodology that followed was the quantitative research by using questionnaires. By using statistical tool SPSS the results indicated that emotional intelligence of directors of primary schools is high not only on their individual skills,but also on their social ones, fact that states the very good director-parents relationship management.In addition, the analysis presented the low effect of demographic characteristics on emotional intelligence overall. Finally,by the selection of the measurement method of the correlation degree between the variables,it has been shown that the leadership as a basic skill of emotional intelligence has high correlation with many of director’s social skills. 2017-04 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3403 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 125 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3403/7/%ce%94%ce%b9%cf%80%ce%bb%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%a1%ce%bf%ce%b4%ce%b9%ce%ac%20-%20Dropbox-pdf.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
Ροδιά, Κωνσταντίνα
Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή σχολείου στην ηγεσία και στη διαχείριση των σχέσεών του με τους γονείς
title Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή σχολείου στην ηγεσία και στη διαχείριση των σχέσεών του με τους γονείς
title_full Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή σχολείου στην ηγεσία και στη διαχείριση των σχέσεών του με τους γονείς
title_fullStr Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή σχολείου στην ηγεσία και στη διαχείριση των σχέσεών του με τους γονείς
title_full_unstemmed Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή σχολείου στην ηγεσία και στη διαχείριση των σχέσεών του με τους γονείς
title_short Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή σχολείου στην ηγεσία και στη διαχείριση των σχέσεών του με τους γονείς
title_sort ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή σχολείου στην ηγεσία και στη διαχείριση των σχέσεών του με τους γονείς
topic TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3403