Η εφαρμογή της διοίκησης της απόδοσης και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Μεταπτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2017
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3366 |
_version_ | 1780278254647640064 |
---|---|
abstract | Η εκπαιδευτική αξιολόγηση είναι ένα θέμα μείζονος σημασίας για το εκπαιδευτικό σύστημα. Ο βασικός στόχος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα πρέπει να είναι η ενίσχυση των γνώσεων, των δεξιοτήτων, των διαθέσεων και πρακτικών στην τάξη των επαγγελματιών εκπαιδευτικών. Στον αντίποδα βρίσκεται η αξιολόγηση με οικονομικά κίνητρα που είναι επιζήμια για την εμπιστοσύνη μεταξύ των χρηματοδοτών και εκείνων που υποστηρίζουν. Επιπλέον, η εκπαιδευτική αξιολόγηση δεν θα πρέπει να είναι άσκη-ση πολιτικής εξουσίας ούτε πρόφαση για δημόσιες σχέσεις. Ο πρώτος και ο πιο βασικός στόχος της εκπαιδευτικής αξιολόγησης είναι η μάθηση, ο δεύτερος τα κίνητρα, ο τρίτος η συμμετοχή, ο τέταρτος η αλλαγή και η βελτίωση, ο πέμπτος η μέτρηση, ο έκτος η εκτίμηση, ο έβδομος η αξιολόγηση και ο όγδοος η απο-δοτικότητα. Όλες οι μορφές αξιολόγησης αποτελούνται από μια συστηματική συλλογή πληροφοριών και την άσκηση κριτικής βάσει των πληροφοριών αυτών. Επίσης, ο έλεγ-χος και η αξιολόγηση εφαρμόζεται σε τρεις βασικές λειτουργίες: πιστοποίηση και δια-πίστευση, υπευθυνότητα, μάθηση. Επομένως, το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί ως οργανισμός μάθησης όπου διεύ-θυνση, εκπαιδευτικοί και μαθητές συνεχίζουν να μαθαίνουν. Ένα τέτοιο σχολείο καθίσ-ταται αποτελεσματικό. Ένα αποτελεσματικό σχολείο χαρακτηρίζεται από δείκτες ποιό-τητας που παρέχουν ακριβή στοιχεία σχετικά με την επικρατούσα εκπαιδευτική κατάσ-ταση. Παράδειγμα δεικτών ποιότητας είναι αυτό της Ευρωπαϊκής Ένωσης κλπ. Κλείνοντας θα πρέπει να αναφερθούμε στα δημοφιλέστερα μοντέλα αξιολόγησης βάσει των κοινών τους στοιχείων: στοχοκεντρικά, αποφάσεων - διοίκησης, επιστημονι-κής κρίσης ή κρισεοκεντρικά και συμμετοχικά. |
abstracttranslated | Educational evaluation is a subject of major importance for the educational system. The main objective the evaluation teachers, should be the reinforcement of Knowledge, of skills, of intentions and proceedings in the class of professional school teachers. In the antipode is found tne evalvation based on economical motives that are harmful for the congilence between the sponsors and the ones they support. Moreover, educational shouldn’t evaluation be practice of political power for public relations. The first and basic objective of educational evaluation is learning, the second one is motives, the third one is participation, the fourth one is change and improvement, the fifth is measure, the sixth one is esteem, the seventh one is evaluation and the eighth one is efficiency.
All the forms of evaluation consist of a systematic collection of information and the practice of criticism based on this information. In addition, control and evalvation are applied on three basic functions: certification and accreditation, responsibility, learning.
Consequently, school should function as an organization of learning where headmas-ters teachers and students continue to learn. A school like the is effective. An effective school is characterized by quality indicators which proride precise elements regarding the prevailing educational situation. An example of quality indicators is that of the Eu-ropean Union etc. Concluding, we have to refer to the most popular models of evaluation based on their common elements: objective-centered, administrative decisions, of scientific critical faculty and critically-centered and co-participating. |
advisor | |
author | Τσώλης, Παρασκευάς |
author_facet | Τσώλης, Παρασκευάς |
author_sort | Τσώλης, Παρασκευάς |
collection | Okeanis Institutional Repository |
format | Μεταπτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-3366 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Αξιολόγηση εκπαιδευτικού προσωπικού Διοίκηση απόδοσης Μοντέλα αξιολόγησης Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου Δείκτες αποδοτικότητας Ποιότητα στην εκπαίδευση |
language | Greek |
physical | 128 |
publishDate | 2017 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-33662018-12-14T10:04:52Z Η εφαρμογή της διοίκησης της απόδοσης και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου Application of perfomance management and the evaluation of the educational work Τσώλης, Παρασκευάς Σπυριδάκος, Αθανάσιος TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Αξιολόγηση εκπαιδευτικού προσωπικού Διοίκηση απόδοσης Μοντέλα αξιολόγησης Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου Δείκτες αποδοτικότητας Ποιότητα στην εκπαίδευση Η εκπαιδευτική αξιολόγηση είναι ένα θέμα μείζονος σημασίας για το εκπαιδευτικό σύστημα. Ο βασικός στόχος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα πρέπει να είναι η ενίσχυση των γνώσεων, των δεξιοτήτων, των διαθέσεων και πρακτικών στην τάξη των επαγγελματιών εκπαιδευτικών. Στον αντίποδα βρίσκεται η αξιολόγηση με οικονομικά κίνητρα που είναι επιζήμια για την εμπιστοσύνη μεταξύ των χρηματοδοτών και εκείνων που υποστηρίζουν. Επιπλέον, η εκπαιδευτική αξιολόγηση δεν θα πρέπει να είναι άσκη-ση πολιτικής εξουσίας ούτε πρόφαση για δημόσιες σχέσεις. Ο πρώτος και ο πιο βασικός στόχος της εκπαιδευτικής αξιολόγησης είναι η μάθηση, ο δεύτερος τα κίνητρα, ο τρίτος η συμμετοχή, ο τέταρτος η αλλαγή και η βελτίωση, ο πέμπτος η μέτρηση, ο έκτος η εκτίμηση, ο έβδομος η αξιολόγηση και ο όγδοος η απο-δοτικότητα. Όλες οι μορφές αξιολόγησης αποτελούνται από μια συστηματική συλλογή πληροφοριών και την άσκηση κριτικής βάσει των πληροφοριών αυτών. Επίσης, ο έλεγ-χος και η αξιολόγηση εφαρμόζεται σε τρεις βασικές λειτουργίες: πιστοποίηση και δια-πίστευση, υπευθυνότητα, μάθηση. Επομένως, το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί ως οργανισμός μάθησης όπου διεύ-θυνση, εκπαιδευτικοί και μαθητές συνεχίζουν να μαθαίνουν. Ένα τέτοιο σχολείο καθίσ-ταται αποτελεσματικό. Ένα αποτελεσματικό σχολείο χαρακτηρίζεται από δείκτες ποιό-τητας που παρέχουν ακριβή στοιχεία σχετικά με την επικρατούσα εκπαιδευτική κατάσ-ταση. Παράδειγμα δεικτών ποιότητας είναι αυτό της Ευρωπαϊκής Ένωσης κλπ. Κλείνοντας θα πρέπει να αναφερθούμε στα δημοφιλέστερα μοντέλα αξιολόγησης βάσει των κοινών τους στοιχείων: στοχοκεντρικά, αποφάσεων - διοίκησης, επιστημονι-κής κρίσης ή κρισεοκεντρικά και συμμετοχικά. Educational evaluation is a subject of major importance for the educational system. The main objective the evaluation teachers, should be the reinforcement of Knowledge, of skills, of intentions and proceedings in the class of professional school teachers. In the antipode is found tne evalvation based on economical motives that are harmful for the congilence between the sponsors and the ones they support. Moreover, educational shouldn’t evaluation be practice of political power for public relations. The first and basic objective of educational evaluation is learning, the second one is motives, the third one is participation, the fourth one is change and improvement, the fifth is measure, the sixth one is esteem, the seventh one is evaluation and the eighth one is efficiency. All the forms of evaluation consist of a systematic collection of information and the practice of criticism based on this information. In addition, control and evalvation are applied on three basic functions: certification and accreditation, responsibility, learning. Consequently, school should function as an organization of learning where headmas-ters teachers and students continue to learn. A school like the is effective. An effective school is characterized by quality indicators which proride precise elements regarding the prevailing educational situation. An example of quality indicators is that of the Eu-ropean Union etc. Concluding, we have to refer to the most popular models of evaluation based on their common elements: objective-centered, administrative decisions, of scientific critical faculty and critically-centered and co-participating. 2017-02 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3366 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 128 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3366/7/%ce%94%ce%99%ce%a0%ce%9b%ce%a9%ce%9c%ce%91%ce%a4%20%ce%95%ce%a1%ce%93%ce%91%ce%a3%ce%99%ce%91%20%ce%97%20%ce%95%ce%a6%ce%91%ce%a1%ce%9c%ce%9f%ce%93%ce%97%20%ce%a4%ce%97%ce%a3%20%ce%94%ce%99%ce%9f%ce%99%ce%9a%ce%97%ce%a3%ce%97%ce%a3%20%ce%a4%ce%97%ce%a3%20%ce%91%ce%a0%ce%9f%ce%94%ce%9f%ce%a3%ce%97%ce%a3%20%ce%9a%ce%91%ce%99%20%ce%91%ce%9e%ce%99%ce%9f%ce%9b%20%ce%a4%ce%9f%ce%a5%20%ce%95%ce%9a%ce%a0%ce%91%ce%99%ce%94%20%ce%95%ce%a1%ce%93%ce%9f%ce%a5%20%ce%a6%ce%95%ce%92%ce%a1%202017.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Τσώλης, Παρασκευάς Η εφαρμογή της διοίκησης της απόδοσης και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου |
title | Η εφαρμογή της διοίκησης της απόδοσης και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου |
title_full | Η εφαρμογή της διοίκησης της απόδοσης και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου |
title_fullStr | Η εφαρμογή της διοίκησης της απόδοσης και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου |
title_full_unstemmed | Η εφαρμογή της διοίκησης της απόδοσης και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου |
title_short | Η εφαρμογή της διοίκησης της απόδοσης και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου |
title_sort | η εφαρμογή της διοίκησης της απόδοσης και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου |
title_translated | Application of perfomance management and the evaluation of the educational work |
topic | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3366 |