Μελέτη και ανάλυση συστήματος επικοινωνίας για σύνδεση ηλεκτρικών οχημάτων με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας (V2G)

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Φυτάς, Παναγιώτης
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2016
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3281
_version_ 1780524492758450176
abstract Η τεχνολογία V2G (Vehicle-to-Grid) αναφέρεται στην μεταφορά ενέργειας από τα ηλεκτρικά οχήματα προς την πλευρά του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας και αντίστροφα. Περιγράφει ένα σύστημα, το οποίο εκμεταλλεύεται/διαχειρίζεται την ενέργεια των οχημάτων που έχουν την δυνατότητα να συνδεθούν στο ηλεκτρικό δίκτυο ενώ είναι σταθμευμένα. Το παρόν δίκτυο δεν έχει την δυνατότητα να αποθηκεύσει ηλεκτρική ενέργεια, έτσι η τεχνολογία V2G μπορεί να δώσει λύσεις. Ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να αποθηκεύσει/ανακτήσει πάνω από 10KW ενέργειας. Τα οχήματα αυτά μπορεί να είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικά (Battery Electric Vehicles - BEVs) είτε υβριδικά (Hybrid Electric Vehicles – HEVs). Στα αμιγώς ηλεκτρικά BEVs η ροή ισχύος είναι αμφίδρομη, δηλαδή μπορούν να τροφοδοτήσουν το δίκτυο με ενέργεια και αντίστοιχα το δίκτυο μπορεί να παρέχει ενέργεια σε αυτά. Στα υβριδικά HEVs η ροή ισχύος είναι μονόδρομη, από το όχημα προς το δίκτυο. Για την πραγματοποίηση του σεναρίου διασύνδεσης της V2G τεχνολογίας απαιτούνται οι εξής συνδέσεις:• Η σύνδεση ισχύος, που θα επιτρέπει την ροή ισχύος από το όχημα προς το δίκτυο και αντίστροφα. • Η σύνδεση ελέγχου, η οποία θα είναι υπεύθυνη για την ανάλυση του σήματος ενέργειας και για την καταγραφή της ανταλλασσόμενης μέσω V2G ενέργειας. Για την διασύνδεση ισχύος η τεχνολογία είναι αρκετά ώριμη επιτρέποντας την δημιουργία διεπαφών με προστασία διασύνδεσης από καλώδια υψηλής ποιότητας/αντοχής. Ο έλεγχος ροής ενέργειας καθώς και η λήψη αποφάσεων, μπορεί να γίνει με την χρήση ηλεκτρονικών υποσυστημάτων και διατάξεων τα οποία θα είναι υπεύθυνα για τον έλεγχο του επιπέδου φόρτισης/εκφόρτισης από τους συσσωρευτές του οχήματος. Τα κυκλώματα επιπλέον θα χειρίζονται και θα αποτρέπουν καταστάσεις υπερφόρτισης ή πλήρους εκφόρτισης διασφαλίζοντας τόσο τους χρόνους διασύνδεσης στα σημεία με το δίκτυο καθώς και την διάρκεια ζωής των εξαρτημάτων των ηλεκτρικών κινητήρων. Η διαδικασία καταγραφής ανταλλασσόμενης ενέργειας καθώς και τα δεδομένα από το ιστορικό διασύνδεσης του οχήματος με το δίκτυο μπορεί να τύχουν χειρισμού, ως στατιστικά δεδομένα, τα οποία θα συλλέγονται είτε real-time (σε πραγματικό χρόνο) είτε offline (σε νεκρό χρόνο) μέσω συγχρόνων τεχνολογιών διασύνδεσης δικτύου όπως είναι τα δίκτυα κινητής και ασύρματης επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται για την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών από τα σύγχρονα δίκτυα (2G mobile, GPRS, 3G, 4G τεχνολογίες, κλπ).
advisor
author Φυτάς, Παναγιώτης
author_facet Φυτάς, Παναγιώτης
author_sort Φυτάς, Παναγιώτης
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών Τ.Ε.
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-3281
institution University of West Attica Campus II
keyword Vehicle-to-Grid
Ηλεκτρικά οχήματα
V2G
Υβριδικά οχήματα
Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων
Ασύρματες επικοινωνίες
language Greek
physical 70
publishDate 2016
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-32812018-12-14T11:41:51Z Μελέτη και ανάλυση συστήματος επικοινωνίας για σύνδεση ηλεκτρικών οχημάτων με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας (V2G) Φυτάς, Παναγιώτης Ραγκούση, Μαρία Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών Τ.Ε. TPSH::Τεχνολογία::Οχήματα - Αυτοκίνητα::Οχήματα Vehicle-to-Grid Ηλεκτρικά οχήματα V2G Υβριδικά οχήματα Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων Ασύρματες επικοινωνίες Η τεχνολογία V2G (Vehicle-to-Grid) αναφέρεται στην μεταφορά ενέργειας από τα ηλεκτρικά οχήματα προς την πλευρά του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας και αντίστροφα. Περιγράφει ένα σύστημα, το οποίο εκμεταλλεύεται/διαχειρίζεται την ενέργεια των οχημάτων που έχουν την δυνατότητα να συνδεθούν στο ηλεκτρικό δίκτυο ενώ είναι σταθμευμένα. Το παρόν δίκτυο δεν έχει την δυνατότητα να αποθηκεύσει ηλεκτρική ενέργεια, έτσι η τεχνολογία V2G μπορεί να δώσει λύσεις. Ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να αποθηκεύσει/ανακτήσει πάνω από 10KW ενέργειας. Τα οχήματα αυτά μπορεί να είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικά (Battery Electric Vehicles - BEVs) είτε υβριδικά (Hybrid Electric Vehicles – HEVs). Στα αμιγώς ηλεκτρικά BEVs η ροή ισχύος είναι αμφίδρομη, δηλαδή μπορούν να τροφοδοτήσουν το δίκτυο με ενέργεια και αντίστοιχα το δίκτυο μπορεί να παρέχει ενέργεια σε αυτά. Στα υβριδικά HEVs η ροή ισχύος είναι μονόδρομη, από το όχημα προς το δίκτυο. Για την πραγματοποίηση του σεναρίου διασύνδεσης της V2G τεχνολογίας απαιτούνται οι εξής συνδέσεις:• Η σύνδεση ισχύος, που θα επιτρέπει την ροή ισχύος από το όχημα προς το δίκτυο και αντίστροφα. • Η σύνδεση ελέγχου, η οποία θα είναι υπεύθυνη για την ανάλυση του σήματος ενέργειας και για την καταγραφή της ανταλλασσόμενης μέσω V2G ενέργειας. Για την διασύνδεση ισχύος η τεχνολογία είναι αρκετά ώριμη επιτρέποντας την δημιουργία διεπαφών με προστασία διασύνδεσης από καλώδια υψηλής ποιότητας/αντοχής. Ο έλεγχος ροής ενέργειας καθώς και η λήψη αποφάσεων, μπορεί να γίνει με την χρήση ηλεκτρονικών υποσυστημάτων και διατάξεων τα οποία θα είναι υπεύθυνα για τον έλεγχο του επιπέδου φόρτισης/εκφόρτισης από τους συσσωρευτές του οχήματος. Τα κυκλώματα επιπλέον θα χειρίζονται και θα αποτρέπουν καταστάσεις υπερφόρτισης ή πλήρους εκφόρτισης διασφαλίζοντας τόσο τους χρόνους διασύνδεσης στα σημεία με το δίκτυο καθώς και την διάρκεια ζωής των εξαρτημάτων των ηλεκτρικών κινητήρων. Η διαδικασία καταγραφής ανταλλασσόμενης ενέργειας καθώς και τα δεδομένα από το ιστορικό διασύνδεσης του οχήματος με το δίκτυο μπορεί να τύχουν χειρισμού, ως στατιστικά δεδομένα, τα οποία θα συλλέγονται είτε real-time (σε πραγματικό χρόνο) είτε offline (σε νεκρό χρόνο) μέσω συγχρόνων τεχνολογιών διασύνδεσης δικτύου όπως είναι τα δίκτυα κινητής και ασύρματης επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται για την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών από τα σύγχρονα δίκτυα (2G mobile, GPRS, 3G, 4G τεχνολογίες, κλπ). 2016-09 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3281 el Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 70 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3281/9/%ce%a0%cf%84%cf%85%cf%87%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%ae%20V2G.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Τεχνολογία::Οχήματα - Αυτοκίνητα::Οχήματα
Φυτάς, Παναγιώτης
Μελέτη και ανάλυση συστήματος επικοινωνίας για σύνδεση ηλεκτρικών οχημάτων με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας (V2G)
title Μελέτη και ανάλυση συστήματος επικοινωνίας για σύνδεση ηλεκτρικών οχημάτων με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας (V2G)
title_full Μελέτη και ανάλυση συστήματος επικοινωνίας για σύνδεση ηλεκτρικών οχημάτων με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας (V2G)
title_fullStr Μελέτη και ανάλυση συστήματος επικοινωνίας για σύνδεση ηλεκτρικών οχημάτων με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας (V2G)
title_full_unstemmed Μελέτη και ανάλυση συστήματος επικοινωνίας για σύνδεση ηλεκτρικών οχημάτων με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας (V2G)
title_short Μελέτη και ανάλυση συστήματος επικοινωνίας για σύνδεση ηλεκτρικών οχημάτων με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας (V2G)
title_sort μελέτη και ανάλυση συστήματος επικοινωνίας για σύνδεση ηλεκτρικών οχημάτων με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας (v2g)
topic TPSH::Τεχνολογία::Οχήματα - Αυτοκίνητα::Οχήματα
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3281