Ο ρόλος της συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης του Διευθυντή/Ηγέτη στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Σαββάκη, Ελένη
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3278
_version_ 1780278251232428032
abstract Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ρόλο της συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης του Διευθυντή/Ηγέτη στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η έρευνα επικεντρώνεται στη μελέτη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τη σχέση που έχουν συνιστώσες της συναισθηματικής νοημοσύνης (αυτοεπίγνωση, αυτοέλεγχος ενσυναίσθηση), καθώς και κοινωνικές ικανότητες (επικοινωνία, παρακίνηση, διαπραγμάτευση) του Διευθυντή με την οργανωσιακή κουλτούρα του σχολείου. Το Δείγμα αποτελείται από 112 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δημόσιων δημοτικών σχολείων του Πειραιά. Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε ήταν η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων. Τα συμπεράσματα που απορρέουν από την έρευνα, φανερώνουν πως η συναισθηματική και κοινωνική νοημοσύνη του Διευθυντή συμβάλλει καθοριστικά στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στη διαμόρφωση θετικού εργασιακού κλίματος, το οποίο προκαλεί την επιθυμητή συμπεριφορά με απώτερο σκοπό την αποτελεσματικότητα του σχολείου. Συνεπώς η έρευνα καταδεικνύει την ανάγκη ολιστικής προσέγγισης της διαχείρισης των ανθρωπίνων πόρων στην εκπαίδευση, όπου η πολυσύνθετη λειτουργία, η ασάφεια των στόχων και η ποιοτική προσέγγισή τους την καθιστά ιδιαίτερα πολύπλοκη
abstracttranslated This paper discusses the role of emotional and social intelligence of the School Director/Leader concerning the management of human resources in Primary Education. The research focused on the study of the perceptions of teachers in terms of the abilities of the emotional intelligence (self-awareness, empathy, self-control) and social skills (communication, motivation, negotiation) of the School Principle taking into account the organizational culture of the school. The sample consists of 112 teachers of primary public municipal schools of Piraeus. The methodology chosen was based on a quantitative research using questionnaires. The conclusions arising from the investigation indicate that the emotional and social intelligence of the School Director contributes significantly to the management of human resources and the formulation of positive working conditions, which produces the desired behaviour with a view to the effectiveness of the school. Therefore, the research demonstrates the need for a holistic approach with the management of human resources in education, whereas the complicated function, the vagueness of the objectives and their qualitative approach makes it really complex.
advisor
author Σαββάκη, Ελένη
author_facet Σαββάκη, Ελένη
author_sort Σαββάκη, Ελένη
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-3278
institution University of West Attica Campus II
keyword Συναισθηματική νοημοσύνη
Κοινωνική νοημοσύνη
Διευθυντής σχολικής μονάδας
Οργανωσιακή κουλτούρα
Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Ηγεσία
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
language Greek
physical 192
publishDate 2017
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-32782018-12-14T10:04:53Z Ο ρόλος της συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης του Διευθυντή/Ηγέτη στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Σαββάκη, Ελένη Σαλμόν, Ιωάννης TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Συναισθηματική νοημοσύνη Κοινωνική νοημοσύνη Διευθυντής σχολικής μονάδας Οργανωσιακή κουλτούρα Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού Ηγεσία Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ρόλο της συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης του Διευθυντή/Ηγέτη στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η έρευνα επικεντρώνεται στη μελέτη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τη σχέση που έχουν συνιστώσες της συναισθηματικής νοημοσύνης (αυτοεπίγνωση, αυτοέλεγχος ενσυναίσθηση), καθώς και κοινωνικές ικανότητες (επικοινωνία, παρακίνηση, διαπραγμάτευση) του Διευθυντή με την οργανωσιακή κουλτούρα του σχολείου. Το Δείγμα αποτελείται από 112 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δημόσιων δημοτικών σχολείων του Πειραιά. Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε ήταν η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων. Τα συμπεράσματα που απορρέουν από την έρευνα, φανερώνουν πως η συναισθηματική και κοινωνική νοημοσύνη του Διευθυντή συμβάλλει καθοριστικά στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στη διαμόρφωση θετικού εργασιακού κλίματος, το οποίο προκαλεί την επιθυμητή συμπεριφορά με απώτερο σκοπό την αποτελεσματικότητα του σχολείου. Συνεπώς η έρευνα καταδεικνύει την ανάγκη ολιστικής προσέγγισης της διαχείρισης των ανθρωπίνων πόρων στην εκπαίδευση, όπου η πολυσύνθετη λειτουργία, η ασάφεια των στόχων και η ποιοτική προσέγγισή τους την καθιστά ιδιαίτερα πολύπλοκη This paper discusses the role of emotional and social intelligence of the School Director/Leader concerning the management of human resources in Primary Education. The research focused on the study of the perceptions of teachers in terms of the abilities of the emotional intelligence (self-awareness, empathy, self-control) and social skills (communication, motivation, negotiation) of the School Principle taking into account the organizational culture of the school. The sample consists of 112 teachers of primary public municipal schools of Piraeus. The methodology chosen was based on a quantitative research using questionnaires. The conclusions arising from the investigation indicate that the emotional and social intelligence of the School Director contributes significantly to the management of human resources and the formulation of positive working conditions, which produces the desired behaviour with a view to the effectiveness of the school. Therefore, the research demonstrates the need for a holistic approach with the management of human resources in education, whereas the complicated function, the vagueness of the objectives and their qualitative approach makes it really complex. 2017-02 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3278 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 192 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3278/7/%ce%94%ce%99%ce%a0%ce%9b%ce%a9%ce%9c%ce%91%ce%a4%ce%99%ce%9a%ce%97%20%ce%95%ce%a1%ce%93%ce%91%ce%a3%ce%99%ce%91%20-%20%ce%95%ce%9b%ce%95%ce%9d%ce%97%20%ce%a3%ce%91%ce%92%ce%92%ce%91%ce%9a%ce%97-%20%ce%94%ce%95%ce%9c%2032.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
Σαββάκη, Ελένη
Ο ρόλος της συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης του Διευθυντή/Ηγέτη στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
title Ο ρόλος της συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης του Διευθυντή/Ηγέτη στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
title_full Ο ρόλος της συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης του Διευθυντή/Ηγέτη στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
title_fullStr Ο ρόλος της συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης του Διευθυντή/Ηγέτη στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
title_full_unstemmed Ο ρόλος της συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης του Διευθυντή/Ηγέτη στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
title_short Ο ρόλος της συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης του Διευθυντή/Ηγέτη στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
title_sort ο ρόλος της συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης του διευθυντή/ηγέτη στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
topic TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3278