Ηγεσία: συναισθηματική νοημοσύνη και μη λεκτική επικοινωνία

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Σύρμα, Ευαγγελία
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3268
_version_ 1780278249856696320
abstract Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της μη λεκτικής επικοινωνίας και της συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών ελληνικών δημόσιων σχολείων, ως χαρακτηριστικά αποτελεσματικής διοίκησής τους. Σκοπός της εργασίας αποτελεί η καταγραφή και διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών σχετικά με τη χρήση της επικοινωνίας και πιο συγκεκριμένα της μη λεκτικής, και το επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης στο οποίο βρίσκονται κατά την άσκηση της διοίκησης των σχολικών τους μονάδων. Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται, αν ως ηγέτες γνωρίζουν την επίδραση της μη λεκτικής τους συμπεριφοράς στην αποτελεσματικότητα της σχολικής ηγεσίας, αν μπορούν να ελέγχουν τα συναισθήματά τους προς όφελος της συνεργασίας των μελών της σχολικής κοινότητας και αν τελικά εκφράζουν θετικά συναισθήματα, με σκοπό την επίδρασή τους στους συναδέλφους τους, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της σχολικής μονάδας. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, έγινε ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, καθώς και πρωτογενής έρευνα με τη μέθοδο της δημοσκόπησης και της συλλογής δεδομένων μέσω της συμπλήρωσης ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Το θεωρητικό και το εμπειρικό. Το θεωρητικό μέρος ασχολείται με τον εννοιολογικό προσδιορισμό της συναισθηματικής νοημοσύνης, της σχολικής ηγεσίας και της μη λεκτικής επικοινωνίας. Στο εμπειρικό παρουσιάζεται το ερευνητικό μέρος της εργασίας, η οποία άπτεται της επεξεργασίας των δεδομένων που προέκυψαν από τη μελέτη ενός δείγματος 239 διευθυντών/τριών υπηρετούντων σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας / Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ασχολείται με την περαιτέρω ανάλυση των συμπερασμάτων που έχουν προκύψει.
abstracttranslated The present dissertation addresses the issue of non-verbal communication and emotional intelligence of Greek public schools’ administrators, as two of the most common effective administration features. The main aim of the present research, is to explore the views of the administrators about their use of verbal and non-verbal communication, and how their emotional intelligence level affects their daily management of their schools. More specifically there are investigated whether the leaders know the impact of non-verbal behavior in the effectiveness of their school, whether they control their emotions in favor of the cooperation with other members of the school community and finally whether their expressing positive feelings affects their colleagues in order to achieve the objectives of the school. In order to give answers to the above research queries, there was conducted a review of the relative literature and also a primary research with the method of survey. The present dissertation consists of two parts. The theoretical and the empirical. The theoretical part deals with the conceptual definition of emotional intelligence, school leadership and nonverbal communication. The second part presents the research methodology of the study, and is engaged in further analysis of the conclusions that have emerged.
advisor
author Σύρμα, Ευαγγελία
author_facet Σύρμα, Ευαγγελία
author_sort Σύρμα, Ευαγγελία
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-3268
institution University of West Attica Campus II
keyword Ηγεσία
Συναισθηματική νοημοσύνη
Μη λεκτική επικοινωνία
Διευθυντής σχολικής μονάδας
language Greek
physical 203
publishDate 2017
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-32682018-12-14T10:04:55Z Ηγεσία: συναισθηματική νοημοσύνη και μη λεκτική επικοινωνία Σύρμα, Ευαγγελία Βρεττός, Ιωάννης TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Ηγεσία Συναισθηματική νοημοσύνη Μη λεκτική επικοινωνία Διευθυντής σχολικής μονάδας Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της μη λεκτικής επικοινωνίας και της συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών ελληνικών δημόσιων σχολείων, ως χαρακτηριστικά αποτελεσματικής διοίκησής τους. Σκοπός της εργασίας αποτελεί η καταγραφή και διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών σχετικά με τη χρήση της επικοινωνίας και πιο συγκεκριμένα της μη λεκτικής, και το επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης στο οποίο βρίσκονται κατά την άσκηση της διοίκησης των σχολικών τους μονάδων. Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται, αν ως ηγέτες γνωρίζουν την επίδραση της μη λεκτικής τους συμπεριφοράς στην αποτελεσματικότητα της σχολικής ηγεσίας, αν μπορούν να ελέγχουν τα συναισθήματά τους προς όφελος της συνεργασίας των μελών της σχολικής κοινότητας και αν τελικά εκφράζουν θετικά συναισθήματα, με σκοπό την επίδρασή τους στους συναδέλφους τους, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της σχολικής μονάδας. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, έγινε ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, καθώς και πρωτογενής έρευνα με τη μέθοδο της δημοσκόπησης και της συλλογής δεδομένων μέσω της συμπλήρωσης ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Το θεωρητικό και το εμπειρικό. Το θεωρητικό μέρος ασχολείται με τον εννοιολογικό προσδιορισμό της συναισθηματικής νοημοσύνης, της σχολικής ηγεσίας και της μη λεκτικής επικοινωνίας. Στο εμπειρικό παρουσιάζεται το ερευνητικό μέρος της εργασίας, η οποία άπτεται της επεξεργασίας των δεδομένων που προέκυψαν από τη μελέτη ενός δείγματος 239 διευθυντών/τριών υπηρετούντων σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας / Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ασχολείται με την περαιτέρω ανάλυση των συμπερασμάτων που έχουν προκύψει. The present dissertation addresses the issue of non-verbal communication and emotional intelligence of Greek public schools’ administrators, as two of the most common effective administration features. The main aim of the present research, is to explore the views of the administrators about their use of verbal and non-verbal communication, and how their emotional intelligence level affects their daily management of their schools. More specifically there are investigated whether the leaders know the impact of non-verbal behavior in the effectiveness of their school, whether they control their emotions in favor of the cooperation with other members of the school community and finally whether their expressing positive feelings affects their colleagues in order to achieve the objectives of the school. In order to give answers to the above research queries, there was conducted a review of the relative literature and also a primary research with the method of survey. The present dissertation consists of two parts. The theoretical and the empirical. The theoretical part deals with the conceptual definition of emotional intelligence, school leadership and nonverbal communication. The second part presents the research methodology of the study, and is engaged in further analysis of the conclusions that have emerged. 2017-02 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3268 el Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 203 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3268/6/%ce%95%ce%a5%ce%91%ce%93%ce%93%ce%95%ce%9b%ce%99%ce%91%20%ce%a3%ce%a5%ce%a1%ce%9c%ce%91.%20%ce%97%ce%93%ce%95%ce%a3%ce%99%ce%91.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
Σύρμα, Ευαγγελία
Ηγεσία: συναισθηματική νοημοσύνη και μη λεκτική επικοινωνία
title Ηγεσία: συναισθηματική νοημοσύνη και μη λεκτική επικοινωνία
title_full Ηγεσία: συναισθηματική νοημοσύνη και μη λεκτική επικοινωνία
title_fullStr Ηγεσία: συναισθηματική νοημοσύνη και μη λεκτική επικοινωνία
title_full_unstemmed Ηγεσία: συναισθηματική νοημοσύνη και μη λεκτική επικοινωνία
title_short Ηγεσία: συναισθηματική νοημοσύνη και μη λεκτική επικοινωνία
title_sort ηγεσία: συναισθηματική νοημοσύνη και μη λεκτική επικοινωνία
topic TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3268