Εφαρμογή του μοντέλου Balanced Scorecard στο χώρο της ιδιωτικής προσχολικής εκπαίδευσης
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Μεταπτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
2017
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3264 |
_version_ | 1780278249167781888 |
---|---|
abstract | Στόχος της παρούσας εργασίας είναι ν΄αναδείξει την ανάγκη να εφαρμοσθεί από τη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων ένας καινοτόμος στρατηγικός σχεδιασμός συστημικής προσέγγισης με σκοπό, μέσα από τη μέτρηση της απόδοσής τους, την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού τους προγράμματος. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 αναπτύσσεται η συζήτηση για την ποιότητα στην εκπαίδευση, εναρμονίζοντας αυτή με το μοντέλο της «Διοίκησης Ολικής Ποιότητας» όπου χρησιμοποιείται σε πολλές ιδιωτικές επιχειρήσεις. Το μοντέλο της ΔΟΠ αντιμετωπίζει τις εκπαιδευτικές μονάδες ως παραγωγικά εκπαιδευτικά συστήματα και είναι προσανατολισμένο στην ικανοποίηση αυτών που εξυπηρετούνται, με τρόπο αποτελεσματικό, μέσα από διαδικασίες συνεχούς αυτοβελτίωσης (Κατσαρός, 2008). Για να εξασφαλισθεί η επίτευξη των στόχων των εκπαιδευτικών οργανισμών που είναι ευθυγραμισμένοι με το μοντέλο της ΔΟΠ απαιτείται, ο προσανατολισμός σε νέες συστημικές μεθοδολογίες και η χρήση νέων συστημικών εργαλείων, όπως είναι το Balanced Scorecard, όπου επιτρέπουν στα διοικητικά στελέχη τους ν΄ανταποκριθούν σε ρόλους σαφώς ορισμένους και να ασκούν μια διοίκηση αποτίμησης της απόδοσης με τη βοήθεια συστημάτων μέτρησης και συνεχούς αξιολόγησης (Οικονομίδου , 2015). Η εργασία χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο μέρη.
Στο πρώτο μέρος θα γίνει μια θεωρητική προσέγγιση αναφορικά με τη Διαχείρηση Ολικής Ποιότητας, τα Συστήματα Μέτρησης της Επιχειρησιακής Απόδοσης και των Συστημικών Εργαλείων SWOT και Balanced Scorecard, της δομής και των χαρακτηριστικών τους.
Στο δεύτερο μέρος, για εκπαιδευτικούς λόγους, θα προβούμε στην ανάλυση και τον προγραμματισμό των στόχων ενός υφιστάμενου ιδιωτικού εκπαιδευτικού οργανισμού, ενός ιδιωτικού παιδικού σταθμού-νηπιαγωγείου, ο οποίος στοχεύει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών του, χρησιμοποιώντας τις βέλτιστες πρακτικές, ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστικός. Θα περιγραφούν όλα τα στάδια της εφαρμογής του μοντέλου, οι πρακτικές που χρησιμοποίησε η ιδιωτική εκπαιδευτική μονάδα για τη χάραξη του στρατηγικού σχεδιασμού της καθώς και οι δείκτες μέτρησης της επιχειρησιακής της απόδοσης.
Αρχικά, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο SWOT, θα αναλύσουμε την ανταγωνιστική κατάσταση της επιχείρησης, τα δυνατά και τ’ αδύνατα στοιχεία της, που προκύπτουν από το εσωτερικό της περιβάλλον αλλά και τις ευκαιρίες και τις απειλές που οφείλονται στο εξωτερικό της περιβάλλον. Στη συνέχεια θα επιχειρήσουμε να εξειδικεύσουμε τους στόχους της επιχείρησης με τη βοήθεια της μεθόδου Balanced Scoreca |
advisor | |
author | Σταμέλου, Στέλλα |
author_facet | Σταμέλου, Στέλλα |
author_sort | Σταμέλου, Στέλλα |
collection | Okeanis Institutional Repository |
format | Μεταπτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-3264 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Διοίκηση ολικής ποιότητας SWOT Analysis Balanced scorecard Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων Εκπαιδευτικοί οργανισμοί Συστήματα μέτρησης επιχειρησιακής απόδοσης Προσχολική εκπαίδευση BSC |
language | Greek |
physical | 72 |
publishDate | 2017 |
publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-32642018-12-14T10:04:55Z Εφαρμογή του μοντέλου Balanced Scorecard στο χώρο της ιδιωτικής προσχολικής εκπαίδευσης Σταμέλου, Στέλλα Σαλμόν, Ιωάννης TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Προσωπικού Διοίκηση ολικής ποιότητας SWOT Analysis Balanced scorecard Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων Εκπαιδευτικοί οργανισμοί Συστήματα μέτρησης επιχειρησιακής απόδοσης Προσχολική εκπαίδευση BSC Στόχος της παρούσας εργασίας είναι ν΄αναδείξει την ανάγκη να εφαρμοσθεί από τη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων ένας καινοτόμος στρατηγικός σχεδιασμός συστημικής προσέγγισης με σκοπό, μέσα από τη μέτρηση της απόδοσής τους, την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού τους προγράμματος. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 αναπτύσσεται η συζήτηση για την ποιότητα στην εκπαίδευση, εναρμονίζοντας αυτή με το μοντέλο της «Διοίκησης Ολικής Ποιότητας» όπου χρησιμοποιείται σε πολλές ιδιωτικές επιχειρήσεις. Το μοντέλο της ΔΟΠ αντιμετωπίζει τις εκπαιδευτικές μονάδες ως παραγωγικά εκπαιδευτικά συστήματα και είναι προσανατολισμένο στην ικανοποίηση αυτών που εξυπηρετούνται, με τρόπο αποτελεσματικό, μέσα από διαδικασίες συνεχούς αυτοβελτίωσης (Κατσαρός, 2008). Για να εξασφαλισθεί η επίτευξη των στόχων των εκπαιδευτικών οργανισμών που είναι ευθυγραμισμένοι με το μοντέλο της ΔΟΠ απαιτείται, ο προσανατολισμός σε νέες συστημικές μεθοδολογίες και η χρήση νέων συστημικών εργαλείων, όπως είναι το Balanced Scorecard, όπου επιτρέπουν στα διοικητικά στελέχη τους ν΄ανταποκριθούν σε ρόλους σαφώς ορισμένους και να ασκούν μια διοίκηση αποτίμησης της απόδοσης με τη βοήθεια συστημάτων μέτρησης και συνεχούς αξιολόγησης (Οικονομίδου , 2015). Η εργασία χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος θα γίνει μια θεωρητική προσέγγιση αναφορικά με τη Διαχείρηση Ολικής Ποιότητας, τα Συστήματα Μέτρησης της Επιχειρησιακής Απόδοσης και των Συστημικών Εργαλείων SWOT και Balanced Scorecard, της δομής και των χαρακτηριστικών τους. Στο δεύτερο μέρος, για εκπαιδευτικούς λόγους, θα προβούμε στην ανάλυση και τον προγραμματισμό των στόχων ενός υφιστάμενου ιδιωτικού εκπαιδευτικού οργανισμού, ενός ιδιωτικού παιδικού σταθμού-νηπιαγωγείου, ο οποίος στοχεύει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών του, χρησιμοποιώντας τις βέλτιστες πρακτικές, ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστικός. Θα περιγραφούν όλα τα στάδια της εφαρμογής του μοντέλου, οι πρακτικές που χρησιμοποίησε η ιδιωτική εκπαιδευτική μονάδα για τη χάραξη του στρατηγικού σχεδιασμού της καθώς και οι δείκτες μέτρησης της επιχειρησιακής της απόδοσης. Αρχικά, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο SWOT, θα αναλύσουμε την ανταγωνιστική κατάσταση της επιχείρησης, τα δυνατά και τ’ αδύνατα στοιχεία της, που προκύπτουν από το εσωτερικό της περιβάλλον αλλά και τις ευκαιρίες και τις απειλές που οφείλονται στο εξωτερικό της περιβάλλον. Στη συνέχεια θα επιχειρήσουμε να εξειδικεύσουμε τους στόχους της επιχείρησης με τη βοήθεια της μεθόδου Balanced Scoreca 2017-02 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3264 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 72 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3264/7/%ce%94%ce%95%ce%9c_10.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Προσωπικού Σταμέλου, Στέλλα Εφαρμογή του μοντέλου Balanced Scorecard στο χώρο της ιδιωτικής προσχολικής εκπαίδευσης |
title | Εφαρμογή του μοντέλου Balanced Scorecard στο χώρο της ιδιωτικής προσχολικής εκπαίδευσης |
title_full | Εφαρμογή του μοντέλου Balanced Scorecard στο χώρο της ιδιωτικής προσχολικής εκπαίδευσης |
title_fullStr | Εφαρμογή του μοντέλου Balanced Scorecard στο χώρο της ιδιωτικής προσχολικής εκπαίδευσης |
title_full_unstemmed | Εφαρμογή του μοντέλου Balanced Scorecard στο χώρο της ιδιωτικής προσχολικής εκπαίδευσης |
title_short | Εφαρμογή του μοντέλου Balanced Scorecard στο χώρο της ιδιωτικής προσχολικής εκπαίδευσης |
title_sort | εφαρμογή του μοντέλου balanced scorecard στο χώρο της ιδιωτικής προσχολικής εκπαίδευσης |
topic | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Προσωπικού |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3264 |