Η επαγγελματική εξουθένωση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Κυριακάκη, Γεωργία, Λούπη, Αικατερίνη
Μορφή: Μεταπτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2017
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3257
_version_ 1780278248707457024
abstract Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την εκδήλωση του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης στους εκπαιδευτικούς (μόνιμους και αναπληρωτές) της ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης. Η έρευνα επικεντρώνεται στην ανάλυση των παραμέτρων που σχετίζονται με το εξεταζόμενο σύνδρομο, καθώς και στον τρόπο, με τον οποίο οι παράγοντες αυτοί τελούν σε σχέση συνάφειας με το επαγγελματικό άγχος, τα ατομικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών και τις σύγχρονες εργασιακές συνθήκες, στο πλαίσιο της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης στην Ελλάδα. Επιπροσθέτως, εντοπίζεται και ερμηνεύεται ο βαθμός εμφάνισης των συμπτωμάτων της επαγγελματικής εξουθένωσης, την οποία παρουσιάζουν οι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην επιδείνωση των εργασιακών τους συνθηκών, αλλά και στο είδος της εργασιακής συμβατικής σχέσης (μόνιμοι-μη μόνιμοι). Το Δείγμα της έρευνας αποτελείται από 134 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των δημοσίων σχολείων της Αττικής, καθώς και από δύο κλειστές διαδικτυακές ομάδες αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε ήταν η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων. Τα συμπεράσματα που απορρέουν από την έρευνα, φανερώνουν το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης παρουσιάζουν έντονα συμπτώματα επαγγελματικής εξουθένωσης. Ειδικότερα, τα συμπτώματα αυτά εμφανίζονται σε μεγαλύτερο βαθμό στους μη μόνιμους εκπαιδευτικούς (αναπληρωτές-ωρομίσθιους). Συνεπώς, η εργασία καταδεικνύει ότι οι επιδεινούμενες εργασιακές συνθήκες στη σύγχρονη περίοδο της «κρίσης» συμβάλλουν σημαντικά στην εκδήλωση του συγκεκριμένου συνδρόμου, με αποτέλεσμα να πλήττονται οι εκπαιδευτικοί σε ατομικό επίπεδο και ταυτόχρονα να υπονομεύεται η εύρυθμη λειτουργία του συνόλου της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
abstracttranslated The present assignment examines the manifestation of the professional exhaustion syndrome affecting educators (both tenured and substitute) of the Greek Public Educational System. The paper casts light on the parameters relating to the analyzed syndrome and their correlation to professional stress, to the individual characteristics of the educators and to the contemporary working conditions, within the framework of a prolonged economic recession in Greece. Additionally, the assignment locates and interprets the extent to which the symptoms of professional exhaustion are present in the lives of public education professors, by emphasizing on the deterioration of their working conditions and on the distinction between the types of the contractual relationships (tenured/non-tenured educators). The representative sample of the research was comprised of 134 teachers appointed in primary schools and high schools in the prefecture of Attica, as well as two internet-based groups of substitute educators. The methodological approach applied to the above mentioned conduct was the quantitative research by means of questionnaires. The outcomes of the research suggest that public education teachers experience intense symptoms of professional exhaustion, especially in the case of non-tenured educators (substitute / hourly-wages income). Consequently, the worsening employment conditions in this contemporary era of crisis, contribute greatly to the manifestation of the particular syndrome. In conclusion, the paper summarizes that the educators are being damaged on an individual level, while at the same time the proper functioning of the educational process is being undermined.
advisor
author Κυριακάκη, Γεωργία
Λούπη, Αικατερίνη
author_facet Κυριακάκη, Γεωργία
Λούπη, Αικατερίνη
author_sort Κυριακάκη, Γεωργία
collection Okeanis Institutional Repository
format Μεταπτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-3257
institution University of West Attica Campus II
keyword Εργασιακό άγχος
Επαγγελματική εξουθένωση
Εκπαιδευτικοί
language Greek
physical 190
publishDate 2017
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-32572018-12-14T10:04:54Z Η επαγγελματική εξουθένωση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Κυριακάκη, Γεωργία Λούπη, Αικατερίνη Σπυριδάκος, Αθανάσιος TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Εργασιακό άγχος Επαγγελματική εξουθένωση Εκπαιδευτικοί Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την εκδήλωση του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης στους εκπαιδευτικούς (μόνιμους και αναπληρωτές) της ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης. Η έρευνα επικεντρώνεται στην ανάλυση των παραμέτρων που σχετίζονται με το εξεταζόμενο σύνδρομο, καθώς και στον τρόπο, με τον οποίο οι παράγοντες αυτοί τελούν σε σχέση συνάφειας με το επαγγελματικό άγχος, τα ατομικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών και τις σύγχρονες εργασιακές συνθήκες, στο πλαίσιο της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης στην Ελλάδα. Επιπροσθέτως, εντοπίζεται και ερμηνεύεται ο βαθμός εμφάνισης των συμπτωμάτων της επαγγελματικής εξουθένωσης, την οποία παρουσιάζουν οι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην επιδείνωση των εργασιακών τους συνθηκών, αλλά και στο είδος της εργασιακής συμβατικής σχέσης (μόνιμοι-μη μόνιμοι). Το Δείγμα της έρευνας αποτελείται από 134 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των δημοσίων σχολείων της Αττικής, καθώς και από δύο κλειστές διαδικτυακές ομάδες αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε ήταν η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων. Τα συμπεράσματα που απορρέουν από την έρευνα, φανερώνουν το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης παρουσιάζουν έντονα συμπτώματα επαγγελματικής εξουθένωσης. Ειδικότερα, τα συμπτώματα αυτά εμφανίζονται σε μεγαλύτερο βαθμό στους μη μόνιμους εκπαιδευτικούς (αναπληρωτές-ωρομίσθιους). Συνεπώς, η εργασία καταδεικνύει ότι οι επιδεινούμενες εργασιακές συνθήκες στη σύγχρονη περίοδο της «κρίσης» συμβάλλουν σημαντικά στην εκδήλωση του συγκεκριμένου συνδρόμου, με αποτέλεσμα να πλήττονται οι εκπαιδευτικοί σε ατομικό επίπεδο και ταυτόχρονα να υπονομεύεται η εύρυθμη λειτουργία του συνόλου της εκπαιδευτικής διαδικασίας. The present assignment examines the manifestation of the professional exhaustion syndrome affecting educators (both tenured and substitute) of the Greek Public Educational System. The paper casts light on the parameters relating to the analyzed syndrome and their correlation to professional stress, to the individual characteristics of the educators and to the contemporary working conditions, within the framework of a prolonged economic recession in Greece. Additionally, the assignment locates and interprets the extent to which the symptoms of professional exhaustion are present in the lives of public education professors, by emphasizing on the deterioration of their working conditions and on the distinction between the types of the contractual relationships (tenured/non-tenured educators). The representative sample of the research was comprised of 134 teachers appointed in primary schools and high schools in the prefecture of Attica, as well as two internet-based groups of substitute educators. The methodological approach applied to the above mentioned conduct was the quantitative research by means of questionnaires. The outcomes of the research suggest that public education teachers experience intense symptoms of professional exhaustion, especially in the case of non-tenured educators (substitute / hourly-wages income). Consequently, the worsening employment conditions in this contemporary era of crisis, contribute greatly to the manifestation of the particular syndrome. In conclusion, the paper summarizes that the educators are being damaged on an individual level, while at the same time the proper functioning of the educational process is being undermined. 2017-01-24 Μεταπτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3257 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 190 http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3257/7/%ce%94%ce%99%ce%a0%ce%9b%ce%a9%ce%9c%ce%91%ce%a4%ce%99%ce%9a%ce%97%20%ce%9a%ce%a5%ce%a1%ce%99%ce%91%ce%9a%ce%91%ce%9a%ce%97-%ce%9b%ce%9f%ce%a5%ce%a0%ce%97%2024-1-17.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
Κυριακάκη, Γεωργία
Λούπη, Αικατερίνη
Η επαγγελματική εξουθένωση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
title Η επαγγελματική εξουθένωση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
title_full Η επαγγελματική εξουθένωση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
title_fullStr Η επαγγελματική εξουθένωση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
title_full_unstemmed Η επαγγελματική εξουθένωση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
title_short Η επαγγελματική εξουθένωση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
title_sort η επαγγελματική εξουθένωση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης στην ελλάδα.
topic TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3257