Η Ανάπτυξη – Εξέλιξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών ως στρατηγικό στοιχείο της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Βορίλας, Αθανάσιος, Καλαντζής, Παναγιώτης-Νικόλαος
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2016
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3147
_version_ 1780524844557795328
abstract Στην παρούσα εργασία ασχοληθήκαμε την χρήση των ψηφιακών βιβλιοθηκών ως ένα στρατηγικό στοιχείο για την βελτίωση των υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την συλλογή πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων, ήταν μέσω της ποσοτικής έρευνας με την χρήση ερωτηματολογίου και στόχος της εργασίας είναι να διερευνήσει τη στατηγική που χρησιμοποιείται απο τις ψηφιακές βιβλιοθήκες ώστε να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μέσα απο την εργασία θα δούμε πως και πόσο άλλαξε η τριτοβάθμια εκπαίδευση στις αρχές της δεκαετίας του ’50 και ποιές είναι οι ανάγκες των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην τωρινή εποχή. Επίσης θα αναφερθούμε στην ενεργητική και παθητική εκπαίδευση που αποτελούν δυο βασικά μοντέλα εκπαίδευσης, τα χαρακτηριστικά των οποίων αλλάζουν σύμφωνα με το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο εκτελούνται. Εκτενή λόγω κάνουμε και για το ψηφιακό περιεχόμενο των βιβλιοθηκών και συγκρίνοντας τις ψηφιακές με τις συμβατικές βιβλιοθήκες αριθμούμε τους λόγους που υπάρχουν υπερ της χρήσης των πρώτων και του υλικού που περιέχουν. Φυσικά μέσα στην εργασία βλέπουμε πως η ψηφιακή βιβλιοθήκη και η εκπαίδευση είναι συνδεδεμένη μέσα απο την χρήση του εικονικού περιβάλλοντος που παρέχει η βιβλιοθήκη έτσι ώστε ο κάθε χρήστης-μαθητής να μπορεί να αφιερώσει τον χρόνο του στην εκμάθηση εκείνων που τον ενδιαφέρουν πραγματικά. Προφανώς για την λειτουργία και την δυνατότητα χρήσης των εργαλείων και γενικότερα των ψηφιακών βιβλιοθηκών αναγκαία είναι και η γνώση χρήσης του διαδικτύου (ιντερνετ). Αν και τόσο το ιντερνετ όσο και η ψηφιακές βιβλιοθήκες είναι σχετικά πρόσφατα εργαλεία βλέπουμε κατα την διάρκεια της μελέτης πως ο αριθμός των ανθρώπων που τα χρησιμοποιούν συνεχώς αυξάνεται κυριώς στις νεαρές ηλικίες καθώς και η εξοικίωση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές είναι μεγαλύτερη. Η βασική διαφορά που παρατηρήσαμε ήταν πως μεγαλύτερη χρήση των ψηφικών βιβλιοθηκών έκαναν άντρες νεαρής ηλικίας, τα αίτια που το προκαλούν αυτό υποθέτουμε πως είναι κοινωνικά, περισσότερη ανάλυση όμως επι του θέματος αυτού δεν γίνεται γιατι δεν αφορά την παρούσα εργασία. Τέλος είδαμε πως οι ψηφιακές βιβλιοθήκες είναι εργαλεία και ένας σημαντικός θεσμός της ακαδημαϊκής κοινότητας και η ανάγκη για αναβάθμιση και επέκταση των υπηρεσιών τους είναι απαραίτητη καθώς οι απαιτήσεις των χρηστών συνεχώς αυξάνονται.
advisor
author Βορίλας, Αθανάσιος
Καλαντζής, Παναγιώτης-Νικόλαος
author_facet Βορίλας, Αθανάσιος
Καλαντζής, Παναγιώτης-Νικόλαος
author_sort Βορίλας, Αθανάσιος
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-3147
institution University of West Attica Campus II
keyword Ψηφιακές βιβλιοθήκες
Βιβλιοθήκες
Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Διοίκηση ολικής ποιότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Ποσοτική έρευνα
Ερωτηματολόγιο
language Greek
physical 56 σελ.
publishDate 2016
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-31472018-12-14T10:43:19Z Η Ανάπτυξη – Εξέλιξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών ως στρατηγικό στοιχείο της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Βορίλας, Αθανάσιος Καλαντζής, Παναγιώτης-Νικόλαος Δρόσος, Δημήτριος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση Ολικής Ποιότητας TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Στρατηγικός Σχεδιασμός Ψηφιακές βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες Τριτοβάθμια εκπαίδευση Διοίκηση ολικής ποιότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Εξ αποστάσεως εκπαίδευση Ποσοτική έρευνα Ερωτηματολόγιο Στην παρούσα εργασία ασχοληθήκαμε την χρήση των ψηφιακών βιβλιοθηκών ως ένα στρατηγικό στοιχείο για την βελτίωση των υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την συλλογή πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων, ήταν μέσω της ποσοτικής έρευνας με την χρήση ερωτηματολογίου και στόχος της εργασίας είναι να διερευνήσει τη στατηγική που χρησιμοποιείται απο τις ψηφιακές βιβλιοθήκες ώστε να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μέσα απο την εργασία θα δούμε πως και πόσο άλλαξε η τριτοβάθμια εκπαίδευση στις αρχές της δεκαετίας του ’50 και ποιές είναι οι ανάγκες των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην τωρινή εποχή. Επίσης θα αναφερθούμε στην ενεργητική και παθητική εκπαίδευση που αποτελούν δυο βασικά μοντέλα εκπαίδευσης, τα χαρακτηριστικά των οποίων αλλάζουν σύμφωνα με το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο εκτελούνται. Εκτενή λόγω κάνουμε και για το ψηφιακό περιεχόμενο των βιβλιοθηκών και συγκρίνοντας τις ψηφιακές με τις συμβατικές βιβλιοθήκες αριθμούμε τους λόγους που υπάρχουν υπερ της χρήσης των πρώτων και του υλικού που περιέχουν. Φυσικά μέσα στην εργασία βλέπουμε πως η ψηφιακή βιβλιοθήκη και η εκπαίδευση είναι συνδεδεμένη μέσα απο την χρήση του εικονικού περιβάλλοντος που παρέχει η βιβλιοθήκη έτσι ώστε ο κάθε χρήστης-μαθητής να μπορεί να αφιερώσει τον χρόνο του στην εκμάθηση εκείνων που τον ενδιαφέρουν πραγματικά. Προφανώς για την λειτουργία και την δυνατότητα χρήσης των εργαλείων και γενικότερα των ψηφιακών βιβλιοθηκών αναγκαία είναι και η γνώση χρήσης του διαδικτύου (ιντερνετ). Αν και τόσο το ιντερνετ όσο και η ψηφιακές βιβλιοθήκες είναι σχετικά πρόσφατα εργαλεία βλέπουμε κατα την διάρκεια της μελέτης πως ο αριθμός των ανθρώπων που τα χρησιμοποιούν συνεχώς αυξάνεται κυριώς στις νεαρές ηλικίες καθώς και η εξοικίωση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές είναι μεγαλύτερη. Η βασική διαφορά που παρατηρήσαμε ήταν πως μεγαλύτερη χρήση των ψηφικών βιβλιοθηκών έκαναν άντρες νεαρής ηλικίας, τα αίτια που το προκαλούν αυτό υποθέτουμε πως είναι κοινωνικά, περισσότερη ανάλυση όμως επι του θέματος αυτού δεν γίνεται γιατι δεν αφορά την παρούσα εργασία. Τέλος είδαμε πως οι ψηφιακές βιβλιοθήκες είναι εργαλεία και ένας σημαντικός θεσμός της ακαδημαϊκής κοινότητας και η ανάγκη για αναβάθμιση και επέκταση των υπηρεσιών τους είναι απαραίτητη καθώς οι απαιτήσεις των χρηστών συνεχώς αυξάνονται. 2016-11-29 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3147 el Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 56 σελ. http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/3147/8/%ce%97%20%ce%91%ce%bd%ce%ac%cf%80%cf%84%cf%85%ce%be%ce%b7%20%e2%80%93%20%ce%95%ce%be%ce%ad%ce%bb%ce%b9%ce%be%ce%b7%20%cf%84%cf%89%ce%bd%20%ce%a8%ce%b7%cf%86%ce%b9%ce%b1%ce%ba%cf%8e%ce%bd%20%ce%92%ce%b9%ce%b2%ce%bb%ce%b9%ce%bf%ce%b8%ce%b7%ce%ba%cf%8e%ce%bd%20%cf%89%cf%82%20%ce%a3%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%84%ce%b7%ce%b3%ce%b9%ce%ba%cf%8c%20%ce%a3%cf%84%ce%bf%ce%b9%cf%87%ce%b5%ce%af%ce%bf%20%cf%84%ce%b7%cf%82%20%ce%92%ce%b5%ce%bb%cf%84%ce%af%cf%89%cf%83%ce%b7%cf%82%20%cf%84%ce%b7%cf%82%20%ce%a0%ce%bf%ce%b9%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1%cf%82%20%cf%84%cf%89%ce%bd%20%ce%a5%cf%80%ce%b7%cf%81%ce%b5%cf%83%ce%b9%cf%8e%ce%bd%20%cf%84%ce%b7%cf%82%20%ce%a4%cf%81%ce%b9%cf%84%ce%bf%ce%b2%ce%ac%ce%b8%ce%bc%ce%b9.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση Ολικής Ποιότητας
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Στρατηγικός Σχεδιασμός
Βορίλας, Αθανάσιος
Καλαντζής, Παναγιώτης-Νικόλαος
Η Ανάπτυξη – Εξέλιξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών ως στρατηγικό στοιχείο της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
title Η Ανάπτυξη – Εξέλιξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών ως στρατηγικό στοιχείο της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
title_full Η Ανάπτυξη – Εξέλιξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών ως στρατηγικό στοιχείο της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
title_fullStr Η Ανάπτυξη – Εξέλιξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών ως στρατηγικό στοιχείο της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
title_full_unstemmed Η Ανάπτυξη – Εξέλιξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών ως στρατηγικό στοιχείο της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
title_short Η Ανάπτυξη – Εξέλιξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών ως στρατηγικό στοιχείο της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
title_sort η ανάπτυξη – εξέλιξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών ως στρατηγικό στοιχείο της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
topic TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση Ολικής Ποιότητας
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Στρατηγικός Σχεδιασμός
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3147