Εταιρική κοινωνική ευθύνη και η άσκηση πολιτικών EKE των εταιρειών

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Διώτη, Παναγιώτα
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 2016
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2752
_version_ 1780525048566644736
abstract Η εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ) αναφέρεται στη συνολική διοίκηση και διαχείριση του συνολικού αντίκτυπου που έχει η δραστηριότητα των εταιρειών στους μετόχους και στην κοινωνία στην οποία ασκείται η δραστηριότητα. Συνολικά, η ΕΚΕ αναφέρεται στη διαφάνεια για τον τρόπο με τον οποίο διοικείται η επιχείρηση, στον βαθμό εκπλήρωσης της αποστολής της, στις ηθικές αξίες τις οποίες έχει, στον βαθμό συμμετοχής των ενδιαφερομένων μερών και στην λογοδοσία στα ενδιαφερόμενα μέρη αναφορικά με τις επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της. Η ΕΚΕ συνδέεται με το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, με την επίτευξη κέρδους, αλλά και με την έννοια της εταιρικής ηθικής. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί η εταιρική κοινωνική ευθύνη και να αναδειχθεί ο ρόλος της στο σύγχρονο μάνατζμεντ των επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα αυτή προσπαθεί να προσδιορίσει τα πλεονεκτήματα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για τις ίδιες τις επιχειρήσεις, ποιο είναι το ποσό που δαπανούν οι εταιρείες για προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, καθώς και ποιοι είναι οι τομείς στους οποίους έχουν διεξάγει προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης οι εταιρείες. Τα συμπεράσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι εταιρείες επενδύουν σε προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, προκειμένου να βελτιώσουν την εικόνα τους, να αυξηθεί η φήμη και η αξιοπιστία τους στα μάτια των καταναλωτών, η ικανοποίηση των τελευταίων, το μερίδιο της αγοράς, και μέσα από αυτό να επιτευχθεί μακροχρόνια μεγιστοποίηση του κέρδους. Επίσης, βρέθηκε ότι η εταιρική κοινωνική ευθύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, κάτι που σχετίζεται και πάλι με την εικόνα των εταιρειών, ως ηθικά υπεύθυνες και αξιόπιστες, δίνοντας έμφαση στην κοινωνία και το περιβάλλον. Συνεπώς, υπάρχει μία άμεση σύνδεση μεταξύ εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, φήμης της εταιρείας, βελτίωσης της εταιρικής εικόνας, απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και αυξημένης κερδοφορίας. Επίσης, καταδείχθηκε ότι οι συμμετέχοντες δε γνωρίζουν το ποσό που δαπάνησε η εταιρεία τους για την εγκατάσταση τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον. Επιπρόσθετα, βρέθηκε ότι η πλειοψηφία των εταιρειών δεν προβαίνει σε δραστηριότητες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ενώ όσες απάντησαν θετικά, τα προγράμματα αφορούν πρωτίστως ενέργειες για το περιβάλλον και την κοινωνία. Ωστόσο, κρίνεται απαραίτητη η διεξαγωγή μίας έρευνας σε ένα μεγαλύτερο δείγμα επιχειρήσεων, αλλά και σε καταναλωτές, προκειμένου να διερευνηθούν και οι απόψεις των αποδεκτών των προϊόντων/υπηρεσιών των επιχειρήσεων. Λέξεις-κλειδιά: ΕΚΕ, οικονομική κρίση, μοντέλο κοινωνικής απόδοσης, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
advisor
author Διώτη, Παναγιώτα
author_facet Διώτη, Παναγιώτα
author_sort Διώτη, Παναγιώτα
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-2752
institution University of West Attica Campus II
keyword Εταιρική κοινωνική ευθύνη
Οικονομική κρίση
Μοντέλο κοινωνικής απόδοσης
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
language Greek
physical 57 σελ.
publishDate 2016
publisher Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-27522018-12-14T11:32:06Z Εταιρική κοινωνική ευθύνη και η άσκηση πολιτικών EKE των εταιρειών Corporate social responsibility and the implementation of CSR policies by companies Διώτη, Παναγιώτα Κοσσιέρη, Ευαγγελία Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Κοινωνική Ευθύνη της Επιχείρησης Εταιρική κοινωνική ευθύνη Οικονομική κρίση Μοντέλο κοινωνικής απόδοσης Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Η εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ) αναφέρεται στη συνολική διοίκηση και διαχείριση του συνολικού αντίκτυπου που έχει η δραστηριότητα των εταιρειών στους μετόχους και στην κοινωνία στην οποία ασκείται η δραστηριότητα. Συνολικά, η ΕΚΕ αναφέρεται στη διαφάνεια για τον τρόπο με τον οποίο διοικείται η επιχείρηση, στον βαθμό εκπλήρωσης της αποστολής της, στις ηθικές αξίες τις οποίες έχει, στον βαθμό συμμετοχής των ενδιαφερομένων μερών και στην λογοδοσία στα ενδιαφερόμενα μέρη αναφορικά με τις επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της. Η ΕΚΕ συνδέεται με το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, με την επίτευξη κέρδους, αλλά και με την έννοια της εταιρικής ηθικής. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί η εταιρική κοινωνική ευθύνη και να αναδειχθεί ο ρόλος της στο σύγχρονο μάνατζμεντ των επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα αυτή προσπαθεί να προσδιορίσει τα πλεονεκτήματα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για τις ίδιες τις επιχειρήσεις, ποιο είναι το ποσό που δαπανούν οι εταιρείες για προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, καθώς και ποιοι είναι οι τομείς στους οποίους έχουν διεξάγει προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης οι εταιρείες. Τα συμπεράσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι εταιρείες επενδύουν σε προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, προκειμένου να βελτιώσουν την εικόνα τους, να αυξηθεί η φήμη και η αξιοπιστία τους στα μάτια των καταναλωτών, η ικανοποίηση των τελευταίων, το μερίδιο της αγοράς, και μέσα από αυτό να επιτευχθεί μακροχρόνια μεγιστοποίηση του κέρδους. Επίσης, βρέθηκε ότι η εταιρική κοινωνική ευθύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, κάτι που σχετίζεται και πάλι με την εικόνα των εταιρειών, ως ηθικά υπεύθυνες και αξιόπιστες, δίνοντας έμφαση στην κοινωνία και το περιβάλλον. Συνεπώς, υπάρχει μία άμεση σύνδεση μεταξύ εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, φήμης της εταιρείας, βελτίωσης της εταιρικής εικόνας, απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και αυξημένης κερδοφορίας. Επίσης, καταδείχθηκε ότι οι συμμετέχοντες δε γνωρίζουν το ποσό που δαπάνησε η εταιρεία τους για την εγκατάσταση τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον. Επιπρόσθετα, βρέθηκε ότι η πλειοψηφία των εταιρειών δεν προβαίνει σε δραστηριότητες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ενώ όσες απάντησαν θετικά, τα προγράμματα αφορούν πρωτίστως ενέργειες για το περιβάλλον και την κοινωνία. Ωστόσο, κρίνεται απαραίτητη η διεξαγωγή μίας έρευνας σε ένα μεγαλύτερο δείγμα επιχειρήσεων, αλλά και σε καταναλωτές, προκειμένου να διερευνηθούν και οι απόψεις των αποδεκτών των προϊόντων/υπηρεσιών των επιχειρήσεων. Λέξεις-κλειδιά: ΕΚΕ, οικονομική κρίση, μοντέλο κοινωνικής απόδοσης, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα 2016-04 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2752 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. 57 σελ. http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/2752/9/log_13825.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Κοινωνική Ευθύνη της Επιχείρησης
Διώτη, Παναγιώτα
Εταιρική κοινωνική ευθύνη και η άσκηση πολιτικών EKE των εταιρειών
title Εταιρική κοινωνική ευθύνη και η άσκηση πολιτικών EKE των εταιρειών
title_full Εταιρική κοινωνική ευθύνη και η άσκηση πολιτικών EKE των εταιρειών
title_fullStr Εταιρική κοινωνική ευθύνη και η άσκηση πολιτικών EKE των εταιρειών
title_full_unstemmed Εταιρική κοινωνική ευθύνη και η άσκηση πολιτικών EKE των εταιρειών
title_short Εταιρική κοινωνική ευθύνη και η άσκηση πολιτικών EKE των εταιρειών
title_sort εταιρική κοινωνική ευθύνη και η άσκηση πολιτικών eke των εταιρειών
title_translated Corporate social responsibility and the implementation of CSR policies by companies
topic TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Κοινωνική Ευθύνη της Επιχείρησης
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2752