Ναυτιλία και περιβάλλον: Η επιρροή της ναυτιλίας στο θαλάσσιο περιβάλλον: Τελικά αφορά μόνο το περιβάλλον ή και τον ίδιο τον άνθρωπο;

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Σπανού, Ευσταθία
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: ΤΕΙ Πειραιά 2014
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2515
_version_ 1780524430325186560
abstract Στόχος της παρούσας εργασίας είναι: να προσφέρει στον αναγνώστη μια προσέγγιση του ζητήματος της μόλυνσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος, σε συνάρτηση με την ναυτιλιακή δραστηριότητα, να αναφερθούν τρόποι που θα συμβάλλουν στην άμεση και ευκολότερη αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού, ποιά είναι τα απορρίματα και τα «επικίνδυνα» φορτία που επιβαρύνουν την ρύπανση καθώς επίσης και να δούμε σφαιρικά την οικονομική διάσταση του θέματος αλλά και την τελική επιρροή του στον ίδιο τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος, έγινε με στόχο να ευαισθητοποιηθούν τόσο τα φυσικά όσο και τα νομικά πρόσωπα (κράτη, πλοιοκτήτες, κατασκευαστές πλοίων, πλήρωμα κ.α.) ώστε να σταματήσουν να μολύνουν το θαλάσσιο περιβάλλον, το οποίο είναι ιδιαίτερα πολύτιμο για την Ελλάδα, κυρίως τώρα που βρίσκεται σε περίοδο κρίσης. Η καταστροφή της θάλασσας έχει τρομερές συνέπειες (όπως θάνατος στα ψάρια, μόλυνση των υδάτων και των ακτών που σημαίνει τη μείωση τουρισμού, φαινόμενο ευτροφισμού κ.α.) όπου πολλοί αγνοούν, αλλά από τις οποίες εμείς σαν χώρα έχουμε πολλά οικονομικά οφέλη. Παράγοντες που συντέλεσαν στη ραγδαία εξάπλωση του προβλήματος είναι τόσο η χρήση του πετρελαίου ως κύρια πηγή ενέργειας, όσο και η μεγάλη αύξηση στις θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου και άλλων χημικών στοιχείων. Έτσι, θα αναπτύξουμε το πρόβλημα της ρύπανσης και τους παράγοντες πρόκλησης της, καθώς και τις συνέπειες που δημιουργούνται και μας αφορούν άμεσα. Πιο συγκεκριμένα, στο 1ο κεφάλαιο αναλύεται η «ατυχηματική» ρύπανση, τα αίτια της, οι βασικές κατηγορίες ατυχημάτων και οι συνέπειες της, αναφέρεται η «λειτουργική» ρύπανση και οι παράγοντες που την επηρεάζουν καθώς και οι επιπτώσεις της ρύπανσης στον ίδιο τον άνθρωπο. Συνοψίζοντας το 1ο κεφάλαιο, ορίζονται τα «επικίνδυνα» φορτία καθώς αναφέρεται και ποια είναι αυτά και πως ταξινομούνται, και αναφέρονται κάποια πρόσφατα ατυχήματα που συνέβησαν επειδή σχετίζονταν με επικίνδυνα φορτία, καθώς και οι δικαστικές τους αποφάσεις. Στο 2ο κεφάλαιο, αναφέρονται κάποιες σημαντικές μέθοδοι (από πλευράς ξηράς και από πλευράς πλοίων) καταπολέμησης της θαλάσσιας ρύπανσης, γίνεται λόγος για ένα πρόσφατο σκάνδαλο μιας ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας και αναλύεται και φαίνεται σφαιρικά, η οικονομική διάσταση της ρύπανσης των θαλασσών από την εμπορική ναυτιλία. Τέλος, στο παράρτημα που ακολουθεί υπάρχει ένα μέρος του νόμου (ΦΕΚ) από το Υπουργείο Ναυτιλίας που αφορά τα είδη θαλάσσιων σκουπιδιών και το φωτογραφικό παράρτημα.
advisor
author Σπανού, Ευσταθία
author_facet Σπανού, Ευσταθία
author_sort Σπανού, Ευσταθία
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-2515
institution University of West Attica Campus II
keyword Ναυτιλιακή βιομηχανία
Ναυτιλιακές εταιρείες
Θαλάσσιες μεταφορές
Θαλάσσια ρύπανση
Μόλυνση του περιβάλλοντος
language Greek
physical 51 σελ.
publishDate 2014
publisher ΤΕΙ Πειραιά
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-25152018-12-14T10:51:27Z Ναυτιλία και περιβάλλον: Η επιρροή της ναυτιλίας στο θαλάσσιο περιβάλλον: Τελικά αφορά μόνο το περιβάλλον ή και τον ίδιο τον άνθρωπο; Σπανού, Ευσταθία Πανάγου, Βασίλειος Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εμπόριο::Εμπορική Ναυτιλία TPSH::Περιβάλλον::Ρύπανση Ναυτιλιακή βιομηχανία Ναυτιλιακές εταιρείες Θαλάσσιες μεταφορές Θαλάσσια ρύπανση Μόλυνση του περιβάλλοντος Στόχος της παρούσας εργασίας είναι: να προσφέρει στον αναγνώστη μια προσέγγιση του ζητήματος της μόλυνσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος, σε συνάρτηση με την ναυτιλιακή δραστηριότητα, να αναφερθούν τρόποι που θα συμβάλλουν στην άμεση και ευκολότερη αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού, ποιά είναι τα απορρίματα και τα «επικίνδυνα» φορτία που επιβαρύνουν την ρύπανση καθώς επίσης και να δούμε σφαιρικά την οικονομική διάσταση του θέματος αλλά και την τελική επιρροή του στον ίδιο τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος, έγινε με στόχο να ευαισθητοποιηθούν τόσο τα φυσικά όσο και τα νομικά πρόσωπα (κράτη, πλοιοκτήτες, κατασκευαστές πλοίων, πλήρωμα κ.α.) ώστε να σταματήσουν να μολύνουν το θαλάσσιο περιβάλλον, το οποίο είναι ιδιαίτερα πολύτιμο για την Ελλάδα, κυρίως τώρα που βρίσκεται σε περίοδο κρίσης. Η καταστροφή της θάλασσας έχει τρομερές συνέπειες (όπως θάνατος στα ψάρια, μόλυνση των υδάτων και των ακτών που σημαίνει τη μείωση τουρισμού, φαινόμενο ευτροφισμού κ.α.) όπου πολλοί αγνοούν, αλλά από τις οποίες εμείς σαν χώρα έχουμε πολλά οικονομικά οφέλη. Παράγοντες που συντέλεσαν στη ραγδαία εξάπλωση του προβλήματος είναι τόσο η χρήση του πετρελαίου ως κύρια πηγή ενέργειας, όσο και η μεγάλη αύξηση στις θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου και άλλων χημικών στοιχείων. Έτσι, θα αναπτύξουμε το πρόβλημα της ρύπανσης και τους παράγοντες πρόκλησης της, καθώς και τις συνέπειες που δημιουργούνται και μας αφορούν άμεσα. Πιο συγκεκριμένα, στο 1ο κεφάλαιο αναλύεται η «ατυχηματική» ρύπανση, τα αίτια της, οι βασικές κατηγορίες ατυχημάτων και οι συνέπειες της, αναφέρεται η «λειτουργική» ρύπανση και οι παράγοντες που την επηρεάζουν καθώς και οι επιπτώσεις της ρύπανσης στον ίδιο τον άνθρωπο. Συνοψίζοντας το 1ο κεφάλαιο, ορίζονται τα «επικίνδυνα» φορτία καθώς αναφέρεται και ποια είναι αυτά και πως ταξινομούνται, και αναφέρονται κάποια πρόσφατα ατυχήματα που συνέβησαν επειδή σχετίζονταν με επικίνδυνα φορτία, καθώς και οι δικαστικές τους αποφάσεις. Στο 2ο κεφάλαιο, αναφέρονται κάποιες σημαντικές μέθοδοι (από πλευράς ξηράς και από πλευράς πλοίων) καταπολέμησης της θαλάσσιας ρύπανσης, γίνεται λόγος για ένα πρόσφατο σκάνδαλο μιας ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας και αναλύεται και φαίνεται σφαιρικά, η οικονομική διάσταση της ρύπανσης των θαλασσών από την εμπορική ναυτιλία. Τέλος, στο παράρτημα που ακολουθεί υπάρχει ένα μέρος του νόμου (ΦΕΚ) από το Υπουργείο Ναυτιλίας που αφορά τα είδη θαλάσσιων σκουπιδιών και το φωτογραφικό παράρτημα. 2014 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2515 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα ΤΕΙ Πειραιά 51 σελ. http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/2515/9/log_201400155.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εμπόριο::Εμπορική Ναυτιλία
TPSH::Περιβάλλον::Ρύπανση
Σπανού, Ευσταθία
Ναυτιλία και περιβάλλον: Η επιρροή της ναυτιλίας στο θαλάσσιο περιβάλλον: Τελικά αφορά μόνο το περιβάλλον ή και τον ίδιο τον άνθρωπο;
title Ναυτιλία και περιβάλλον: Η επιρροή της ναυτιλίας στο θαλάσσιο περιβάλλον: Τελικά αφορά μόνο το περιβάλλον ή και τον ίδιο τον άνθρωπο;
title_full Ναυτιλία και περιβάλλον: Η επιρροή της ναυτιλίας στο θαλάσσιο περιβάλλον: Τελικά αφορά μόνο το περιβάλλον ή και τον ίδιο τον άνθρωπο;
title_fullStr Ναυτιλία και περιβάλλον: Η επιρροή της ναυτιλίας στο θαλάσσιο περιβάλλον: Τελικά αφορά μόνο το περιβάλλον ή και τον ίδιο τον άνθρωπο;
title_full_unstemmed Ναυτιλία και περιβάλλον: Η επιρροή της ναυτιλίας στο θαλάσσιο περιβάλλον: Τελικά αφορά μόνο το περιβάλλον ή και τον ίδιο τον άνθρωπο;
title_short Ναυτιλία και περιβάλλον: Η επιρροή της ναυτιλίας στο θαλάσσιο περιβάλλον: Τελικά αφορά μόνο το περιβάλλον ή και τον ίδιο τον άνθρωπο;
title_sort ναυτιλία και περιβάλλον: η επιρροή της ναυτιλίας στο θαλάσσιο περιβάλλον: τελικά αφορά μόνο το περιβάλλον ή και τον ίδιο τον άνθρωπο;
topic TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εμπόριο::Εμπορική Ναυτιλία
TPSH::Περιβάλλον::Ρύπανση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2515