Ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος "Alice" και ανάπτυξη διδακτικού υλικού

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Σιδέρη, Αγγελική, Φτωχογιάννη, Βασιλεία
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: ΤΕΙ Πειραιά 2014
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2298
_version_ 1780524774528647168
abstract Η εργασία αυτή αποτελεί μια προσπάθεια για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την κατανόηση βασικών εννοιών του αντικειμενοστραφή προγραμματισμού μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος 'Alice". Ο στόχος της πτυχιακής εργασίας ήταν η δημιουργία και η παρουσίαση μιας σειράς σεναρίων για την κατανόηση των θεμελιωδών εννοιών και βασικών δομών του αντικειμενοστραφή προγραμματισμού, χρησιμοποιώντας ως βασικό εργαλείο το Alice (πχ σενάριο που μέσα από τις κινήσεις των ηρώων γίνεται η κατανόηση της έννοιας το υπολυμορφισμού). Το Αlice είναι ένα προγραμματιστικό περιβάλλον σχεδιασμένο για να αποτελέσει την πρώτη επαφή ενός εκπαιδευόμενου με τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό . Το Αlice στοχεύει, μέσα από την εύχρηστη διεπαφή και τα ελκυστικά τρισδιάστατα γραφικά του, να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τον προγραμματισμό. Το πρόγραμμα 'Alice" έχει δημιουργηθεί από μια ομάδα ερευνητών του πανεπιστήμιου Carnegie Mellon το 1999 μεταξύ των οποίων είναι και οι Wanda Dann, Stephen Cooper, Randy Pausch. Πιο συγκεκριμένα στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η διδασκαλία του προγραμματισμού και τι μπορεί να προσκομίσει κάποιος που θα ασχοληθεί, καθώς και εκπαιδευτικά εργαλεία και προγραμματιστικά περιβάλλοντα για τη διδακτική του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός και το προγραμματιστικό περιβάλλον Alice . Αναφέρεται ποίες από τις θεμελιώδεις έννοιες του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού μπορούν να διδαχτούν με το Alice . Επίσης περιλαμβάνει έναν οδηγό χρήσης (tutorial) για το Alice, με οδηγίες εγκατάστασης του λογισμικού, βοήθεια σε περιπτώσεις προβλημάτων και τη διαδικασία δημιουργίας μιας ολοκληρωμένης εφαρμογής. Σε αυτή τη διαδικασία ο χρήστης ακολουθεί μια σειρά βημάτων και δημιουργεί μια ολοκληρωμένη εφαρμογή χρησιμοποιώντας τις βασικότερες δομές που υποστηρίζει το περιβάλλον του Alice. Στο τρίτο μέρος παρουσιάζεται η ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων που είναι σχεδιασμένα για τη διδασκαλία και την εκμάθηση βασικών αρχών του προγραμματισμού, που περιλαμβάνοντα ι στο Αlice. Πιο συγκεκριμένα τα μαθήματα είναι for, if, polymorphism, priνate- public, and creating classes/inheritance. Οι προγραμματιστικές έννοιες διδάσκονται μέσα από τη διαδικασία δημιουργίας ενός "κόσμου " (εφαρμογή). Με την χρήση της ιστορίας η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων και την μεταφορά της στο δικό μας Alice in JAVALAND γίνεται η προσπάθεια για την κατανόηση βασικών εννοιών και αρχών προγραμματισμού. Μέσα από περιπέτειες μαθαίνει τη σημασία σημαντικών εννοιών του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού. Το σχέδιο μαθήματος παραθέτει τους εκπαιδευτικούς στόχους που επιδιώκονται να επιτευχθούν κατά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας και καθοδηγεί τον καθηγητή. Τα παραδείγματα είναι από απλές κινήσεις χαρακτήρων σ' ένα κόσμο όπου ο κάθε χαρακτήρας αλληλοεπιδρά με τον χρήστη. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα με το πάτημα ενός κουμπιού , με την εισαγωγή χαρακτήρων ή με το κλικ του ποντικιού να προκαλέσει την κίνηση ενός χαρακτήρα ή ενός αντικειμένου. Στο τέταρτο μέρος γίνεται μια σύνοψη της παρούσας διπλωματικής εργασίας και παρατίθενται ορισμένα συμπεράσματα που προέκυψαν από την μελέτη του προγραμματιστικού εκπαιδευτικού υλικού Αlice. Τέλος επιδιώκεται με τα μαθήματα οι μαθητές να μάθουν να δημιουργούν μεθόδους και συναρτήσεις, να χρησιμοποιούν λίστες και πίνακες, να κατανοούν τη Boolean λογική, να κάνουν σωστή χρήση των τοπικών και καθολικών μεταβλητών και να μάθουν τις δομές επιλογής και επανάληψης . Επίσης είναι πολύ βασικό ότι μαθαίνουν να προγραμματίζουν με αντικείμενα και διδάσκονται τις έννοιες των κλάσεων και της κληρονομικότητας που αποτελούν βασικές έννοιες του αντικειμενοστραφή προγραμματισμού .
advisor
author Σιδέρη, Αγγελική
Φτωχογιάννη, Βασιλεία
author_facet Σιδέρη, Αγγελική
Φτωχογιάννη, Βασιλεία
author_sort Σιδέρη, Αγγελική
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων Τ.Ε.
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-2298
institution University of West Attica Campus II
keyword Alice
Ανάπτυξη διδακτικού υλικού
Διδακτική της πληροφορικής
language Greek
physical 67 σελ.
publishDate 2014
publisher ΤΕΙ Πειραιά
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-22982018-12-14T13:37:38Z Ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος "Alice" και ανάπτυξη διδακτικού υλικού Σιδέρη, Αγγελική Φτωχογιάννη, Βασιλεία Ψαρομήλιγκος, Ιωάννης Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων Τ.Ε. TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::Προγράμματα Υπολογιστή Alice Ανάπτυξη διδακτικού υλικού Διδακτική της πληροφορικής Η εργασία αυτή αποτελεί μια προσπάθεια για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την κατανόηση βασικών εννοιών του αντικειμενοστραφή προγραμματισμού μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος 'Alice". Ο στόχος της πτυχιακής εργασίας ήταν η δημιουργία και η παρουσίαση μιας σειράς σεναρίων για την κατανόηση των θεμελιωδών εννοιών και βασικών δομών του αντικειμενοστραφή προγραμματισμού, χρησιμοποιώντας ως βασικό εργαλείο το Alice (πχ σενάριο που μέσα από τις κινήσεις των ηρώων γίνεται η κατανόηση της έννοιας το υπολυμορφισμού). Το Αlice είναι ένα προγραμματιστικό περιβάλλον σχεδιασμένο για να αποτελέσει την πρώτη επαφή ενός εκπαιδευόμενου με τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό . Το Αlice στοχεύει, μέσα από την εύχρηστη διεπαφή και τα ελκυστικά τρισδιάστατα γραφικά του, να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τον προγραμματισμό. Το πρόγραμμα 'Alice" έχει δημιουργηθεί από μια ομάδα ερευνητών του πανεπιστήμιου Carnegie Mellon το 1999 μεταξύ των οποίων είναι και οι Wanda Dann, Stephen Cooper, Randy Pausch. Πιο συγκεκριμένα στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η διδασκαλία του προγραμματισμού και τι μπορεί να προσκομίσει κάποιος που θα ασχοληθεί, καθώς και εκπαιδευτικά εργαλεία και προγραμματιστικά περιβάλλοντα για τη διδακτική του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός και το προγραμματιστικό περιβάλλον Alice . Αναφέρεται ποίες από τις θεμελιώδεις έννοιες του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού μπορούν να διδαχτούν με το Alice . Επίσης περιλαμβάνει έναν οδηγό χρήσης (tutorial) για το Alice, με οδηγίες εγκατάστασης του λογισμικού, βοήθεια σε περιπτώσεις προβλημάτων και τη διαδικασία δημιουργίας μιας ολοκληρωμένης εφαρμογής. Σε αυτή τη διαδικασία ο χρήστης ακολουθεί μια σειρά βημάτων και δημιουργεί μια ολοκληρωμένη εφαρμογή χρησιμοποιώντας τις βασικότερες δομές που υποστηρίζει το περιβάλλον του Alice. Στο τρίτο μέρος παρουσιάζεται η ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων που είναι σχεδιασμένα για τη διδασκαλία και την εκμάθηση βασικών αρχών του προγραμματισμού, που περιλαμβάνοντα ι στο Αlice. Πιο συγκεκριμένα τα μαθήματα είναι for, if, polymorphism, priνate- public, and creating classes/inheritance. Οι προγραμματιστικές έννοιες διδάσκονται μέσα από τη διαδικασία δημιουργίας ενός "κόσμου " (εφαρμογή). Με την χρήση της ιστορίας η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων και την μεταφορά της στο δικό μας Alice in JAVALAND γίνεται η προσπάθεια για την κατανόηση βασικών εννοιών και αρχών προγραμματισμού. Μέσα από περιπέτειες μαθαίνει τη σημασία σημαντικών εννοιών του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού. Το σχέδιο μαθήματος παραθέτει τους εκπαιδευτικούς στόχους που επιδιώκονται να επιτευχθούν κατά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας και καθοδηγεί τον καθηγητή. Τα παραδείγματα είναι από απλές κινήσεις χαρακτήρων σ' ένα κόσμο όπου ο κάθε χαρακτήρας αλληλοεπιδρά με τον χρήστη. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα με το πάτημα ενός κουμπιού , με την εισαγωγή χαρακτήρων ή με το κλικ του ποντικιού να προκαλέσει την κίνηση ενός χαρακτήρα ή ενός αντικειμένου. Στο τέταρτο μέρος γίνεται μια σύνοψη της παρούσας διπλωματικής εργασίας και παρατίθενται ορισμένα συμπεράσματα που προέκυψαν από την μελέτη του προγραμματιστικού εκπαιδευτικού υλικού Αlice. Τέλος επιδιώκεται με τα μαθήματα οι μαθητές να μάθουν να δημιουργούν μεθόδους και συναρτήσεις, να χρησιμοποιούν λίστες και πίνακες, να κατανοούν τη Boolean λογική, να κάνουν σωστή χρήση των τοπικών και καθολικών μεταβλητών και να μάθουν τις δομές επιλογής και επανάληψης . Επίσης είναι πολύ βασικό ότι μαθαίνουν να προγραμματίζουν με αντικείμενα και διδάσκονται τις έννοιες των κλάσεων και της κληρονομικότητας που αποτελούν βασικές έννοιες του αντικειμενοστραφή προγραμματισμού . 2014 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2298 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα ΤΕΙ Πειραιά 67 σελ. http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/2298/9/HYS120.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::Προγράμματα Υπολογιστή
Σιδέρη, Αγγελική
Φτωχογιάννη, Βασιλεία
Ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος "Alice" και ανάπτυξη διδακτικού υλικού
title Ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος "Alice" και ανάπτυξη διδακτικού υλικού
title_full Ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος "Alice" και ανάπτυξη διδακτικού υλικού
title_fullStr Ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος "Alice" και ανάπτυξη διδακτικού υλικού
title_full_unstemmed Ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος "Alice" και ανάπτυξη διδακτικού υλικού
title_short Ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος "Alice" και ανάπτυξη διδακτικού υλικού
title_sort ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος "alice" και ανάπτυξη διδακτικού υλικού
topic TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::Προγράμματα Υπολογιστή
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2298