Η εξέλιξη της τουριστικής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Πτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
ΤΕΙ Πειραιά
2014
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2219 |
_version_ | 1780524766924374016 |
---|---|
abstract | Η σημασία της τουριστικής εκπαίδευσης είναι αδιαμφισβήτητη για την ομαλή και επικερδή λειτουργία του τουριστικού κλάδου σε διεθνές επίπεδο. Τα κράτη των οποίων η οικονομία στηρίζεται στον τουρισμό έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών και συστημάτων εκπαίδευσης στον τομέα του τουρισμού. Η τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα, παρέχεται σε 3 επίπεδα σπουδών: δευτεροβάθμιο, μεταδευτεροβάθμιο και τριτοβάθμιο. H σύγχρονη τουριστική εκπαίδευση πρέπει να προσεγγιστεί ως ένα σύνολο θεωρητικών, αλλά και εμπειρικών γνώσεων και προσόντων, τα οποία απαιτούν οι ανάγκες του τουριστικού τομέα για αποδοτικότερο ανθρώπινο δυναμικό.
Η τουριστική εκπαίδευση, παρά την οργάνωση των σπουδών σε διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες, έχει σήμερα αρκετά προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά θα πρέπει να αντιμετωπιστούν από την ελληνική πολιτεία στη βάση ενός κεντρικού σχεδιασμού και έπειτα από διαβούλευση, όχι μόνο με τους φορείς των αρμόδιων υπουργείων, αλλά λαμβάνοντας υπόψη και τις προτάσεις των επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου, οι οποίες θα εκθέσουν την πραγματικότητα, δηλαδή τις ελλείψεις και τις απαιτήσεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή από την τουριστική αγορά.
Σημαντικό μειονέκτημα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι πως δε συνδέει την τριτοβάθμια εκπαίδευση με την αγορά εργασίας. Είναι σαφές πως το μειονέκτημα αυτό αφορά και τον τομέα του τουρισμού. Βασικό πρόβλημα παραμένει η διαμόρφωση και αναδιάρθρωση των κατώτερων βαθμίδων εκπαίδευσης, ιδίως της χαμηλότερης βαθμίδας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των ΕΠΑΣ και ΕΠΑΛ δηλαδή. Στο επίπεδο των ανώτερων τουριστικών σπουδών, που καλύπτουν οι σχολές ΑΣΤΕΡ και ΑΣΤΕΑΝ, η τάση που παρατηρείται είναι ο μαρασμός των δημοσίων σχολών και η παροχή σπουδών σε αυτό τον τομέα από ιδιωτικές σχολές.
Συνεπώς, η παροχή τουριστικής εκπαίδευσης παρέχεται ολοκληρωμένα μόνο από τα ΑΤΕΙ, τα οποία ωστόσο εκπαιδεύουν μόνο διοικητικά στελέχη και όχι επαγγελματίες για το σύνολο του κλάδου. Εν τούτοις, οι πρόσφατες αλλαγές που επέφερε το Σχέδιο Αθηνά στο εκπαιδευτικό σύστημα οδήγησαν σε μια αποδυνάμωση των τμημάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων των ΑΤΕΙ καθώς επέβαλαν την απορρόφηση τους από τα τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, καταργώντας τα αυτοτελή τμήματα και πτυχία Τουριστικών Επιχειρήσεων. Τέλος, η τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα, έχει να αντιμετωπίσει τη σκόπελο της οικονομικής ύφεσης και της μειωμένης αν όχι μηδενικής χρηματοδότησης. |
abstracttranslated | Today the importance of tourism education has been recognized as undisputed for the smooth and profitable operation of the tourism industry at international level. States whose economy is based on tourism have put particular emphasis on developing appropriate infrastructure and education in the field of tourism. Tourism education in Greece is provided in three levels of study: secondary, post secondary and highest level.
Modern tourism education should be approached as a set of theoretical and empirical knowledge and qualifications which are required by the tourism sector.
However, despite the fact that tourism studies are organized in several educational levels, tourism education in Greece encounters currently several problems. These problems should be addressed by the Greek state based on a central planning and consultation, not only with the bodies of ministries but also taking under consideration the proposals of tourism entrepreneurs, which may expose the reality of the deficiencies and requirements that exist at the moment in the tourist market.
A major drawback of the Greek education system is that it fails to connect higher education with the labor market and its demands. Clearly this drawback affects the tourism sector in a huge extend. A main problem is also the formation and restructuring of the lower levels of education. Starting with the lower secondary level provided by the schools of EPAL and EPAS, several problems exist that need to be addressed in order to create skilled employees for the tourism sector. In the field of higher education and schools the trend that is currently observed is the decay of public schools that leads students to choose private schools for their education and training, leaving thereby only ATEIs as the unique source for tourism education, which however provide education for executive managers and professionals and not employees of all specialties necessary for the tourism sector. The recent change in the education system, through the Athena Plan, led to the absorption of the ATEIs tourism education departments by the departments of Business Management, eliminating thereby the independent departments of tourism education together with their degrees. Finally, tourism education in Greece has to face the hurdle of the economic recession which is to blame for the reduced funding for education. |
advisor | |
author | Σπίντζος, Αρτέμιος |
author_facet | Σπίντζος, Αρτέμιος |
author_sort | Σπίντζος, Αρτέμιος |
collection | Okeanis Institutional Repository |
facultydepartment | Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων |
format | Πτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-2219 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Τουριστική εκπαίδευση Τουριστικές σχολές Ανώτερη τουριστική εκπαίδευση Ανώτατη τουριστική εκπαίδευση |
language | Greek |
physical | 85 σελ. |
publishDate | 2014 |
publisher | ΤΕΙ Πειραιά |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-22192018-12-14T10:46:22Z Η εξέλιξη της τουριστικής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Σπίντζος, Αρτέμιος Κικίλια, Αικατερίνη Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων TPSH::Τουρισμός Τουριστική εκπαίδευση Τουριστικές σχολές Ανώτερη τουριστική εκπαίδευση Ανώτατη τουριστική εκπαίδευση Η σημασία της τουριστικής εκπαίδευσης είναι αδιαμφισβήτητη για την ομαλή και επικερδή λειτουργία του τουριστικού κλάδου σε διεθνές επίπεδο. Τα κράτη των οποίων η οικονομία στηρίζεται στον τουρισμό έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών και συστημάτων εκπαίδευσης στον τομέα του τουρισμού. Η τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα, παρέχεται σε 3 επίπεδα σπουδών: δευτεροβάθμιο, μεταδευτεροβάθμιο και τριτοβάθμιο. H σύγχρονη τουριστική εκπαίδευση πρέπει να προσεγγιστεί ως ένα σύνολο θεωρητικών, αλλά και εμπειρικών γνώσεων και προσόντων, τα οποία απαιτούν οι ανάγκες του τουριστικού τομέα για αποδοτικότερο ανθρώπινο δυναμικό. Η τουριστική εκπαίδευση, παρά την οργάνωση των σπουδών σε διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες, έχει σήμερα αρκετά προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά θα πρέπει να αντιμετωπιστούν από την ελληνική πολιτεία στη βάση ενός κεντρικού σχεδιασμού και έπειτα από διαβούλευση, όχι μόνο με τους φορείς των αρμόδιων υπουργείων, αλλά λαμβάνοντας υπόψη και τις προτάσεις των επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου, οι οποίες θα εκθέσουν την πραγματικότητα, δηλαδή τις ελλείψεις και τις απαιτήσεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή από την τουριστική αγορά. Σημαντικό μειονέκτημα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι πως δε συνδέει την τριτοβάθμια εκπαίδευση με την αγορά εργασίας. Είναι σαφές πως το μειονέκτημα αυτό αφορά και τον τομέα του τουρισμού. Βασικό πρόβλημα παραμένει η διαμόρφωση και αναδιάρθρωση των κατώτερων βαθμίδων εκπαίδευσης, ιδίως της χαμηλότερης βαθμίδας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των ΕΠΑΣ και ΕΠΑΛ δηλαδή. Στο επίπεδο των ανώτερων τουριστικών σπουδών, που καλύπτουν οι σχολές ΑΣΤΕΡ και ΑΣΤΕΑΝ, η τάση που παρατηρείται είναι ο μαρασμός των δημοσίων σχολών και η παροχή σπουδών σε αυτό τον τομέα από ιδιωτικές σχολές. Συνεπώς, η παροχή τουριστικής εκπαίδευσης παρέχεται ολοκληρωμένα μόνο από τα ΑΤΕΙ, τα οποία ωστόσο εκπαιδεύουν μόνο διοικητικά στελέχη και όχι επαγγελματίες για το σύνολο του κλάδου. Εν τούτοις, οι πρόσφατες αλλαγές που επέφερε το Σχέδιο Αθηνά στο εκπαιδευτικό σύστημα οδήγησαν σε μια αποδυνάμωση των τμημάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων των ΑΤΕΙ καθώς επέβαλαν την απορρόφηση τους από τα τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, καταργώντας τα αυτοτελή τμήματα και πτυχία Τουριστικών Επιχειρήσεων. Τέλος, η τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα, έχει να αντιμετωπίσει τη σκόπελο της οικονομικής ύφεσης και της μειωμένης αν όχι μηδενικής χρηματοδότησης. Today the importance of tourism education has been recognized as undisputed for the smooth and profitable operation of the tourism industry at international level. States whose economy is based on tourism have put particular emphasis on developing appropriate infrastructure and education in the field of tourism. Tourism education in Greece is provided in three levels of study: secondary, post secondary and highest level. Modern tourism education should be approached as a set of theoretical and empirical knowledge and qualifications which are required by the tourism sector. However, despite the fact that tourism studies are organized in several educational levels, tourism education in Greece encounters currently several problems. These problems should be addressed by the Greek state based on a central planning and consultation, not only with the bodies of ministries but also taking under consideration the proposals of tourism entrepreneurs, which may expose the reality of the deficiencies and requirements that exist at the moment in the tourist market. A major drawback of the Greek education system is that it fails to connect higher education with the labor market and its demands. Clearly this drawback affects the tourism sector in a huge extend. A main problem is also the formation and restructuring of the lower levels of education. Starting with the lower secondary level provided by the schools of EPAL and EPAS, several problems exist that need to be addressed in order to create skilled employees for the tourism sector. In the field of higher education and schools the trend that is currently observed is the decay of public schools that leads students to choose private schools for their education and training, leaving thereby only ATEIs as the unique source for tourism education, which however provide education for executive managers and professionals and not employees of all specialties necessary for the tourism sector. The recent change in the education system, through the Athena Plan, led to the absorption of the ATEIs tourism education departments by the departments of Business Management, eliminating thereby the independent departments of tourism education together with their degrees. Finally, tourism education in Greece has to face the hurdle of the economic recession which is to blame for the reduced funding for education. 2014-04-03 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2219 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα ΤΕΙ Πειραιά 85 σελ. http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/2219/9/tef_201400058.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Τουρισμός Σπίντζος, Αρτέμιος Η εξέλιξη της τουριστικής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα |
title | Η εξέλιξη της τουριστικής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα |
title_full | Η εξέλιξη της τουριστικής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα |
title_fullStr | Η εξέλιξη της τουριστικής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα |
title_full_unstemmed | Η εξέλιξη της τουριστικής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα |
title_short | Η εξέλιξη της τουριστικής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα |
title_sort | η εξέλιξη της τουριστικής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα |
topic | TPSH::Τουρισμός |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2219 |