Θεατρική ενδυματολογία

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Βουρκουτιώτη, Βασιλική, Αντωνίνης, Ιάκωβος
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: ΤΕΙ Πειραιά 2014
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2184
_version_ 1780524763882455040
abstract Το θέατρο είναι ένα πολύ βασικό κομμάτι του πολιτισμού όλων των χωρών. Είναι έκφραση, δημιουργία, άποψη και εκμάθηση των νέων γενεών στην κουλτούρα άλλων εποχών. Το θέατρο δημιουργήθηκε από τα πολύ παλιά χρόνια τόσο στην αρχαία Ελλάδα όσο και στην Ιαπωνία και εξελίσσεται συνεχώς για να καλύπτει τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες των θεατών. Βασικό κομμάτι του θεάτρου είναι η ενδυματολογία. Η ανάγκη για ένδυση ανάλογα με τον ρόλο του εκάστοτε ηθοποιού αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο για την καλύτερη έκφραση κι απόδοση ενός έργου. Η ενδυματολογία βασίζεται σε ιστορικά γεγονότα,σε γραπτά μνημεία, στον προφορικό λόγο, στις καλλιτεχνικές απεικονίσεις, στην μόδα της κάθε εποχής, στην κουλτούρα του κάθε πολιτισμού, στην κοινωνική τάξη, στην ηλικία και σε πολλά ακόμα. Ο ενδυματολόγος πρέπει ναεμπνέεται, να ερμηνεύει τις τάσεις της μόδας και των καταναλωτικών αναγκών, να έχει αστείρευτη δημιουργικότητα και φαντασία και γνώσεις του αντικειμένου. Υπάρχουν πολύ παλιά κουστούμια που σήμερα τα αποκαλούμεvintage και είναι διαχρονικά . Χρησιμοποιούνται συνεχώς σε παραστάσεις τα οποία φυλάσσονται και περιποιούνται στα Βεστιάρια. Επίσης ράβονται νέα κουστούμια βασισμένα σε παλιά που λέγονται ρετρό.Όλα τα κουστούμιαχρειάζεται να είναι άνετα και να καλύπτουν τις ανάγκες της παράστασης και του ηθοποιού. Πολλές φορές γίνονται μεταποιήσεις σε ενδύματαγια να χρησιμοποιηθούν σε μια άλλη παράσταση και σε ένα ηθοποιό με διαφορετικό σωματότυπο. Η θεατρική παράσταση «Επιμένουμε πάντα παιδιά» από τη θεατρική ομάδα«6ARTισοι», ανέβηκε σε μουσικά μεζεδοπωλεία στην Αθήνα την περίοδο 2013-2014 με θέμα αποσπάσματα από γνωστές ταινίες της δεκαετίας 1960-1970 του Ελληνικού κινηματογράφου. Τα κουστούμια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν πολλά, το budgetτης παράστασης χαμηλό, οι αλλαγές ρούχων γρήγορες και οι απαιτήσεις μεγάλες,έτσι ώστε να υπάρχει ομοιότητα στα κουστούμια με τα αντίστοιχα εκείνων από τις σκηνές που επιλέχτηκαν, ωστόσο η παράσταση στέφτηκε με μεγάλη επιτυχία.
advisor
author Βουρκουτιώτη, Βασιλική
Αντωνίνης, Ιάκωβος
author_facet Βουρκουτιώτη, Βασιλική
Αντωνίνης, Ιάκωβος
author_sort Βουρκουτιώτη, Βασιλική
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών Τ.Ε.
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-2184
institution University of West Attica Campus II
keyword Θεατρική ενδυματολογία
Θεατρικά κοστούμια
Ενδυματολόγοι
Vintage style
language Greek
physical 47 σελ.
publishDate 2014
publisher ΤΕΙ Πειραιά
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-21842019-07-26T09:02:17Z Θεατρική ενδυματολογία Βουρκουτιώτη, Βασιλική Αντωνίνης, Ιάκωβος Σφυρόερα, Εμμανουέλα Τμήμα Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών Τ.Ε. TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Ένδυση Θεατρική ενδυματολογία Θεατρικά κοστούμια Ενδυματολόγοι Vintage style Το θέατρο είναι ένα πολύ βασικό κομμάτι του πολιτισμού όλων των χωρών. Είναι έκφραση, δημιουργία, άποψη και εκμάθηση των νέων γενεών στην κουλτούρα άλλων εποχών. Το θέατρο δημιουργήθηκε από τα πολύ παλιά χρόνια τόσο στην αρχαία Ελλάδα όσο και στην Ιαπωνία και εξελίσσεται συνεχώς για να καλύπτει τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες των θεατών. Βασικό κομμάτι του θεάτρου είναι η ενδυματολογία. Η ανάγκη για ένδυση ανάλογα με τον ρόλο του εκάστοτε ηθοποιού αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο για την καλύτερη έκφραση κι απόδοση ενός έργου. Η ενδυματολογία βασίζεται σε ιστορικά γεγονότα,σε γραπτά μνημεία, στον προφορικό λόγο, στις καλλιτεχνικές απεικονίσεις, στην μόδα της κάθε εποχής, στην κουλτούρα του κάθε πολιτισμού, στην κοινωνική τάξη, στην ηλικία και σε πολλά ακόμα. Ο ενδυματολόγος πρέπει ναεμπνέεται, να ερμηνεύει τις τάσεις της μόδας και των καταναλωτικών αναγκών, να έχει αστείρευτη δημιουργικότητα και φαντασία και γνώσεις του αντικειμένου. Υπάρχουν πολύ παλιά κουστούμια που σήμερα τα αποκαλούμεvintage και είναι διαχρονικά . Χρησιμοποιούνται συνεχώς σε παραστάσεις τα οποία φυλάσσονται και περιποιούνται στα Βεστιάρια. Επίσης ράβονται νέα κουστούμια βασισμένα σε παλιά που λέγονται ρετρό.Όλα τα κουστούμιαχρειάζεται να είναι άνετα και να καλύπτουν τις ανάγκες της παράστασης και του ηθοποιού. Πολλές φορές γίνονται μεταποιήσεις σε ενδύματαγια να χρησιμοποιηθούν σε μια άλλη παράσταση και σε ένα ηθοποιό με διαφορετικό σωματότυπο. Η θεατρική παράσταση «Επιμένουμε πάντα παιδιά» από τη θεατρική ομάδα«6ARTισοι», ανέβηκε σε μουσικά μεζεδοπωλεία στην Αθήνα την περίοδο 2013-2014 με θέμα αποσπάσματα από γνωστές ταινίες της δεκαετίας 1960-1970 του Ελληνικού κινηματογράφου. Τα κουστούμια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν πολλά, το budgetτης παράστασης χαμηλό, οι αλλαγές ρούχων γρήγορες και οι απαιτήσεις μεγάλες,έτσι ώστε να υπάρχει ομοιότητα στα κουστούμια με τα αντίστοιχα εκείνων από τις σκηνές που επιλέχτηκαν, ωστόσο η παράσταση στέφτηκε με μεγάλη επιτυχία. 2014 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2184 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα ΤΕΙ Πειραιά 47 σελ. http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/2184/9/kl_201400616.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Ένδυση
Βουρκουτιώτη, Βασιλική
Αντωνίνης, Ιάκωβος
Θεατρική ενδυματολογία
title Θεατρική ενδυματολογία
title_full Θεατρική ενδυματολογία
title_fullStr Θεατρική ενδυματολογία
title_full_unstemmed Θεατρική ενδυματολογία
title_short Θεατρική ενδυματολογία
title_sort θεατρική ενδυματολογία
topic TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Ένδυση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2184