Σχεδιασμός, κατασκευή , εγκατάσταση και δοκιμαστική λειτουργία συστήματος μετατόπισης αισθητήρων, ελεγχόμενου από Η/Υ, για την αεροσήραγγα ανοικτού κυκλώματος του Εργαστηρίου Μετρήσεων Τεχνικών Μεγεθών

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Μάσσιας, Αθανάσιος Π.
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: ΤΕΙ Πειραιά 2012
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2006
_version_ 1780524748562759680
abstract Η μελέτη φαινομένων και προβλημάτων που σχετίζονται με τη Μηχανική Ρευστών, μπορεί να επιτευχθεί με δύο ξεχωριστές μεθόδους. Η μία από αυτές είναι η θεωρητική προσέγγιση του αντικειμένου μέσω μαθηματικών μοντέλων, από τα οποία εξάγονται τα χαρακτηριστικά της ροής των ρευστών καθώς και οι θερμοδυναμικές παράμετροι του συστήματος. Η άλλη μέθοδος βασίζεται στη πραγματοποίηση πειραματικών μελετών, οι οποίες περιλαμβάνουν εξοπλισμό προσομοίωσης της ροής του ρευστού, μακέτες και υπό κλίμακα μοντέλα των υπό μελέτη αντικειμένων καθώς και συστήματα μέτρησης και καταγραφής των μεγεθών που μετρώνται. Μία ευρέως διαδεδομένη πειραματική διάταξη προσομοίωσης της ροής του αέρα είναι η αεροδυναμική σήραγγα. Εντός του θαλάμου δοκιμών της, τοποθετείται το επιθυμητό αντικείμενο και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της διάταξης, λαμβάνονται οι επιθυμητές μετρήσεις. Το είδος των δεδομένων που εξάγονται ποικiλει. Ενδεικτικά, μπορούν να προσδιοριστούν οι δυνάμεις που ασκούνται στο μοντέλο, η ταχύτητα καθώς και η δυναμική πίεση του ρευστού σε συγκεκριμένα σημεία. Η λήψη των προαναφερθέντων μετρήσεων, εκτός των ασκούμενων δυνάμεων, προϋποθέτει τη χρήση συγκεκριμένων αισθητήρων, οι οποίοι βρίσκονται εντός του θαλάμου δοκιμών και εδράζονται σε κατάλληλο μηχανισμό, ο οποίος συγκρατεί και μετατοπίζει τα αισθητήρια όργανα στις επιθυμητές συντεταγμένες. Η ύπαρξη ενός τέτοιου συστήματος εξασφαλίζει την ασφαλή παραμονή του αισθητήρα στη θέση που απαιτείται, απουσία ταλαντώσεων εξαιτίας της ροής του αέρα. Παράλληλα, επιτρέπει την ικανοποιητική ακρίβεια μέτρησης και την επίτευξη υψηλής επανάληψη των συντεταγμένων θέσης. Στα πλαίσια εκπόνησης της παρούσας πτυχιακής εργασίας, μελετάται και αναπτύσσεται ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα συγκράτησης και μετατόπισης αισθητήρων πέντε βαθμών ελευθερίας για την αεροοήραγγα ανοικτού κυκλώματος του Εργαστηρίου Μετρήσεων Τεχνικών Μεγεθών. Το σύστημα αυτό, το οποίο περιλαμβάνει στοιχεία από υπάρχουσες διατάξεις μετατόπισης αισθητήρων, καλύπτει πλήρως τις απαιτούμενες προδιαγραφές λειτουργίας, ενώ η διαμόρφωσή του βασίστηκε στην μεθοδολογία εύρεσης κατασκευαστικών λύσεων του G. Pahl.
abstracttranslated The study of phenornena and problems related to Fluid Mechanics, can be acrueved by two separate methods. One of these is the theoretical approach of the studying object by the use of mathematical models that describe the characteristics of the fluid's flow and the thermodynamic properties of the system. The other method is based on experimental processes, which include specialized systems for the simulation of the flow, maquettes and accurate scale models of the real objects, plus precise equipment wruch is necessary for the measurernents extraction. Α well known experimental apparatus for the simulation of the air's flow, is the wind tunnel. The desired object is placed within the testing chamber and during the air flow, the measurement process can take place. The kind of data that can be extracted, varies significantly. Usually, trus includes values of the forces that act on the model, the air's speed, as long as with the dynamic fluid pressure on specific points of the model's surface. This measurernent process, requires the use of soprusticated sensors which are located within the testing chamber and mounted on a suitable rnechanism that holds the sensors in place and moves them to the desired coordinates. The existence of such a system ensures the safe stay of the sensor in the required position, without being affected by any kind of vibration caused by the air flow. At the same time, this device allows the achievement of highly accurate measurements, as long as with repeatable relocations. The main aim of this thesis, is the study and development of aη electronically controlled system for the holding and relocation of a group of applied sensors witrun the testing chamber of the open circuit wind tunnel of the Mechanical Measurements Laboratory. The technical solution that is provided in the following chapters fulfils the demand of a five degrees of freedom movement capability. Additionally, this sys tem , which incorporates various data from existing displacement devices around the world, the covers the required standards of operation, while its design process was based on the widespread standardized methodology of G. Pahl.
advisor
author Μάσσιας, Αθανάσιος Π.
author_facet Μάσσιας, Αθανάσιος Π.
author_sort Μάσσιας, Αθανάσιος Π.
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Μηχανολογίας
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-2006
institution University of West Attica Campus II
keyword Σύστημα μετατόπισης αισθητήρων
Αεροσήραγγα ανοικτού κυκλώματος
Μηχανικοί αισθητήρες
Μηχανική ρευστών
language Greek
physical 118 σελ.
publishDate 2012
publisher ΤΕΙ Πειραιά
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-20062018-12-14T13:41:01Z Σχεδιασμός, κατασκευή , εγκατάσταση και δοκιμαστική λειτουργία συστήματος μετατόπισης αισθητήρων, ελεγχόμενου από Η/Υ, για την αεροσήραγγα ανοικτού κυκλώματος του Εργαστηρίου Μετρήσεων Τεχνικών Μεγεθών Μάσσιας, Αθανάσιος Π. Λεκάκης, Ιωάννης Τμήμα Μηχανολογίας TPSH::Τεχνολογία::Ρευστοδυναμική Σύστημα μετατόπισης αισθητήρων Αεροσήραγγα ανοικτού κυκλώματος Μηχανικοί αισθητήρες Μηχανική ρευστών Η μελέτη φαινομένων και προβλημάτων που σχετίζονται με τη Μηχανική Ρευστών, μπορεί να επιτευχθεί με δύο ξεχωριστές μεθόδους. Η μία από αυτές είναι η θεωρητική προσέγγιση του αντικειμένου μέσω μαθηματικών μοντέλων, από τα οποία εξάγονται τα χαρακτηριστικά της ροής των ρευστών καθώς και οι θερμοδυναμικές παράμετροι του συστήματος. Η άλλη μέθοδος βασίζεται στη πραγματοποίηση πειραματικών μελετών, οι οποίες περιλαμβάνουν εξοπλισμό προσομοίωσης της ροής του ρευστού, μακέτες και υπό κλίμακα μοντέλα των υπό μελέτη αντικειμένων καθώς και συστήματα μέτρησης και καταγραφής των μεγεθών που μετρώνται. Μία ευρέως διαδεδομένη πειραματική διάταξη προσομοίωσης της ροής του αέρα είναι η αεροδυναμική σήραγγα. Εντός του θαλάμου δοκιμών της, τοποθετείται το επιθυμητό αντικείμενο και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της διάταξης, λαμβάνονται οι επιθυμητές μετρήσεις. Το είδος των δεδομένων που εξάγονται ποικiλει. Ενδεικτικά, μπορούν να προσδιοριστούν οι δυνάμεις που ασκούνται στο μοντέλο, η ταχύτητα καθώς και η δυναμική πίεση του ρευστού σε συγκεκριμένα σημεία. Η λήψη των προαναφερθέντων μετρήσεων, εκτός των ασκούμενων δυνάμεων, προϋποθέτει τη χρήση συγκεκριμένων αισθητήρων, οι οποίοι βρίσκονται εντός του θαλάμου δοκιμών και εδράζονται σε κατάλληλο μηχανισμό, ο οποίος συγκρατεί και μετατοπίζει τα αισθητήρια όργανα στις επιθυμητές συντεταγμένες. Η ύπαρξη ενός τέτοιου συστήματος εξασφαλίζει την ασφαλή παραμονή του αισθητήρα στη θέση που απαιτείται, απουσία ταλαντώσεων εξαιτίας της ροής του αέρα. Παράλληλα, επιτρέπει την ικανοποιητική ακρίβεια μέτρησης και την επίτευξη υψηλής επανάληψη των συντεταγμένων θέσης. Στα πλαίσια εκπόνησης της παρούσας πτυχιακής εργασίας, μελετάται και αναπτύσσεται ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα συγκράτησης και μετατόπισης αισθητήρων πέντε βαθμών ελευθερίας για την αεροοήραγγα ανοικτού κυκλώματος του Εργαστηρίου Μετρήσεων Τεχνικών Μεγεθών. Το σύστημα αυτό, το οποίο περιλαμβάνει στοιχεία από υπάρχουσες διατάξεις μετατόπισης αισθητήρων, καλύπτει πλήρως τις απαιτούμενες προδιαγραφές λειτουργίας, ενώ η διαμόρφωσή του βασίστηκε στην μεθοδολογία εύρεσης κατασκευαστικών λύσεων του G. Pahl. The study of phenornena and problems related to Fluid Mechanics, can be acrueved by two separate methods. One of these is the theoretical approach of the studying object by the use of mathematical models that describe the characteristics of the fluid's flow and the thermodynamic properties of the system. The other method is based on experimental processes, which include specialized systems for the simulation of the flow, maquettes and accurate scale models of the real objects, plus precise equipment wruch is necessary for the measurernents extraction. Α well known experimental apparatus for the simulation of the air's flow, is the wind tunnel. The desired object is placed within the testing chamber and during the air flow, the measurement process can take place. The kind of data that can be extracted, varies significantly. Usually, trus includes values of the forces that act on the model, the air's speed, as long as with the dynamic fluid pressure on specific points of the model's surface. This measurernent process, requires the use of soprusticated sensors which are located within the testing chamber and mounted on a suitable rnechanism that holds the sensors in place and moves them to the desired coordinates. The existence of such a system ensures the safe stay of the sensor in the required position, without being affected by any kind of vibration caused by the air flow. At the same time, this device allows the achievement of highly accurate measurements, as long as with repeatable relocations. The main aim of this thesis, is the study and development of aη electronically controlled system for the holding and relocation of a group of applied sensors witrun the testing chamber of the open circuit wind tunnel of the Mechanical Measurements Laboratory. The technical solution that is provided in the following chapters fulfils the demand of a five degrees of freedom movement capability. Additionally, this sys tem , which incorporates various data from existing displacement devices around the world, the covers the required standards of operation, while its design process was based on the widespread standardized methodology of G. Pahl. 2012-11 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2006 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα ΤΕΙ Πειραιά 118 σελ. http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/2006/9/mix_710.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Τεχνολογία::Ρευστοδυναμική
Μάσσιας, Αθανάσιος Π.
Σχεδιασμός, κατασκευή , εγκατάσταση και δοκιμαστική λειτουργία συστήματος μετατόπισης αισθητήρων, ελεγχόμενου από Η/Υ, για την αεροσήραγγα ανοικτού κυκλώματος του Εργαστηρίου Μετρήσεων Τεχνικών Μεγεθών
title Σχεδιασμός, κατασκευή , εγκατάσταση και δοκιμαστική λειτουργία συστήματος μετατόπισης αισθητήρων, ελεγχόμενου από Η/Υ, για την αεροσήραγγα ανοικτού κυκλώματος του Εργαστηρίου Μετρήσεων Τεχνικών Μεγεθών
title_full Σχεδιασμός, κατασκευή , εγκατάσταση και δοκιμαστική λειτουργία συστήματος μετατόπισης αισθητήρων, ελεγχόμενου από Η/Υ, για την αεροσήραγγα ανοικτού κυκλώματος του Εργαστηρίου Μετρήσεων Τεχνικών Μεγεθών
title_fullStr Σχεδιασμός, κατασκευή , εγκατάσταση και δοκιμαστική λειτουργία συστήματος μετατόπισης αισθητήρων, ελεγχόμενου από Η/Υ, για την αεροσήραγγα ανοικτού κυκλώματος του Εργαστηρίου Μετρήσεων Τεχνικών Μεγεθών
title_full_unstemmed Σχεδιασμός, κατασκευή , εγκατάσταση και δοκιμαστική λειτουργία συστήματος μετατόπισης αισθητήρων, ελεγχόμενου από Η/Υ, για την αεροσήραγγα ανοικτού κυκλώματος του Εργαστηρίου Μετρήσεων Τεχνικών Μεγεθών
title_short Σχεδιασμός, κατασκευή , εγκατάσταση και δοκιμαστική λειτουργία συστήματος μετατόπισης αισθητήρων, ελεγχόμενου από Η/Υ, για την αεροσήραγγα ανοικτού κυκλώματος του Εργαστηρίου Μετρήσεων Τεχνικών Μεγεθών
title_sort σχεδιασμός, κατασκευή , εγκατάσταση και δοκιμαστική λειτουργία συστήματος μετατόπισης αισθητήρων, ελεγχόμενου από η/υ, για την αεροσήραγγα ανοικτού κυκλώματος του εργαστηρίου μετρήσεων τεχνικών μεγεθών
topic TPSH::Τεχνολογία::Ρευστοδυναμική
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2006