Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Σιακαβάρα, Χαραλαμπία, Συνοδινού, Αγάπη
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: ΤΕΙ Πειραιά 2013
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1953
_version_ 1780524743551614976
abstract Οι σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν την ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα και επιδρούν τόσο στο γενικότερο κοινωνικό - πολιτιστικό γίγνεσθαι όσο και στον τομέα της εκπαίδευσης. Η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Ιστού 2.0 ή αλλιώς Web 2.0 , δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα σύνδεσης και αλληλεπίδρασης στον κυβερνοχώρο σε σύγχρονο και ασύγχρονο περιβάλλον με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σταδιακά κοινότητες χρηστών που μοιράζονται ένα κοινό ενδιαφέρον. Στις εικονικές αυτές κοινότητες η ανταλλαγή απόψεων και η κατάθεση ιδεών, σκέψεων και πληροφοριών μπορεί να οδηγήσει στη σύνθεση εννοιολογικού περιεχομένου και στη σταδιακή οικοδόμηση της γνώσης . Η παιδαγωγική αξία των εργαλείων του Web 2.0 καθιερώνεται ολοένα και περισσότερο στη συνείδηση των εκπαιδευτικών που πλέον, εξελίσσουν τη διαδικτυακή παρουσία τους και ενσωματώνουν ψηφιακά περιβάλλοντα στη διδακτική πράξη. Αυτή η υβριδική προσέγγιση της διδασκαλίας έχει θετικό αντίκτυπο στη μάθηση αφού η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων εναρμονίζεται με τα ενδιαφέροντα της «ψηφιακής γενιάς» και παρέχει αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης . Στην παρούσα πτυχιακή, η οποία αποτελείται από δύο μεγάλες ενότητες , το θεωρητικό μέρος και το αναπτυξιακό μέρος, θα γίνει μια προσπάθεια προσέγγισης πως το Web 2.0 μπορεί να αποτελέσει μια πλατφόρμα για την ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης. Για το λόγο αυτό στο πρώτο κεφάλαιο του θεωρητικού μέρους θα αναλυθούν τα στάδια , τα επίπεδα και οι παράγοντες της μάθησης καθώς και οι κυριότερες θεωρίες μάθησης, έτσι ώστε ο αναγνώστης να αποκτήσει μια εισαγωγική εικόνα για το γενικότερο πλαίσιο της μάθησης ως έννοιας. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα αναλυθούν οι κυριότερες στρατηγικές μάθησης καθώς και οι κυριότερες μέθοδοι που εφαρμόζονται από την εκάστοτε στρατηγική. Ενώ στο τρίτο κεφάλαιο θα γίνει αναφορά στο WEB 2.0 και ποια είναι τα βασικότερα εργαλεία που το απαρτίζουν. Στο αναπτυξιακό μέρος θα αναλυθούν διεξοδικά τα εργαλεία χρήσης και οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία ενός ιστότοπου και πως αυτός μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο διαμοιρασμού και αξιολόγησης εκπαιδευτικού υλικού.
advisor
author Σιακαβάρα, Χαραλαμπία
Συνοδινού, Αγάπη
author_facet Σιακαβάρα, Χαραλαμπία
Συνοδινού, Αγάπη
author_sort Σιακαβάρα, Χαραλαμπία
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-1953
institution University of West Attica Campus II
keyword Web 2.0
Στρατηγικές διδασκαλίας
Ιστολόγια
Blogs
Κοινωνικά δίκτυα
Joomla
language Greek
physical 122 σελ.
publishDate 2013
publisher ΤΕΙ Πειραιά
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-19532018-12-14T13:39:10Z Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης Σιακαβάρα, Χαραλαμπία Συνοδινού, Αγάπη Ψαρομήλιγκος, Ιωάννης Τμήμα Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::World Wide Web (Σύστημα Ανάκτησης Πληροφοριών) Web 2.0 Στρατηγικές διδασκαλίας Ιστολόγια Blogs Κοινωνικά δίκτυα Joomla Οι σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν την ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα και επιδρούν τόσο στο γενικότερο κοινωνικό - πολιτιστικό γίγνεσθαι όσο και στον τομέα της εκπαίδευσης. Η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Ιστού 2.0 ή αλλιώς Web 2.0 , δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα σύνδεσης και αλληλεπίδρασης στον κυβερνοχώρο σε σύγχρονο και ασύγχρονο περιβάλλον με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σταδιακά κοινότητες χρηστών που μοιράζονται ένα κοινό ενδιαφέρον. Στις εικονικές αυτές κοινότητες η ανταλλαγή απόψεων και η κατάθεση ιδεών, σκέψεων και πληροφοριών μπορεί να οδηγήσει στη σύνθεση εννοιολογικού περιεχομένου και στη σταδιακή οικοδόμηση της γνώσης . Η παιδαγωγική αξία των εργαλείων του Web 2.0 καθιερώνεται ολοένα και περισσότερο στη συνείδηση των εκπαιδευτικών που πλέον, εξελίσσουν τη διαδικτυακή παρουσία τους και ενσωματώνουν ψηφιακά περιβάλλοντα στη διδακτική πράξη. Αυτή η υβριδική προσέγγιση της διδασκαλίας έχει θετικό αντίκτυπο στη μάθηση αφού η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων εναρμονίζεται με τα ενδιαφέροντα της «ψηφιακής γενιάς» και παρέχει αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης . Στην παρούσα πτυχιακή, η οποία αποτελείται από δύο μεγάλες ενότητες , το θεωρητικό μέρος και το αναπτυξιακό μέρος, θα γίνει μια προσπάθεια προσέγγισης πως το Web 2.0 μπορεί να αποτελέσει μια πλατφόρμα για την ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης. Για το λόγο αυτό στο πρώτο κεφάλαιο του θεωρητικού μέρους θα αναλυθούν τα στάδια , τα επίπεδα και οι παράγοντες της μάθησης καθώς και οι κυριότερες θεωρίες μάθησης, έτσι ώστε ο αναγνώστης να αποκτήσει μια εισαγωγική εικόνα για το γενικότερο πλαίσιο της μάθησης ως έννοιας. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα αναλυθούν οι κυριότερες στρατηγικές μάθησης καθώς και οι κυριότερες μέθοδοι που εφαρμόζονται από την εκάστοτε στρατηγική. Ενώ στο τρίτο κεφάλαιο θα γίνει αναφορά στο WEB 2.0 και ποια είναι τα βασικότερα εργαλεία που το απαρτίζουν. Στο αναπτυξιακό μέρος θα αναλυθούν διεξοδικά τα εργαλεία χρήσης και οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία ενός ιστότοπου και πως αυτός μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο διαμοιρασμού και αξιολόγησης εκπαιδευτικού υλικού. 2013-06 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1953 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα ΤΕΙ Πειραιά 122 σελ. http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/1953/9/hys_54.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::World Wide Web (Σύστημα Ανάκτησης Πληροφοριών)
Σιακαβάρα, Χαραλαμπία
Συνοδινού, Αγάπη
Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης
title Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης
title_full Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης
title_fullStr Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης
title_full_unstemmed Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης
title_short Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης
title_sort εργαλεία web 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης
topic TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::World Wide Web (Σύστημα Ανάκτησης Πληροφοριών)
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1953