Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης
Κύριοι συγγραφείς: | , |
---|---|
Μορφή: | Πτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
ΤΕΙ Πειραιά
2013
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1953 |
_version_ | 1780524743551614976 |
---|---|
abstract | Οι σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν την ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα και επιδρούν τόσο στο γενικότερο κοινωνικό - πολιτιστικό γίγνεσθαι όσο και στον τομέα της εκπαίδευσης. Η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Ιστού 2.0 ή αλλιώς Web 2.0 , δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα σύνδεσης και αλληλεπίδρασης στον κυβερνοχώρο σε σύγχρονο και ασύγχρονο περιβάλλον με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σταδιακά κοινότητες χρηστών που μοιράζονται ένα κοινό ενδιαφέρον. Στις εικονικές αυτές κοινότητες η ανταλλαγή απόψεων και η κατάθεση ιδεών, σκέψεων και πληροφοριών μπορεί να οδηγήσει στη σύνθεση εννοιολογικού περιεχομένου και στη σταδιακή οικοδόμηση της γνώσης .
Η παιδαγωγική αξία των εργαλείων του Web 2.0 καθιερώνεται ολοένα και περισσότερο στη
συνείδηση των εκπαιδευτικών που πλέον, εξελίσσουν τη διαδικτυακή παρουσία τους και
ενσωματώνουν ψηφιακά περιβάλλοντα στη διδακτική πράξη. Αυτή η υβριδική προσέγγιση της διδασκαλίας έχει θετικό αντίκτυπο στη μάθηση αφού η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων εναρμονίζεται με τα ενδιαφέροντα της «ψηφιακής γενιάς» και παρέχει αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης .
Στην παρούσα πτυχιακή, η οποία αποτελείται από δύο μεγάλες ενότητες , το θεωρητικό μέρος και το αναπτυξιακό μέρος, θα γίνει μια προσπάθεια προσέγγισης πως το Web 2.0 μπορεί να αποτελέσει μια πλατφόρμα για την ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης.
Για το λόγο αυτό στο πρώτο κεφάλαιο του θεωρητικού μέρους θα αναλυθούν τα στάδια , τα επίπεδα και οι παράγοντες της μάθησης καθώς και οι κυριότερες θεωρίες μάθησης, έτσι ώστε ο αναγνώστης να αποκτήσει μια εισαγωγική εικόνα για το γενικότερο πλαίσιο της μάθησης ως έννοιας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο θα αναλυθούν οι κυριότερες στρατηγικές μάθησης καθώς και οι
κυριότερες μέθοδοι που εφαρμόζονται από την εκάστοτε στρατηγική. Ενώ στο τρίτο κεφάλαιο θα γίνει αναφορά στο WEB 2.0 και ποια είναι τα βασικότερα εργαλεία που το απαρτίζουν.
Στο αναπτυξιακό μέρος θα αναλυθούν διεξοδικά τα εργαλεία χρήσης και οι τεχνικές που
χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία ενός ιστότοπου και πως αυτός μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο διαμοιρασμού και αξιολόγησης εκπαιδευτικού υλικού. |
advisor | |
author | Σιακαβάρα, Χαραλαμπία Συνοδινού, Αγάπη |
author_facet | Σιακαβάρα, Χαραλαμπία Συνοδινού, Αγάπη |
author_sort | Σιακαβάρα, Χαραλαμπία |
collection | Okeanis Institutional Repository |
facultydepartment | Τμήμα Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων |
format | Πτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-1953 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Web 2.0 Στρατηγικές διδασκαλίας Ιστολόγια Blogs Κοινωνικά δίκτυα Joomla |
language | Greek |
physical | 122 σελ. |
publishDate | 2013 |
publisher | ΤΕΙ Πειραιά |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-19532018-12-14T13:39:10Z Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης Σιακαβάρα, Χαραλαμπία Συνοδινού, Αγάπη Ψαρομήλιγκος, Ιωάννης Τμήμα Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::World Wide Web (Σύστημα Ανάκτησης Πληροφοριών) Web 2.0 Στρατηγικές διδασκαλίας Ιστολόγια Blogs Κοινωνικά δίκτυα Joomla Οι σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν την ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα και επιδρούν τόσο στο γενικότερο κοινωνικό - πολιτιστικό γίγνεσθαι όσο και στον τομέα της εκπαίδευσης. Η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Ιστού 2.0 ή αλλιώς Web 2.0 , δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα σύνδεσης και αλληλεπίδρασης στον κυβερνοχώρο σε σύγχρονο και ασύγχρονο περιβάλλον με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σταδιακά κοινότητες χρηστών που μοιράζονται ένα κοινό ενδιαφέρον. Στις εικονικές αυτές κοινότητες η ανταλλαγή απόψεων και η κατάθεση ιδεών, σκέψεων και πληροφοριών μπορεί να οδηγήσει στη σύνθεση εννοιολογικού περιεχομένου και στη σταδιακή οικοδόμηση της γνώσης . Η παιδαγωγική αξία των εργαλείων του Web 2.0 καθιερώνεται ολοένα και περισσότερο στη συνείδηση των εκπαιδευτικών που πλέον, εξελίσσουν τη διαδικτυακή παρουσία τους και ενσωματώνουν ψηφιακά περιβάλλοντα στη διδακτική πράξη. Αυτή η υβριδική προσέγγιση της διδασκαλίας έχει θετικό αντίκτυπο στη μάθηση αφού η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων εναρμονίζεται με τα ενδιαφέροντα της «ψηφιακής γενιάς» και παρέχει αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης . Στην παρούσα πτυχιακή, η οποία αποτελείται από δύο μεγάλες ενότητες , το θεωρητικό μέρος και το αναπτυξιακό μέρος, θα γίνει μια προσπάθεια προσέγγισης πως το Web 2.0 μπορεί να αποτελέσει μια πλατφόρμα για την ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης. Για το λόγο αυτό στο πρώτο κεφάλαιο του θεωρητικού μέρους θα αναλυθούν τα στάδια , τα επίπεδα και οι παράγοντες της μάθησης καθώς και οι κυριότερες θεωρίες μάθησης, έτσι ώστε ο αναγνώστης να αποκτήσει μια εισαγωγική εικόνα για το γενικότερο πλαίσιο της μάθησης ως έννοιας. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα αναλυθούν οι κυριότερες στρατηγικές μάθησης καθώς και οι κυριότερες μέθοδοι που εφαρμόζονται από την εκάστοτε στρατηγική. Ενώ στο τρίτο κεφάλαιο θα γίνει αναφορά στο WEB 2.0 και ποια είναι τα βασικότερα εργαλεία που το απαρτίζουν. Στο αναπτυξιακό μέρος θα αναλυθούν διεξοδικά τα εργαλεία χρήσης και οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία ενός ιστότοπου και πως αυτός μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο διαμοιρασμού και αξιολόγησης εκπαιδευτικού υλικού. 2013-06 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1953 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα ΤΕΙ Πειραιά 122 σελ. http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/1953/9/hys_54.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::World Wide Web (Σύστημα Ανάκτησης Πληροφοριών) Σιακαβάρα, Χαραλαμπία Συνοδινού, Αγάπη Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης |
title | Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης |
title_full | Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης |
title_fullStr | Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης |
title_full_unstemmed | Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης |
title_short | Εργαλεία WEB 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης |
title_sort | εργαλεία web 2.0 για ανάπτυξη διαδραστικών σεναρίων μάθησης |
topic | TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::World Wide Web (Σύστημα Ανάκτησης Πληροφοριών) |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1953 |