Συγκριτική μελέτη των δεκαετιών του 1920 και 1960 και δημιουργία επηρεασμένων σχεδίων με το πρόγραμμα KALEDO
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Πτυχιακή εργασία |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
ΤΕΙ Πειραιά
2012
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1812 |
_version_ | 1780524370907627520 |
---|---|
abstract | Η μόδα αποτελεί ένα κοινωνικό αλλά και πολιτιστικό φαινόμενο, το οποίο
χαρακτηρίζει διαφορετικές εποχές και χρονικές περιόδους στο πέρασμα του
χρόνου. Τη δεκαετία του 1920 ή αλλιώς στα «Roaring Twenties» υπήρξε μια
γενική ευημερία σε πολλούς τομείς, χάρη στο τέλος του Α' παγκοσμίου
πολέμου. Οι γυναίκες άρχισαν να διεκδικούν τα δικαιώματα τους, το
βασικότερο από αυτά, το δικαίωμα της ψήφου. Το ραιγιόν ως τεχνητή ίνα
δημιουργήθηκε . Ένα νεανικό γυναικείο κίνημα, τα «flappers» ανέβασαν το
ύψος του ποδόγυρου μέχρι το γόνατο και κατήργησαν τον ασφυκτικό κορσέ,
δίνοντας μια νέα υπόσταση στη γυναικεία μόδα, παρέχοντας με αυτόν τον
τρόπο άνεση και ελευθερία κίνησης στις γυναίκες . Η γραμμή της μέσης
τοποθετήθηκε χαμηλά γύρω από τους γοφούς, αναδεικνύοντας την
αγορίστικη φιγούρα της εποχής χωρίς καμπύλες και με κοντά χτενίσματα . Με
την κατάρρευση της «Wall street» το 1929 και το πέρασμα τριών ακόμη
δεκαετιών φτάσαμε στις αρχές του 1960. Αυτή την περίοδο η μόδα αναδείκνυε
τη γυναικεία σιλουέτα με καμπύλες και ο ποδόγυρος έφτασε μέχρι το γόνατο
στις αρχές της δεκαετίας. Ο Andre Courreges παρουσίασε τη «Διαστημική
εποχή» με ρούχα εμπνευσμένα από το διάστημα και από τον «Yuri Gagarin»,
τον πρώτο άνθρωπο που πάτησε στο φεγγάρι το 1961. Δύο νεανικά κινήματα
εμφανίστηκαν. Οι «Mods» του «Swinging London», οι οποίοι απέρριψαν τις
συντηρητικές ιδέες της εποχής, ανέδειξαν το κομψό ντύσιμο και τη μίνι
φούστα της Mary Quant για τις γυναίκες. Στο τέλος της δεκαετίας
εμφανίστηκαν οι «hippies», οι οποίοι εξυμνούσαν ιδεώδη όπως η αγάπη, η
ειρήνη και η προσωπική ελευθερία . Το ντύσιμό τους υποστήριζε την ίδια
φιλοσοφία με φαρδιές τουνίκες, φαρδιά παντελόνια καμπάνα, κορδέλες στα
μαλλιά και σανδάλια. Στο πειραματικό μέρος μας δόθηκε η έμπνευση να
δημιουργήσουμε κάποια σκίτσα στο πρόγραμμα Kaledo ώστε να εξετάσουμε
τη μόδα ως κοινωνικό φαινόμενο. Καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως η μόδα
επαναλαμβάνεται και προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε εποχής,
παρουσιάζοντας κοινά χαρακτηριστικά και τάσεις . |
abstracttranslated | Fashion is a social and cultural phenomenon, which defines different
periods of time through the years. During the decade of 1920 or otherwise the
«Roaring Twenties» there was overall welfare, owing to the end of World War
1. Women started to fight for their rights, the most important of them, the right
to vote. Rayon, the artificial fiber, was created . Α youthful women's movement,
the «flappers» raised the hemline to the knee and eliminated the corset,
giving new status to the women's fashion and providing freedom of movement
to women. The waistline was placed at the hipline, highlighting the boyish
figure of the '20s with short haircuts and without the curves of the female body.
After the Wall Street crash in 1929 and three decades later, we reached the
early 1960's. During this time, fashion highlighted the curves of the female
body and the hemline reached the knee in the beginning of the decade. Andre
Courreges presented the «Space Age» with clothes inspired of the space <;Jnd
«Yuri Gagarin», the first man who landed to the moon in 1961. Τννο youth
movements appeared. «Mods» of «Swinging London», who rejected the
conservative ideas of the past, supported elegant clothes and Mary Quant's
mini skirt for women. ln the end of the decade the «hippies» appeared who
supported ideals such as love, peace and freedom . Their clothes also
supported the same philosophy. They wore tunics, wide bell-bottomed
trousers, headbands and sandals. At the experimental part we were inspired
to create some sketches in the program Kaledo, in order to consider fashion
as a social phenomenon. ln the conclusion, fashion is repeated and adjusted
to the needs of the different periods of time, presenting common features and
trends. |
advisor | |
author | Λουκή, Αικατερίνη |
author_facet | Λουκή, Αικατερίνη |
author_sort | Λουκή, Αικατερίνη |
collection | Okeanis Institutional Repository |
facultydepartment | Τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας |
format | Πτυχιακή εργασία |
id | okeanis-123456789-1812 |
institution | University of West Attica Campus II |
keyword | Μόδα Δεκαετία του 1920 Κοινωνικοπολιτική κατάσταση Ψηφοφορία στις γυναίκες Τεχνολογική ανάπτυξη Υφάσματα Τεχνικές κουμπώματος Κινηματογράφος Art Deco Γυναικεία μόδα Εσώρουχα Flappers Ανδρική μόδα Δεκαετία του 1960 KALEDO |
language | Greek |
physical | 115 σελ. |
publishDate | 2012 |
publisher | ΤΕΙ Πειραιά |
record_format | dspace |
spelling | okeanis-123456789-18122018-12-14T11:42:33Z Συγκριτική μελέτη των δεκαετιών του 1920 και 1960 και δημιουργία επηρεασμένων σχεδίων με το πρόγραμμα KALEDO Λουκή, Αικατερίνη Τσατσαρού, Αθανασία Τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Μόδα Μόδα Δεκαετία του 1920 Κοινωνικοπολιτική κατάσταση Ψηφοφορία στις γυναίκες Τεχνολογική ανάπτυξη Υφάσματα Τεχνικές κουμπώματος Κινηματογράφος Art Deco Γυναικεία μόδα Εσώρουχα Flappers Ανδρική μόδα Δεκαετία του 1960 KALEDO Η μόδα αποτελεί ένα κοινωνικό αλλά και πολιτιστικό φαινόμενο, το οποίο χαρακτηρίζει διαφορετικές εποχές και χρονικές περιόδους στο πέρασμα του χρόνου. Τη δεκαετία του 1920 ή αλλιώς στα «Roaring Twenties» υπήρξε μια γενική ευημερία σε πολλούς τομείς, χάρη στο τέλος του Α' παγκοσμίου πολέμου. Οι γυναίκες άρχισαν να διεκδικούν τα δικαιώματα τους, το βασικότερο από αυτά, το δικαίωμα της ψήφου. Το ραιγιόν ως τεχνητή ίνα δημιουργήθηκε . Ένα νεανικό γυναικείο κίνημα, τα «flappers» ανέβασαν το ύψος του ποδόγυρου μέχρι το γόνατο και κατήργησαν τον ασφυκτικό κορσέ, δίνοντας μια νέα υπόσταση στη γυναικεία μόδα, παρέχοντας με αυτόν τον τρόπο άνεση και ελευθερία κίνησης στις γυναίκες . Η γραμμή της μέσης τοποθετήθηκε χαμηλά γύρω από τους γοφούς, αναδεικνύοντας την αγορίστικη φιγούρα της εποχής χωρίς καμπύλες και με κοντά χτενίσματα . Με την κατάρρευση της «Wall street» το 1929 και το πέρασμα τριών ακόμη δεκαετιών φτάσαμε στις αρχές του 1960. Αυτή την περίοδο η μόδα αναδείκνυε τη γυναικεία σιλουέτα με καμπύλες και ο ποδόγυρος έφτασε μέχρι το γόνατο στις αρχές της δεκαετίας. Ο Andre Courreges παρουσίασε τη «Διαστημική εποχή» με ρούχα εμπνευσμένα από το διάστημα και από τον «Yuri Gagarin», τον πρώτο άνθρωπο που πάτησε στο φεγγάρι το 1961. Δύο νεανικά κινήματα εμφανίστηκαν. Οι «Mods» του «Swinging London», οι οποίοι απέρριψαν τις συντηρητικές ιδέες της εποχής, ανέδειξαν το κομψό ντύσιμο και τη μίνι φούστα της Mary Quant για τις γυναίκες. Στο τέλος της δεκαετίας εμφανίστηκαν οι «hippies», οι οποίοι εξυμνούσαν ιδεώδη όπως η αγάπη, η ειρήνη και η προσωπική ελευθερία . Το ντύσιμό τους υποστήριζε την ίδια φιλοσοφία με φαρδιές τουνίκες, φαρδιά παντελόνια καμπάνα, κορδέλες στα μαλλιά και σανδάλια. Στο πειραματικό μέρος μας δόθηκε η έμπνευση να δημιουργήσουμε κάποια σκίτσα στο πρόγραμμα Kaledo ώστε να εξετάσουμε τη μόδα ως κοινωνικό φαινόμενο. Καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως η μόδα επαναλαμβάνεται και προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε εποχής, παρουσιάζοντας κοινά χαρακτηριστικά και τάσεις . Fashion is a social and cultural phenomenon, which defines different periods of time through the years. During the decade of 1920 or otherwise the «Roaring Twenties» there was overall welfare, owing to the end of World War 1. Women started to fight for their rights, the most important of them, the right to vote. Rayon, the artificial fiber, was created . Α youthful women's movement, the «flappers» raised the hemline to the knee and eliminated the corset, giving new status to the women's fashion and providing freedom of movement to women. The waistline was placed at the hipline, highlighting the boyish figure of the '20s with short haircuts and without the curves of the female body. After the Wall Street crash in 1929 and three decades later, we reached the early 1960's. During this time, fashion highlighted the curves of the female body and the hemline reached the knee in the beginning of the decade. Andre Courreges presented the «Space Age» with clothes inspired of the space <;Jnd «Yuri Gagarin», the first man who landed to the moon in 1961. Τννο youth movements appeared. «Mods» of «Swinging London», who rejected the conservative ideas of the past, supported elegant clothes and Mary Quant's mini skirt for women. ln the end of the decade the «hippies» appeared who supported ideals such as love, peace and freedom . Their clothes also supported the same philosophy. They wore tunics, wide bell-bottomed trousers, headbands and sandals. At the experimental part we were inspired to create some sketches in the program Kaledo, in order to consider fashion as a social phenomenon. ln the conclusion, fashion is repeated and adjusted to the needs of the different periods of time, presenting common features and trends. 2012 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1812 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα ΤΕΙ Πειραιά 115 σελ. http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/1812/9/kl_00578.pdf.jpg |
spellingShingle | TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Μόδα Λουκή, Αικατερίνη Συγκριτική μελέτη των δεκαετιών του 1920 και 1960 και δημιουργία επηρεασμένων σχεδίων με το πρόγραμμα KALEDO |
title | Συγκριτική μελέτη των δεκαετιών του 1920 και 1960 και δημιουργία επηρεασμένων σχεδίων με το πρόγραμμα KALEDO |
title_full | Συγκριτική μελέτη των δεκαετιών του 1920 και 1960 και δημιουργία επηρεασμένων σχεδίων με το πρόγραμμα KALEDO |
title_fullStr | Συγκριτική μελέτη των δεκαετιών του 1920 και 1960 και δημιουργία επηρεασμένων σχεδίων με το πρόγραμμα KALEDO |
title_full_unstemmed | Συγκριτική μελέτη των δεκαετιών του 1920 και 1960 και δημιουργία επηρεασμένων σχεδίων με το πρόγραμμα KALEDO |
title_short | Συγκριτική μελέτη των δεκαετιών του 1920 και 1960 και δημιουργία επηρεασμένων σχεδίων με το πρόγραμμα KALEDO |
title_sort | συγκριτική μελέτη των δεκαετιών του 1920 και 1960 και δημιουργία επηρεασμένων σχεδίων με το πρόγραμμα kaledo |
topic | TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Μόδα |
url | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1812 |