Το ένδυμα και οι παράγοντες διαμόρφωσης του

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Χαροκόπος, Διονύσης
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: ΤΕΙ Πειραιά 2011
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1782
_version_ 1780524368224321536
abstract Η παρούσα πτυχιακή έχει ως αντικείμενο το ένδυμα και τους παράγοντες διαμόρφωσής του . Η εργασία είναι θεωρητική και αποτελείται, εκτός από την εισαγωγή, από εννέα κεφάλαια και τα συμπεράσματα. Το πρώτο κεφάλαιο αφορά την ενδυμασία. Γίνεται αναφορά στην έννοια και το σκοπό της. Δίδεται μια σύντομη ιστορική εξέλιξη από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα . Επίσης εισάγεται η έννοια της μόδας . Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται ο πρώτος παράγοντας της μόδας που είναι ο πολιτισμός . Εδώ γίνεται αναφορά στη θρησκεία στο Δυτικό και Ανατολικό κόσμο. Το τρίτο κεφάλαιο περιλαμβάνει την κοινωνιολογική διάσταση μέσα από κοινωνικούς ρόλους, θέσεις, ομάδες, οικογένεια, ηλικία , συμβολισμούς. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο φιλανθρωπικό χαρακτήρα της μόδας και την ηθική της. Το τέταρτο κεφάλαιο μελετά την πολιτική διάσταση με ιστορικά παραδείγματα, όπως τις περιόδους του φασισμού και του κομμουνισμού, αλλά και με σύγχρονα ως προς την πολιτική που ασκούν οι σχεδιαστές σήμερα. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύεται η οικονομική διάσταση δεδομένου ότι τα οικονομικά μεγέθη της βιομηχανίας του ενδύματος είναι τεράστια . Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην Κίνα η οποία θα παίξει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια ως μια αναδυόμενη με γρήγορους ρυθμούς αγορά . Επίσης γίνεται αναφορά στην ελληνική αγορά αλλά και στην οικονομική κρίση αποτέλεσμα της οποίας είναι η αλλαγή νοοτροπίας των καταναλωτών. Στην περιβαλλοντική διάσταση, που πραγματεύεται το έκτο κεφάλαιο, δίδεται ιδιαίτερη έμφαση γιατί βρίσκεται σε εξέλιξη σήμερα. Γίνεται αναφορά στα ηθικά ρούχα, στο δίκαιο εμπόριο, στα οικολογικά υλικά και ρούχα, στους οικολόγους σχεδιαστές, στα ρούχα από χαρτί αλλά και από ανακυκλώσιμα υλικά, στην ανακύκλωση ρούχων, αλλά και στο τι συμβαίνει στην Ελλάδα στον τομέα αυτό . Αυτοί συνοπτικά είναι οι παράγοντες διαμόρφωσης της μόδας. Όμως θεωρήθηκε απαραίτητο να γίνει αναφορά και σε κάποιους τομείς πολύ στενά συνδεδεμένους με αυτήν . Έτσι, στο έβδομο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στη διαφήμιση των ενδυμάτων ως προς το ιστορικό σκέλος, τις επιπτώσεις της και τους τρόπους που προωθείται . Το όγδοο κεφάλαιο αφορά το ένδυμα και το διαδίκτυο . Πώς το ηλεκτρονικό εμπόριο στο χώρο της μόδας επεκτείνεται ταχύτατα παρέχοντας άμεση πληροφόρηση, αύξηση πωλήσεων και χαμηλότερο κόστος . Τέλος, το ένατο κεφάλαιο αναφέρεται στα ρούχα του μέλλοντος μέσα από έρευνες και προτάσεις διαφόρων ινστιτούτων, εταιρειών, επιστημόνων , ερευνητών αλλά και σχεδιαστών . Από την ανάλυση που έγινε στα εννέα κεφάλαια προκύπτουν κάποια συμπεράσματα ως προς τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της μόδας , αλλά και ως προς την επίδραση που ασκεί στα άτομα . Υπάρχει και το παράρτημα στο οποίο παρατίθενται κάποια κείμενα ενδιαφέροντα κατά την άποψη μου.
abstracttranslated The present thesis refers to clothing and the factors that shape it, as well as aspects rising from it. The presented project is theoretical and consists, apart from the introduction, of nine chapters, along with conclusions for each. Presented in the first chapter is a reference to clothing, its meaning and purpose, a brief historical eνolution of clothing beginning from the early ages of ciνilized communities until today, and the definition of the meaning of fashion. The second chapter introduces an analysis of the first aspect of fashion which is clothing and culture. lt also refers to religion in the western as well as the eastern world. The third chapter includes the sociological factor through social roles, posts, parties, family, age, and symbolisms. There is a special reference to the charitable character of fashion and its ethics. The fourth chapter studies the political aspect with historical examples, such as periods of fascism and communism, but also with contemporary examples regarding the policies fashion designers use today. The fifth chapter analyses the economical aspect of fashion, due to the fact that the worldwide budget of the industrial world of fashion reach peak point today. Special reference is made for china which will play a very important role in the near future, as a fast emerging market. We also refer to the greek clothing market, and the changing mentality of the greek consumer, as a result of the economic crisis which begun in 2008. The sixth chapter deals with the environmental aspect of fashion and pays special attention to it, facing it as an emerging issue. There is a reference to the "ethical fashion" and its goals, to fair trade, ecological materials and clothing, eco fashion designers, clothing from paper or recycled materials, the recycling of clothes and what's happening in Greece in these fields. These are the aspects of fashion. Although, it is considered necessary to refer to some other fields closely related with the clothing industry. So in the seventh chapter there is a reference to the advertising of clothes, the impact it has on consumers and the ways it is promoted. The eighth chapter deals with fashion and internet and how the e-trade in the fashion business expands rapidly, providing direct information and rising of sales along with lower cost. The ninth and final chapter refers to future clothing based on researches and suggestions from various institutes, companies, scientists, researchers and fashion designers. The analysis done to all nine chapters result to conclusions as for the advantages and disadvantages of fashion, but also its' influence on people. There is also an annex which consists of some very interesting texts according to my opinion.
advisor
author Χαροκόπος, Διονύσης
author_facet Χαροκόπος, Διονύσης
author_sort Χαροκόπος, Διονύσης
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-1782
institution University of West Attica Campus II
keyword Ενδυμασία
Ενδυμασία
Πολιτισμός
Μόδα
Κοινωνιολογική διάσταση
Πολιτική
Βιομηχανία
Οικονομία
Περιβάλλον
Διαφήμιση
Διαδίκτυο
Ρούχα του μέλλοντος
language Greek
physical 133 σελ.
publishDate 2011
publisher ΤΕΙ Πειραιά
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-17822018-12-14T11:42:50Z Το ένδυμα και οι παράγοντες διαμόρφωσης του Χαροκόπος, Διονύσης Πρινιωτάκης, Γεώργιος Τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Ένδυση Ενδυμασία Ενδυμασία Πολιτισμός Μόδα Κοινωνιολογική διάσταση Πολιτική Βιομηχανία Οικονομία Περιβάλλον Διαφήμιση Διαδίκτυο Ρούχα του μέλλοντος Η παρούσα πτυχιακή έχει ως αντικείμενο το ένδυμα και τους παράγοντες διαμόρφωσής του . Η εργασία είναι θεωρητική και αποτελείται, εκτός από την εισαγωγή, από εννέα κεφάλαια και τα συμπεράσματα. Το πρώτο κεφάλαιο αφορά την ενδυμασία. Γίνεται αναφορά στην έννοια και το σκοπό της. Δίδεται μια σύντομη ιστορική εξέλιξη από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα . Επίσης εισάγεται η έννοια της μόδας . Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται ο πρώτος παράγοντας της μόδας που είναι ο πολιτισμός . Εδώ γίνεται αναφορά στη θρησκεία στο Δυτικό και Ανατολικό κόσμο. Το τρίτο κεφάλαιο περιλαμβάνει την κοινωνιολογική διάσταση μέσα από κοινωνικούς ρόλους, θέσεις, ομάδες, οικογένεια, ηλικία , συμβολισμούς. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο φιλανθρωπικό χαρακτήρα της μόδας και την ηθική της. Το τέταρτο κεφάλαιο μελετά την πολιτική διάσταση με ιστορικά παραδείγματα, όπως τις περιόδους του φασισμού και του κομμουνισμού, αλλά και με σύγχρονα ως προς την πολιτική που ασκούν οι σχεδιαστές σήμερα. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύεται η οικονομική διάσταση δεδομένου ότι τα οικονομικά μεγέθη της βιομηχανίας του ενδύματος είναι τεράστια . Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην Κίνα η οποία θα παίξει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια ως μια αναδυόμενη με γρήγορους ρυθμούς αγορά . Επίσης γίνεται αναφορά στην ελληνική αγορά αλλά και στην οικονομική κρίση αποτέλεσμα της οποίας είναι η αλλαγή νοοτροπίας των καταναλωτών. Στην περιβαλλοντική διάσταση, που πραγματεύεται το έκτο κεφάλαιο, δίδεται ιδιαίτερη έμφαση γιατί βρίσκεται σε εξέλιξη σήμερα. Γίνεται αναφορά στα ηθικά ρούχα, στο δίκαιο εμπόριο, στα οικολογικά υλικά και ρούχα, στους οικολόγους σχεδιαστές, στα ρούχα από χαρτί αλλά και από ανακυκλώσιμα υλικά, στην ανακύκλωση ρούχων, αλλά και στο τι συμβαίνει στην Ελλάδα στον τομέα αυτό . Αυτοί συνοπτικά είναι οι παράγοντες διαμόρφωσης της μόδας. Όμως θεωρήθηκε απαραίτητο να γίνει αναφορά και σε κάποιους τομείς πολύ στενά συνδεδεμένους με αυτήν . Έτσι, στο έβδομο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στη διαφήμιση των ενδυμάτων ως προς το ιστορικό σκέλος, τις επιπτώσεις της και τους τρόπους που προωθείται . Το όγδοο κεφάλαιο αφορά το ένδυμα και το διαδίκτυο . Πώς το ηλεκτρονικό εμπόριο στο χώρο της μόδας επεκτείνεται ταχύτατα παρέχοντας άμεση πληροφόρηση, αύξηση πωλήσεων και χαμηλότερο κόστος . Τέλος, το ένατο κεφάλαιο αναφέρεται στα ρούχα του μέλλοντος μέσα από έρευνες και προτάσεις διαφόρων ινστιτούτων, εταιρειών, επιστημόνων , ερευνητών αλλά και σχεδιαστών . Από την ανάλυση που έγινε στα εννέα κεφάλαια προκύπτουν κάποια συμπεράσματα ως προς τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της μόδας , αλλά και ως προς την επίδραση που ασκεί στα άτομα . Υπάρχει και το παράρτημα στο οποίο παρατίθενται κάποια κείμενα ενδιαφέροντα κατά την άποψη μου. The present thesis refers to clothing and the factors that shape it, as well as aspects rising from it. The presented project is theoretical and consists, apart from the introduction, of nine chapters, along with conclusions for each. Presented in the first chapter is a reference to clothing, its meaning and purpose, a brief historical eνolution of clothing beginning from the early ages of ciνilized communities until today, and the definition of the meaning of fashion. The second chapter introduces an analysis of the first aspect of fashion which is clothing and culture. lt also refers to religion in the western as well as the eastern world. The third chapter includes the sociological factor through social roles, posts, parties, family, age, and symbolisms. There is a special reference to the charitable character of fashion and its ethics. The fourth chapter studies the political aspect with historical examples, such as periods of fascism and communism, but also with contemporary examples regarding the policies fashion designers use today. The fifth chapter analyses the economical aspect of fashion, due to the fact that the worldwide budget of the industrial world of fashion reach peak point today. Special reference is made for china which will play a very important role in the near future, as a fast emerging market. We also refer to the greek clothing market, and the changing mentality of the greek consumer, as a result of the economic crisis which begun in 2008. The sixth chapter deals with the environmental aspect of fashion and pays special attention to it, facing it as an emerging issue. There is a reference to the "ethical fashion" and its goals, to fair trade, ecological materials and clothing, eco fashion designers, clothing from paper or recycled materials, the recycling of clothes and what's happening in Greece in these fields. These are the aspects of fashion. Although, it is considered necessary to refer to some other fields closely related with the clothing industry. So in the seventh chapter there is a reference to the advertising of clothes, the impact it has on consumers and the ways it is promoted. The eighth chapter deals with fashion and internet and how the e-trade in the fashion business expands rapidly, providing direct information and rising of sales along with lower cost. The ninth and final chapter refers to future clothing based on researches and suggestions from various institutes, companies, scientists, researchers and fashion designers. The analysis done to all nine chapters result to conclusions as for the advantages and disadvantages of fashion, but also its' influence on people. There is also an annex which consists of some very interesting texts according to my opinion. 2011 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1782 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα ΤΕΙ Πειραιά 133 σελ. http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/1782/9/kl_00555.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Ένδυση
Χαροκόπος, Διονύσης
Το ένδυμα και οι παράγοντες διαμόρφωσης του
title Το ένδυμα και οι παράγοντες διαμόρφωσης του
title_full Το ένδυμα και οι παράγοντες διαμόρφωσης του
title_fullStr Το ένδυμα και οι παράγοντες διαμόρφωσης του
title_full_unstemmed Το ένδυμα και οι παράγοντες διαμόρφωσης του
title_short Το ένδυμα και οι παράγοντες διαμόρφωσης του
title_sort το ένδυμα και οι παράγοντες διαμόρφωσης του
topic TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Ένδυση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1782