Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα από το 1929 έως σήμερα

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Τριτάκη, Λήδα - Μαρία
Μορφή: Πτυχιακή εργασία
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: ΤΕΙ Πειραιά 2014
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1532
_version_ 1780525026512994304
abstract Η πτυχιακή εργασία αυτή έχει σκοπό την παρουσίαση των αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που υπέστη το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας μέσα στον 20ο αιώνα αλλά και την ανάλυση των επιπτώσεων αυτών των αλλαγών. Το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα ήταν πάντα ένα καθοριστικό θέμα που προβλημάτισε πολλές φορές τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Η Ελλάδα έχοντας βιώσει πολέμους, παγκόσμιους και εμφυλίους, ραγδαίες πολιτικές εναλλαγές και πολυτάραχη πολιτική και κοινωνική ζωή, ήταν συνεχώς αντιμέτωπη με προβλήματα σε διάφορους τομείς για τα οποία έπρεπε συνέχεια να βρίσκει λύσεις. Η παιδεία ήταν ένας από τους τομείς που υπέφερε ιδιαίτερα καθώς σε κάθε αλλαγή του πολιτικού σκηνικού της χώρας ακολουθούσαν αλλαγές και στον τομέα αυτόν ανάλογα με την ιδεολογία της εκάστοτε παράταξης που ανέβαινε στην εξουσία. Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι αλλαγές αυτές γίνονταν απλά για να γίνουν δίνοντας στον κόσμο την αντίληψη ότι κάτι άλλαξε. Σε αρκετές περιπτώσεις, ιδίως κατά την μεταπολεμική περίοδο, αλλαγές στην παιδεία γίνονταν για να κολακεύσουν τους γονείς των μαθητών πείθοντας τους ότι με το νέο σύστημα τα παιδιά τους θα είχαν ευκολότερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια Γενικά το πρόβλημα της παιδείας ξεκίνησε σχεδόν πριν από την αδιαπραγμάτευτη επιθυμία των γονέων για πάση θυσία πρόσβαση των παιδιών τους στην ανώτατη εκπαίδευση πράγμα που πίεζε τις κυβερνήσεις να προχωρήσουν σε άκυρες και άστοχες πολλές φορές αλλαγές.
abstracttranslated The objective of this dissertation is to present the changes and reforms that the Greek educational system suffered through the 20th century and to analyze the effects of these changes. The Greek Educational System has always been a major issue that puzzled many times each government. Greece experienced wars, world wars and civil wars, rapid political changes and troubled political and social life, has always been facing problems in many sectors for which solutions should have been found. Education is one of the sectors that was mainly affected, as in each political change of the country, there were changes in this sector too, depending on the beliefs and ideology of the political party that rose to the power. Most of the times, these changes aimed only to mislead the society by having an apparent character of renewal. In many cases, especially the period after the wars, changes in education took place only to flattered the parents of the students by convincing them that with the new system their children would have an easier access to the universities. Generally, the problem of education started right after the unnegotiable desire of the parents so that their children have access to higher education at all costs, something that forced the governments to move on to void and misplaced changes most of the times.
advisor
author Τριτάκη, Λήδα - Μαρία
author_facet Τριτάκη, Λήδα - Μαρία
author_sort Τριτάκη, Λήδα - Μαρία
collection Okeanis Institutional Repository
facultydepartment Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
format Πτυχιακή εργασία
id okeanis-123456789-1532
institution University of West Attica Campus II
keyword Μεταρρύθμιση
Εκπαίδευση
Παιδεία
Κυβέρνηση
Εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις
language Greek
physical 41 σελ.
publishDate 2014
publisher ΤΕΙ Πειραιά
record_format dspace
spelling okeanis-123456789-15322018-12-14T10:49:43Z Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα από το 1929 έως σήμερα The educational changes in Greece since 1929 Τριτάκη, Λήδα - Μαρία Παπαηλίας, Θεόδωρος Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση Μεταρρύθμιση Εκπαίδευση Παιδεία Κυβέρνηση Εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις Η πτυχιακή εργασία αυτή έχει σκοπό την παρουσίαση των αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που υπέστη το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας μέσα στον 20ο αιώνα αλλά και την ανάλυση των επιπτώσεων αυτών των αλλαγών. Το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα ήταν πάντα ένα καθοριστικό θέμα που προβλημάτισε πολλές φορές τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Η Ελλάδα έχοντας βιώσει πολέμους, παγκόσμιους και εμφυλίους, ραγδαίες πολιτικές εναλλαγές και πολυτάραχη πολιτική και κοινωνική ζωή, ήταν συνεχώς αντιμέτωπη με προβλήματα σε διάφορους τομείς για τα οποία έπρεπε συνέχεια να βρίσκει λύσεις. Η παιδεία ήταν ένας από τους τομείς που υπέφερε ιδιαίτερα καθώς σε κάθε αλλαγή του πολιτικού σκηνικού της χώρας ακολουθούσαν αλλαγές και στον τομέα αυτόν ανάλογα με την ιδεολογία της εκάστοτε παράταξης που ανέβαινε στην εξουσία. Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι αλλαγές αυτές γίνονταν απλά για να γίνουν δίνοντας στον κόσμο την αντίληψη ότι κάτι άλλαξε. Σε αρκετές περιπτώσεις, ιδίως κατά την μεταπολεμική περίοδο, αλλαγές στην παιδεία γίνονταν για να κολακεύσουν τους γονείς των μαθητών πείθοντας τους ότι με το νέο σύστημα τα παιδιά τους θα είχαν ευκολότερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια Γενικά το πρόβλημα της παιδείας ξεκίνησε σχεδόν πριν από την αδιαπραγμάτευτη επιθυμία των γονέων για πάση θυσία πρόσβαση των παιδιών τους στην ανώτατη εκπαίδευση πράγμα που πίεζε τις κυβερνήσεις να προχωρήσουν σε άκυρες και άστοχες πολλές φορές αλλαγές. The objective of this dissertation is to present the changes and reforms that the Greek educational system suffered through the 20th century and to analyze the effects of these changes. The Greek Educational System has always been a major issue that puzzled many times each government. Greece experienced wars, world wars and civil wars, rapid political changes and troubled political and social life, has always been facing problems in many sectors for which solutions should have been found. Education is one of the sectors that was mainly affected, as in each political change of the country, there were changes in this sector too, depending on the beliefs and ideology of the political party that rose to the power. Most of the times, these changes aimed only to mislead the society by having an apparent character of renewal. In many cases, especially the period after the wars, changes in education took place only to flattered the parents of the students by convincing them that with the new system their children would have an easier access to the universities. Generally, the problem of education started right after the unnegotiable desire of the parents so that their children have access to higher education at all costs, something that forced the governments to move on to void and misplaced changes most of the times. 2014 Πτυχιακή εργασία http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1532 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα ΤΕΙ Πειραιά 41 σελ. http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/bitstream/123456789/1532/9/log_00137.pdf.jpg
spellingShingle TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
Τριτάκη, Λήδα - Μαρία
Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα από το 1929 έως σήμερα
title Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα από το 1929 έως σήμερα
title_full Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα από το 1929 έως σήμερα
title_fullStr Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα από το 1929 έως σήμερα
title_full_unstemmed Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα από το 1929 έως σήμερα
title_short Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα από το 1929 έως σήμερα
title_sort οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην ελλάδα από το 1929 έως σήμερα
title_translated The educational changes in Greece since 1929
topic TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση
url http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1532